Službeni glasnik BiH, broj 86/16
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Arhiva Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 76. sjednici, održanoj 04.10.2016. godine, donijelo je
ODLUKU
O USVAJANJU PROJEKTA RAZVOJNE SARADNJE "PODRŠKA KAPACITETA DRŽAVNOG ARHIVA BOSNE I HERCEGOVINE"
Član 1.
(Predmet Odluke)
Ovom Odlukom usvaja se Projekat razvojne saradnje Češke Republike sa Bosnom i Hercegovinom "Podrška kapaciteta Državnog arhiva Bosne i Hercegovine" 2015-2016, broj CzDA-BA-2014-7-15110 (u daljem tekstu: Projekat), koji čini sastavni dio ove Odluke.
Član 2.
(Realizacija Projekta)
Projekat će se realizоvati u skladu sa Protokolom o uzajamnom sporazumu između Češke razvojne agencije i Državnog arhiva Češke Republike i Arhiva Bosne i Hercegovine u vezi sa implementacijom projekta "Jačanje kapaciteta Arhiva Bosne i Hercegovine" u okviru razvojne saradnje između Češke Republike i Bosne i Hercegovine, brој NO. 280118/2015.
Član 3.
(Razvojna saradnja)
Razvojna saradnja Češke Republike i Bosne i Hercegovine iz koje je proistekao i pokrenut Projekat, je uspostavljena Memorandumom o razumijevanju između Ministarstva vanjskih poslova Bosne i Hercegovine i Ministarstva vanjskih poslova Češke Republike o razvojnoj saradnji, potpisanom u Sarajevu 22. juna 2006. godine ("Službeni glasnik BiH - Međunarodni ugovori", br. 13/10) i Amandmanom na Memorandumu o razumijevanju između Ministarstva vanjskih poslova Bosne i Hercegovine i Ministarstva vanjskih poslova Češke Republike o razvojnoj saradnji, potpisanim u Sarajevu 22. juna 2006. godine ("Službeni glasnik BiH - Međunarodni ugovori", br. 9/11).
Član 4.
(Nosilac Projekta)
Nosilac Projekta s bosanskohercegovačke strane je Arhiv Bosne i Hercegovine.
Član 5.
(Stupanje na snagu)
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".
REPUBLIKA ČEŠKA
ČEŠKA RAZVOJNA AGENCIJA
PROJEKAT RAZVOJNE SARADNJE
REPUBLIKE ČEŠKE
SA
BOSNOM I HERCEGOVINOM
Podrška kapaciteta Državnog arhiva Bosne i Hercegovine
2015 - 2016
ČEŠKA RAZVOJNA AGENCIJA
Oktobar 2014
Naziv projekta:
Podrška kapaciteta Državnog arhiva
Bosne i Hercegovine
|
Broj projekta:
CzDA-BA-2014-7-15110
|
Zemlja - partner:
Bosna i Hercegovina
|
Mjesto realizacije projekta:
Sarajevo, Bosna i Hercegovina
|
Orijentacija projekta po sektoru:
Državna uprava i građansko društvo
|
Planirani datum početka projekta:
Mart 2015
|
Planirani datum završetka
projekta:
Decembar/2016
|
Ukupan iznos sredstava za
projekat iz IRS ČR:
2 300 000 CZK
|
Ukupan iznos sredstava za
projekat uključujući i sufinansiranje:
2 300 000
|
Realizator projekta: (ime, adresa, kontakti):
Češka razvojna agencija
Nerudova 3, 118 50 Prag 1
Kontaktna osoba: Štepan Šantruček
Tel.: (+420) 251 108 118
Fax: (+420) 251 108 225
E-mail: santrucek@czda.cz
|
Partnerska organizacija u zemlji
realizacije projekta (ime, adresa,
kontakti):
naziv, tip, poštanska i web-adresa
organizacije; ime i pozicija odgovornog predstavnika, telefon, fax, e-mail
Državni Arhiv Bosne i Hercegovine
Reisa Džemaludina Čauševića 6,
Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Kontaktna osoba: Dušan Vržina
(direktor), Siniša Domazet (radnik u arhivu - informatičar)
Tel.: +38 062 990 635
Fax: +38 733 206 492
E-mail: domazetsinisa@yahoo.com,
info@arhivbih.gov.ba
|
|
|
|
Popis skraćenica
BiH
|
Bosna i
Hercegovina
|
ČRA
|
Češka
razvojna agencija
|
EU
|
Evropska
unija
|
FBiH
|
Federacija
Bosne i Hercegovine
|
SW
|
Softver
|
VŠCHT
|
Visoka
hemijsko - tehnološka škola u Pragu
|
SRS ČR
|
Strana
razvoja saradnja Češke Republike
|
AMB
|
Ambasada
|
1. Sadržaj projekta
Projekat je usmjeren na izgradnji kapaciteta u području konzervacije i restauracije arhivalija uništenih u požaru. Ovo će se postići kroz stručno osposobljavanje, koji će se fokusirati uglavnom na praksu, te opremanjem restauratorskog radnog mjesta u Državnom arhivu Bosne i Hercegovine. Ove važne aktivnosti će biti dopunjene redovnim konsultacijama u mjestu, što će doprinijeti održivosti projekta.
2. Ciljne grupe
Direktna ciljna grupa, koja će imati najviše koristi od implementacije projekta su zaposlenici i zaposlenice Državnog arhiva Bosne i Hercegovine, koji će dobiti stručno znanje u oblasti restauracije i tehnika konzervacije arhivskih materijala. Znanje koje dobiju tokom studijskog putovanja u Češkoj Republici, upotrijebit će dalje u svom radu na novo izgrađenom radnom mjestu u Državnom arhivu BiH. Druga grupa, na koju će rezultat projekta imati pozitivan utjecaj, biće studenti Odjela restauracije i konzervacije na Akademiji likovnih umjetnosti, koji će, pod pretpostavkom buduće saradnje između Državnog arhiva BiH i Akademije likovnih umjetnosti, imati mogućnost obavljanja praktičnih vježbi na novo izgrađenom radnom mjestu.
Cilj projekta je poboljšanje kvaliteta pružanih usluga u arhivima Bosne i Hercegovine. Konačni primaoci projekta, koji će imati najviše koristi iz dugoročno održive promjene, koja proizilazi iz implementacije projekta biće studenti, istraživači i akademici, koji rade u arhivima, isto kao i šira javnost kako iz Bosne i Hercegovine, tako i iz inostranstva, koja će imati mogućnost da radi sa kvalitetnim arhivskim materijalima.
3. Podrška projekta od strane zemlje - primaoca
Važan faktor u uspješnoj implementaciji projekta i obezbjeđivanju njegove održivosti je podrška od strane primaoca. Državni arhiv Bosne i Hercegovine je posebno nakon požara u februaru 2014. godine svjestan da je neophodno imati kapacitete za restauraciju dokumenata. Arhiv je pokrenuo osnivanje restauratorskog radnog mjesta sa obučenim kadrom. Osigurat će odgovarajuće radne prostorije za restauratorsko radno mjesto, uključujući građevinske adaptacije, i izdvojit će dva zaposlenika za apsolviranje modula obuke u Češkoj Republici. Odabrani zaposlenici će učestvovati u cijelom modulu obuke u Češkoj Republici i nakon povratka u Sarajevo će primarno raditi na restauraciji materijala uništenog vatrom. Za isporučeni materijal partner će isto tako osigurati redovnu kupovinu potrošnog materijala, eventualno aktuelizaciju SW.
4. Logički okvir projekta (vidi prilog 1)
4.1 Namjera
Cilj projekta je poboljšanje kvaliteta pruženih usluga u arhivima BiH. U sadašnjosti Državni arhiv BiH nema nikakvo restauratorsko radno mjesto. U datoj situaciji tako dolazi samo do sušenja materijala oštećenih vatrom (nakon gašenja su dokumenti bili mokri) i dokumenti zato nisu dostupni široj niti stručnoj javnosti.
4. 2 Cilj
Cilj je povećanje kapaciteta Državnog arhiva Bosne i Hercegovine u oblasti konzervacije i restauracije arhivske građe. Ovaj projekat ima zahvaljujući svojoj koncepciji podjele na obuku i osnivanje restauratorskog radnog mjesta, velike šanse za uspjeh, naravno uz uzimanje rizika i pretpostavki u obzir.
4.3 Rezultati
Rezultat 1.1. Zavedeni ispravni postupci u oblasti konzervacije i restauracije arhivalija uništenih požarom
U okviru ovoga rezultata biće izrađena metodika konzervacije/restauracije požarom oštećenih dokumenata i to najkasnije do decembra 2015. godine. Pretpostavlja se da će partner imati konstantnu želju da uvede ispravne postupke u oblasti konzervacije i restauracije arhivalija. Obrađena metodika će biti implementirana u interne smjernice (propise) Državnog arhiva BiH. Uvođenje ispravnih postupaka u oblasti konzerviranja i restauriranja oštećenih arhivalija biće ostvareno slijedećim aktivnostima.
Aktivnost 1.1.1 Priprema modula
U okviru ove aktivnosti realizator će pripremiti module obuke, koji će biti fokusirani na metode konzerviranja i restauriranja nevezanih arhivalija. Dužina modula će biti 40 radnih dana i sadržavat će teoriju i praksu. Modul će se realizovati u Pragu u terminu april - maj 2015. godine. U modulu obuke u Češkoj Republici učestvovat će dvije radnice Državnog arhiva Bosne i Hercegovine u Sarajevu.
Aktivnost 1.1.2. Realizacija obuke u ČR (za 2 osobe)
Realizacija obuke direktno se povezuje na prethodnu aktivnost 1.1.1. U obuci će učestvovati dvije osobe - zaposlenici Državnog arhiva BiH i realizovat će se prema unaprijed pripremljenom modulu u Češkoj Republici u Pragu i u drugim prostorijama za obuku. Modul će sadržavati i pripremu metodike konzervacije/restauracije tako da kvalificirani zaposlenici pod vodstvom realizatora izrade metodiku i nakon povratka u Bosnu i Hercegovinu predaju direktoru Državnog arhiva BiH na odobrenje/primanje. Realizator je odgovoran za osiguranje smještaja, hrane i transporta po ČR za učesnike modula obuke.
Zahtjevi prema partneru:
Oslobađanje svih odabranih radnika za apsolviranje cijelog modula.
Osiguranje viza za učesnike modula
Odabrani radnici će aktivno učestvovati u cijelom modulu obuke.
Aktivnost 1.1.3. Periodična konsultacijska putovanja - provjera korištenih radnih metoda i rješavanje eventualnih komplikacija
Ova aktivnost se sastoji od provjere poštivanja odgovarajućih radnih metoda pri konzervaciji i restauraciji materijala oštećenog požarom i rješavanje eventualnih nejasnoća u BiH. U okviru projekta će se realizovati tri konsultaciona putovanja (jedno - 2015. godine, dva - 2016. godine). Svako putovanje će trajati minimalno 4 dana (uključujući put). U toku putovanja će doći do kontrole postupaka, a ujedno će u uskoj saradnji sa partnerom biti prikazan primjer restauracijskih postupaka za studente Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu. Detaljnije vidi aktivnost 1.2.3.
Zahtjevi prema partneru:
Redovno slanje protokola o restauraciji u elektronskoj formi realizatoru projekta i to minimalno 4 sedmice prije planiranog konsultacijskog putovanja
Potvrda o učešću obje obučene radnice u toku kosultacijskog putovanja na mjestu
Rezultat 1.2. Funkcionalno restauratorsko radno mjesto
Najbitnije aktivnosti drugog rezultata su oprema radnog mjesta i obuka radnika arhiva. Doći će do isporuke materijala, njegove instalacije i obuke radnika koji će imati službe, nakon obuke radnika i dalje će biti omogućene periodične konsultacije. Partner će tokom trajanja projekta obezbijditi redovnu kupovinu potrošnog materijala za restauratorsko radno mjesto, eventualno će obezbijediti aktuelizaciju SW tako da radno mjesto bude potpuno funkcionalno.
Aktivnost 1.2.1. Isporuka opreme za restauratorsko radno mjesto
U okviru ove aktivnosti biće isporučena roba za restauratorsko radno mjesto Državnog arhiva Bosne i Hercegovine. Tačan popis će biti sastavljen do polovine decembra 2014. godine.
Zahtjevi prema partneru:
Priprema prigodnih prostorija, uključujući neophodnu građevinsku adaptaciju, najkasnije do kraja februara 2015. godine;
Održavanje uređaja u funkcionalnom stanju, obezbjeđivanje neophodne kupovine potrošnog materijala i eventualnih aktualizacija SW
Aktivnost 1.2.2. Instalacija i obuka radnika koji će imati službe
Davalac opreme će obaviti instalaciju uređaja i obuku rukovanja za korištenje istoga i to na: bosanskom, hrvatskom ili srpskom jeziku (ili direktno ili posredstvom prevodioca).
Zahtjevi prema partneru:
Potvrda o učešću na mjestu u toku radova na instalaciji
Potvrda o učešću na obuci
Realizacija aktivnosti 1.2.1. i 1.2.2. će biti raspisana u oblike javne nabavke malog obima samostalno.
Aktivnost 1.2.3. Upoznavanje studenata Odjela za restauraciju Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu sa opremom i radom izgrađenog radnog mjesta
Ova aktivnost će biti u obliku predavanja sa praktičnim primjerima. Predavanje će biti održano u okviru projekta na opremljenom restauratorskom radnom mjestu Državnog arhiva BiH. Na praktičnim primjerima će sarađivati radnici/radnice obučene u toku studijskog putovanja u Češkoj Republici. Predavanje će trajati minimalno dva sata i prisustvovat će mu barem 10 studenata Odjela za restauraciju Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu. Program predavanja će biti pripremljen unaprijed i poslan ČRA na korekcije minimalno 4 sedmice prije realizacije. Ova aktivnost se vrši zajedno sa aktivnošću 1.1.3. Nakon prvog predavanja realizator će se konsultovati sa partnerom da li će svako predavanje u Sarajevu biti usmjereno na nešto drugo ili će sadržaj biti uvijek isti. Ovdje sve zavisi od kapaciteta prostora i broju studenata Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu.
Zahtjevi prema partneru:
Koordinacija pripreme ovog predavanja zajedno sa Akademijom
Obezbjeđivanje učešća studenata Akademije umjetnosti
5. Postupak realizacije i monitoring
Postupak realizacije će se obaviti prema projektnom dokumentu, uključujući i njegove priloge i u skladu sa harmonogramom predloženim od strane realizatora. Realizator će biti odgovoran za menadžement i interni monitoring realizacije projekta. O eventualnim neslaganjima i osnovanim razlozima za izmjenu projekta realizator će odmah informirati ČRA. Monitoring realizacije projekta bit će vršen od strane predstavnika ČRA, eventualno Ambasade u Sarajevu, nakon što blagovremeni izvještaji realizatora budu dati na uvid i to idealno dva puta godišnje.
Kalendar aktivnosti - vidi prilog 2
6. Faktori kvaliteta i održivosti rezultata projekta
6.1 Participacija i vlasništvo projekta od strane primaoca
Projekat proizilazi iz projektnog prijedloga, koji je dao na uvid lokalni partner. Glavni partner projekta na strani BiH je Državni arhiv BiH. Prema informacijama dobijenim pri formulaciji projekta, partner raspolaže dovoljnim kapacitetom za aktivnu participaciju u projektu. Priprema projekta je tekla u potpunoj koordinaciji sa njim, ali i sa realizatorom projekta, a predložene aktivnosti su bile potvrđene od strane partnera. Zato postoji jaka pretpostavka, da je projekat prilagođen prema ispunjavanju potreba lokalnog partnera, i zato će njegovi rezultati biti adekvatno upotrijebljeni.
6.2 Ekonomska i finansijska postojanost projekta
Planirana obuka je usmjerena prema zaposlenicima institucije, čiji je rad obezbijeđen iz državnog proračuna. Oprema restauratorskog radnog mjesta će biti izabrana tako kako bi njegovo održavanje i potrošni materijal bili što manje finansijski zahtijevni. Projekat je ujedno postavljen kao adekvatno povezivanje sa aktivnostima drugih donatora, prije svega sa aktivnostima agencije TIKA, koja je rekonstruisala prostorije Arhiva uništene požarom i ujedno kupila police za arhivsku građu za skladištenje dokumenata.
6.3 Menadžment i organizacija
Na strani realizatora osoba odgovorna za projekat je doc. Dr. Ing. Michal Durovič. Ostali stručnjaci koji će aktivno učestvovati u realizaciji projekta su radnici Odjela brige za fizičko stanje arhivske građe Narodnog arhiva u Pragu i Instituta hemijske tehnologije restauracije spomenika VHTŠ u Pragu. I tokom odsustva realizatora na mjestu obavljat će se komunikacija na daljinu, i to prije svega preko e-maila. Partner će redovno, između ostalog, slati restauratorske protokole svakih 6 mjeseci za vrijeme trajanja projekta.
7. Analiza rizika i pretpostavki
Rizici i pretpostavke detaljnije su opisani u slijedećoj tabeli:
Rizici
|
Potencijalni nepovoljni uticaji
|
Mogućnost rukovođenja i smanjenja rizika
|
Odgovornost
|
Nivo rizika
|
Fluktuacija zaposlenika Državnog arhiva BiH
|
U toku realizacije projekta zaposlenici obučeni u ČR će prekinuti radni
odnos sa Arhivom
|
Povećanje motivacije zaposlenika za rad u Arhivu
|
Državni arhiv BiH
|
N
|
Nedovoljan financijski kapacitet
|
Arhiv neće biti sposoban kupovati potrošni materijal za funkcionalnost
radnog mjesta
|
Za vrijeme implementacije projekta potrošni materijal će biti
obezbijeđen iz budžeta projekta. Nakon završetka implementacije Državni arhiv
BiH će morati obezbijediti kupovinu materijala iz svojih izvora.
|
NAČR / Državni arhiv BiH
|
V
|
Socijalni nemiri u BiH sa direktnim uticajem na arhiv
|
Dalje uništavanje arhivnih zbirki, usporavanje radova u Arhivu,
oštećenja zgrade
|
Sa stanovišta menadžmenta projekta, na ovaj se rizik ne može uticati.
|
N/A
|
S
|
Promjena političkih lidera u BiH sa direktnim uticajem na arhiv. Nakon
izbora u oktobru 2014.
|
Smanjenje finansija za arhiv, smanjenje broja sistematizacijskih mjesta
radnika u Arhivu.
|
Sa stanovišta menadžmenta projekta, na ovaj se rizik ne može uticati.
|
N/A
|
N
|
Prilog br. 1 - Matrica logičkog okvira
Prilog br. 2 - Vremenski okvir projekta


