Službeni glasnik BiH, broj 9/16

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (2) i člana 18. st. 2. i 3. Zakona o upravnim sporovima Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 19/02, 88/07, 83/08 i 74/10), u vezi Zahtjeva za odgađanje izvršenja konačnog Rješenja Konkurencijskog vijeća broj: 05-26-2-037-49-II/14 od dana 22. decembra 2015. godine, zaprimljenom dana 27. januara 2016. godine pod brojem: 05-26-2-037-72-II/14, od Općine Travnik, Konatur bb, 72270 Travnik, na 119. (stotinudevetnaestoj) sjednici održanoj dana 28. sjanuara 2016. godine, je donijelo


RJEŠENJE








1. Odbija se Zahtjev za odgađanje izvršenja pobijenog konačnog Rješenja Konkurencijskog vijeća broj: 05-26-2-037-49-II/14 od dana 22. decembra 2015. godine, podnesen od Općine Travnik, Konatur bb, 72270 Travnik, kao neosnovan.

2. Оvo Rješenje je konačno i bit će оbјаvljеno u "Službеnоm glаsniku BiH", službеnim glаsilimа еntitеtа i Brčkо distriktа Bоsnе i Hеrcеgоvinе.

Obrаzlоžеnjе


Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Konkurencijsko vijeće) je zaprimilo, dana 27. januara 2016. godine pod brojem: 05-26-2-037-71-II/14, od Suda Bosne i Hercegovine (upravni spor broj:S1 3 U 020665 16 Fp) Tužbu podnesenu od Općine Travnik, Konatur bb, 72270 Travnik, koju zastupa Općinsko Pravobranilaštvo Travnik, Mehmed Paše Kukavice bb, 72270 Travnik (u daljem tekstu: Općina Travnik ili Tužilac), kojom je pokrenut upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Tužba), protiv Rješenja Konkurencijskog vijeća broj: 05-26-2-037-49-II/14 od dana 22. decembra 2015. godine (u daljem tekstu: Rješenje), donesenog u pоstupku pоkrеnutоm po Zahtjevu za pokretanje postupka Udruženja potrošača "Klub potrošača Srednje Bosne", Mali trg b.b., 72270 Travnik (u daljem tekstu: Klub potrošača SB), protiv Općine Travnik, i privrednog subjekta Društvo sa ograničenom odgovornošću "Unis Energetika" d.o.o. Sarajevo, Zmaja od Bosne 14, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: Unis Energetika), radi utvrđivanja zabranjenog konkurencijskog djelovanja, iz člana 4. stav (1) tačke a), b), c) i e) Zakona o konkurenciji, i iz člana 10. stav (2) tаčke a), b), c) i d) Zakona o konkurenciji.

U Tužbi Sudu Bosne i Hercegovine Tužilac je istakao i Zahtjev za odgađanje izvršenja pobijanog konačnog Rješenja (u daljem tekstu: Zahtjev), u smislu člana 18. stav 4. Zakona o upravnim sporovima Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Zakon o upravnim sporovima).

Sud Bosne i Hercegovine je dostavio predmetni Zahtjev Konkurencijskom vijeću i naložio da odluči o istom u roku od 3 dana, u skladu sa članom 18. Zakona o upravnom sporovima.

Tužilac razloge za pobijanje Rješenja temelji na članu 11. Zakon o upravnim sporovima navodeći nepravilnu primjenu materijalnog prava, nepravilno i nepotpuno činjenično stanje i pogrešno izvedene zaključke u pogledu činjeničnog stanja u vezi odredbi zaključenog Sporazuma o ustupanju prava daljinskog grijanja grada Travnik (u daljem tekstu: Sporazum), te visine izrečene novčane kazne.

Konkurencijsko vijeće je u ocjeni predmetnog Zahtjeva uzelo u obzir odredbe člana 18. Zakona o upravnim sporovima, i to:

- stav 2. koji glasi "Po zahtjevu tužioca, relevantna institucija za provođenje izvršenja pobijenog konačnoga upravnoga akta, odgodit će izvršenje do konačne sudske odluke, ako bi izvršenje nanijelo tužiocu štetu koja bi se teško mogla popraviti, a odgađanje nije protivno javnom interesu niti bi se njime nanijela veća nenadoknadiva šteta protivnoj stranci...."; i

- stav 3. koji glasi "Relevantna institucija iz stava 2. ovog člana može i iz drugih razloga odgoditi izvršenje pobijenog konačnog upravnog akta do konačne sudske odluke, ako to javni interes dozvoljava."

Prema članu 18. Zakona o upravnim sporovima nadležna institucija može odgoditi izvršenje pobijenog konačnoga upravnoga akta (konačnog Rješenja) kada utvrdi da su ispunjeni kumulativni uslovi propisani članom 18. stav 2. Zakonu o upravnim sporovima, a prema stavu 3. istog Zakona nije obavezna odgoditi izvršenje ukoliko ne nađe da za odgađanje postoje drugi razlozi osim onih navedenih u stavu 2. Zakona o upravnim sporovima.

U postupku odlučivanja po Zahtjevu utvrđeno je da u istom niije navdena niti jedna činjenice koju bi Konkurencijsko vijeće smatralo opravdanom za donošenje odluke o odgađanju izvršenja pobijenog Rješenja, u smislu člana 18. stav 2. Zakona o upravnim sporovima, jer je Tužilac samo ponovio nekoliko navoda iznesenih u postupku u vezi opravdanosti zaključivanja predmetnog Sporazuma.

Konkurencijsko vijeće u postupku je neosporno utvrdilo da predmetni Sporazum predstavlja zabranjeni sporazum, u smislu člana 4. stav (1) Zakona o konkurenciji, te da je isti svojim nezakonitim odredbama dugoročno (u periodu od 30 godina od sklapanja istog u 2006. godini) omogućio zloupotrebu dominantnog položaja privrednom subjektu Unis Energetika na tržištu isporuke toplotne energije u Gradu Travnik.

Maksimalna novčana kazna za utvrđeni zabranjeni sporazum propisana članom 48. stav (1) tačka a) Zakona o konkurenciji može iznositi do 10,0% budžeta iz prethodne godine. Konkurencijsko vijeće je izreklo novčanu kaznu od 25.000,00 KM Općini Travnik, za utvrđeni zabranjeni sporazum što predstavlja 0,31% ostvarenog budžeta, te je ovo minimalno izrečena novčana kazna koja ne može imati negativne posljedice na budžet, odnosno aktivnosti Tužioca.

Slijedom navedenog, Konkurencijsko vijeće je ocijenilo da nema stvarnih razloga za donošenje odluke o odlaganju izvršenja pobijenog Rješenja, u smislu člana 18. st. 2. i 3. Zakona o upravnim sporovima, te je odlučilo kao u dispozitivu ovog Rješenja.

Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba.

Nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema odnosno objavljivanja ovog Rješenja.

Brој 05-26-2-037-74-II/14
28. januara 2016. gоdinе
Sаrајеvо


Predsjednica
Mr. Arijana Regoda - Dražić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!