Službeni glasnik BiH, broj 50/23

Na osnovu člana 33. Zakona Bosne i Hercegovine o izvršenju krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera, službeni prečišćeni tekst ("Službeni glasnik BiH", broj 22/16), ministar pravde Bosne i Hercegovine donosi


PRAVILNIK


O DISCIPLINSKOJ I MATERIJALNOJ ODGOVORNOSTI SLUŽBENIKA U ZAVODU ZA IZVRŠENJE KRIVIČNIH SANKCIJA, PRITVORA I DRUGIH MJERA BOSNE I HERCEGOVINE


DIO PRVI - OSNOVNE ODREDBE


Član 1.
(Predmet)

Ovim pravilnikom regulišu se pitanja disciplinske odgovornosti, organa za utvrđivanje disciplinske odgovornosti, disciplinske mjere, disciplinske kazne, disciplinski postupak, izvršenje disciplinskih mjera i kazni, odgovornost za pričinjenu štetu (materijalna odgovornost) i organa za utvrđivanje materijalne odgovornosti, kao i druga pitanja od značaja za utvrđivanje disciplinske i materijalne odgovornosti službenika u Zavodu za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Zavod).

Član 2.
(Obim primjene)

(1) Odredbe ovog pravilnika odnose se na lice koje je radni odnos u Zavodu zasnovalo na osnovu Zakona o radu u institucijama Bosne i Hercegovine i (u daljem tekstu: službenik).

(2) Ovaj pravilnik se ne odnosi na lice koje je angažovano u Zavodu bez zasnivanja radnog odnosa u skladu sa stavom (1) ovog člana i lice kojem je radni odnos u Zavodu zasnovan imenovanjem na mandatni period.

(3) Disciplinski postupak protiv službenika Zavoda koji ima status državnog službenika, provodi se u skladu sa odredbama Pravilnika o disciplinskoj odgovornosti državnih službenika u institucijama Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 20/03 i 93/10).

Član 3.
(Odgovornost za povredu službene dužnosti i naknada štete)

(1) Službenik je disciplinski odgovaran za povredu jedne ili više službenih dužnosti kada je povreda rezultat njegove vlastite krivice (disciplinska odgovornost).

(2) Službenik koji na radu ili u vezi s radom namjerno ili krajnjom nepažnjom prouzrokuje štetu Zavodu, dužan je tu štetu nadoknaditi (materijalna odgovornost).

(3) Ukoliko službenik sam sebe dovede u privremeno neuračunljivo stanje (pod dejstvom alkohola, opojnih sredstava i sl.), odgovara za povredu službene dužnosti koju u tom stanju učini.

(4) Službenik odgovara za povredu službene dužnosti koja je u vrijeme izvršenja bila utvrđena Zakonom Bosne i Hercegovine o izvršenju krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera (u daljem tekstu: ZlKSBiH) i Zakonom o radu u institucijama Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: ZoRBiH) ovim pravilnikom ili drugim propisom Zavoda, za što mu se može izreći disciplinska mjera ili disciplinska kazna u skladu sa odredbama ZIKSBiH, ZoRBiH i ovog pravilnika.

(5) Odgovornost za izvršenje krivičnog djela, odnosno prekršaja, ne isključuje disciplinsku i materijalnu odgovornost službenika, pod uslovom da takvo djelo istovremeno predstavlja i povredu službene dužnosti.

(6) Oslobađanje od krivične ili prekršajne odgovornosti službenika ne podrazumijeva istovremeno i oslobađanje od disciplinske i materijalne odgovornosti.

DIO DRUGI - DISCIPLINSKA ODGOVORNOST


POGLAVLJE I. POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI


Član 4.
(Povreda službene dužnosti)

(1) Povreda službene dužnosti može biti teža i lakša.

(2) Teže povrede službene dužnosti propisane su ZlKSBiH i ZoRBiH.

(3) Lakše povrede službene dužnosti se propisuju ovim pravilnikom.

Član 5.
(Teže povrede službene dužnosti)

(1) U skladu s članom 4. stav (2) ovog pravilnika, teže povrede službene dužnosti su:

a) zloupotreba službenog položaja i prekoračenje službenog ovlaštenja;

b) povreda obaveze čuvanja službene tajne;

c) nesavjesno obavljanje službe;

d) neopravdan izostanak s rada u neprekidnom trajanju dužem od tri dana:

e) nepreduzimanje ili nedovoljno preduzimanje propisanih mjera usljed čega su nastale ili su mogle nastati štetne posljedice;

f) svaka radnja ili propuštanje radnje kojom se onemogućava ili otežava pravilno i brzo funkcionisanje Zavoda:

g) odbijanje izvršenja službenog zadatka;

h) svaki odnos sa pritvorenikom ili zatvorenikom koji je izvan propisanih zadataka i naređenja ministra pravde i upravnika Zavoda, a koji ne pridonosi normalnoj primjeni izvršenja kazne zatvora, niti je vezan za odgoj pritvorenika ili zatvorenika;

i) nepristojno ponašanje u Zavodu ili izvan Zavoda koje nanosi očiglednu štetnu ugledu Zavoda;

j) povreda propisa o osiguranju od opasnosti od požara, eksplozije ili drugih elementarnih nepogoda;

k) nemaran odnos prema povjerenoj imovini, uniformi, naoružanju i opremi;

1) dolazak na rad u alkoholisanom stanju ili upotreba alkohola ili drugog narkotičkog sredstva koja smanjuje sposobnost za obavljanje službenih zadataka:

m) neovlaštena upotreba opreme i sredstava povjerenih za obavljanje službenih zadataka;

n) nedostavljanje ili nepravovremeno dostavljanje izvještaja, isprava i podataka na zahtjev ovlaštenih tijela ili organizacija;

o) učestalo ponavljanje lakših povreda radnih obaveza i discipline, izvršenje radnje koja prema Krivičnom zakonu predstavlja krivično djelo protiv službene dužnosti i drugi krivično djelo kojim se nanosi šteta ugledu Zavoda;

p) bavljenje djelatnostima kojima se onemogućava ili otežava građanima ili drugim licima da ostvaruju svoja prava kod Zavoda;

q) bavljenje djelatnostima ili radom koji je direktno ili indirektno u suprotnosti s interesima Zavoda;

r) prouzrokovanje Zavodu veće materijalne štete na imovini ili aktivi namjerno ili iz krajnje nepažnje;

s) kršenje pravila radne discipline;

t) neprimjereno ponašanje prema građanima, saradnicima i drugim licima u vršenju službene dužnosti;

u) svaka druga povreda koja se posebnim zakonom utvrdi kao teža povreda.

(2) Pod većom materijalnom štetom iz stava (1) tačka r) ovog člana, podrazumijeva se materijalna šteta u iznosu preko 500,00 konvertibilnih maraka.

Član 6.
(Lakše povrede)

Lakše povrede službene dužnosti su:

a) neopravdano kašnjenje na posao ili neopravdan raniji odlazak s posla minimalno tri puta u toku mjeseca;

b) neobavještavanje nadređenog službenika o spriječenosti dolaska na posao, bez opravdanih razloga, u roku 24 sata:

c) neopravdan izostanak s posla do tri dana u mjesecu;

d) neobavještavanje nadređenog službenika ili poslodavca u roku od tri dana od dana nastupanja privremene spriječenosti odnosno nesposobnosti za rad, usmeno telefonom ili pismeno o privremenoj nesposobnosti za rad:

e) nepoštivanje vremena određenog za korištenje dnevnog odmora dva puta u toku kalendarskog mjeseca;

f) prouzrokovanje manje materijalne štete na imovini ili aktivo namjerno ili iz krajnje nepažnje, čiji iznos ne prelazi 500,00 konvertibilnih maraka:

g) neizvršavanje propisane obaveze primopredaje smjene ili službenih sredstava za rad, odbijanje potrebne saradnje sa drugim službenicima Zavoda:

h) neblagovremeno izvršavanje povjerenih poslova koje može imati lakše posljedice u vršenju službene dužnosti kao što su: Nepojavljivanje štete koji je prouzrokovao drugi službenik Zavoda, odbijanje potrebne saradnje sa drugim službenicima Zavoda, davanje netačnih podataka ovlaštenim licima Zavoda, neblagovremeno izvršavanje odluka donijetih u Zavodu iako usljed toga nisu nastupile štetne posljedice, neuredno držanje dokumenata, materijala i sredstava za rad, neljubazan i nekorektan odnos prema drugim službenicima Zavoda, ne prenošenje radnih iskustava na mlade službenike u Zavodu i pripravnike, odnosno davanje pogrešnih i loših upustava mlađim službenicima:

i) nepropisno ili neuredno nošenje uniforme, naoružanja, opreme ili službenog odijela za radna mjesta za koja je propisana obaveza nošenja i korištenja iste;

j) neopravdano odsustvovanje ili izbjegavanje učešća na obukama ili usavršavanju na koje je službenik pozvan ili upućen od strane Zavoda;

k) svako drugo kršenje pravila radne discipline i propisa Zavoda, koje može imati lakše posljedice u vršenju službene dužnosti.

POGLAVLJE II. DISCIPLINSKE MJERE I DISCIPLINSKI KAZNE


Član 7.
(Disciplinske mjere i disciplinske kazne)

(1) Za učinjene povrede službene dužnosti službeniku se mogu izreći disciplinske mjere i disciplinske kazne.

(2) Za lakše povrede službene dužnosti izriču se disciplinske mjere:

a) opomena i

b) javna opomena.

(3) Za teže povrede službene dužnosti izriču se disciplinske kazne:

a) suspenzija s radnog mjesta i obustava isplate plate u periodu od najmanje dva do najviše 30 dana.

b) novčana kazna do 30% od osnovne plate službenika na period do šest mjeseci.

c) suspenzija prava na povećanje plate u periodu najduže do dvije godine.

d) degradiranje na niže radno mjesto, i

e) prestanak radnog odnosa.

(4) Pri izricanju disciplinske mjere i kazne, disciplinska komisija vodi računa o odmjeravanju mjere i kazne imajući u vidu svrhu kažnjavanja i uzimajući u obzir sve okolnosti koje utiču da mjera i kazna bude blaža ili strožija (olakšavajućc ili otežavajuće okolnosti), a naročito: Stepen odgovornosti službenika, težina povrede službene dužnosti i njene posljedice, okolnosti pod kojima je povreda učinjena, raniji rad i ponašanje službenika, rad i ponašanje službenika poslije učinjene povrede službene dužnosti, te da li je povreda službene dužnosti učinjena u povratu, a ako jeste da li je ranija povreda službene dužnosti iste vrste kao i povreda o kojoj se odlučuje i jesu li te povrede učinjene iz istih ili sličnih okolnosti i koliko je vremena proteklo od ranije povrede.

(5) Prilikom određivanja vrste i visine disciplinske mjere i kazne, disciplinska komisija može od bilo koje službe, nadležne za vođenje odgovarajućih evidencija o službeniku, zatražiti sve relevantne podatke o službeniku. Službe su dužne bez odlaganja tražene podatke dostaviti disciplinskoj komisiji.

Član 8.
(Izricanje jedinstvene mjere ili kazne)

(1) Ako je službenik učinio dvije ili više povreda službene dužnosti za koje se vodi jedan postupak, najprije će se utvrditi pojedinačne disciplinske mjere i kazne za svaku od tih povreda, pa će se za sve povrede izreći jedinstvena mjera ili kazna.

(2) Jedinstvena mjera i kazna se izriče po sljedećim pravilima:

a) ako su sve učinjene povrede lakše, izriče se jedinstvena disciplinska mjera,

b) ako su neke od učinjenih povreda lakše, a neke teže ili su sve učinjene povrede teže izriče se jedinstvena disciplinska kazna.

POGLAVLJE III. OPŠTA PRAVILA DISCIPLINSKOG POSTUPKA


Član 9.
(Zastara pokretanja postupka)

(1) Relativni rok zastare za pokretanje disciplinskog postupka za lakšu povredu službene dužnosti je jedan mjesec od saznanja za povredu i učinioca za lakšu povredu službene dužnosti, odnosno tri mjeseca od saznanja za povredu, odnosno učinioca za težu povredu službene dužnosti.

(2) Apsolutni rok zastare za pokretanje disciplinskog postupka za lakšu povredu službene dužnosti je šest mjeseci od dana činjenja za lakšu povredu, odnosno, za težu povredu službene dužnosti 12 mjeseci od dana činjenja.

Član 10.
(Pravo na izjašnjenje i odbranu)

(1) Službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak, ima pravo da bude blagovremeno obaviješten o navodima o povredi službene dužnosti koja mu se stavlja na teret, dokazima koji potkrepljuju predmetnu povredu službene dužnosti, kao i pravo na izjašnjenje o povredi službene dužnosti koja mu se stavlja na teret.

(2) Službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak, ima pravo na privilegiju protiv samoinkriminisanja i pravo pojavljivanja na svakom saslušanju, da se brani sam ili uz pomoć pravnog zastupnika koga sam odabere i ovlasti ili da ne daje izjave u postupku, ako to ne želi, što mu se ne može uzeti kao otežavajuća okolnost.

(3) Troškove pravnog zastupnika isključivo snosi službenik koji je istog i angažovao, kao i troškove svjedoka, vještaka, tumača ili prevodioca koje poziva ili angažuje.

Član 11.
(Pravo na žalbu)

Protiv rješenja prvostepene disciplinske komisije može se uložiti žalba drugostepenoj disciplinskoj komisiji.

Član 12.
(Jezik i pismo)

(1) U disciplinskom postupku se ravnopravno koriste jezici u službenoj upotrebi u Bosni i Hercegovini, a službena pisma su latinica i ćirilica.

(2) Ako disciplinska komisija primi podnesak na stranom jeziku ili pismu koje nije u službenoj upotrebi, bez odgađanja će od podnosioca takvog podneska tražiti dostavljanje prevoda podneska i za to odrediti primjeren rok. a ako to podnosilac ne učini u određenom roku. smatraće se da podnesak nije podnesen.

Član 13.
(Pretpostavka nevinosti)

Službenik se smatra nevinim za povredu službene dužnosti sve dok se konačnim rješenjem u disciplinskom postupku ne utvrdi njegova krivica.

Član 14.
(In dubio pro reo)

Sumnja u pogledu postojanja činjenica koje čine obilježje povrede službene dužnosti ili utiču na utvrđivanje odgovornosti službenika, razmatraće se na način koji je povoljniji za službenika protiv kojeg se vodi disciplinski postupak.

Član 15.
(Ne bis in idem)

Protiv službenika se ne može voditi disciplinski postupak za povredu službene dužnosti ukoliko je raniji postupak za istu povredu okončan donošenjem konačnog rješenja.

Član 16.
(Čuvanje spisa i pravo uvida u spis i fotokopiranje dokumentacije)

(1) O čuvanju i vođenju predmeta sa svim spisima nastalim u radu nadležne disciplinske komisije, stara se predsjednik komisije.

(2) Službenik protiv kojeg se vodi disciplinski postupak ima pravo da pismenim putem od nadležne disciplinske komisije zatraži uvid u spis disciplinskog postupka, razgleda spise ili fotokopira potrebne spise i dokaze o svom trošku, a komisija je obavezna to omogućiti.

(3) Spisi se razgledaju i fotokopiraju pod nadzorom minimalno dva člana nadležne disciplinske komisije, koje određuje predsjednik disciplinske komisije, a o kojoj radnji se obavezno sačinjava zapisnik koji mora sadržavati podatke o vremenu, datumu i mjestu uvida, licima koji su prisustvovali uvidu, spisku dokumentacije u koji je izvršen uvid i čije fotokopije ili ispisi su uručene zainteresovanom licu, potpisi prisutnih lica i sl.

(4) Ne mogu se razgledati ni prepisivati ili fotokopirati: Zapisnik o vijećanju i glasanju disciplinskih komisija, kao ni drugi spisi čiji pristup je osiguran mjerama zaštite u skladu sa pozitivnim i propisima Zavoda koji ureduju materiju tajnosti podataka.

(5) Disciplinska komisija je dužna onemogućiti trećim licima pristup ličnim podacima koji se nalaze u spisu predmeta, putem precrtavanja i sličnih vidova zaštite ličnih podataka kako je propisano posebnim zakonom o ličnim podacima i aktima donesenim na osnovu istog. Lični podaci, uz mjere njihove zaštite, ne mogu biti prepreka za razgledanje spisa i fotokopiranje dokumentacije.

(6) Ako su pojedini materijali ili dokumenti iz spisa predmeta u elektronskoj formi, nadležna disciplinska komisija je dužna osigurati tehničke uslove za njegovo razgledanje ili ispis.

Član 17.
(Dostavljanje pismena)

(1) Rješenje o pokretanju disciplinskog postupka, kopija disciplinske prijave, poziv na javnu raspravu i rješenja komisije o odgovornosti u postupku i ostala pismena, dostavljaju se obavezno lično prema članu 76. Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", broj 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16) službeniku protiv kojegje pokrenut disciplinski postupak.

(2) Ako je službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak dostavio disciplinskoj komisiji ovlaštenje za zastupanje za izabranog pravnog zastupnika, sva pismena iz stava (1) ovog člana naslovljena na navedenog službenika se dostavljaju njegovom pravnom zastupniku preporučeno. Ukoliko je pravni zastupnik advokat smatra se daje izvršeno lično dostavljanje advokatu i predajom pismena osobi zaposlenoj u njegovom uredu.

(3) Pismena (pozivi, obavještenja, zahtjevi, zaključci, rješenja i sl.) nastala u radu nadležne disciplinske komisije ostalim službenicima Zavoda koji u bilo kojem svojstvu učestvuju u postupku, u pravilu se dostavljaju putem interne dostavne knjige na radnom mjestu službenika. Službenici Zavoda koji se ne zateknu na radnom mjestu, a nisu na bolovalju ili godišnjem odmoru, pismena obavjest se ostavlja neposredno nadređenom da pismena podignu na protokolu u roku koji za to protokol odredi. Ako pismena ne pruzmu na protokolu smatra se da im je uručeno davanjem obavjesti neposredno nadređenom

(4) Ukoliko službenik Zavoda odbije prijem pismena na radnom mjestu ili pismeno ne preuzme u roku iz stava (3) ovog člana iako je bio na poslu, smatraće se da mu je pismeno uredno uručeno. U slučaju odbijanja prijema pismena na radnom mjestu. Služba za opšte. pravne i fnansijsko-materijalne poslove koja vrši dostavu pošte sačinjava službenu zabilješku i dostavlja je u spis predmeta disciplinske komisije.

(5) Ukoliko je službenik Zavoda kojem je upućeno pismeno odsutan s rada, pismeno će mu se dostaviti preporučeno putem pošte.

(6) Ukoliko službenik Zavoda nema pravnog zastupnika disciplinska komisija može dati uputstvo Službi za opšte. pravne i fnansijsko-materijalne poslove koja vrši dostavu pismena da preduzima sve radnje u smislu propisa o kancelarijskom poslovanju, da pismeno dostavi službeniku na kućnu ili drugu adresu putem vanjske kurirske službe, koje dostavljanje će proizvoditi iste pravne posljedice kao i dostavljanje putem pošte preporučeno.

Član 18.
(Ovjeravanje rješenja, zaključka i pismena)

Rješenja i zaključci nastali u radu disciplinskih komisija potpisuju se od strane predsjednika ili u odsustvu predsjednika od strane zamjenika predsjednika nadležne disciplinske komisije.

Član 19.
(Načelo javnosti)

(1) Postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti je javan.

(2) Službenik ima pravo na pravično i javno saslušanje u razumnom roku i pravo na javno izricanje odluke pred tijelima koja se uspostavljaju ovim pravilnikom.

(3) Javnost može biti isključena iz cijelog ili dijela saslušanja u slučajevima propisanim ZoRBiH i sljedeće navedenim slučajevima:

a) ako su dokazi koji se izvode tokom postupka osigurani mjerama zaštite u skladu sa pozitivnim propisima Zavoda koji uređuju materiju tajnosti podataka ili sadrže lične podatke lica čije bi iznošenje u javnost bilo suprotno odredbama Zakona o zaštiti ličnih podataka;

b) ako to zahtijevaju razlozi morala ili javne sigurnosti i sigurnosti Zavoda;

c) ako postoji ozbiljna i neposredna opasnost ometanja usmene rasprave.

(4) Odluku o isključenju javnosti donosi nadležna disciplinska komisija, zaključkom koji mora biti obrazložen, protiv kojeg se ne može izjaviti posebna žalba, a isti se objavljuje na oglasnim tablama u Zavodu, a može se objaviti i na intranet stranici Zavoda.

(5) Pravo na javno izricanje odluka disciplinskih komisija službeniku ne može biti uskraćeno zaključkom iz stava (4) ovog člana.

Član 20.
(Načelo ekonomičnosti)

(1) Disciplinski postupak se mora sprovoditi sa što manje troškova i gubitka vremena za službenika, komisiju i druge učesnike u postupku, ali na takav način da se izvedu svi dokazi koji su potrebni za pravilno utvrđivanje činjeničnog stanja i donošenje zakonite i pravilne odluke.

Član 21.
(Načelo hitnosti)

(1) Postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti provodi se bez odlaganja.

(2) Prvostepeni postupak za lakšu povredu službene dužnosti se treba okončati u roku od dva mjeseca od dana dostavljanja službeniku rješenja o pokretanju postupka ako je disciplinski postupak vođen po skraćenom postupku u skladu sa odredbama ovog pravilnika, odnosno u roku od četiri mjeseca od dana dostavljanja službeniku rješenja o pokretanju postupka, ako je u postupku za utvrđivanje disciplinske odgovornosti službenika održana usmena rasprava.

(3) Prvostepeni postupak za težu povredu službene dužnosti se treba okončati u roku od tri mjeseca od dana dostavljanja službeniku rješenja o pokretanju postupka ako je disciplinski postupak vođen po skraćenom postupku jer se službenik odrekao prava na usmenu raspravu i u dostavljenom pismenom odgovoru (izjašnjenju) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka prihvatio odgovornost za povredu službene dužnosti koja mu je stavljena na teret, odnosno se treba okončati u roku od šest mjeseci od dana dostavljanja službeniku rješenja o pokretanju postupka, ako je postupku za utvrđivanje disciplinske odgovornosti službenika prethodilo održavanje usmene rasprave.

(4) Drugostepeni postupak u kojem nije održana usmena rasprava se treba okončati u roku od dva mjeseca, odnosno ako je u drugostepenom postupku održana usmena rasprava isti se treba okončati u roku od tri mjeseca od dana kada je drugostepena disciplinska komisija zaprimila žalbu.

Član 22.
(Prekid disciplinskog postupka)

(1) Postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti može se prekinuti zaključkom nadležne disciplinske komisije u slučaju odsutnosti s rada službenika protiv kojeg se vodi disciplinski postupak zbog nastupanja privremene nesposobnosti za rad ili drugih razloga odsustva s rada, a nakasnije do njegovog povratka na rad.

(2) Postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti službenika koji je prekinut zaključkom iz ovog člana, nastavlja se preduzimanjem bilo koje službene radnje nadležne disciplinske komisije preduzete nakon prestanka razloga zbog kojeg je utvrđen prekid postupka za utvrđivanje disciplinske odgovornosti službenika. Nastavak postupka se određuje zaključkom nadležne disciplinske komisije, protiv kojeg se ne može izjaviti posebna žalba.

(3) Period u kojem je došlo do prekida postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti službenika iz razloga navedenih odredbama ovog člana ne računa se u rokove predviđene ovim pravilnikom.

(4) Nadležna disciplinska komisija je dužna u bilo kojoj fazi disciplinskog postupka, saznanjem da je protiv službenika zbog istih razloga pokrenut krivični postupak, donijeti zaključak o prekidu disciplinskog postupka.

(5) U slučaju da optužbe u krivičnom postupku iz stava (1) ovog člana budu odbačene protiv službenika, ili službenik bude oslobođen optužbi nakon okončanog krivičnog postupka, ili iz drugog razloga bude vraćen na posao, a isto djelo predstavlja i povredu službenih dužnosti, upravnik može pokrenuti disciplinski postupak zbog istih činjenica, u skladu sa članom 9. ovog pravilnika.

(5) U slučaju da službenik bude oslobođen optužbi, biće vraćen na svoje radno mjesto i njegov lični dosije ne smije sadržavati nikakvu informaciju o krivičnom postupku ili eventualnoj preventivnoj suspenziji, ako je ista bila prethodno određena.

Član 23.
(Obustava disciplinskog postupka)

(1) Disciplinski postupak se obustavlja i zbog nastupanja bilo koje okolnosti koja dovodi do prestanka radnog odnosa službenika u Zavod.

Član 24.
(Suspenzija)

(1) Odlukom upravnika službenik se može suspendovati s rada:

a) ako je protiv njega pokrenut disciplinski postupak zbog teže povrede službene dužnosti, do konačnosti disciplinskog postupka.

b) ako je protiv službenika pokrenut krivični postupak za djelo za koje je predviđena kazna zatvora u trajanju od najmanje pet godina, ili

c) ako je protiv službenika pokrenut krivični postupak, a službenik je uhvaćen u činjenju krivičnog djela za koje je predviđena kazna zatvora u trajanju od najmanje pet godina.

(2) Određivanje suspenzije iz stava (1) ovog člana u svakom konkretnom slučaju cijeni upravnik.

(3) Ako je protiv službenika pokrenut krivični postupak za djelo učinjeno na dužnosti ili se nalazi u pritvoru, upravnik službenika odmah suspenduje s rada.

(4) Za vrijeme trajanja suspenzije iz st. (1) i (3) ovog člana, umanjenje plate suspendovanog službenika se određuje u skladu sa odredbama ZoRBiH.

(5) Protiv odluke o suspenziji službenik ima pravo žalbe drugostepenoj disciplinskoj komisiji u roku od osam dana od dana prijema odluke.

(6) Žalba uložena na odluku o suspenziji ne odgađa izvršenje odluke o suspenziji.

Član 25.
(Izuzeće)

(1) Službenik protiv kojeg se vodi disciplinski postupak može podnijeti zahtjev za izuzeće predsjednika, člana komisije ili njihovog zamjenika iz sljedeće navedenih razloga:

a) ako je u bliskom ličnom odnosu tj. srodnik po krvi u pravoj liniji, a u pobočnoj liniji do četvrtog stepena zaključno, bračni drug, kum ili srodnik po tazbini do drugog stepena zaključno, pa i onda kad je bračna odnosno vanbračna zajednica prestala, ili u odnosu staratelja, usvojitelja, usvojenika ili hranitelja;

b) ako je u predmetu u kome se vodi postupak određen za svjedoka:

c) ako je učestvovao u radu ili bio svjedok, vještak, tumač ili prevodilac u prvostepenom postupku;

d) ako je sa određenim svjedokom ili vještakom u odnosu iz stava (1) tačka a) ovog člana:

e) ako postoji opravdan razlog za sumnju u nepristrasno odlučivanje zbog prethodnih međusobnih prijava povreda službenih dužnosti, nepravilnosti u radu ili neprimjerenom ponašanju na radu i u vezi sa radom o kojim činjenicama i okolnostima postoje materijalni dokazi koje je dužan priložiti uz zahtjev:

f) ako je u bliskom ličnom odnosu, privatnom poslovnom odnosu ili ako postoje druge okolnosti koje dovode u sumnju nepristranost, koje činjenice i okolnosti moraju biti jasno obrazložene, a po mogućnosti i potkrijepljene dokazima.

(2) Predsjednik, član komisije ili njihov zamjenik čim sazna da postoji koji od razloga za izuzeće iz stava (1) ovog člana, dužan je prekinuti svaki daljnji rad i po službenoj dužnosti upravniku podnijeti zahtjev za izuzeće iz rada u konkretnom disciplinskom postupku.

(3) Predsjednik, član komisije ili njihov zamjenik je dužan najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana upoznavanja sa zahtjevom i razlogom za njegovo izuzeće iz stava (1) ovog člana, upravniku dostaviti pismeno izjašnjenje radi odlučivanja o istom.

(4) O zahtjevu za izuzeće iz st. (1) i (2) ovog člana odlučuje upravnik zaključkom na koji nije dopuštena žalba.

(5) Ako je zahtjev za izuzeće iz st. (1) i (2) ovog člana ocijenjen osnovanim, upravnik će istim zaključkom odredili drugo ovlašteno lice koje će obavljati službene radnje i rješavati u konkretnom disciplinskom postupku.

Član 26.
(Zastara izvršenja disciplinske mjere i kazne)

Zastara izvršenja disciplinske mjere i disciplinske kazne nastupa protekom 12 mjeseci od dana donošenja konačnog rješenja kojim je izrečena.

Član 27.
(Sticaj i spajanje postupka)

(1) Protiv službenika koji je jednom radnjom ili s više radnji počinio dvije ili više povreda službene dužnosti vodiće se u pravilu, jedan disciplinski postupak.

(2) Ako se u toku prvostepenog disciplinskog postupka, protiv istog službenika pokrene novi disciplinski postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti, prvostepena disciplinska komisija zaključkom može spojiti pokrenute disciplinske postupke u jedan postupak.

Član 28.
(Troškovi disciplinskog postupka)

(1) Troškovi disciplinskog postupka po pravilu padaju na teret Zavoda.

(2) Službenik snosi troškove pravnog zastupnika, vještaka, tumača, prevodioca ili svjedoka koji nije službenik Zavoda, a koje sam predlaže ili angažuje.

(3) Kada službenik svojom krivicom prouzrokuje određene druge troškove, iste je dužan sam snositi.

Član 29.
(Obaveza sačinjavanja zapisnika)

O svim bitnim preduzetim radnjama u toku postupka (omogućavanje uvida u predmet i spise, uviđaja koji se vrši u slučaju kada je za utvrđivanje neke činjenice ili za razjašnjenje bitnih okolnosti potrebno neposredno opažanje disciplinske komisije, vijećanje i glasanje, rasprave i sl.) nadležna disciplinska komisija je obavezna sačiniti zapisnik koji su dužni potpisati svi članovi komisije koji su učestvovali u preduzetim radnjama.

Član 30.
(Računanje rokova)

(1) Rokovi određeni odredbama ovog pravilnika i rokovi određeni od strane nadležne disciplinske komisije, računaju se od prvog narednog dana od dana izvršenog dostavljanja ili saopštenja.

(2) Početak i tok rokova ne sprečavaju dani vikenda, odnosno dani kada se ne radi i dani praznika.

(3) Ako posljednji dan roka pada u nedjelju ili na dan praznika koji je u mjestu rada službenika proglašen kao neradni dan, rok ističe istekom prvog narednog radnog dana.

POGLAVLJE IV. DISCIPLINSKA PRIJAVA


Član 31.
(Disciplinska prijava)

(1) Svaki službenik ima pravo da upravniku Zavoda podnese disciplinsku prijavu (u daljem tekstu, prijava) protiv bilo kojeg službenika Zavoda kako bi inicirao pokretanje disciplinskog postupka.

(2) Osim službenika kao osnov za pokretanje disciplinskog postupka može poslužiti izvještaj ili inicijativa ombudsmana, izvještaj ili disciplinska prijava inspektora koji vrši nadzor rada izvršenja krivičnih sankcija i zakonitog postupanja prema pritvorenicima ili zatvorenicima kao i pritužba pritvorenika ili zatvorenika.

(3) Prijava mora da sadrži:

a) potpis podnosioca prijave,

b) ime i prezime službenika za kojeg se smatra da je počinio povredu službene dužnosti,

c) činjenični opis povrede službene dužnosti,

d) vrijeme i mjesto izvršenja povrede službene dužnosti,

e) dokaze koji potkrepljuju navode u prijavi,

f) prijedlog o dokazima koje treba izvesti,

g) naznačenje svjedoka i vještaka koje treba pozvati,

h) druge okolnosti potrebne da se povreda službene dužnosti što bliže odredi.

Član 32.
(Razmatranje prijave)

(1) Nakon zaprimanja prijave, upravnik ili lice iz rukovodne strukture sa posebnim ovlaštenjima i odgovornostima koje on odredi (u daljem tekstu: lice ovlašteno za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka), najkasnije u roku od 60 dana odlučuje o pokretanju disciplinskog postupka.

(2) Ukoliko lice ovlašteno za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka (u daljem tekstu: pokretač postupka), ocijeni da je prijava očigledno neosnovana, ne sadrži ime i prezime službenika za kojeg se smatra da je počinio povredu službene dužnosti ili nije podnesena u roku iz člana 9. ovog pravilnika, obavijestiće podnosioca prijave i službenika protiv kojeg je prijava podnesena pisanim putem o nepokretanju disciplinskog postupka i razlozima za takvo postupanje.

(3) Lice ovlašteno za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka će, ukoliko u prijavi nisu navedeni podaci iz člana 31. stav (3) ovog pravilnika ili drugi izvor saznanja ne pruža dovoljno takvih podataka, zatražiti dopunu prijave. Ukoliko, podnosilac prijave u ostavljenom roku od osam dana ne dopuni prijavu potrebnim podacima, lice ovlašteno za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka može postupiti u skladu sa stavom (2) ovog člana ili može odrediti službenika Zavoda da provede prethodni postupak.

(4) Prethodni postupak se mora okončati u što kraćem roku.

(5) Ukoliko lice ovlašteno za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka, ocijeni da je prijava očigledno osnovana, da sadrži podatke iz člana 31. stav (3) i da je podnesena u roku iz člana 9. ovog pravilnika, donijeće rješenje o pokretanju disciplinskog postupka i dostaviti ga prvostepenoj disciplinskoj komisiji, službeniku protiv koga je pokrenut disciplinski postupak, službeniku koji je podnio prijavu, Službi za opšte, pravne i fnansijsko-materijalne poslove nadležnoj za ljudske resurse i vođenje dosijea službenika.

(6) Protiv obavještenja iz stava (2) i rješenja iz stava (5) ovog člana ne može se izjaviti posebna žalba.

POGLAVLJE V. POKRETANJE DISCIPLINSKOG POSTUPKA I DISCIPLINSKE KOMISIJE


Član 33.
(Rješenje o pokretanju disciplinskog postupka)

(1) Rješenje o pokretanju disciplinskog postupka mora da sadrži dovoljno podataka za pokretanje, vođenje disciplinskog postupka i odlučivanje o disciplinskoj odgovornosti službenika, i to:

a) ime, prezime, adresa stanovanja i radno mjesto službenika protiv koga se pokreće disciplinski postupak,

b) povredu službene dužnosti koja mu se stavlja na teret.

c) pravnu kvalifikaciju povrede službene dužnosti.

d) činjenični opis povrede službene dužnosti ili okolnosti kojima se na što je moguće precizniji način opisuje radnja kojom je izvršena povreda službene dužnosti.

e) vrijeme i mjesto izvršenja povrede službene dužnosti,

f) posljedice učinjene povrede službene dužnosti.

g) podatke o počinjenoj šteti.

h) dokaze za navode rješenja,

i) kao i drugi relevantni podaci.

(2) Disciplinska prijava i eventualni dokazi uz istu se dostavljaju zajedno sa rješenjem iz prethodnog stava.

(3) Službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak ima pravo prvostepenoj disciplinskoj komisiji dostaviti pismeni odgovor (izjašnjenje) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka u roku od osam dana od dana prijema rješenja.

(4) Upravnik može donijeti rješenje o pokretanju disciplinskog postupka protiv službenika Zavoda, bez prethodno zaprimljene prijave, ako raspolaže informacijama o počinjenoj povredi službene dužnosti.

(5) Dostavljanjem rješenja o pokretanju disciplinskog postupka službeniku protiv kojeg se isti pokreće, disciplinski postupak smatra se pokrenutim,

(6) Disciplinska prijava i dokazi koji su uzeti u obzir prilikom izrade rješenja o pokretanju disciplinskog postupka, dostavljaju se službeniku protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak, skupa sa rješenjem o pokretanju disciplinskog postupka.

Član 34.
(Disciplinske komisije)

(1) Prvostepena disciplinska komisija (u daljem tekstu: PDK) se sastoji od predsjednika i dva člana i isto toliko zamjenika.

(2) Drugostepena disciplinska komisija (u daljem tekstu: DDK) se sastoji od predsjednika i četiri člana i dva zamjenika.

(3) Disciplinske komisije imenuje upravnik Zavoda, s tim da upravnik i druga lica koja su radni odnos u Zavodu zasnovali imenovanjem na mandatni period, ne mogu biti članovi disciplinske komisije.

(4) Rješenjem o imenovanju disciplinske komisije se određuju zamjenici, koji u slučaju odsustva predsjednika ili člana stupaju na mjesto istih sa punim ovlašćenjima, pravima i obavezama.

(5) Upravnik Zavoda imenuje disciplinske komisije na mandat u trajanju od dvije godine.

(6) Disciplinska komisija može održavati sastanke u cilju preduzimanja pripremnih radnji za organizaciju i održavanje usmene rasprave ukoliko je prisutno više od polovine članova komisije, a raspravljati i odlučivati o bitnim pitanjima postupka može samo ako su prisutni svi članovi imenovani u disciplinsku komisiju.

(7) Upravnik Zavoda imenuje po jednog zapisničara i jednog zamjenika za prvostepenu i drugostepenu disciplinsku komisiju na period u trajanju od dvije godine.

POGLAVLJE VI. POSTUPAK PRED PRVOSTEPENOM DISCIPLINSKOM KOMISIJOM


Član 35.
(Razmatranje rješenja o pokretanju disciplinskog postupka i odgovora službenika)

(1) Istekom roka za dostavljanje pismenog odgovora (izjašnjenja) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak, kojim službenik ne prihvata odgovornost za povredu službene dužnosti koja mu se stavlja na teret ili ako se službenik pismeno nije izjasnio na navedeno rješenje, predsjednik PDK zakazuje zatvorenu sjednicu komisije na kojoj se razmatra rješenje o pokretanju disciplinskog postupka i pismeni odgovor (izjašnjenje) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka - ako je isti dostavljen, u cilju preduzimanja nadležnih radnji u postupku utvrđivanja disciplinske odgovornosti službenika, propisanih odredbama ovog pravilnika.

(2) Na sjednici iz prethodnog stava ovog člana PDK može odlučiti da obustavi disciplinski postupak ako utvrdi da:

a) disciplinska prijava nije podnesena u roku iz člana 9. ovog pravilnika (neblagovremena), odnosno da je navedenu činjenicu propustilo utvrditi lice ovlašteno za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka,

b) radnja koja se stavlja na teret službeniku ne predstavlja povredu službene dužnosti jer nesporno postoje činjenice i okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost službenika, ili

c) zaposlenom u Zavodu prestao radni odnos.

(3) Ako je službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak u pismenom odgovoru (izjašnjenju) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka prihvatio odgovornost za povredu službene dužnosti koja mu je stavljena na teret, PDK na zatvorenoj sjednici razmatra rješenje o pokretanju disciplinskog postupka, pismeni odgovor (izjašnjenje) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka, predložene dokaze i/ili spise koji su komisiji dostavljeni uz rješenje i eventualno uz odgovor (izjašnjenje) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka, te na osnovu istih vijećanjem i glasanjem odlučuje o izricanju mjere ili kazne predviđene za povredu službene dužnosti koja je službeniku stavljena na teret.

Član 36.
(Priprema usmene rasprave)

(1) U cilju održavanja usmene rasprave, PDK održava sjednicu na koju se poziva podnosilac disciplinske prijave i službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak, PDK će o datumu održavanja sjednice obavijesti podnosioca disciplinske prijave, službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak ili njegovog pravnog zastupnika, najkasnije osam (8) dana prije planiranog održavanja sjednice.

(2) Na sjednici se predlažu i dostavljaju svi dokazi koji se namjeravaju izvesti u disciplinskom postupku, predlažu svjedoci koji se trebaju pozvati i okolnosti na koje se trebaju saslušati, postavljaju zahtjevi u pogledu prikupljanja izjava, spisa ili podataka, provođenju uviđaja ili angažovanja vještaka, tumača i slično.

(3) Na sjednici, PDK odlučuje koji svjedoci će biti pozvani, koji dokazi izvedeni, te odlučuje o drugim pitanjima od značaja za održavanje usmene rasprave, a naročito da li je za vođenje disciplinskog postupka i odlučivanje o odgovornosti službenika potrebno prikupiti dodatne dokaze, izjave, spise ili podatke, izvršiti uviđaj ili angažovati ovlaštenog vještaka, na osnovu čega PDK bez odlaganja traži njihovu dostavu, a po njihovom pribavljanju zakazuje usmenu raspravu.

(4) U slučaju prijedloga za izvođenje dokaza saslušanjem većeg broja svjedoka radi utvrđivanja iste činjenice, komisija će o takvom prijedlogu odlučiti vodeći računa o ekonomičnosti postupka.

(5) Službeniku protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak se stavljaju na raspolaganje svi dokazi, spisi, materijali i slično u vezi sa kojima je na sjednici određeno da će biti predmet razmatranja na usmenoj raspravi.

(6) Nakon održavanja sjednice, nije dopušteno predlaganje i izvođenje novih dokaza, spisa, izjava, podataka, saslušanje svjedoka i vještaka ili preduzimanja radnji. Izuzetno, dozvoljeno iznošenje i izvođenje novih činjenica i dokaza nakon pripremne sjednice, samo ukoliko se nedvosmisleno može utvrditi da predlagač. bez svoje krivice, nije iste mogao predložiti prije održavanja pripremne sjednice.

(7) Na kraju pripremne sjednice PDK određuje mjesto, datum i vrijeme održavanja usmene rasprave.

Član 37.
(Poziv na usmenu raspravu)

(1) PDK, upućuje poziv za usmenu raspravu, najmanje 15 dana prije dana održavanja usmene rasprave.

(2) Poziv se obavezno upućuje službeniku protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak ili njegovom pravnom zastupniku, svjedocima i drugim licima čije je usmeno saslušanje komisija ocijenila potrebnim radi utvrđivanja disciplinske odgovornosti službenika. Za svjedoke, vještaka ili druga lica koja će biti pozvana na usmenu raspravu na prijedlog službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak, isti obezbjeđuje komisiji podatke za slanje poziva u roku koji odredi komisija.

(3) Poziv sadrži predmet, oznaku mjesta, datuma i vrijeme održavanja rasprave, kao i naznaku o tome u kom se svojstvu određeno lice poziva.

Član 38.
(Sporazum o prihvatanju disciplinske odgovornosti)

(1) Službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak može disciplinskoj komisiji predložiti zaključenje sporazuma o prihvatanju disciplinske odgovornosti za počinjenu povredu službene dužnosti koja mu se stavlja na teret, sve u cilju postizanja saglasnost o vrsti i visini disciplinske mjere ili kazne.

(2) Ukoliko je postignut sporazum kojim službenik prihvata odgovornost za počinjenu povredu službene dužnosti i određuje vrsta i visina disciplinske mjere ili kazne, PDK rješenjem utvrđuje disciplinsku odgovornost službenika i određuje disciplinsku mjeru ili kaznu utvrđenu u sporazumu.

(3) Sporazum o prihvatanju disciplinske odgovornosti za počinjenu povredu službene dužnosti službenik i PDK mogu zaključiti najkasnije do završetka usmene rasprave.

(4) Sporazumom o prihvatanju disciplinske odgovornosti, službeniku protiv kojegje pokrenut disciplinski postupak za počinjenu težu povredu službene dužnosti se ne može odrediti disciplinska mjera propisana za lakše povrede službene dužnosti.

(5) Protiv rješenja PDK iz stava (2) ovog člana, pravo žalbe ima podnosilac disciplinske prijave i upravnik, ali samo u pogledu vrste i visine izrečene mjere ili kazne. O žalbi iz ovog stava, odlučuje drugostepena disciplinska komisija.

Član 39.
(Otvaranje usmene rasprave)

(1) Na početku usmene rasprave predsjednik PDK konstatuje da li su na raspravu pristupila sva pozvana lica.

(2) Ako službenik protiv kojeg je pokrenut postupak ili njegov pravni zastupnik nije pristupio zakazanoj raspravi, ali je uredno i blagovremeno opravdao svoj izostanak, rasprava se odlaže, a predsjednik PDK utvrđuje mjesto, dan i sat održavanja odložene rasprave.

(3) Ako službenik protiv kojeg je pokrenut postupak ili njegov pravni zastupnik nije pristupio zakazanoj raspravi na koju je uredno pozvan, a pri je početka usmene rasprave nije obavjestio PDK i opravdao svoj izostanak, PDK može provesti raspravu i bez njega ili odgoditi održavanje rasprave za sljedeći radni dan.

(4) Zahtjev za odgodu zakazane rasprave zbog postojanja opravdanih razloga ili više sile, službenik ili njegov pravni zastupnik može dostaviti PDK pismenim putem najkasnije do početka usmene rasprave, uz obavezno obrazloženje takvih razloga i dokaza koji te razloge opravdavaju.

(5) Sljedeće okolnosti izostanka uredno pozvanog službenika ili njegovog pravnog zastupnika na raspravu iz stava (2) ovog člana, se neće smatrati opravdanim razlozima niti višom silom:

a) prisustvo na ročištu pred sudom koje je zakazano ili planirano nakon zaprimanja poziva za učešće u predmetnoj raspravi:

b) zdravstveni razlozi koji nisu potkrijepljeni relevantnim izvještajem o privremenoj nesposobnosti za rad izdatim od strane nadležnog doktora medicine datiranim neposredno prije termina zakazane rasprave;

c) hitni ili ozbiljni razlozi porodične prirode, ukoliko zahtjev nije potkrijepljen dokazima ili relevantnim dokumentima u kojima se navodi da su porodični razlozi hitne i nepredvidive prirode:

d) korištenje godišnjeg odmor ili plaćenog odsustva, u skladu sa zahtjevom koji je službenik podnio nakon zaprimanja poziva za učešće u predmetnoj raspravi;

e) korištenje godišnjeg odmora, plaćenog odsustva ili poslovnog puta opunomoćenog pravnog zastupnika, nakon zaprimanja poziva za učešće u predmetnoj raspravi;

f) otkazivanje punomoći pravnog zastupnika u kratkom vremenskom periodu prije zakazane rasprave.

(6) PDK će zahtjev za odgađanje usmene rasprave razmotriti odmah po njegovom zaprimanju, o čemu donosi zaključak na koji nije dopuštena žalba.

(7) Ako na raspravu nije pristupio svjedok ili drugo lice koje je komisija uredno pozvala, a nije opravdao svoj izostanak, PDK će održati raspravu bez njihovog prisustva, a ista može zakazati nastavak usmene rasprave radi njihovog saslušanja u najkraćem mogućem roku.

Član 40.
(Tok rasprave)

(1) Kada predsjednik PDK ustanovi da su na raspravu došla sva pozvana lica ili kada odluči da se rasprava održi u odsustvu nekog ođ pozvanih lica. pozvaće službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak ili njegovog pravnog zastupnika, ako je isti angažovan i svjedoke, od kojih će uzeti potrebne podatke za identifikaciju. Nakon preuzimanja podataka od svjedoka, isti će se uputiti na mjesto određeno za njih gdje će čekati da budu pozvani na saslušanje.

(2) Predsjednik PDK prije otvaranja rasprave upoznaje službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak da pažljivo prati tok rasprave, te da ima pravo da tokom cijele rasprave iznosi činjenice, dokaze, postavlja pitanja svjedocima i pozvanim licima, daje objašnjenja u pogledu izjava datih ili pročitanih na usmenoj raspravi i izjavljuje primjedbe na iste. te iznosi odbranu na način za koji smatra da je za njega najpovoljniji.

(3) Rasprava pred PDK počinje čitanjem rješenja o pokretanju disciplinskog postupka, poslije čega predsjednik PDK poziva službenika da se izjasni o svakoj povredi službene dužnosti koja mu se stavlja na teret, odnosno da si ostaje pri navodima iz odgovora (izjašnjenja) na rješenje o pokretanju disciplinskog postupka, ako je isto prethodno dostavio komisiji, te ga poziva da iznese svoju odbranu.

(4) U nastavku rasprave izvode se predloženi dokazi. PDK odlučuje kojim redom će se izvoditi dokazi (saslušanje pozvanih svjedoka, vještaka i drugih pozvanih lica, čitanje spisa, dokumenta i izjava svjedoka ili lica koji ne prisustvuju raspravi i dr.).

(5) Svjedoci ne prisustvuju raspravi dok službenik daje izjavu. Svjedoci svoje izjave iznose pojedinačno, isključivo jedan za drugim i to nakon saslušanja službenika.

(6) Poslije dovršenog saslušanja svjedoka, predsjednik PDK poziva službenika da se izjasni o navodima svjedoka. Svjedok ne može prisustvovati saslušavanju drugih svjedoka.

(7) Ako PDK ocijeni potrebnim, može se izvršiti suočenje između službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak i pojedinih svjedoka.

(8) U toku disciplinskog postupka razmatra se mišljenje sindikata, kojeg je službenik protiv kojeg se vodi disciplinski postupak član, ako je mišljenje sindikata dostavljeno komisiji.

(9) Ukoliko službenik i njegov pravni zastupnik nemaju dalje dokazne prijedloge, predsjednik PDK će objaviti da su utvrđene sve relevantne činjenice i da je dokazni postupak završen. Novi dokazi se mogu predložiti na usmenoj raspravi samo ako se bez krivice predlagača nisu mogli predložiti do pripremne rasprave ili se za njih nije znalo do okončanja pripremne rasprave.

(10) Ako prisutna lica, i pored upozorenja na posljedice, ne stave u toku same rasprave primjedbu na rad koji se na raspravi obavlja, smatraće se da nema primjedbi.

(11) Po završetku dokaznog postupka, predsjednik PDK daje završnu riječ službeniku, da u završnoj riječi iznese svoju odbranu. Predsjednik PDK može ograničiti vrijeme izlaganja završne riječi. Nakon završne riječi službenika, predsjednik PDK proglašava da je rasprava zaključena, te saopštava vrijeme i mjesto kada će se izvršiti usmeno izricanje odluke komisije o krivici službenika nakon vijećanja i glasanja, što se konstatuje u zapisniku.

Član 41.
(Rukovođenje usmenom raspravom)

(1) Tokom cijele usmene rasprave rukovodi predsjednik PDK, koji daje i oduzima riječ, postavlja pitanja i traži objašnjenja, te vodi računa o miru i redu tokom rasprave.

(2) Uz predsjednika, pitanja mogu postavljati i ostali članovi PDK. Uz prethodno odobrenje predsjednika PDK pitanja može postavljati službenik protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak ili njegov pravni zastupnik, ovlašteni predstavnik sindikata, podnosilac disciplinske prijave i upravnik ukoliko je isti pokrenuo disciplinski postupak bez prethodno podnesene prijave.

(3) Predsjednik PDK je ovlašten da opominje lica koja ometaju rad komisije i da preduzima sve neophodne mjere potrebne da se red održi, što se konstatuje u zapisniku o raspravi.

(4) Lica koja prisustvuju usmenoj raspravi ne smiju u prostoriju održavanja usmene rasprave unositi mobilni uređaj, niti vršiti tonsko ili video snimanje usmene rasprave uređajima prikladnim za tonsko ili video snimanje.

(5) Lice koje i pored opomene predsjednika PDK, nastavi ometati rad tokom usmene rasprave ili neovlašteno vrši tonsko ili video snimanje ročišta vlastitim uređajima biće udaljeno sa rasprave o čemu predsjednik PDK donosi zaključak, na koji nije dozvoljeno pravo izjavljivanja žalbe. Lice može biti udaljeno tek posto je prethodno bilo opomenuto da će biti udaljeno.

(6) U slučaju udaljenja lica sa rasprave iz razloga navedenih stavom (5) ovog člana, usmena rasprava se može nastaviti i bez udaljenog lica.

Član 42.
(Održavanje, prekid, odlaganje i nastavak rasprave)

(1) Rasprava se po pravilu održava unutar jednog radnog dana.

(2) Rasprava se može prekinuti i nastaviti istog radnog dana.

(3) Ako se rasprava iz opravdanih razloga ne može okončati unutar istog radnog dana. može se prekinuti, a njen nastavak odložiti za prvi naredni radni dan.

(4) Rasprava će se odložiti, ako se u toku rasprave stanje stvari tako izmijeni da je odlaganje potrebno radi proširenja ili dopune odbrane ili ako treba pribaviti nove dokaze ili pozvati svjedoke ili ako postoje druge smetnje da se rasprava uspješno provede.

(5) Ukoliko PDK iz bilo kojeg razloga nastavi raspravu u izmijenjenom sastavu, rasprava mora početi iznova.

Član 43.
(Zapisnik o raspravi)

(1) O usmenoj raspravi obavezno se sastavlja zapisnik.

(2) U uvodu zapisnika mora se naznačiti sastav PDK ime i prezime službenika čija se odgovornost utvrđuje, mjesto i datum održavanja rasprave, naznaku da li je rasprava javna ili je javnost isključena, imena i prezimena svih prisutnih lica koja su pozvana na raspravu radi utvrđivanja disciplinske odgovornosti službenika i njihovo svojstvo na raspravi, ime i prezime zapisničara i vrijeme početka rasprave.

(3) Zapisnik treba da sadrži tačno i kratko tok i sadržaj rasprave, date izjave koje trebaju biti ograničene samo na okolnosti i činjenice potrebne radi utvrđivanja disciplinske odgovornosti službenika i zapisniku se navode sve isprave koje su u bilo koju svrhu upotrijebljene pri izvođenju dokaza.

(4) Izjave službenika, svjedoka, vještaka i drugih osoba koje učestvuju u postupku, a koje su značajne za donošenje rješenja, upisuju se u zapisnik što tačnije, a prema potrebi, i njihovim riječima.

(5) U zapisnik se upisuju i svi zaključci koji se u toku rasprave donesu.

(6) Ako se saslušanje obavlja preko tumača ili prevodioca, označiće se na kom je jeziku saslušani govorio i koje bio tumač ili prevodilac.

(7) Ako se rasprava ne može završiti istog dana. to se mora konstatovati u zapisniku, kao i mjesto, datum i vrijeme nastavka rasprave, ako je to moguće.

(8) Ako se zapisnik sastoji od više listova, oni će se označiti rednim brojevima, a svaki list će na kraju svojim potpisom ovjeriti predsjednik PDK.

(9) Službenik čija se odgovornost utvrđuje, ima pravo da prije potpisivanja pregleda sačinjeni zapisnik, da stavi primjedbe u pogledu sadržaja i da traže ispravku zapisnika.

(10) Na kraju zapisnika navešće se da je zapisnik pročitan i da nisu stavljene nikakve primjedbe, ili ako jesu, ukratko će se upisati sadržaj datih primjedbi.

(11) Zapisnik mora biti vođen uredno i u njemu se ne smije ništa brisati, a u potpisanom zapisniku ne smije ništa dodavati ni mijenjati, a potpisuju ga službenik ili njegov pravni zastupnik, ako su isti bili prisutni na rasprav i svi članovi PDK i zapisničar.

(12) Ako neka osoba neće da potpiše zapisnik, ili se udalji prije zaključenja zapisnika, to će se upisati u zapisnik i navesti razlog zbog kog je potpis uskraćen.

(13) Uz zapisnik iz ovog člana, cijeli tok usmene rasprave se može snimati uređajem prikladnim za tonsko snimanje, što mora biti naznačeno u samom zapisniku. Ako se u zapisnik vođen tokom rasprave ne mogu unijeti sve relevantne izjave date tokom rasprave, zapisnik se preslušavanjem tonske snimke sa uređaja korištenog tokom rasprave, mora sačinili najkasnije u roku od 24 sata od prekida, odgode ili zaključenja rasprave i kao takav dostaviti službeniku protiv kojeg je vođen disciplinski postupak ili njegovom pravnom zastupniku, ako su isti prisustvovali raspravi, nakon čega se zapisnik potpisuje u skladu sa odredbom stava (11) ovog člana.

(14) Ako je tok usmene rasprave sniman uređajem prikladnim za tonsko snimanje, tonski zapis se pohranjuje na prenosivi memorijski uređaj za pohranu podataka, CD ili drugi uređaj koji služi za pohranu podataka, a koji čini sastavni dio predmeta i spisa konkretnog disciplinskog postupka.

(15) Zapisnik je dokaz o toku i sadržaju rasprave i datih izjava.

Član 44.
(Vijećanje i glasanje)

(1) Nakon što predsjednik PDK zaključi raspravu, komisija se povlači na vijećanje i glasanje.

(2) Vijećanje i glasanje se vrši bez prisustva javnosti i zapisničara, najkasnije u roku od dva radna dana od dana zaključenja rasprave, o čemu se sastavlja poseban zapisnik koji potpisuju svi članovi PDK. Zapisnik o vijećanju i glasanju vodi jedan od članova komisije kojeg odredi predsjednik komisije.

(3) U zapisnik o vijećanju i glasanju upisuje se. pored podataka o sastavu PDK. označenje predmeta o kome je riječ i kratak sadržaj onoga što je odlučeno glasanjem o krivici i vrsti izrečene mjere ili kazne, ako je utvrđena odgovornost službenika za povredu službene dužnosti koja mu je stavljena na teret, kao i izdvojeno mišljenje, ako isto postoji, nakon čega se zapisnik odlaže i zatvara u kovertu radi onemogućavanja neovlaštenog pristupa istome.

(4) PDK svoju odluku zasniva samo na činjenicama i dokazima koji su iznesen na raspravi, te je dužna da savjesno ocijeni svaki dokaz pojedinačno i u vezi sa ostalim dokazima i da na osnovu takve ocjene izvede zaključak da li je neka činjenica dokazana.

(5) PDK odlučuje većinom glasova članova.

Član 45.
(Odluke prvostepene disciplinske komisije)

(1) PDK može odlučiti, da:

a) oslobodi službenika odgovornosti, jer nije utvrđeno da je službenik počinio povredu službene dužnosti, ili nije dokazano da je službenik počinio povredu službene dužnosti, ili je utvrđeno da je nije počinio svojom krivicom, ili postoje okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost službenika, ili je utvrđeno da je povredu počinio u neuračunljivom stanju, osim ako je sam sebe doveo u privremeno neuračunljivo stanje,

b) službenika oglasi krivim za počinjenu povredu službene dužnosti koja mu je stavljena na teret, te izrekne odgovarajuću disciplinsku mjeru ili disciplinsku kaznu propisanu zakonom i ovim pravilnikom.

(2) Odluka PDK se donosi u formi rješenja koje potpisuje predsjednik PDK i dostavlja se:

a) službeniku protiv kojeg se vodi disciplinski postupak,

b) licu ovlaštenom za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka,

c) upravniku u slučaju kada je pokrenuo disciplinski postupak bez podnijete disciplinske prijave,

d) službeniku koji je podnio disciplinsku prijavu u slučaju kada je rješenje o pokretanju postupka doneseno na osnovu disciplinske prijave, i

e) Službi za opšte, pravne i fnansijsko-materijalne poslove nadležnoj za ljudske resurse i vođenje dosijea službenika.

(3) Nakon vijećanja i glasanja PDK je dužna službeniku usmeno saopštiti odluku, a rješenje u pismenom obliku izraditi u roku od osam dana od dana usmenog saopštenja odluke ili od datuma kada je usmeno saopštenje odluke zakazano, a službenik nije pristupio istom.

(4) Ukoliko je postupak vođen protiv dva ili više lica, a s obzirom na obim, složenost i težinu predmeta disciplinskog postupka, PDK može produžiti rok za još osam (8) dana za izradu prvostepenog disciplinskog rješenja.

(4) Službenik protiv kojeg se vodi disciplinski postupak nije obavezan doći na usmeno saopštenje odluke iz stava (3) ovog člana.

Član 46.
(Sadržaj rješenja)

(1) Rješenje sadrži naziv disciplinske komisije, broj i datum, uvod, izreku, obrazloženje i pouku o pravnom lijeku, potpis i pečat Zavoda.

(2) Uvod sadrži naziv disciplinske komisije, broj i datum rješenja o pokretanju disciplinskog postupka, ime i prezime i radno mjesto službenika protiv kojeg je pokrenut disiciplinski postupak, naznaku o kakvoj je povredi službene dužnosti riječ i odredbe ovog pravilnika na osnovu kojih je odluka komisije donesena.

(3) Izreka sadrži ime i prezime službenika protiv kojeg je pokrenut disciplinski postupak i odluku disciplinske komisije u skladu sa članom 45. ili članom 35. stav (2) tačka a) ili b) ili stava (2) istog člana ovog pravilnika, odnosno da li je ili nije kriv za povredu službene dužnosti koja je službeniku stavljena na teret bez obaveze navođenja činjeničnog opisa povrede službene dužnosti), koja vrsta sankcije se za predmetnu povredu službene dužnosti izriče.

(4) Obrazloženje sadrži sve bitne činjenice na kojima je odluka zasnovana (činjenični opis povrede službene dužnosti), a naročito kratku sadržinu rješenja o pokretanju disciplinskog postupka, kratku sadržinu odbrane službenika protiv kojeg je vođen disciplinski postupak, utvrđeno činjenično stanje, ocjenu izvedenih dokaza, te olakšavajuće i otežavajuće okolnosti. U obrazloženje rješenja ne unosi se puni sadržaj izjava svjedoka.

(5) U pouci o pravnom lijeku službenik protiv koga je vođen disciplinski postupak i podnosilac disciplinske prijave se obavještavaju da mogu uložiti žalbu na ovo rješenje drugostepenoj disciplinskoj komisiji u roku od 8 (osam) dana od dana prijema rješenja. Pravo žalbe ima i upravnik u slučaju daje pokrenuo disciplinski postupak bez podnijete disciplinske prijave.

POGLAVLJE VII. ŽALBA


Član 47.
(Pravo žalbe i razlozi za izjavljivanje žalbe)

(1) Protiv rješenja PDK žalbu mogu podnijeti službenik protiv koga je vođen disciplinski postupak, podnosilac disciplinske prijave i upravnik u slučaju da je pokrenuo disciplinski postupak bez podnijete disciplinske prijave.

(2) Žalba na rješenje PDK se može izjaviti iz sljedećih razloga:

a) bitne povrede pravila postupka utvrđenog odredbama ovog pravilnika,

b) pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja,

c) pogrešne primjene materijalnog prava.

(3) Bitne povrede pravila postupka utvrđenog odredbama ovog pravilnika su:

a) službeniku protiv kojeg je vođen postupak nije bila data mogućnost da učestvuje u postupku;

b) službeniku protiv kojeg je vođen postupak nije data mogućnost da se izjasni o svim činjenicama i okolnostima koje su bile važne za donošenje rješenja;

c) službeniku protiv kojeg je vođen postupak nije omogućeno angažovanje pravnog zastupnika u skladu sa ovim pravilnikom, odnosno ako angažovani pravni zastupnik nije imao punomoć;

d) kada je usmena rasprava održana bez prisustva službenika i njegovog pravnog zastupnika, a isti su blagovremeno opravdali nedolazak na usmenu raspravu;

e) ako je u vođenju ili odlučivanju u postupku učestvovalo lice koje je u skladu sa odredbama ovog pravilnika moralo bili izuzeto;

f) ako je dispozitiv rješenja u suprotnosti s obrazloženjem.

(4) Podnosilac žalbe može odustati od žalbe do donošenja drugostepenog rješenja.

Član 48.
(Sadržaj i dostava žalbe)

(1) Žalba mora sadržavati:

a) broj i datum rješenja koje se pobija,

b) razlog za izjavljivanja žalbe,

c) obrazloženje žalbe i

d) potpis podnosioca žalbe.

(2) U žalbi se ne mogu iznositi nove činjenice i novi dokazi, izuzev ukoliko se obrazloženjem i navođenjem okolnosti ne dokaže da te činjenice službeniku, bez njegove krivice, nisu bile ili nisu mogle biti poznate u toku prvostepenog postupka, ili je bilo neophodno saslušati svjedoke, vještaka i druge osobe koje su bile pozvane, a nisu pristupili rasprav i u prvostepenom postupku, jer bi njihove izjave bile od presudnog značaja za odlučivanje u vezi s povredom službene dužnosti koja mu je stavljena na teret (u kojem slučaju se obavezno moraju dostaviti izjave lica koja te navode potvrđuju).

(3) Žalba se upućuje DDK putem PDK u roku od osam dana od dana prijema rješenja PDK, neposrednom predajom Službi za opšte, pravne i fnansijsko-materijalne poslove nadležnoj zan za prijem i otpremu pošte ili putem pošte preporučeno,

(4) Ako je žalba predata neposredno DDK, ista će se bez odlaganja putem Službe za opšte. pravne i fhansijsko-materijalne poslove nadležnoj za prijem i otpremu pošte ili putem pošte preporučeno proslijediti PDK na nadležno postupanje.

(5) PDK je dužna zaprimljenu žalbu zajedno sa rjašnjenjem na žalbene navode sa cjelokupnim predmetom prvostepenog postupka dostaviti DDK bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana njenog prijema.

(6) Žalba odlaže izvršenje rješenja.

POGLAVLJE VIII. POSTUPAK PRED DRUGOSTEPENOM DISCIPLINSKOM KOMISIJOM


Član 49.
(Rad DDK po žalbi)

(1) DDK ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlaštenog lica.

(2) Nedopuštenu, neblagovremenu ili od neovlaštenog lica izjavljenu žalbu DDK odbaciće svojim rješenjem.

(3) Blagovremenost žalbe, DDK cijeni prema danu kad je istapredata na pisarnicu ili na poštu.

(4) Predsjednik DDK, po prijemu žalbe sa izjašnjenjem PDK na žalbene navode i cjelokupnim predmetom prvostepenog postupka, bez odlaganja saziva zatvorenu sjednicu DDK radi razmatranja i odlučivanja o izjavljenoj žalbi.

(5) Ako žalbu ne odbaci, DDK cijeni osnovanost žalbe u okviru navoda koji su u žalbi izjavljeni, te ukoliko utvrdi da je u prvostepenom postupku došlo do bitne povrede pravila postupka utvrđenog odredbama ovog pravilnika, pogrešnog i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja ili pogrešne primjene materijalnog prava što je moglo uticati na rješavanje stvari ili nepravilno izrečene disciplinske mjere ili kazne, zakazaće održavanje usmene rasprave ili žalbu riješiti neposredno na zatvorenoj sjednici.

(6) Kada DDK ocijeni da je za rješavanje žabe neophodno održavanje usmene rasprave, pozivanje, otvaranje, rukovođenje i tok rasprave pred DDK se vrši u skladu sa postupkom pred PDK propisanim odredbama ovog pravilnika.

Član 50.
(Odluke DDK)

(1) Rješavajući o žalbi, DDK može:

a) žalbu odbiti kao neosnovanu, kada utvrdi da ne postoje razlozi zbog kojih se prvostepeno rješenje pobija žalbom, odnosno da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden, da je pravilno i potpuno utvrđeno činjenično stanje, da je pravilno primjenjeno materijalno pravo, ili kad nađe da je u prvostepenom postupku bilo nedostataka ili povreda, ali da nije dokazano da su iste bile od uticaja na pravilnost, odnosno nisu mogli uticati na drugačiju odluku PDK ili kada nađe da je prvostepeno rješenje na važećem propisu zasnovano, ali zbog drugih razloga, a ne zbog onih koji su u rješenju navedeni, u kojem slučaju će u svom rješenju izložiti te razloge, a žalbu odbiti.

b) ako utvrdi da su u prvostepenom postupku činjenice nepotpuno ili pogrešno utvrđene, da se u postupku nije vodilo računa o pravilima postupka koja bi bila od uticaja na rješenje stvari, ili da je dispozitiv pobijanog rješenja nejasan ili je u proturječnosti s obrazloženjem, upotpuniti postupak i otkloniti izložene nedostatke sam. Ako drugostepeni organ nađe da se na osnovu činjenica utvrđenih u upotpunjenom postupku stvar mora riješiti drugačije nego što je riješena prvostepenim rješenjem, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i sam riješiti stvar.

c) ako utvrdi da su u prvostepenom rješenju pogrešno ocijenjeni dokazi, da je iz utvrđenih činjenica izveden pogrešan zaključak u pogledu činjeničnog stanja, da je pogrešno primijenjen pravni propis na osnovu kojeg je odluka donesena, ili ako nađe da je na osnovu slobodne ocjene dokaza trebalo donijeti drugačije rješenje, on će svojim rješenjem poništiti prvostepeno rješenje i sam riješiti stvar.

d) ako utvrdi da je rješenje pravilno u pogledu utvrđenih činjenica i u pogledu primjene odgovarajućih propisa, ali nije izrečena odgovarajuća disciplinska mjera ili disciplinska kazna, preinačiće prvostepeno rješenje u tom smislu.

(2) Ukoliko je samo službenik izjavio žalbu na rješenje PDK kojim je izrečena disciplinska mjera ili kazna, disciplinska mjera ili kazna izrečena u drugostepenom disciplinskom postupku ne može biti nepovoljnija od one izrečene u prvostepenom disciplinskom postupku.

(3) Kada odlučuje o žalbi, DDK donosi odluku u formi rješenja i dostavlja ga:

a) službeniku protiv kojeg se vodi disciplinski postupak,

b) licu ovlaštenom za odlučivanje o pokretanju disciplinskog postupka,

c) upravniku u slučaju kada je pokrenuo disciplinski postupak bez podnijete disciplinske prijave,

d) službeniku koji je podnio disciplinsku prijavu u slučaju kada je rješenje o pokretanju postupka doneseno na osnovu disciplinske prijave, i

e) Službi za opšte, pravne i fnansijsko-materijalne poslove nadležnoj za ljudske resurse i vođenje dosijea službenika Zavoda.

(4) U obrazloženju drugostepenog rješenja moraju se ocijeniti svi navodi žalbe. Ako je PDK u obrazloženju svog rješenja pravilno ocijenila navode koji se u žalbi iznose, DDK se može u svom rješenju samo pozvati na razloge iznesene u prvostepenom rješenju.

(5) Rješenje DDK je konačno, a isto mora sadržavati uvod, izreku, obrazloženje i pouku o pravnom lijeku, na način propisan članom 46. ovog pravilnika.

Član 51.
(Ispravljanje grešaka u rješenja)

(1) Disciplinska komisija, odnosno ovlašteno lice koje je potpisalo ili izdalo rješenje, može u svako vrijeme ispraviti greške u imenima ili brojevima, pisanju (gramatičkih ili slovnih grešaka) ili računanju. Ispravka greške proizvodi pravni učinak od dana od koga proizvodi pravni učinak rješenje koje se ispravlja.

(2) O ispravci se donosi poseban zaključak koji se prilaže izvorniku rješenja i čini njegov sastavi dio. Ovjeren prepis zaključka dostavlja se svim licima i službama Zavoda kojima je dostavljeno rješenje koje se ispravlja. Zaključak potpisuje službena osoba koja je potpisala rješenje. Zaključak obavezno sadrži broj i datum rješenja koje se ispravlja.

(3) Protiv zaključka PDK kojim se već doneseno rješenje ispravlja ili kojim se odbija prijedlog za ispravljanje, dopuštena je žalba DDK u roku od osam dana od dana njegovog zaprimanja.

(4) Žalba na zaključak o ispravci rješenja koji je donijela DDK, nije dozvoljena.

Član 52.
(Zaštita pred sudom)

(1) Protiv rješenja DDK može se pokrenuti postupak pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema rješenja DDK.

(2) Podnošenje tužbe ne odlaže izvršenje disciplinske mjere ili disciplinske kazne.

POGLAVLJE IX. IZVRŠAVANJE IZREČENE DISCIPLINSKE MJERE I DISCIPLINSKE KAZNE


Član 53.
(Vrijeme izvršavanja disciplinske mjere i disciplinske kazne)

Izrečena disciplinska mjera i disciplinska kazna se izvršava kada postane konačna.

Član 54.
(Izvršavanje disciplinske mjere opomene)

Disciplinska mjera opomene izvršava se tako što se službeniku kojem je izrečena mjera uručuje rješenje kojim je mjera izrečena.

Član 55.
(Izvršavanje disciplinske mjere javne opomene)

Disciplinska mjera javne opomene izvršava se tako što se službeniku kojem je izrečena mjera uručuje rješenje kojim je mjera izrečena, te se isto postavlja na oglasne table i intranet stranicu Zavoda.

Član 56.
(Izvršavanje disciplinske kazne suspenzije s radnog mjesta i obustave isplate plate u periodu od najmanje dva do najviše 30 dana)

(1) Disciplinska kazna suspenzije s radnog mjesta i obustave isplate plate u periodu od najmanje dva do najviše 30 dana izvršava se tako što upravnik, na osnovu konačnog rješenja disciplinske komisije, donosi rješenje kojim utvrđuje period u kojem službenik neće dolaziti na posao i primati platu i druge naknade, u trajanju (broju dana) koje je utvrđeno izrečenom kaznom.

(2) Rješenje iz stava (1) ovog člana se u pravilu izrađuje u roku od osam dana od dana konačnosti rješenja disciplinske komisije iz stava (1) ovog člana i radi izvršenja dostavlja se Službi za opšte. pravne i fnansijsko-materijalne poslove Zavoda nadležnim za obračun plate i naknada službeniku i ljudske resurse.

Član 57.
(Izvršavanje disciplinske novčane kazne do 30% od osnovne plate službenika na period do šest mjeseci)

(1) Disciplinska novčana kazna do 30% od osnovne plate službenika na period do šest mjeseci izvršava se tako što upravnik, na osnovu konačnog rješenja disciplinske komisije, donosi rješenje kojim će se utvrditi početak izvršenja izrečene disciplinske kazne.

(2) Rješenje iz stava (1) ovog člana se u pravilu izrađuje u roku od osam dana od dana konačnosti rješenja disciplinske komisije iz stava (1) ovog člana i dostavlja se Službi za opšte, pravne i finansijsko-materijalne poslove Zavoda koja je nadležna za obračun plate i naknada službeniku, radi njegovog izvršenja.

Član 58.
(Izvršavanje disciplinske kazne suspenzije prava na povećanje plate u periodu najviše do dvije godine)

(1) Disciplinska kazna suspenzije prava na povećanje plate u periodu najviše do dvije godine izvršava se tako što upravnik, na osnovu konačnog rješenja disciplinske komisije, donosi rješenje kojim će se utvrditi početak izvršenja izrečene disciplinske kazne.

(2) Rješenje iz stava (1) ovog člana se u pravilu izrađuje u roku od osam dana od dana konačnosti rješenja disciplinske komisije iz stava (1) ovog člana i dostavlja se Službi za opšte, pravne i finansijsko-materijalne poslove Zavoda nadležanoj za ljudske resurse i obračun plate i naknada službeniku, radi njegovog izvršenja.

Član 59.
(Izvršavanje disciplinske kazne degradiranja na niže radno mjesto)

(1) Disciplinska kazna degradiranja na niže radno mjesto izvršava se tako što upravnik, na osnovu konačnog rješenja disciplinske komisije, donosi rješenje kojim određuje nižerangirano radno mjesto na koje će službenik biti raspoređen uz primjenu instituta ponude izmijenjenog ugovora o radu prilikom raspoređivanja.

(2) Službenik iz stava (1) ovog člana se raspoređuje na upražnjeno nižerangirano, radno mjesto koje je razvrstano u niži platni razred od radnog mjesta na kojem je službenik bio raspoređen, u okviru iste ili niže stručne spreme, te mu se utvrđuje osnovica za obračun plate u početnom iznosu bodova predviđenim za rad na radnom mjestu na koje se raspoređuje.

(3) Uz rješenje upravnika iz stava (1) ovog člana, službeniku se dostavlja ugovor o radu s izmijenjenim uslovima.

(4) Rješenje iz stava (1) ovog člana se dostavlja Službi za opšte, pravne i finansijsko-materijalne poslove nadležanoj za ljudske resurse i obračun plate i naknada službeniku, radi njegovog izvršenja.

Član 60.
(Izvršavanje disciplinske kazne prestanka radnog odnosa)

(1) Disciplinska kazna prestanka radnog odnosa izvršava se tako što upravnik na osnovu konačnog rješenja disciplinske komisi je donosi rješenje o prestanku radnog odnosa službenika s danom prijema konačnog rješenja disciplinske komisije.

(2) Rješenje iz stava (1) ovog člana se dostavlja Službi za opšte, pravne i finansijsko- materijalne poslove koja vodi personalne dosije službenika i obavljaju obračun plate i naknada službeniku.

POGLAVLJE X. EVIDENCIJA O IZREČENIM DISCIPLINSKIM MJERAMA I DISCIPLINSKIM KAZNAMA


Član 61.
(Evidencija i sadržaj evidencije)

(1) O izrečenim disciplinskim mjerama, disciplinskim kaznama i suspenzijama s rada Zavod vodi evidenciju.

(2) Podatak o izrečenoj disciplinskoj mjeri, disciplinskoj kazni i suspenziji s rada unosi se u personalni dosije službenika.

(3) Evidenciju iz stava (1) ovog člana vodi Službi za opšte, pravne i finansijsko-materijalne postove koja vodi personalne dosije službenika.

Član 62.
(Brisanje iz evidencije)

(1) Izrečena suspenzija, disciplinska mjera i disciplinska kazna se brišu iz personalnog dosijea službenika i svih evidencija Zavoda, protekom tri godine od konačnosti rješenja kojim mu je izrečena suspenzija, odnosno disciplinska mjera ili kazna, osim ako sudskom presudom nije drugačije određeno.

(2) Praćenje i brisanje suspenzije, disciplinske mjere i disciplinske kazne iz personalnog dosijea službenika, vrše po službenoj dužnosti (ex officio) organizacioni oblici koji vode personalne dosijee službenika.

(3) Nakon brisanja podataka iz evidencije smatra se da službenik nije bio podvrgnut disciplinskoj mjeri, kazni ili suspenziji s rada.

DIO TREĆI - MATERIJALNA ODGOVORNOST SLUŽBENIKA - ODGOVORNOST ZA ŠTETU


Član 63.
(Odgovornost za štetu)

(1) Službenik koji na radu ili u vezi sa radom namjerno ili krajnom nepažnjom prouzrokuje štetu Zavodu, dužan je da tu štetu nadoknadi.

(2) Ako štetu prouzrokuje više službenika, svaki službenik odgovara za dio štete koju je prouzrokovao.

(3) Ako se za svakog službenika ne može utvrditi dio štete koju je on prouzrokovao, smatra se da su svi službenici podjednako odgovorni i štetu naknađuju u jednakim dijelovima.

(4) Ako je više službenika prouzrokovalo štetu krivičnim djelom s umišljajem, za štetu odgovaraju solidarno.

(5) Službenik odgovara samo za stvarnu štetu.

Član 64.
(Postupak za utvrđivanje odgovornosti za prouzrokovanu štetu i naknadu štete)

(1) Pokretanje postupka i postupak pred komisijama za utvrđivanje štete (u daljem tekstu: komisije za štetu) vodi se po istim pravilima i postupkom predviđenim odredbama ovog pravilnika za utvrđivanje disciplinske odgovornosti službenika, osim ako odredbama poglavlja o materijalnoj odgovornosti nije drugačije regulisano.

(2) Visina štete utvrđuje se na osnovu stvarne cijene ili knjigovodstvene vrijeđnosti imovine i aktive na kojoj je pričinjena šteta, a ako to nije moguće, komisija procjenjuje štetu uz pomoć angažovanih stručnih lica.

(3) Komisija za štetu donosi odluku u formi rješenja.

(4) Postupak utvrđivanja štete vodi se po okončanju disciplinskog postupka.

(5) Ukoliko je šteta pričinjena krivičnim djelom, postupak za utvrđivanje odgovornosti za štetu se prekida do pravosnažnog okončanja krivičnog postupka.

(6) Osim u slučaju počinjenog krivičnog djela, pokretanje postupka zastarijeva za tri godine od dana saznanja za štetu i učinioca, a najkasnije pet godina od dana nastanka štete.

(7) Službenik protiv kojeg se vodi postupak utvrđivanja odgovornosti za štetu može podnijeti zahtjev za izuzeće predsjednika, člana komisije ili njihovih zamjenika, iz razloga koji su predviđeni kao razlog za izuzeće predsjednika, člana komisije ili njihovih zamjenika disciplinskih komisija utvrđenih odredbama ovog pravilnika.

(8) Po zahtjevu za izuzeće predsjednika, člana komisije ili njihovih zamjenika prvostepene i drugostepene komisije za štetu odlučuje upravnik, čije su odluke konačne.

Član 65.
(Sporazum o priznanju odgovornosti za počinjenu štetu)

(1) Ukoliko službenik i prvostepena komisija za štetu postignu sporazum kojim se utvrđuje iznos počinjene štete, te visina i način njene naknade, isti se bez odlaganja upućuje upravniku na saglasnost bez koje isti nije važeći. Nakon saglasnosti upravnika, prvostepena komisija za štete usvaja sporazum i rješenjem utvrđuje iznos štete, visinu i način naknade štete, u skladu sa sporazumom.

(2) Protiv rješenja komisije za štetu po postignutom sporazumu iz stava (1) ovog člana, žalba se može izjaviti samo ukoliko rješenje komisije za štetu ne odgovara zaključenom sporazumu. Pravo žalbe imaju upravnik i službenik koji je zaključio sporazum.

(3) Ukoliko službenik ne postigne sporazum, postupak će se nastaviti.

Član 66.
(Paušalni iznos)

(1) Ako se naknada štete ne može utvrditi u tačnom iznosu ili bi utvrđivanje njenog iznosa prouzrokovalo nesrazmjerne troškove, visina naknade štete utvrđuje se u paušalnom iznosu.

(2) Ako je prouzrokovana šteta mnogo veća od utvrđenog paušalnog iznosa naknadne štete, Zavod može zahtijevati naknadu u visini stvarno prouzrokovane štete.

Član 67.
(Prouzrokovanje štete trećem licu)

(1) Službenik koji na radu ili u vezi s radom prouzrokovao namjerno ili krajnjom nepažnjom štetu trećem licu i ako je štetu nadoknadio Zavod, dužan je Zavodu nadoknaditi iznos isplaćene štete.

(2) Zavod ima pravo da zahtijeva od službenika naknadu iznosa koji je isplatila na ime štete iz stava (1) ovog člana u roku od šest mjeseci od dana kada je nadoknadila štetu.

Član 68.
(Komisije za štete)

(1) Prvostepena komisija za štetu se sastoji od predsjednika i dva člana i isto toliko zamjenika.

(2) Drugostepena komisija za štetu se sastoji od predsjednika i četiri člana i isto toliko zamjenika.

(3) Komisije za štetu imenuje upravnik Zavoda, s tim da upravnik i druga lica koja su radni odnos u Zavodu zasnovali imenovanjem na mandatni period, ne mogu biti članovi komisije za štetu.

(4) Rješenjem o imenovanju komisije za štetu se određuju zamjenici, koji u slučaju odsustva predsjednika ili člana stupaju na mjesto istih sa punim ovlašćenjima, pravima i obavezama.

(5) Mandat komisija za štete je dvije godine.

(6) Komisija za štetu može održavati sastanke u cilju preduzimanja pripremnih radnji za organizaciju i održavanje usmene rasprave ukoliko je prisutna prosta v ećina članova komisije, a raspravljati i odlučivati o bitnim pitanjima postupka može samo ako su prisutni svi članovi imenovani u komisiju za štetu.

(7) Ako je zakazala održavanje usmene rasprave, komisija za štetu je dužna od upravnika zatražiti imenovanje zapisničara komisije koji će prisustvovati usmenoj raspravi i voditi zapisnik o raspravi.

Član 69.
(Odluke prvostepene komisije za štete)

(1) Prvostepena komisija za štete može u skraćenom postupku riješiti stvar neposredno ukoliko utvrdi da se na osnovu priloženih pismenih dokaza može utvrditi vrsta i visina štete, te nije potrebno vršiti saslušavanje svjedoka, odnosno vještaka.

(2) Prvostepena komisija za štete može uputiti prijedlog upravniku za angažovanje vještaka koji će joj pomoći u radu.

(3) Nakon što prvostepena komisija za štete utvrdi iznos štete prouzrokovane Zavodu za koju je odgovoran službenik protiv kojeg se vodi postupak za utvrđivanje štete, donosi rješenje kojim utvrđuje iznos štete, visinu i način naknade štete.

(4) Rješenje sadrži podatke o službeniku koji je odgovoran za štetu, utvrđeni iznos štete, visinu i način naknade štete.

(5) Ako je šteta nastala na stvari, može se dozvoliti da službenik dovede stvar u ispravno stanje.

(6) Prije donošenja rješenja o naknadi štete službenik će se pisanim putem izjasniti o izvještaju komisije koja je utvrdila štetu.

(7) Prvostepena komisija za štete će rješenjem obustaviti postupak ukoliko se utvrdi da:

a) nema štete,

b) štetu jeste prouzrokovao službenik Zavoda, ali je istom prestao radni odnos.

(8) U slučajevima iz stava (7) ovog člana. Zavod može pokrenuti odgovarajući postupak naknade štete pred Sudom Bosne i Hercegovine.

Član 70.
(Žalba na odluku prvostepene komisije za štete)

Protiv odluke prvostepene komisije za štete, upravnik i službenik protiv kojeg se vodi postupak imaju pravo da ulože žalbu drugostepenoj komisiji za štete, u roku od osam dana od dana prijema rješenja, putem prvostepene komisije za štete.

Član 71.
(Odluke drugostepene komisije za štete)

(1) Drugostepena komisija za štete donosi rješenje kojim žalbu:

a) odbacuje jer nije uložena u propisanom roku (neblagovremena) ili je nedopuštena ili je uložena od strane neovlaštene osobe,

b) odbija kao neosnovanu i potvrđuje prvostepenu odluku, kada utvrdi da ne postoje razlozi zbog kojih se prvostepena odluka pobija žalbom odnosno da je prvostepeni postupak proveden u skladu s propisima (pravilno) i na osnovu pravilno i potpuno utvrđenog činjeničnog stanja, ili je u prvostepenom postupku bilo povreda, ali nije dokazano da su iste bile od uticaja na pravilnost donesene odluke,

c) usvaja i prvostepeno rješenje poništava ili preinačava ako utvrdi da u prvostepenom postupku nije potpuno i pravilno utvrđeno činjenično stanje ili visina štete nije pravilno utvrđena ili nije pravilno primjenjeno materijalno pravo.

(2) Rješenje drugostepene komisije za štete je konačno.

Član 72.
(Zaštita pred sudom)

(1) Konačno rješenje drugostepene komisije za štete službenik može osporavati podnošenjem tužbe Sudu Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana njegovog prijema.

(2) Podnošenje tužbe ne odlaže izvršenje rješenja.

Član 73.
(Plaćanje štete)

(1) Šteta se može naknaditi u više rata, s tim da je mjesečni iznos plate službenika koji je predmet izvršenja u skladu s ograničenjima utvrđenim ZoRBiH i Zakonom o izvršnom postupku pred Sudom BiH.

(2) Ako službenik, ni po isteku krajnjeg roka za naknadu štete, ne naknadi štetu, pokreće se postupak za naknadu štete pred Sudom BiH.

DIO ČETVRTI - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 74.
(Postupci u toku)

(1) Disciplinski postupak pokrenut prije stupanja na snagu ovog pravilnika u kojem je zakazana usmena rasprava ili uložena žalba na prvostepeno rješenje, okončaće se prema odredbama Pravilnika o disciplinskom postupku za povrede službene dužnosti u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 82/05, 71/13 i 41/14).

(2) Disciplinski postupak pokrenut prije stupanja na snagu ovog pravilnika, u kojem nije održana usmena rasprava, okončat će se prema odredbama ovog pravilnika.

(3) U roku od 30 dana od stupanja na snagu ovog pravilnika, upravnik Zavoda će formirati disciplinske komisije i komisije za štetu, te odlučiti o mandatu komisija formiranih na osnovu propisa Zavoda o disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti službenika Zavoda iz člana 75. stav (2) ovog pravilnika.

(4) Komisije imenovane na osnovu propisa iz člana 75. stav (2) ovog pravilnika ostaju u mandatu do imenovanja komisija u skladu sa stavom (2) ovog člana.

Član 75.
(Važenje propisa)

(1) Na sve što nije regulisano ovim pravilnikom, neposredno se primjenjuju odredbe ZIKSABiH i ZoRBiH.

(2) Početkom primjene ovog pravilnika prestaje važenje Pravilnika o disciplinskom postupku za povrede službene dužnosti u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 82/05, 71/13 i 41/14).

Član 76.
(Početak primjene pravilnika)

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u "Službenom glasniku BiH".

Broj 07-02-4152/23
16. maja 2023. godine
Sarajevo


Ministar
Davor Bunoza, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!