Službeni glasnik BiH, broj 66/16

Na osnovu člana IV. 4. a) Ustava Bosne i Hercegovine, Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine, na 34. sjednici Predstavničkog doma, održanoj 1. augusta 2016. godine, i na 22. sjednici Doma naroda, održanoj 31. augusta 2016. godine, usvojila je


ZAKON


O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O RADNOM VREMENU, OBAVEZNIM ODMORIMA MOBILNIH RADNIKA I UREĐAJIMA ZA EVIDENTIRANJE U DRUMSKOM PRIJEVOZU


Član 1.


U Zakonu o radnom vremenu, obaveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za evidentiranje u drumskom prijevozu ("Službeni glasnik BiH", broj 48/10), u članu 2. stav (6) mijenja se i glasi:

" (6) Odredbe ovog zakona ne primjenjuju se na:

a) vozilo koje se koristi za javni linijski prijevoz putnika na relacijama koje nisu duže od 50 kilometara, kao i u slučajevima kada se ovo vozilo koristi za vanlinijski prijevoz putnika;

b) vozilo ili kombinacije vozila s najvećom dopuštenom masom koja ne prelazi 7,5 tona koja se upotrebljavaju za prijevoz materijala, opreme ili mašina i koje vozač upotrebljava prilikom izvođenja posla, i koja se upotrebljavaju isključivo unutar radijusa od 100 km od preduzeća i pod uslovom da vožnja vozila nije glavna djelatnost vozača;

c) vozilo čija najveća dozvoljena brzina ne prelazi 40 km/h;

d) vozilo koje posjeduje ili ga unajmljuje bez vozača vojna služba, služba civilne zaštite, vatrogasna služba i snage odgovorne za održavanje javnog reda, kada je prijevoz izvršen kao posljedica zadataka dodijeljenih ovim službama i kada je pod njihovim nadzorom;

e) vozilo koje se koristi u kriznim situacijama ili operacijama spašavanja, uključujući vozilo koje se koristi za nekomercijalni transport humanitarne pomoći;

f) specijalizirano vozilo koje se koristi u medicinske svrhe;

g) specijalizirano vozilo koje se koristi za popravak kvarova, a kojim se upravlja unutar područja do 100 km od njihovog sjedišta;

h) vozilo na kojem se obavljaju testovi na putu radi tehničkog razvoja, u svrhu popravke ili održavanja, i novo ili popravljeno vozilo koje još nije dovedeno u stanje upotrebljivosti;

i) komercijalno vozilo koje ima historijski status i koje se koristi za nekomercijalni prijevoz;

j) poljoprivredno ili šumarsko vozilo za vuču koje se koristi za poljoprivredne ili šumarske aktivnosti u radijusu do 100 km od sjedišta preduzeća;

k) vozilo na pogon zemnim ili tečnim gasom ili na električni pogon, čija najveća dozvoljena masa, uključujući i najveću dozvoljenu masu priključnog vozila ne prelazi 7,5 tona, a koje se koristi za prijevoz tereta u radijusu do 100 km od sjedišta preduzeća;

l) vozilo koje se koristi za obuku vozača i ispite s ciljem dobivanja vozačke dozvole ili svjedočanstva o stručnoj osposobljenosti, pod uslovom da se ne koristi za komercijalni prijevoz tereta ili putnika;

m) specijalizirano vozilo za prijevoz opreme za cirkuse i zabavne parkove;

n) posebno opremljeno vozilo čija je namjena edukacija u stanju mirovanja (bibliobus i sl.);

o) specijalizirano vozilo za prijevoz novca i vrijednosti;

p) vozilo koje se koristi isključivo na putevima unutar saobraćajnih objekata kao što su luke i željeznički terminali;

r) vozilo koje se koristi za prijevoz živih životinja s ekonomija na lokalne tržnice i natrag ili s tržnica u lokalne klaonice u radijusu do 100 km;

s) vozilo koje se koristi u vezi s kanalizacijom, zaštitom od poplava, službama za održavanje vode, gasa i elektriciteta, održavanjem i kontrolom puta, skupljanjem kućnog otpada od kuće do kuće i njegovog odlaganja, telegrafom i telefonskim uslugama, radijskim i televizijskim emitiranjem i pronalaženjem radijskih ili televizijskih odašiljača ili prijemnika;

t) vozilo koje ima između 10 i 17 sjedišta, a koje se isključivo koristi za obavljanje nekomercijalnog prijevoza putnika;

u) vozilo koje se koristi za sakupljanje mlijeka s poljoprivrednih dobara i vraćanje ambalaže ili mliječnih proizvoda namijenjenih za ishranu stoke;

v) vozilo koje se koristi za prijevoz životinjskog otpada ili lešina koji nisu namijenjeni za ljudsku potrošnju i

z) vozilo ili kombinacije vozila s maksimalno dozvoljenom masom koja ne prelazi 7,5 tona koja se koriste za nekomercijalni prijevoz dobara."

Član 2.


U članu 3. tač. m i v) mijenjaju se i glase:

" m) noćno vijeme označava period između 00.00 i 05.00 sati;

v) potvrda o aktivnostima vozača je potvrda koju izdaje prijevoznik vozaču za period dok vozač nije upravljao vozilom (bolovanje, godišnji odmor, ostali izostanci i dr.);".

U tački ff) alineja 2) mijenja se i glasi:

" 2) skraćeni sedmični odmor podrazumijeva neprekidan odmor kraći od 45 sati, ali ne kraći od 24 sata;".

Član 3.


U članu 5. iza stava (8) dodaje se novi stav (9) koji glasi:

" (9) Vozač je dužan rukom evidentirati na tahografskom listiću vrijeme pauze i odmora ili naknadnim unosom na karticu vozača ako za njihovo evidentiranje ne može koristiti tahograf."

Dosadašnji st. (9), (10), (11) i (12) postaju st. (10), (11), (12) i (13).

U dosadašnjem stavu (9), koji postaje stav (10), riječi: "potvrdu o slobodnom vremenu" zamjenjuju se riječima: "potvrdu o aktivnostima vozača".

U dosadašnjem stavu (10), koji postaje stav (11), iza riječi: "ispise iz tahografa," dodaju se riječi: "potvrdu o aktivnostima vozača za taj period,".

U dosadašnjem stavu (12), koji postaje stav (13), riječi: "Potvrde o slobodnom vremenu iz stava (9)" zamjenjuju se riječima: "Potvrde o aktivnostima vozača iz stava (10)".

Član 4.


U članu 8. stav (4) mijenja se i glasi:

" (4) Između svaka dva sedmična odmora vozač može imati najviše tri skraćena dnevna odmora."

Član 5.


U članu 9. iza stava (2) dodaje se stav (3) koji glasi:

" (3) Izuzetno od odredbi člana 8. ovog zakona, vozač koji pruža jednokratnu uslugu međunarodnog povremenog prijevoza putnika može odgoditi sedmični odmor za do 12 uzastopnih dvadesetičetverosatnih perioda nakon prethodnog redovnog sedmičnog odmora ako:

a) usluga traje najmanje 24 uzastopna sata u državi koja nije država u kojoj se usluga prijevoza počela pružati;

b) nakon korištenja izuzeća vozač uzme:

1) dva redovna sedmična odmora ili

2) jedan redovni sedmični odmor i jedan skraćeni sedmični odmor u trajanju od najmanje 24 sata. Vozač je dužan nadoknaditi sedmični odmor podjednako dugim neprekinutim periodom odmora najkasnije do kraja treće sedmice od sedmice korištenja skraćenog sedmičnog odmora;

c) se u slučaju vožnje između 22.00 i 06.00 sati u vozilu nalazi više vozača ili je vrijeme vožnje iz člana 5. ovog zakona skraćeno na tri sata."

Član 6.


U članu 11. stav (2) riječi: "dvije godine" zamjenjuju se riječima: "tri godine".

Član 7.


U članu 12. stav (4) tačka b) riječi: "dvije godine" zamjenjuju se riječima: "tri godine".

Iza stava (5) dodaje se novi stav (6) koji glasi:

" (6) Vozač ne smije koristiti karticu izdatu na ime drugog vozača niti smije svoju karticu ustupiti drugom vozaču."

U dosadašnjem stavu (6), koji postaje stav (7), riječi: "stava (5)" zamjenjuju se riječima: "st. (5) i (6)".

Dosadašnji stav (7) postaje stav (8).

Član 8.


U članu 13. stav (1) mijenja se i glasi:

" (1) Prijevoznik može koristiti vozilo definirano odredbama člana 2. stav (6) tačka a) samo za:

a) unutrašnji linijski prijevoz putnika na linijama ukupne udaljenosti do 50 km, kao i u slučajevima kada se ova vozila koriste za vanlinijski prijevoz putnika;

b) međunarodni linijski prijevoz putnika čije su polazna i odredišna tačka smještene na udaljenosti do 50 km od granice između dvije države."

U stavu (4) tačka c) riječi: "dvije godine" zamjenjuju se riječima: "tri godine".

Član 9.


U članu 17. stav (4) mijenja se i glasi:

" (4) Rješenjem iz stava (1) ovog člana radionici se može odobriti obavljanje sljedećih djelatnosti:

a) ugradnje i aktiviranja tahografa;

b) ispitivanja tahografa;

c) popravke i servisiranja tahografa;

d) ispitivanja ograničivača brzine."

Iza stava (7) dodaje se novi stav (8) koji glasi:

" (8) Djelatnosti iz stava (4) ovog člana obavljaju se isključivo u radnoj prostoriji radionice za tahografe i u krugu radionice u kojem se nalazi obilježena mjerna staza i kanal ili navoz za vozila."

Dosadašnji st. (8), (9), (10), (11) i (12) postaju st. (9), (10), (11), (12) i (13).

U dosadašnjem stavu (11), koji postaje stav (12), riječi: "iz stava (10)" zamjenjuju se riječima: "iz stava (11)", a riječi: "dvije godine" zamjenjuju se riječima: "tri godine".

Član 10.


U članu 18. stav (1) tačka h) mijenja se i glasi:

" h) ima uređen odnos s proizvođačem tahografa, ako obavlja poslove iz člana 17. stav (4) tač. a) i c) ovog zakona;".

Član 11.


U članu 19. stav (1) tačka a) na kraju teksta briše se interpunkcijski znak tačka zarez i dodaju se riječi: "ili koje ima III. stepen stručne spreme navedenih usmjerenja i najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima iz člana 17. stav (4) ovog zakona;".

U istom stavu tačka b) mijenja se i glasi:

"b) koje je stručno osposobljeno, što se dokazuje potvrdom o završenom osposobljavanju za ugradnju i aktiviranje tahografa, ispitivanje tahografa, popravku tahografa i ugradnju i ispitivanje ograničivača brzine prema planu i programu odobrenom od nadležnog organa, a na osnovu ovjerenih procedura proizvođača tahografa ili njegovog ovlaštenog zastupnika;".

Član 12.


U članu 23. iza stava (2) dodaju se novi st. (3) i (4) koji glase:

" (3) U postupku odlučivanja o zahtjevu za izdavanje kartice nadležni organ iz člana 17. stav (2) ovog zakona putem zajedničke mreže (TAHONET) provjerava da li vozač ima karticu vozača za digitalni tahograf izdatu u drugoj državi.

(4) Ako nadležni organ, u skladu sa stavom (3) ovog člana, utvrdi da vozač ima karticu vozača za digitalni tahograf izdatu u drugoj državi, nadležni organ poziva podnosioca zahtjeva da je dostavi u ostavljenom roku."

Dosadašnji stav (3) postaje stav (5).

U dosadašnjem stavu (4), koji je postao stav (6), riječi: "iz stava (3)" zamjenjuju se riječima: "iz stava (5)".

Dosadašnji st. (5) i (6) postaju st. (7) i (8).

Član 13.


U članu 24. stav (2) mijenja se i glasi:

" (2) Minimalni iznos naknade za ugradnju i aktiviranje tahografa, ispitivanje tahografa, popravku i servisiranje tahografa, te ugradnju i ispitivanje ograničivača brzine i naknada u vezi s radom radionica za tahografe i pristup informacionom sistemu utvrđuje Vijeće ministara Bosne i Hercegovine na prijedlog Ministarstva, koji je utvrđen u saradnji s Institutom i entitetskim zavodima."

Član 14.


U članu 33. iza stava (2) dodaje se novi stav (3) koji glasi:

" (3) Inspekcijski nadzor nad radom radionica obavljaju nadležni inspekcijski organi entiteta i Brčko Distrikta BiH."

Dosadašnji stav (3) postaje stav (4).

Član 15.


U članu 34. stav (1) tačka i) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. st. (5) i (8))".

U tački j) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. st. (5) i (8))".

U tački k) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. st. (5) i (8))".

Tačka 1) mijenja se i glasi:

" 1) obavlja djelatnost suprotno odredbama člana 17. stav (8)".

U tački m) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 11. st. (2) i (3) i član 12. stav (4))".

Član 16.


U članu 36. stav (1) tačka b) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 4.)".

U tački c) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (3))".

U tački d) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (4))".

U tački e) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 7.)".

U tački f) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački g) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački h) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački i) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački j) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački k) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. stav (6))".

U tački l) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. stav (8))".

U tački m) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. stav (8))".

U tački n) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (10))".

U tački o) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. st. (5) i (8))".

U tački p) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. stav (8))".

Dosadašnja tačka r) briše se i dodaju se nove tač. r), s) i t) koje glase:

" r) koristi karticu izdatu na ime drugog vozača, a ima svoju karticu (član 12. stav (6));

s) koristi karticu izdatu na ime drugog vozača, a on nema karticu izdatu na svoje ime (član 12. stav (6));

t) ustupio svoju karticu drugom vozaču (član 12. stav (6))".

Član 17.


U članu 37. stav (1) tačka a) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 4.)".

U tački b) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (3))".

U tački c) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (4))".

U tački d) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 7.)".

U tački e) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački f) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački g) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački h) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački i) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački j) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 16. stav (3))".

U tački k) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 12. stav (8))".

Član 18.


U članu 38. stav (1) tačka a) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 4.)".

U tački b) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (3))".

U tački c) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 5. stav (4))".

U tački d) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 7.)".

U tački e) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački f) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački g) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački h) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

U tački i) na kraju teksta dodaju se riječi: "(član 8.)".

Iza tačke k) dodaje se nova tačka l) koja glasi:

"l) postupi suprotno odredbama člana 38a. stav (2) ovog zakona."

Član 19.


Iza člana 38. dodaje se novi član 38a. koji glasi:


"Član 38a.


(Obaveze vozača)

(1) Vozač čuva sve dokaze koji se odnose na izrečene sankcije ili pokrenute postupke sve do vremena kada za isti prekršaj više ne bude mogao biti pokrenut drugi postupak ili izrečena kazna u skladu s ovim zakonom.

(2) Vozač je dužan predočiti dokaze iz stava (1) ovog člana na zahtjev nadležnog organa iz člana 33. stav (1) ovog zakona.

(3) Vozač je dužan poslodavcu/poslodavcima dostaviti dostupne podatke o izrečenim kaznama i pokrenutim prekršajnim postupcima zbog prekršaja propisanih ovim zakonom."

Član 20.


U članu 40. riječi: "iz člana 5. stav (12)" zamjenjuju se riječima: "iz člana 5. stav (13)".

Član 21.


Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Broj 01,02-02-1-34/15
31. augusta 2016. godine
Sarajevo
Predsjedavajući
Predstavničkog doma
Parlamentarne skupštine BiH
Mladen Bosić, s. r.


Predsjedavajući
Doma naroda
Parlamentarne skupštine BiH
Safet Softić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!