Službeni glasnik BiH, broj 48/18

Na osnovu člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), i člana 11. Zakona o ministarstvima i drugim organima uprave Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik", br. 5/03, 42/03, 26/04, 42/04, 45/06, 88/07, 35/09, 59/09, 103/09, 87/12, 6/13, 19/16 i 83/17), Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 141. sjednici, održanoj 4.5. 2018. godine, donijelo je


ODLUKU


O NAČINU I KRITERIJIMA ZA PRIPREMU, IZRADU I PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA JAVNIH INVESTICIJA/RAZVOJNO-INVESTICIONOG PROGRAMA INSTITUCIJA BOSNE I HERCEGOVINE


I UVOD


Član 1.
(Predmet)

(1) Ovom odlukom uređuju se način i kriteriji za pripremu, izradu i praćenje realizacije Programa javnih investicija/Razvojno-investicionog programa institucija Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: PJI/RIP institucija BiH), koji se donosi svake godine.

PJI/RIP institucija BiH je trogodišnji planski dokument koji se priprema i donosi svake godine kao podrška Vijeću ministara Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće ministara BiH) i institucijama Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: institucije BiH) za prezentiranje planiranih ulaganja, donošenje kvalitetnijih investicionih odluka i u cilju efikasnijeg planiranja budžeta institucija BiH.

(2) Ova odluka odnosi se na:

a) javne investicije koje se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta institucija BiH; i

b) javne investicije koje se finansiraju ili sufinansiraju iz kreditnih, donatorskih i drugih sredstava.

Član 2.
(Definicije)

Izrazi upotrijebljeni u ovoj odluci imaju sljedeća značenja:




a) PJI/RIP institucija BiH je trogodišnji dokument koji sadrži pregled ulaganja u projekte s podacima o ukupno potrebnim, nedostajućim i utrošenim sredstvima, sredstvima planiranim za finansiranje projekata iz budžeta, kredita, donacija i/ili drugih izvora prvenstveno za godine na koje se dokument odnosi kao i za period nakon toga.

b) RIP institucija BiH obuhvaća samo projekte koji direktno doprinose socijalnom ili ekonomskom razvoju Bosne i Hercegovine.

c) Projektom u smislu ove odluke smatra se projekat kao sredstvo organiziranja međusobno povezanih aktivnosti u određeni redoslijed kako bi se ostvarili unaprijed određeni ciljevi u određenom vremenskom okviru i u okviru raspoloživih sredstava, a čijom se realizacijom doprinosi implementaciji integriranih i sektorskih razvojnih dokumenata Vijeća ministara BiH i institucija BiH, socijalnom ili ekonomskom razvoju i razvoju administrativno-tehničkih kapaciteta.

d) Investicije u socioekonomski razvoj predstavljaju investicije koje doprinose unaprjeđenju ekonomskog položaja stanovništva ili utječu na njihov socijalni položaj. Projekti investicija u socioekonomski razvoj mogu biti kapitalnog ili institucionalnog tipa.

e) Investicije u izgradnju administrativno-tehničkih kapaciteta predstavljaju investicije u nepokretnu imovinu i investicije u izgradnju kapaciteta administracije, u oblastima koje nisu razvojnog karaktera. Ovi projekti također mogu biti kapitalnog ili institucionalnog tipa.

f) Kapitalni projekat je projekat u kojem je dominantno ulaganje u kapitalna dobra kao što su objekti, oprema, sredstva za rad i sl., koji ne uključuje jednokratne kapitalne izdatke.

g) Institucionalni projekat je projekat u kojem je dominantno ulaganje u povećanje kapaciteta institucija.

h) PIMIS je informacioni sistem za upravljanje javnim investicijama (engl. Public Investment Management Information System), uspostavljen pri Ministarstvu finansija i trezora Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo finansija i trezora BiH). PIMIS omogućava online pristup za planiranje i praćenje svih projekata definiranih strateškim okvirom i srednjoročnim i godišnjim planovima koji doprinose njihovoj realizaciji.

i) Obrazac za identifikaciju, prijavu i praćenje projekata/programa (IP obrazac) je obrazac koji sadrži podatke o projektu i jedinstven je za sve nivoe vlasti u Bosni i Hercegovini (Obrazac se nalazi u Prilogu broj 1 ove odluke i čini njen sastavni dio). Elektronska verzija obrasca je dostupna online u PIMIS-u.

j) Podnosilac prijedloga projekta koji se kandidira u PJI/RIP institucija BiH može biti svaka institucija na nivou Bosne i Hercegovine, formirana od Predsjedništva Bosne i Hercegovine, Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine ili Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.

Član 3.
(Nosioci aktivnosti)

Nosioci aktivnosti u procesu izrade PJI/RIP institucija BiH su:

a) Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva finansija i trezora BiH, donosi PJI/RIP institucija BiH u cilju boljeg korištenja sredstava budžeta, pružanja boljeg pristupa stranim izvorima finansiranja i koordinacije sredstvima razvoja;

b) Institucije BiH planiraju projekte i prate njihovu realizaciju, u skladu s Uputstvom za popunjavanje Obrasca za identifikaciju, prijavu i praćenje projekta/programa u PIMIS sistemu definiranim članom 10. i članom 13. ove odluke.

c) Ministarstvo finansija i trezora BiH, priprema PJI/RIP institucija BiH na osnovu podataka o projektima institucija Bosne i Hercegovine koji se evidentiraju i prate kroz jedinstveni informacioni sistem PIMIS.

Član 4.
(Sadržaj PJI/RIP institucija BiH)

(1) PJI/RIP institucija BiH obuhvaća:

a) kandidirane projekte, odnosno prioritetne potrebe identificirane od strane budžetskih korisnika, za čiju realizaciju, u mоmеntu izrаdе PJI/RIP institucija BiH, nisu osigurana finansijska sredstva,

b) odobrene projekte, odnosno projekte za koje postoji odluka o finansiranju mjerodavnog tijela ili institucije (Vijeće ministara BiH, Parlamentarna skupština BiH, donatori, kreditori). Ovi projekti se uključuju u PJI/RIP institucija BiH samo ako imaju osigurana sredstva za finansiranje, a nije počela implementacija,

c) projekte u implementaciji zа čiјu rеаlizаciјu su osigurana finansijska sredstva ili je izvјеsnо dа ćе biti osigurana srеdstvа za njihovo finаnsirаnje.

(2) Projekti iz stava (1) ovog člana mogu biti projekti koji direktno doprinose socijalnom ili ekonomskom razvoju i projekti razvoja administrativno-tehničkih kapaciteta koji nemaju direktan utjecaj na socioekonomski razvoj.

(3) PJI/RIP institucija BiH daje pregled projekata po sektorima i podnosiocima projekata, po izvorima, vrsti i načinu finansiranja u trogodišnjem periodu i podatke o realizaciji projekata po ciljevima utvrđenim strateškim okvirom.

(4) PJI/RIP institucija BiH, sastoji se iz dva ključna dijela:

a) Prvi dio − Zbirni pregled Programa javnih investicija/Razvojno-investicionionog programa institucija BiH;

b) Drugi dio − Razvojno-investicioni program institucija BiH.

(5) Projekti kojima se u različitim aspektima unaprjeđuju uslovi rada institucija BiH kroz investicije u izgradnju administrativno-tehničkih kapaciteta, ali nemaju direktan utjecaj na socioekonomski razvoj, kao i razvojni projekti analizirani su u Zbirnom pregledu PJI/RIP institucija BiH.

(6) RIP institucija BiH obuhvaća samo projekte koji direktno doprinose socijalnom ili ekonomskom razvoju Bosne i Hercegovine.

II PRIPREMA PROGRAMA JAVNIH INVESTICIJA/RAZVOJNO-INVESTICIONOG PROGRAMA INSTITUCIJA BiH


Član 5.
(Procedure za pripremu PJI/RIP institucija BiH)

PJI/RIP institucija BiH se priprema prema sljedećim procedurama:

a) Ministarstvo finansija i trezora BiH dva puta godišnje (31. januara i 30. juna) priprema i dostavlja svim budžetskim korisnicima Instrukciju za kandidiranje novih projekata i ažuriranje podataka o postojećim projektima u sistemu za upravljanje javnim investicijama (PIMIS) u cilju izrade Nacrta PJI/RIP institucija BiH (u daljnjem tekstu: Instrukcija);

b) Formalna provjera ispravnosti unesenih podataka i konsultacije u vezi s dostavljenim podacima za izradu Prijedloga Nacrta PJI/RIP institucija BiH, Srednjeročnog programa rada Vijeća ministara i Dokumenta okvirnog budžeta institucija BiH;

c) Dostava potpisanih i ovjerenih IP obrazaca od strane institucija BiH;

d) Ministarstvo finansija i trezora BiH utvrđuje rang listu prioritetnih projekata kandidiranih za PJI/RIP institucija BiH na osnovu broja bodova koje je Komisija za utvrđivanje prioriteta javnih investicija institucija Bosne i Hercegovine dodijelila projektu;

e) Priprema i izrada Prijedloga Nacrta PJI/RIP institucija BiH i provođenje procedure za dostavljanje Vijeću ministara BiH na razmatranje i usvajanje;

f) Usvajanje Nacrta PJI/RIP institucija BiH od strane Vijeća ministara BiH;

g) Ministarstvo finansija i trezora BiH objavljuje Nacrt PJI/RIP institucija BiH na internetskoj stranici;

h) Ministarstvo finansija i trezora BiH dostavlja svim budžetskim korisnicima Instrukciju;

i) Formalna provjera ispravnosti unesenih podataka i konsultacije u vezi s dostavljenim podacima za izradu Prijedloga PJI/RIP institucija BiH, budžetskih zahtjeva institucija i srednjeročnih planova rada institucija BiH;

j) Dostava potpisanih i ovjerenih IP obrazaca od strane institucija BiH;

k) Priprema i izrada Prijedloga PJI/RIP institucija BiH i provođenje procedure za dostavljanje Vijeću ministara BiH na razmatranje i usvajanje;

l) Usvajanje PJI/RIP institucija BiH od strane Vijeća ministara BiH;

m) Ministarstvo finansija i trezora BiH objavljuje PJI/RIP institucija BiH na internetskoj stranici.

Član 6.
(Osnovni uslovi za prijavu projekta putem PIMIS-a)

Projekat koji se prijavljuje u PIMIS mora biti formuliran tako da zadovolji kriterije kvaliteta i značaja (doprinosi privrednom razvoju, donosi nove prihode, povezuje postojeću infrastrukturu, potiče upotrebu naprednih tehnologija, minimalnog je štetnog utjecaja na okoliš, povećava ekonomsku konkurentnost, doprinosi očuvanju postojećih radnih mjesta i zapošljavanju, od neposrednog je značaja za socijalno ugrožene kategorije, doprinosi izgradnji administrativno-tehničkih kapaciteta institucija).

Član 7.
(Bodovanje i rangiranje kandidiranih projekata)

(1) Ukoliko institucija kandidira dva ili više projekata u obavezi je bodovati i rangirati podnesene kandidirane projekte.

(2) Bodovanje i rangiranje kandidiranih projekata rade podnosioci projekata na nivou institucije.

(3) Nakon rangiranja svih kandidiranih projekata, podnosilac projekta za svaki projekat unosi odgovarajući rang u IP obrazac na način propisan Uputstvom za popunjavanje Obrasca za identifikaciju, prijavu i praćenje projekta/programa.

(4) Obrazac za rangiranje kandidiranih projekata je dostupan korisnicima online u PIMIS sistemu.

(5) Uz IP obrasce podnosioci projekata su obavezni, Ministarstvu finansija i trezora BiH, dostaviti potpisane i ovjerene obrasce za rangiranje kandidiranih projekata.

Član 8.
(Komisija za utvrđivanje prioriteta javnih investicija institucija Bosne i Hercegovine)

(1) Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva finansija i trezora BiH, imenuje Komisiju za utvrđivanje prioriteta javnih investicija institucija Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Komisija) na period od četiri godine.

(2) Komisija ima sedam članova, i to:

a) rukovodeći državni službenik iz Sektora za finansijsko planiranje razvoja i koordinaciju međunarodne pomoći, predsjednik;

b) rukovodeći državni službenik iz Sektora za budžet institucija BiH, zamjenik predsjednika;

c) rukovodeći državni službenik iz nadležnih ministarstava, članovi;

d) najmanje jedan član iz reda istaknutih stručnjaka iz oblasti analize i ocjena investicija, član.

(3) Osnovni zadaci Komisije su:

a) analiza i ocjenjivanje projekata u skladu s Kriterijima i principima za ocjenjivanje i rangiranje projekata podnesenih za PJI/RIP institucija BiH iz Obrasca za rangiranje prijedloga projekta (Obrazac se nalazi u Prilogu 2 ove odluke i čini njen sastavni dio);

b) razmatranje Informacija o utrošku sredstava u prethodnoj godini kojima su finansirani projekti uključeni u PJI/RIP institucija BiH;

c) predlaganje mjera za unaprjeđenje planiranja javnih investicija i mjera za povećanje efikasnosti realizacije investicija; i

d) obavljanje drugih poslova od značaja za pripremu PJI/RIP institucija BiH.

(4) Način rada i ostala pitanja od značaja za obavljanje poslova iz djelokruga rada Komisije uređuju se poslovnikom o radu Komisije, koji donosi Komisija na svom prvom zasjedanju.

(5) Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja Ministarstvo finansija i trezora BiH.

(6) Komisija izvještava Vijeće ministara BiH o svom radu polugodišnje.

Član 9.
(PIMIS)

(1) Kao tehnička podrška za definiranje i praćenje realizacije projekata javnih investicija institucija BiH koristi se informacioni sistem PIMIS.

(2) PIMIS omogućava online pristup za planiranje i praćenje projekata koji doprinose realizaciji ciljeva definiranih strateškim okvirom, srednjeročnim i godišnjim planovima.

(3) Ministarstvo finansija i trezora, kao nosilac prava nad PIMIS-om, ima uvid u cjelokupnu bazu podataka, utvrđuje pojedine nivoe ovlaštenja, odnosno ograničenja za druge korisnike, te je nadležno za dodjelu i oduzimanje ovlaštenja pojedinim korisnicima aplikacije.

(4) Podnosioci projekata (iz člana 2, tačka i)) dužni su osigurati tehničke preduslove za pristup PIMIS-u i iz reda zaposlenika imenovati lica kojima će biti dodijeljena korisnička prava za unos podataka o projektima za instituciju (u daljnjem tekstu: Korisnik).

(5) Podaci o Korisniku iz stava (4) ovog člana, kao i podaci o eventualnim promjenama dostavljaju se Ministarstvu finansija i trezora BiH najkasnije 5 dana od dana imenovanja ili nastanka promjene.

Član 10.
(IP obrazac i unos podataka)

(1) Podatke o projektu u PIMIS sistem, u ime podnosioca, unosi Korisnik u skladu s Uputstvom za popunjavanje Obrasca za identifikaciju, prijavu i praćenje projekta/programa (IP obrazac), koje donosi Ministarstvo finansija i trezora BiH, a korisnicima je dostupno online u PIMIS sistemu.

(2) Korisnik dostavlja Ministarstvu finansija i trezora BiH, generiran, popunjen, od odgovornog lica potpisan i ovjeren IP obrazac iz PIMIS sistema.

Član 11.
(Finansiranje projekata)

(1) Projekti koji su uključeni u PJI/RIP institucija BiH finansiraju se iz sredstava koja se osiguravaju u budžetu institucija, donacijama, kreditima, vlastitim sredstvima, te drugim izvorima finansiranja.

(2) Samo onaj projekat koji je uvršten u PJI/RIP institucija BiH može se finansirati iz sredstava navedenih u stavu (1) ovog člana.

(3) Izuzetno od stava (2) ovog člana, Vijeće ministara BiH može donijeti Odluku o finansiranju projekta koji nije uvršten u PJI/RIP institucija BiH samo ako realizacija takvog projekta značajno doprinosi strateškim interesima i razvojnim prioritetima institucija BiH i Bosne i Hercegovine u cjelini ili ako služi ublažavanju posljedica izazvanih nastankom vanrednih i nepredvidivih događaja (elementarne nepogode, vanjski šokovi ili krize).

Član 12.
(Izvještavanje o projektima u implementaciji)

(1) Izvještavanje o planu i utrošku sredstava kojima se finansira projekat radi se dva puta godišnje putem IP obrasca, u skladu s Instrukcijom, koji osoba ili jedinica zadužena za upravljanje projektom dostavlja Korisniku radi unosa u PIMIS sistem.

(2) Nakon unosa u PIMIS, usaglašeni podaci se, na potpisanom i ovjerenom IP obrascu, dostavljaju Ministarstvu finansija i trezora BiH.

(3) Za potpunost, tačnost i pravovremenost dostavljanja podataka o planu i utrošku sredstava kojima se finansira projekat, odgovoran je podnosilac projekta.

(4) Na osnovu podataka o projektima iz PIMIS-a Ministarstvo finansija i trezora BiH priprema i dostavlja Vijeću ministara BiH na razmatranje i usvajanje Informaciju o utrošku sredstava u prethodnoj godini kojima su finansirani projekti uključeni u PJI/RIP institucija BiH.

IV PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 13.
(Rokovi)

Ministarstvo finansija i trezora BiH će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke donijeti Uputstvo za popunjavanje Obrasca za identifikaciju, prijavu i praćenje projekta/programa, te isto objaviti na web stranici Ministarstva finansija i trezora BiH i postaviti u PIMIS sistem.

Član 14.
(Stupanje na snagu)

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

VM broj 101/18
4. maja 2018. godine
Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Denis Zvizdić, s. r.































Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!