ODLUKU
O USVAJANJU DRŽAVNOG GODIŠNJEG PROGRAMA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA U BOSNI I HERCEGOVINI ZA 2016. GODINU
Član 1.
(Predmet odluke)
Član 2.
(Stupanje na snagu)
VM broj 96/16
18. maja 2016. godine
Sarajevo
Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Denis Zvizdić, s. r.
DRŽAVNI GODIŠNJI PROGRAM ZA ZAŠTITU POTROŠAČA U BOSNI I HERCEGOVINI ZA 2016. GODINU
DIO PRVI - OPĆE ODREDBE
DIO DRUGI - ZAKONODAVSTVO
DIO TREĆI - NAČELA I CILJEVI DRŽAVNOG PROGRAMA
POGLAVLJE II - Ciljevi i mjere politike zaštite potrošača
CILJEVI
|
MJERE ZA OSTVARENJE CILJEVA |
a) osigurati vladavinu prava demokratije i civilnog društva; daljnje usklađivanje zakonodavstva sa zakonodavstvom EU |
1. predlaganje zakonskih i drugih mjera u osiguranju visokog nivoa zaštite zdravlja, sigurnosti, dostojanstva i prava potrošača; 2. udruživanje u udruženja za zaštitu potrošača; 3. pravo na predstavljanje u procesu donošenja odluka |
b) stvoriti uslove za efikasno rješavanje uočenih problema na području zaštite potrošača |
1. uvođenje odgovarajućih mjera za zaštitu potrošača (inspekcije, sudovi, Ombudsmen) kako bi se sporovi potrošača i trgovaca riješili prije redovnog suda; 2. pojednostavljenje postupka zaštite potrošača pred sudovima |
c) osvješćivanje potrošača o njihovom stvarnom položaju na tržištu |
1. podrška osnivanju i radu udruženjima i savjetovalištima za zaštitu potrošača; 2. osmišljavanje i provođenje obrazovanja potrošača; 3. primjena osnovnih znanja o zaštiti potrošača u obrazovnim ustanovama |
d) osigurati podršku potrošačima u ostvarenju njihovih prava |
1. osiguranje djelotvorne saradnje vladinih organa i nadležnih institucija za provođenje politike zaštite potrošača; 2. uspostavljanje savjetodavne mreže za razvijanje njihove međusobne saradnje |
e) međusobna povezanost svih nositelja zaštite potrošača |
jačanje saradnje i razmjena informacija |
f) jačanje položaja potrošača na tržištu i podizanje svijesti potrošača u odnosu na njihova prava i ulogu u tržišnoj privredi |
obavještavanje potrošača, različiti vidovi savjetovanja i obrazovanja potrošača |
g) zaštita zdravlja i sigurnost potrošača |
1. uspostavljanje sistema obavještavanja potrošača o sigurnosti proizvoda na tržištu; 2. izrada tehničkih propisa za tehničke zahtjeve za proizvode koji osiguravaju visok nivo zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača; 3. saradnja svih organa javne uprave u osiguravanju zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača |
h) davanje informacija i upoznavanje javnosti o pravima potrošača u BiH |
planiranje promotivnih djelovanja na svim nivoima i podsticanje medijske aktivnosti |
DIO ČETVRTI - NOSITELJI ZAŠTITE POTROŠAČA
POGLAVLJE I - Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Informacija o izvršenju Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2015. godinu |
- prikupiti podatke o izvršenju Programa 2015. od institucija koje su učestvovale u izradi istog, te sačiniti Informaciju o izvršenju Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2015. godinu koju usvaja Vijeće ministara BiH |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
juni 2016. godine |
- poboljšanje kvaliteta saradnje između svih institucija - subjekata sistema zaštite potrošača u BiH |
2. |
Koordinacija aktivnosti izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2016. godinu |
- u saradnji sa svim učesnicima izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2016. godinu prikupljanje i obrada relevantnih podataka koji bi trebali biti sadržaj navedenog programa |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
juni 2016. godine |
- podizanje svijesti svih učesnika u izradi Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH na način da pristupe osmišljavanju realno ostvarivih planova aktivnosti svojih institucija u 2016. godini u oblasti zaštite potrošača |
3. |
Pripremne aktivnosti na izradi Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2017. godinu |
- u saradnji sa svim učesnicima izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH prikupljanje relevantnih podataka koji bi trebali biti sadržaj navedenog programa |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
decembar 2016. godine |
|
4. |
Organizacija sjednica Vijeća za zaštitu potrošača BiH i aktivno učešće u njegovom radu |
- priprema svih materijala za održavanje sjednica, predsjedavanje sjednicama, dostava materijala nakon održanih sjednica te praćenje realizacije donesenih zaključaka |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
- rješavanje problema budžetskih sredstava neophodnih za rad Vijeća za zaštitu potrošača BiH, te aktivan pristup svih članova Vijeća prilikom realizacije zaključaka sjednica |
5. |
Aktivna saradnja i razmjena infomacija i podataka sa svim subjektima u BiH odgovornim za zaštitu potrošača, s ciljem njihovog aktivnog uključivanja u proces uspostave što cjelovitijeg i efikasnijeg sistema zaštite potrošača u BiH |
- uspostava svih vidova saradnje s ostalim institucijama i nevladinim sektorom vezanim za oblast zaštite potrošača, - organizacija tematskih okruglih stolova iz oblasti zaštite potrošača |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
|
6. |
Savjetodavni servis za potrošače |
- kontinuirano pružanje savjeta i stručnih mišljenja na upite fizičkih i pravnih lica putem telefona, elektronske pošte i putem pisanih odgovora |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
|
7. |
Saradnja s akademskom i poslovnom zajednicom |
- predavanja na fakultetima, - učešće na seminarima privrednih komora |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
- saradnja s akademskom i poslovnom zajednicom u cilju promocije politike zaštite potrošača |
POGLAVLJE II - Ured za veterinarstvo Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za pobojšanje |
1. |
Kontrola i prevencija zaraznih bolesti |
- donošenje godišnje Naredbe o mjerama kontrole zaraznih i parazitarnih bolesti životinja i njihovom provođenju i finansiranju u 2016. godini |
Ured za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjeljenje za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH |
31.01.2016. godine |
- kontrola provođenja Naredbe, koju vrše nadležni veterinarski inspekcijski organi |
2. |
Donošenje propisa o kontroli bolesti |
- donošenje i objavljivanje propisa o kontroli pojedinih bolesti od nacionalnih interesa |
Ured za veterinarstvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Sprječavanje unošenja zaraznih bolesti u BiH |
- donošenje određenih zakonskih i podzakonskih propisa o zabrani uvoza pošiljki životinjskog porijekla radi sprječavanja unošenja zaraznih bolesti u BiH u slučaju pojave istih. |
Ured za veterinarstvo BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Kontrola uvoznih pošiljki |
- kontrola svih pošiljki živih životinja, proizvoda životinjskog porijekla, veterinarskih lijekova, stočne hrane i otpadaka (nusproizvoda) životinjskog porijekla na graničnim veterinarskim prijelazima koje se uvoze u BiH, - primjena odredbi Rješenja o nepostojanju VZ smetnji za uvoz izdanom od strane Ureda za veterinarstvo, - uzorkovanje uvoznih pošiljki. |
Ured za veterinarstvo BiH (granični veterinarski inspektori, kontrola na graničnim veterinarskim prijelazima), nadležni veterinarski inspekcijski organi, Republička uprava za inspekcijske poslove RS, Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat Brčko Distrikta BiH (kontrola u unutrašnjem prometu) |
Kontinuirano |
- po potrebi pojačati veterinarsko inspekcijske kontrole i češće vršenje uzorkovanja |
5. |
Zaštita zdravlja potrošača u unutrašnjem prometu/ proizvodnji |
- donošenje godišnjeg plana praćenja rezidua za 2016. godinu, - kontrola sirovina i proizvoda životinjskog porijekla u objektima za klanje životinja, proizvodnju, obradu, preradu i skladištenje proizvoda životinjskog porijekla. - kontrola roba životinjskog porijekla u unutrašnjem prometu |
Ured za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede RS, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjel za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; nadležni veterinarski inspekcijski organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
31.03.2016. godine Kontinuirano |
- kontrola provedbe plana praćenja rezidua od strane nadležnih organa i inspektora |
6. |
Jačanje kapaciteta laboratorija |
- organizacija zajedničkih sastanaka u cilju unaprjeđenja rada u skladu sa standardom, - organizacija seminara za laboratorijsko osoblje, - kandidiranje nabavke laboratorijske opreme |
Ured za veterinarstvo BiH, nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH; Institut za akreditaciju BiH i ovlaštene veterinarske laboratorije |
Kontinuirano |
- izrada operativnih procedura u samim laboratorijama i podnošenje zahtijeva za akreditaciju |
7. |
Suzbijanje Bruceloze u 2016. god. |
- vakcinacija i identifikacija malih preživara od 3 do 6 mjeseci |
Ured za veterinarstvo BiH, nadležne veterinarske službe i institucije na entitetskom nivou, operativne veterinarske službe i referentni laboratoriji |
Kontinuirano |
- poboljšati kontrolu provođenja vakcinacije, - povećati broj edukativnih regionalnih sastanaka |
8. |
Ispunjavanje uslova u objektima za klanje životinja, proizvodnju, obradu preradu i skladištenje proizvoda životinjskog porijekla |
- registracija i odobravanje objekata koji se bave klanjem životinja, proizvodnjom, obradom preradom i skladištenjem proizvoda životinjskog porijekla, te kontinuirana kontrola objekata, - brisanje iz registra objekata koji ne ispunjavaju uslove |
Ured za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede RS, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjel za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; nadležni veterinarski inspekcijski organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- provođenje službenih kontrola u odobrenim objektima |
POGLAVLJE III - Uprava Bosne i Hercegovine za zaštitu zdravlja bilja
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Osigurana proizvodnja krompira u BiH po procedurama i standardima koje propisuje EU |
- provođenje posebnog nadzora nad karantinskih štetnih organizmima na krompiru; - implementacija Programa posebnog nadzora (sistemske kontrole) nad karantinskim štetnim organizmima na krompiru u BiH |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikt BiH |
Kontinuirano |
- zaštita zdravlja bilja i osiguranje uslova za nesmetanu trgovinu krompira; - podizanje svijesti svih zainteresiranih strana; - osiguranje neophodnih finansijskih sredstava; - osiguranje izvoza krompira kako u zemlje EU tako i u zemlje u okruženju koje nisu članice EU |
2. |
Uspostavljanje sistema certficiranja sjemena i sadnog materijala poljoprivrednog bilja |
-uvođenje sistema kontrole proizvodnje i deklariranja/certficiranja sjemena i sadnog materijala poljoprivrednih biljaka |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikt BiH |
Kontinuirano |
- implementacija Pravilnika o službenom nadzoru sadnog materijala ("Sl.glasnikBiH", broj 13/15) i Pravilnika o službenom nadzoru sjemenskih usjeva ("Sl.glasnik BiH", broj 14/15) |
3. |
Uspostavljanje sistema zaštite sorti i prava oplemenjivača |
- ratifikacija i provođenje odredbi Konvencije UPOV |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikt BiH u saradnji s Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
Kontinuirano |
- implementacija Zakona o zaštiti novih sorti bilja u BiH i donošenje podzakonskih akata; - podizanje svijesti svih zainteresiranih strana |
4. |
Uspostava harmoniziranog sistena registracije fitofarmaceut. sredstava na osnovu priznavanja registracije fitofarmaceut. sredstava iz država u kojima je sredstvo registrirano po jedinstvenim principima EU za ocjenu dosijea fitofarmaceut. sredstva |
Usvajanje podzakonskiha akata koji uređuju oblast registracije fitofarmaceutskih sredstava i implementacija harmoniziranog sistema priznavanja registracije fitofarmaceutskih sredstava
|
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja |
Kontinuirano |
Implementacija odredbi pravilnika koji su usklađeni s Uredbom 1107/2009 Evropskog Parlamenta i Vijeća od 21.10.2009. o stavljanju na tržište sredstava za zaštitu bilja i kojom se propisuju uslovi za stavljanje fitofarmaceutskih sredstava na tržište |
POGLAVLJE IV - Ombudsmen za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Informiranje potrošača i podrška udruženjima potrošača |
- informiranje putem medija, izdavanje različitih publikacija |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uzajamne posjete, okrugli stolovi, seminari |
2. |
Praćenje i predlaganje aktivnosti kompanija -potrošač |
- provedba potrošačke legislative |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- odgovori na upite poslovne zajednice |
3. |
Analiza tržišta po pitanju kršenja potrošačkih prava |
- jačanje saradnje s inspekcijskim organima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- preporuke i smjernice u posebnim sektorima |
4. |
Prijem i odlučivanje po pojedinačnim pritužbama potrošača |
- djelovanje prema poslovnoj zajednici u smislu poštivanja potrošačkih prava |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- u skladu s Pravilima rada poduzeti potrebne aktivnosti |
5. |
Predlaganje rješavanja potrošačkih sporova putem mehanizama za alternativno rješavanje sporova (ARS) |
- iniciranje donošenja procedura ARS |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- učešće u radu Radne grupe za rješavanje zaostalih komunalnih predmeta |
6. |
Kontaktiranje s Ombudsmenima za ljudska prava u vezi problema iz oblasti ekonomskih usluga od općeg interesa |
- jačanje saradnje s Ombudsmenima za ljudska prava |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uzajamne posjete, zajednički stav o problemima iz oblasti javnih usluga |
7. |
Prijedlozi i inicijative za poboljšanje Zakona o zaštiti potrošača u BiH i druge potrošačke legislative |
- otvoriti raspravu s udruženjima potrošača o predloženim izmjenama zakona |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- šire raspraviti pojedinačne prijedloge i dati zajednički stav |
8. |
Istraživanje drugih mjera organa vlasti na zaštitu potrošača |
- učešće u javnoj raspravi za propise iz oblasti potrošačke legislative |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- donošenje podzakonskih akata pružatelja usluga |
9. |
Saradnja s obrazovnim institucijama u oblasti prava potrošača |
- nastavak saradnje s obrazovnim institucijama |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi i u dogovoru s obrazovnim institucijama |
- promocija politike zaštite potrošača |
10. |
Izdavanje instrukcija u okviru nadležnosti Ombudsmena |
- insistirati na dosljednoj primjeni Zakona o zaštiti potrošača u BiH i entitetskih zakona o obligacionim odnosima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi |
- instrukcije za prestanak aktivnosti suprotnih potrošačkoj legislativi |
11. |
Praćenje realizacije izdatih Instrukcija |
- insistirati na implementaciji izdatih instrukcija |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- redovno izvještavanje |
12. |
Praćenje realizacije preporuka datih u Posebnim izvještajima |
- insistirati na implementaciji izdatih preporuka |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- redovno izvještavanje |
13. |
Praćenje pokrenutih sudskih postupaka |
- učešće u sudskim postupcima kao aktivno legitimisan subjekt |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- zastupati kolektivne interese potrošača |
14. |
Pokretanje novih postupaka pred nadležnim sudom |
- zaštita kolektivnih interesa potrošača |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi |
- tužbe za naknade štete nanesene kolektivnom interesu potrošača nadležnim regulatorima |
15. |
Inicijativa za usaglašavanje propisa iz javnih usluga sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH |
- zaštita kolektivnih interesa potrošača |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uključenost nadležnih regulatora |
16. |
Usaglašavanje propisa iz svih značajnih oblasti za potrošače sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH |
- sveobuhvatnija zaštita potrošača |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uključenost nadležnih regulatora i agencija |
17. |
Predlaganje mehanizama za efikasno konsultiranje i predstavljanje potrošača u donošenju odluka |
- inicirati aktivno učešće udruženja potrošača ili relevantnog nositelja zaštite potrošača u donošenju odluka |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uspostava regulatora za komunalne djelatnosti ili verifikacija učešća predstavnika potrošača |
18. |
Jačanje saradnje s udruženjima potrošača i drugim srodnim udruženjima |
- pružanje stručne pomoći udruženjima u njihovim aktivnostima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- svi oblici komunikacije i zajedničko ostvarenje projekata
|
POGLAVLJE V - Konkurencijsko vijeće
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koji se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadatka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Primjena Zakona o konkurenciji i podzakonskih akata s ciljem poboljšanja statusa svih sudionika na tržištu, a najviše potrošača kroz niže cijene i veći kvalitet proizvoda i usluga u sektorima prisutnim na tržištu BiH |
- provođenje postupaka pred Konkurencijskim vijećem kroz aktivno provođenje istraga, kako bi se otklonile prakse koje narušavaju tržišnu konkurenciju, i na taj način nanose štetu potrošačima. |
Konkurencijsko vijeće |
Kontinuirano |
- podizanje nivoa svijesti, znanja i informiranja kako potrošača tako i sudionika na tržištu kroz realizaciju IPA projekta "Podrška implementaciji propisa konkurencije u BiH i daljnje jačanje politike konkurencije" koji traje od januara 2014. do aprila 2016. godine |
POGLAVLJE VI - Agencija za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Zaštita zdravlja potrošača |
- iniciranje i izrada provedbenih akata Zakona o hrani kojima se reguliraju pitanja zdravstvene ispravnosti i kvaliteta hrane kao i obaveze subjekata u poslovanju s hranom - praćenje i procjena rizika porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- jačanje međusobnog razumijevanja i unaprjeđenje saradnje svih nositelja zaštite potrošača; - osnivanje naučnih odbora i naučnog vijeća Agencije |
2. |
Jačanje kapaciteta laboratorija u cilju kontrole zdravstvene ispravnosti hrane |
- prikupljanje i analiza podataka o rezultatima laboratorijskih analiza hrane; - prikupljanje podataka o kapacitetima laboratorija |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Pružanje informacija javnosti |
- pravovremeno, objektivno i tačno obavještavanje javnosti u vezi s rizicima porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- edukacija iz oblasti komunikacije rizika |
4. |
Podizanje nivoa znanja iz oblasti sigurnosti hrane |
- edukacija i doedukacija svih učesnika u sistemu sigurnosti hrane (organiziranjeedukativnih skupova, radionica i simpozija) |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- učešće eminentnih stručnjaka iz oblasti sigurnosti hrane EU i BiH |
5. |
Jačanje saradnje s domaćim institucijama |
- ostvarivanje saradnje s nadležnim institucijama BiH, entiteta i Brčko Distrikta BiH u smislu odazivanja na inicijative kao i pružanje vlastitog doprinosa od strane svih subjekata odgovornih za zaštitu potrošača |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko distrikta BiH |
Kontinuirano |
- osiguranje dodatnih finansijskih sredstava za povezivanje i funkcionalno jačanje mreže institucija koje moraju efikasno djelovati u procesu zaštite zdravlja i interesa potrošača |
6. |
Jačanje saradnje s međunarodnim institucijama |
- učešće u međunarodnim projektima (IPA, Svjetska banka, WHO/FAO, EFSA) |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
7. |
Promotivne aktivnosti u u cilju zaštite zdravlja i interesa potrošača |
- priprema, izrada i štampanje edukativnih materijala (letaka, brošura, vodiča); medijska prezentacija uloge, značaja i aktivnosti od strane Agencije |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE VII - Agencija za nadzor nad tržištem Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podizanje nivoa sigurnosti i zdravlja djece kao najosjetljivije potrošačke grupe |
- provedba projekta proaktivnog nadzora proizvoda za djecu u skladu sa Zakonom o općoj sigurnosti proizvoda ("Službeni glasnik BiH", broj 102/09): dječiji bicikli i skejtbordi; - provedba projekata proaktivnog nadzora igračaka na sadržaje ftalata i teških metala na osnovu Odluke o ograničavanju stavljanja na tržište igračaka i proizvoda za djecu koji sadrže ftalate ("Službeni glasnik BiH", broj 04/10) i Pravilnika o uslovima u pogledu zdravstvene ispravnosti predmeta opšte upotrebe koji se mogu stavljati u promet ("Sl.list SFRJ", broj 26/83, 61/84, 56/86, 50/89 i 18/91) |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji s inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
30.11.2016. |
- Agencija će provesti obuke inspektora u cilju provedbe projekata nadzora |
2. |
Podizanje nivoa sigurnosti i zdravlja potrošača |
- provedba sljedećih projekata proaktivnog nadzora u skladu s odgovarajućim propisima: - merdevine, bicikli za odrasle, upaljači; - makrobiološka ispravnost kozmetike; - sobne i stolne lampe, dječije stolne svjetiljke, kvarcne grijalice, mašinice za brijanje i šišanje; - ručne bušilice, trimeri za travu; - plutajuća pomagala, zaštitna obuća, zaštitne rukavice; - termoizolacija, blok opeke; - provedba reaktivnog nadzora (uključujući prigovore potrošača) u skladu s odgovarajućim propisima |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji s inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
30.11.2016. |
|
3. |
Unaprjeđenje sistema nadzora nad tržištem i edukacija službenika u području sigurnosti proizvoda i zaštite potrošača |
- učestvovanje u zajedničkim aktivnostima nadzora s državama članicama EU u okviru PROSAFE i ADCO grupa u skladu sa Zakonom o nadzoru nad tržištem BiH |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
- usvajanje najboljih praksi nadzora nad tržištem država članica EU |
4. |
Informiranje potrošača o nesigurnim proizvodima |
- objavljivanje informacija o nesigurnim proizvodima pronađenim na tržištu BiH putem internet stranice, Facebook i Twitter profila Agencije, publikacija Biltena o nesigurnim proizvodima, prevođenje i objavljivanje RAPEX obavijesti, te izrada brošura, uputa i drugih dokumenata |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
5. |
Informiranje i edukacija članova udruženja za zaštitu potrošača o nesigurnim proizvodima |
- održavanje okruglog stola i učestvovanje na obukama za udruženja za zaštitu potrošača |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
6. |
Podizanje svijesti potrošača u oblasti sigurnosti proizvoda |
- organiziranje informativnih kampanja i realizacija intervjua putem TV i radio emisija, te internet portala |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE VIII - Agencija za lijekove i medicinska sredstva Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Unaprjeđenje zaštite javnog zdravlja stanovništva BiH osiguranjem kvalitetnih i sigurnih lijekova i medicinskih sredstava |
- implementacija podzakonskih akata, te usklađivanje s EU propisima koji se direktno odnose na oblast zaštite potrošača, u kontekstu lijekova i medicinskih sredstava |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
- izmjene i dopune Zakona o lijekovima i medicinskim sredstvima BiH |
2. |
Edukacija stručnog osoblja Agencije iz oblasti zakonodavstva EU |
- izrada programa edukacija i njihova implementacija |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Usvajanje novog Pravilnika o načinu kontrole cijena, načinu oblikovanja cijena i načinu izvještavanja o cijenama lijekova |
- reguliranje tržišta lijekova kroz implementaciju Pravilnika i definiranje maksimalne veleprodajne cijene lijeka |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE IX - Agencija za statistiku Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Proizvoditi podatke koji se mogu koristiti za zaštitu potrošača u smislu da ti podaci daju sliku stvarne situacije stanovništva u BiH s aspekta veličine i strukture potrošnje i njihovih potreba, prihoda i siromaštva kao i socio-ekonomskih i demografskih karakteristika |
- obrada i objavljivanje rezultata Ankete o potrošnji domaćinstava u BiH u 2015. godini (APD 2015). - daljnja razrada metodologije i priprema za provođenje pune Ankete o prihodima i životnom standardu u BiH (SILC). |
Agencija za statistiku BiH |
30.06.2016. za objavu finalnih rezultata APD 2015. |
- u svrhu zaštite potrošača u BiH više koristiti podatke oficijelne statistike, posebno one koje proizilaze iz anketa o potrošnji i prihodima domaćinstava i statistike cijena i životnog standarda |
2. |
Redovno u mjesečnoj dinamici proizvoditi i objavljivati podatke o inflaciji u BiH i prosječnim cijenama proizvoda i usluga po gradovima |
- redovno izračunavati i objavljivati indeks potrošačkih cijena za BiH po Međunarodnoj klasifikaciji finalne potrošnje prema namjeni (COICOP). |
Agencija za statistiku BiH |
Kontinuirano |
U svrhu zaštite potrošača u BiH više koristiti podatke oficijelne statistike, posebno one koji proizlaze iz anketa o potrošnji i prihodima domaćinstava i statistike cijena i životnog standarda. |
POGLAVLJE X - Regulatorna agencija za komunikacije Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
PODRUČJE EMITIRANJA
PODRUČJE TELEKOMUNIKACIJA
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
EMITIRANJE Promoviranje pravične konkurencije u cilju ostvarenja maksimalne dobiti za korisnike u smislu izbora, cijene, i kvaliteta usluga; Osigurati pristup uslugama distribucije audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija za sve korisnike na transparentnoj, objektivnoj i nediskriminatornoj osnovi; Zaštititi interese svih korisnika usluga, te približiti nivo kvaliteta u pružanju usluga s općeprihvaćenim standardima u EU; Osigurati poštivanje odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, Kodeksa o komercijalnim komunikacijama kao i ostalim propisima Agencije, a koji se direktno tiču zaštite potrošača; Osigurati poštivanja principa poštene konkurencije koji neće štetiti interesima potrošača, s posebnim osvrtom na poštivanje odredbi koje se tiču zaštite maloljetnika |
- nastavak praćenja poštivanja odredbi Pravila o dozvolama za distribuciju audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija, kao i odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija i Kodeksa o komercijalnim komunikacijama koje se odnose na pružanje usluge, zaprimanje i postupanje po prigovorima građana. |
RAK -Sektori iz oblasti emitovanja |
Kontinuirano |
- poboljšanje saradnje i koordinacije s institucijama koje su direktno nadležne za provođenje Zakona o zaštiti potrošača u BiH |
2. |
TELEKOMUNIKACIJE Promoviranje principa korektnosti i ispravnosti u pružanju javnih telekomunikacijskih usluga s ciljem da korisnik dobije uslugu koja odgovara sadržaju, kvalitetu, kvaliteti i cijenu kakvom je usluga predstavljena korisniku kada je reklamirana |
- integracija operatorskih baza žalbi korisnika telekomunikacijskih usluga i praćenje prigovora korisnika na kvalitet, obračun ili sadržaj usluge prema izmjenama Pravila 69/2013 o uvjetima pružanja javnih telekomunikacijskih usluga i odnosima s krajnjim kupcima; - formiranje baze organizacija i institucija koje se bave zaštitom prava potrošača –korisnika telekomunikacijskih usluga; - realizacija i analiza globalne ankete korisnika telekomunikacijskih usluga |
RAK - Sektori iz oblast telekomunikacija |
Kontinuirano |
- poboljšanje saradnje i koordinacije s institucijama i udruženjima koji su direktno nadležni za provođenje državnih i entitetskih propisa iz oblasti zaštite prava potrošača
|
POGLAVLJE XI - Institut za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podsticanje razvoja modernog sistema intelektualnog vlasništva |
- moderniziranje sistema za procesuiranje zahtjeva za priznanje prava industrijskog vlasništva (patent, žig, industrijski dizajn, oznaka geografskog porijekla) uključujući i digitalizaciju procesa |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano |
|
2. |
Jačanje institucionalnih kapaciteta Instituta |
- izrada komunikacijske platforme (ICT) za provedbu novih sistema za procesuiranje zahtjeva za priznanje prava industrijskog vlasništva (software za procesuiranje prijava patenata,žigova i industrijskog vlasništva) |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XII - Institut za mjeriteljstvo Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Učešće u radu ekspertnog tima za preuzimanje Direktive 2004/22/EZ o mjernim instrumentima u zakonodavstvo BiH |
- izrada pravilnika i drugih podzakonkih akata; - dodatna obuka i specijalizacija zaposlenika Instituta kako bi se što adekvatnije odgovorilo na postavljene zadatke |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
2. |
Priprema nacrta pravilnika za pojedina mjerila na osnovu donesenih podzakonskih akata |
- izrada pravilnika i mjeriteljskih uputa; - edukacija i obuke zaposlenih Instituta |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Podizanje kompetencija imenovanih laboratorije koje vrše poslove verifikacije mjernih instrumenata |
- implementacija zahtjeva predviđenih donesenim podzakonskim aktima |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Jedinstvena baza podataka tipskih odobrenja na nivou BiH |
- objavljivanje na web stranici Instituta izdatih tipskih odobrenja |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
5. |
Uspostavljanje kontinuiranog nadzora nad mjerilima koja su u upotrebi kod komunalnih preduzeća (vodomjeri, plinomjeri, mjerila el.energije, mjerila toplotne energije, parking satovi) |
- provođenje redovnih i vanrednih nadzora nad mjerilima u upotrebi |
Institut za mjeriteljstvo BiH, entitetski zavodi za mjeriteljstvo i tržišne inspekcija |
Kontinuirano |
|
6. |
Stavljanje u operativni rad laboratorija koje čine etalonsku bazu; Dokazivanje kompetencija laboratorija iz oblasti temperature, električnih veličina, vremena i frekvencije |
- pisanje tehničkih procedura kalibracije; - priprema za "peer review" i publiciranje kalibracijskih i mjernih kapaciteta (CMC) predmetnih laboratorija u KCDB bazu podataka u BIPM-u |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
7. |
Podizanje svijesti o ulozi i značaju mjeriteljstva |
- organiziranje okruglih stolova ili radnih skupova; - izdavanje biltena; - redovno ažuriranje web stranice Instituta; - obilježavanje dana mjeriteljstva |
Institut za mjeriteljstvo BiH i nadležne institucije, prestavnici potrošača |
Kontinuirano |
- potreban zajednički nastup svih institucija koje čine infrastrukturu kvaliteta |
POGLAVLJE XIII - Institut za standardizaciju Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Usvajanje harmoniziranih evropskih (EN) standarda koji podržavaju direktive novog i globalnog pristupa (primjena harmoniziranih standarda omogućava zadovoljenje propisanih sigurnosnih zahtjeva u direktivama za proizvode i usluge) |
- planirati donošenje harmoniziranih i drugih standarda u godišnjim planovima rada tehničkih komiteta i radnih grupa |
Institut za standardizaciju BiH (tehnički komiteti i radne grupe kao radna tijela Instituta) |
Kontinuirano |
- upućivanje inicijative Institutu za donošenje standarda za područja koja su prioritetna za BiH - veće uključivanje zainteresiranih strana u radna tijela Instituta kako bi sva područja standardizacije bila pokrivena (npr. predstavnici resornih ministarstava, predstavnici potrošača, industrije, naučnih ustanova, itd.) |
2. |
Stvaranje uslova za jedinstveni ekonomski prostor na kojem bi potrošači u BiH bili zaštićeni i imali ravnopravan status s potrošačima u regionu, Evropi i svijetu |
- pratiti rad evropskih i međunarodnih tijela za standardizaciju i usklađivati BAS standarde s evropskim i međunarodnim standardima
|
Institut za standardizaciju BiH (tehnički komiteti i radne grupe kao radna tijela Instituta) |
Kontinuirano |
- veće uključivanje zainteresiranih strana |
3. |
Uključivanje predstavnika udruženja potrošača u rad radnih tijela Instituta za donošenje standarda (tehnički komiteti i radne grupe) |
- informirati udruženja potrošača kada se formiraju tehnički komiteti kako bi predložili svoje predstavnike da učestvuju u radu |
Institut za standardizaciju BiH i udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje |
4. |
Obuka potrošača vezana za rad na standardizaciji u BiH, evropskoj standardizaciji (ANEC) i međunarodnoj standardizaciji (COPOLCO) |
- objavljivati korisne informacije za potrošače u Glasniku Instituta, na web stranici Instituta i društvenim mrežama, te pozivati potrošače da učestvuju na seminarima, radionicama i sl. |
Institut za standardizaciju BiH i predstavnici udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje |
POGLAVLJE XIV - Federalno ministarstvo trgovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača:
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Normativno uređenje nedopuštenog oglašavanja trgovaca u FBiH |
- izrada Prijedliga zakona o nedopuštenom oglašavanju |
Federalno ministarstvo trgovine |
I kvartal 2016. godine |
|
2. |
Unaprjeđenje zakonskog uređenja zaštite potrošača |
- analiza postojećih propisa F BiH u oblasti zaštite potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
II kvartal 2016. godine |
|
3. |
Unaprjeđenje zakonskog uređenja zaštite potrošača |
- priprema inicijative za usklađivanje ZOZP s pravnim tekovinama EU |
Federalno ministarstvo trgovine |
III kvartal 2016. godine |
|
4. |
Podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima |
- organiziranje seminara, okruglih stolova, medijska prezentacija sadržaja iz područja zaštite potrošača, - finansiranje projekata iz oblasti zaštite potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
5. |
Podrška radu i podsticanje razvoja i djelovanja udruženja za zaštitu potrošača |
- pružanje financijske i stručne podrške udruženjima potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
6. |
Praćenje rada udruženja za zaštitu potrošača |
- analiza i vrjednovanje rezultata djelovanja |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
7. |
Aktivno djelovanje prema poslovnoj zajednici s ciljem poštivanja zakona |
- preduzimanje propisanih mjera u slučajevima pritužbi potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
8. |
Unaprjeđenje saradnje s ostalim nositeljima zaštite potrošača |
- razmjena informacija i zajedničke aktivnosti na dosljednoj primjeni Zakona o zaštiti potrošača u BiH i drugih zakona i propisa koji su povezani s ovom oblasti |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XV - Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Obilježavanje 15. marta – Svjetskog dana potrošača |
- održavanje tematskih konferencija,okruglih stolova,štampanje edukativnih materijala, nastupi na medijima |
Ministarstvo trgovine i turizma i ostali nosioci zaštite potrošača u RS |
15.3.2016. godine |
- podsticanje svih nositelja zaštite potrošača da ostvare aktivnu ulogu u sistemu zaštite potrošača |
2. |
Poboljšanje uslova za rad i djelovanje udruženja potrošača |
- finansiranje rada udruženja potrošača, kroz sufinansiranje materijalnih troškova rada |
Ministarstvo trgovine i turizma RS |
Kontinuirano |
- podsticanje razvoja i djelovanja udruženja potrošača |
3. |
Podizanje javne svijesti o pravima potrošača i njihovoj zaštiti |
- finansiranje projekata udruženja potrošača |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji s udruženjima za zaštitu potrošača u RS |
30.9. 2016. godine |
- informiranje potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava |
4. |
Uspostavljanje i unaprjeđenje saradnje između nositelja zaštite potrošača i trgovaca, pružatelja usluga od općeg ekonomskog interesa |
- organiziranje tematskih konferencija s nositeljima zaštite potrošača i pružateljima usluga od općeg ekonomskog interesa |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji s nositeljima zaštite potrošača |
Kontinuirano |
- konkretnije identificiranje problema s kojima se potrošači susreću i traženje načina za njihovo rješavanje u praksi |
5. |
Jačanje savjetodavne uloge udruženja potrošača |
- evidentiranje prigovora potrošača od strane udruženja potrošača |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji s udruženjima za zaštitu potrošača u RS |
Kontinuirano |
- analiza i vrjednovanje rada i učinaka udruženja potrošača |
6. |
Daljnje usaglašavanje Zakona o zaštiti potrošača u RS sa EU legislativom i poboljšanje postojećih zakonskih rješenja |
- izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača u RS |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji s nositeljima zaštite potrošača |
Kontinuirano |
- koristiti dosadašnja iskustva u primjeni zakona |
POGLAVLJE XVI - Vlada Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Provođenje projekata u vezi informiranja i edukacije potrošača u cilju zaštite prava potrošača |
- organiziranje okruglih stolova, radio emisija uz angažiranje relevantnih stručnjaka iz oblasti zaštite potrošača, štampanje i distribucija brošura na temu zaštite potrošača, - osiguranje finansijskih sredstava u budžetu BD BiH za 2016. godinu za provođenje projekata povjerenih udruženjima za zaštitu potrošača BD BiH, te pružanje tehničke podrške udruženjima |
Nadležni odjeli i institucije Vlade Brčko Distrikta BiH u sistemu zaštite potrošača u saradnji s udruženjima za zaštitu potrošača u BD BiH |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nositelja zaštite potrošača kroz planiranje ciljeva, zadataka i sredstava za njihovu realizaciju |
2. |
Savjetodavni servis za potrošače |
- pružanje savjeta i stručnih mišljenja na upite fizičkih i pravnih lica putem telefona, elektronske pošte i putem pisanih odgovora |
Odjel za privredni razvoj, sport i kulturu |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XVII - Federalna uprava za inspekcijske poslove
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Saradnja s nositeljima zaštite potrošača što uključuje nastavak saradnje s Agencijom za nadzor nad tržištem BiH i proširenje saradnje s ostalim nositeljima zaštite potrošača, ombudsmenima i udruženjima za zaštitu potrošača |
- razmjena informacija i iskustava iz oblasti zaštite potrošača svih nositelja zaštite potrošača, uključujući informacije i pozitivna iskustva nad primjenom propisa iz oblasti zaštite potrošača u EU |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Kontinuirano i/ili po potrebi |
- primjena propisa iz oblasti zaštite potrošača svih nositelja zaštite potrošača |
2. |
Povećanje discipline u primjeni propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- izvršiti planirane kontrole prema Planu i programu za 2016. godinu; - zavisno od oblasti nadzora, vršiti kontinuirane ili povremene kontrole i nadzore po zahtjevima potrošača i drugih nositelja zaštite potrošača |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Kontinuirano |
- povećanje saradnje svih nositelja zaštite potrošača |
3. |
Laboratorijsko ispitivanje prehrambenih i neprehrambenih proizvoda radi provjere da li isti zadovoljavaju propisane uslove kvalitete, odnosno sigurnosne zahtjeve. Nastavak saradnje s Agencijom za nadzor nad tržištem BiH s ciljem administrativne, vizuelne i laboratorijske provjere neprehrambenih proizvoda |
- uzimanje uzoraka proizvoda koji su u prometu (prehrambeni i neprehrambeni proizvodi) kao i na mjestima proizvodnje (prehrambeni proizvodi) i dostavljanje istih u ispitne laboratorije |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Povremene provjere u zavisnosti od planiranih projektnih aktivnosti za neprehrambene proizvode, te općenito od odobrenih sredstava za ovu namjenu (za prehrambene i neprehrambene proizvode) |
- osiguranje finansijskih sredstava za realizaciju navedenih zadataka
|
4. |
Sudjelovanje u izradi izmjena i dopuna zakona i podzakonskih akata s ciljem povećanja efikasnosti u nadzoru nad primjenom propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- pokrenuti inicijativu za izmjene i dopune zakona i podzakonskih akata, dati primjedbe i prijedloge za izmjene, aktivno učestvovati u procesu izmjena i dopuna kao i donošenju novih propisa |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Po potrebi |
- aktivno uključivanje u proces izrade propisa iz oblasti zaštite potrošača i na zahtjev obrađivača propisa |
5. |
Edukacija iz oblasti zaštite potrošača i informiranje potrošača |
- učešće na seminarima, okruglim stolovima na temu zaštite potrošača; - informiranje potrošača o izvršenim inspekcijskim nadzorima nad primjenom propisa iz ove oblasti |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Povremeno i po potrebi |
- saradnja s drugim nositeljima zaštite potrošača, edukacija i usklađivanje propisa s propisima i pozitivnim iskustvima iz EU |
POGLAVLJE XVIII - Republička uprava za inspekcijske poslove
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju. zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje discipline u primjeni propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- redovne i vanredne kontrole (planirane kontrole i kontrole po dojavama i reklamacijama potrošača) |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nositelja zaštite potrošača kroz planiranje ciljeva, zadataka i sredstava za njihovu realizaciju |
2. |
Laboratorijska provjera usaglašenosti proizvoda s definiranim zahtjevima |
- uzorkovanje i dostavljanje na laboratorijsko ispitivanje |
Inspektorat RS, inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave i ovlaštene laboratorije |
Povremeno prema procjeni rizika i u skladu s raspoloživim finansijskim sredstvima |
- jačanje laboratorijskih kapaciteta i veća finansijska sredstva |
3. |
Jačanje komunikacije i razmjena informacija sa svim nositeljima zaštite potrošača |
- saradnja s udruženjima potrošača, Agencijom za nadzor nad tržištem BiH, inspekcijskim organima FBiH, inspekcijskim organima BD i drugim nadležnim institucijama - razmjena informacija putem međunarodnih sistema za brzo obavještavanje (RASFF, RAPEX) |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Kontinuirano |
- održavanje stalne komunikacije i intenziviranje iste u određenim okolnostima |
4. |
Informiranje potrošača |
- medijsko predstavljanje planiranih i realiziranih inspekcijskih aktivnosti |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Povremeno po potrebi |
- objektivno i pravovremeno informiranje |
5. |
Potpuno primjenjivi propisi |
- davanje mišljenja i inicijativa za izmjenu propisa iz oblasti zaštite potrošača |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Po potrebi |
- bolja saradnja između predlagača propisa i inspekcijskih organa |
6. |
Edukacija i podizanje svijesti potrošača |
- učešće u kampanjama |
Nadležni organi |
Po potrebi |
- veća učestalost i obuhvatnost provođenja kampanja putem masovnih sredstava informisanja |
POGLAVLJE XIX - Inspektorat Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2016. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje društvene discipline i odgovornosti u primjeni propisa čime se postiže zaštita potrošača i smanjuje nelojalna konkurencija |
- vršenje inspekcijskog nadzora uz davanje prioriteta manje uređenim oblastima; - inspekcijski nadzor će se vršiti u skladu s Planom i programom rada za 2016. godinu pojedinih inspekcija; - po potrebi inspekcijski nadzor će biti usmjeren prema oblastima s pojavom većeg rizika; - pored proaktivnog, vršit će se i reaktivni nadzor koji obuhvata aktivnosti pokrenute na osnovu prigovora potrošača, obavještenja i informacija od nadležnih agencija |
Nadležne inspekcije u sastavu Inspektorata Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- usklađivanje propisa s propisima EU - donošenje novih, te izmjene i dopune postojećih pravnih propisa u cilju podizanja kvaliteta zaštite potrošača - jačanje laboratorijskih kapaciteta i ovlašćivanje laboratorija za pojedina ispitivanja - saradnja između svih nositelja aktivnosti zaštite potrošača - provođenje aktivnosti uzorkovanja pojedinih vrsta roba na tržištu |
POGLAVLJE XX - Udruženja potrošača
POGLAVLJE XXI - Obrazovne institucije i mediji
DIO PETI - OKVIRNI OBIM FINANSIJSKIH SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE ZADATAKA IZ PROGRAMA
DIO ŠESTI - OKVIRNI OBIM FINANSIJSKIH SREDSTAVA ZA PODSTICANJE RAZVOJA I DJELOVANJA UDRUŽENJA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA
DIO SEDMI - ZAKLJUČAK
2014 © JP NIO Službeni list Bosne i Hercegovine. Sva Prava Pridržana.