Službeni glasnik BiH, broj 83/20

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je na osnovu člana 25. stav (1) tačka e) , a u vezi sa čl. 31. stav (2) i 42. stav (2) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), u postupku po Zahtjevu za pokretanje postupka privrednog subjekta UNI-EXPERT društvo sa ogrаničenom odgovornošću za informatiku, edukaciju i trgovinu Sarajevo-Podružnica/PJ broj 8 Sarajevo, Srđana Aleksića br. 14, 71 000 Sarajevo, zaprimljenog dana 27.05.2020. godine pod brojem UP 01-26-2-020-1/20, na 76. (sedamdestšestoj) sjednici održanoj dana 20.11.2020. godine, donijelo


ZAKLJUČAK


O OBUSTAVLJANJU POSTUPKA





1. Obustavlja se postupak po Zahtjevu za pokretanje postupka broj UP 01-26-2-020-1/20 od dana 27.05.2020. godine, podnesen od strane privrednog subjekta UNI-EXPERT društva sa ograničenom odgovornošću za informatiku, edukaciju i trgovinu Sarajevo-Podružnica/PJ broj 8 Sarajevo.

2. Ovaj Zaključak je konačan.

3. Zaključak će biti objavljen u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Konkurencijsko vijeće je, dana 27.05.2020. godine pod brojem Up 01-26-2-020-1/20, zaprimilo Zahtjev za pokretanje postupka (u daljem tekstu: Zahtjev), podnesen od strane privrednog subjekta UNI-EXPERT društva sa ograničenom odgovornošću za informatiku, edukaciju i trgovinu Sarajevo- Podružnica/PJ br.8 Sarajevo, Srđana Aleksića br.14, 71 000 Sarajevo (u daljem tekstu: UNI-EXPERT ili Podnosilac zahtjeva), protiv Federalnog štaba/stožera civilne zaštite Federacije Bosne i Hercegovine zbog povrede odredbi iz člana 10. tačka (2) stav c) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (u daljem tekstu: Zakon) .

U Zahtjevu se navodi da je dana 19.03.2020. godine, u sklopu provođenja mjera i radnji na spriječavanju širenja pandemije uzorokovane virusom COVID 19, Federalni štab/stožer civilne zaštite FBiH donio Naredbu br. 12-40-6-148-26/20 kojom se naređuje obustavljanje radne djelatnosti trgovina na području Federacije Bosne i Hercegovine od čega se izuzimaju: trgovine prehrambenih proizvoda, prodavnice higijenskih proizvoda, ribarnice, apoteke, specijalizirane prodavnice medicinskih, veterinaskih proizvoda i opreme, poljoprivredne apoteke, benzinske pumpe, kiosci, pekare, hemijske čistionice, specijalizirane prodavnice dječije opreme, prodavnice hrane za životinje, prodavnice građevinskog, vodovodnog i elektro materijala, logistički i distributivni centri hrane, pića i higijenskih proizvoda, veledrogerije, uz osiguranje protoka kupaca i klijenata, na način da se omogući potrebna socijalna distanca od najmanje 1,5 metar između osoba, te uz poštovanje ostalih higijensko-epidemioloških mjera. Federalni štab/stožer civilne zaštite FBiH je dana 29.04.2020.godine donio Naredbu br: 12-40-6-148-154/20 kojom je dozvoljen rad svim poslovnim subjektima koji se bave trgovinom na veliko i malo, a kojima je prethodnom naredbom privremeno zabranjeno obavljanje djelatnosti, osim poslovnim subjektima koji djelatnost obavljaju u tržnim-šoping centrima, te je ista do danas ostala na snazi.

Podnosilac zahtjeva navodi obzirom da ima tri Poslovne jedinice od kojih sve tri poslovnu djelatnost obavljaju u šoping centrima u Sarajevu i to: BBI Centar, Importanne centar, TC Merkur, regulisanjem prava obavljanja poslovne djelatnosti i postavljanjem privremene zabrane obavljanja djelatnosti u šoping centrima, su dovedeni u neravnopravan i nepovoljan konkurentski položaj, što predstavlja direktnu i nesumnjivu povredu člana 10. tačka 2. stav c) Zakona o konkurenciji. Ovakvim postupanjem Federalni štab/stožer civilne zaštite FBiH, privredni subjekt UNI-EXPERT ističe da mu je nanesena ogromna direktna šteta (izmakli prihodi i dobit, zastara i gubitak vrijednosti zaliha), kao i indirektna šteta (preuzimanje stalnih kupaca od strane konkurentskih kompanija), obzirom da je konkurentskim kompanijama dozvoljen rad u periodu od skoro 30 dana, što su iste mogle iskoristiti za unaprjeđenje svoje konkurentske pozicije na tržištu i degradiranje stečene pozicije podnosioca zahtjeva. U Zahtjevu se nadalje navodi da se u opisanom postupanju Federalnog štaba/stožera civilne zaštite FBiH nesumnjivo stiču elementi povrede Zakona o konkurenciji BiH, zbog čega se ovaj zahtjev dostavlja Konkurencijskom vijeću na razmatranje i dalje postupanje.

Uvidom u podneseni Zahtjev Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da isti nije kompletan i da ga treba dopuniti, te je zatražilo dopunu dana 11.06.2020. godine, Zahtjevom za dopunu podataka i uplatu administrativne takse broj UP 01-26-2-020-2/20. Predmetnim aktom je od Podnosioca zahtjeva traženo da se Zahtjev za pokretanje postupka dopuni u smislu člana 28. Zakona, te da se uplati administrativna taksa, a sve u roku od 8 dana od dana prijema akta.

Podnosilac zahtjeva nije postupio po zahtjevu Konkurencijskog vijeća, pa je dana 21.07.2020. godine aktom broj UP 01-26-2-020-3/20 upućena Urgencija na Zahtjev za dostavu podataka broj UP 01-26-2-020-2/20. Podnosilac zahtjeva je informisan u kom zakonskom roku je obavezan da dostavi tražene podatke i da će se njegovo nepostupanje po zahtjevu Konkurencijskog vijeća smatrati odustajanjem od Zahtjeva za pokretanje postupka u skladu sa članom 31. stav (2) Zakona. Podnosilac zahtjeva do danas nije postupio po zahtjevima Konkurencijskog vijeća.

Članom 31. Zakona o konkurenciji propisano je:

"(1) Ako podnosilac zahtjeva za pokretanje postupka pred Konkurencijskim vijećem pri podnošenju zahtjeva ne dostavi podatke u smislu ovog Zakona, Konkurencijsko vijeće tražit će dopunu podataka od podnosioca zahtjeva.

(2) Ako podnosilac zahtjeva u roku od osam dana ne postupi po traženju Konkurencijskog vijeća iz stava (1) ovog člana, smatra se da je odustao od zahtjeva. U posebnim slučajevima, Konkurencijsko vijeće na zahtjev stranke može produžiti rok za dodatnih 15 dana, ako postoje opravdani razlozi za to."

Imajući u vidu naprijed izloženo, odnosno da podnosilac zahtjeva ni nakon urgencije nije postupio po zahtjevu Konkurencijskog vijeća, Konkurencijsko vijeće smatra da je podnosilac zahtjeva odustao od Zahtjeva za pokretanje postupka, te je odlučeno kao u tački 1. dispozitiva ovog Zaključka.

Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Zaključka nije dopuštena žalba. Nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema ovog Zaključka.

Broj UP 01-26-2-020-5/20
20. novembra 2020. godine
Sarajevo


Predsjednik
Dr. Stjepo Pranjić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!