Službeni glasnik BiH, broj 53/18
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 10. stav (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2018. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 8/18), i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 147. sjednici, održanoj 25. juna 2018. godine, donijelo je
ODLUKU
O KRITERIJIMA ZA RASPORED SREDSTAVA NAMIJENJENIH ZA TEKUĆI GRANT "SUFINANSIRANJE SPORTSKIH MANIFESTACIJA" ZA 2018. GODINU
Član 1.
(Predmet Odluke)
Ovom odlukom utvrđuju se korisnici sredstava koji ostvaruju pravo na dodjelu sredstava, kriteriji, uvjeti, način i ciljevi dodjele sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu.
Član 2.
(Korisnici sredstava)
(1) Pravo na dodjelu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu imaju:
a) Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine,
b) Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine,
c) Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini,
d) Sportski savezi registrirani na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta,
e) Sportski savezi osoba sa invaliditetom registrirani na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta, i
f) Sportski klubovi, škole sporta, sportska društva i sportske akademije u Bosni i Hercegovini koje organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama.
(2) Sredstvima namjenjenim za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu sufinansirat će se i podržati programi u oblasti sporta u skladu s općim i tematskim kriterijima iz člana 3. ove odluke.
(3) Sportski subjekti iz stava (1) ovog člana mogu aplicirati samo sa jednim programom u okviru ovog granta. Za organizaciju međunarodnih takmičenja u Bosni i Hercegovini potrebno je imati saglasnost Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ministarstvo), a u skladu sa članom 54. Zakona o sportu u Bosni i Hercegovini (Službeni glasnik BiH", br. 27/08, 102/09 i 66/16).
Član 3.
(Opći i tematski kriteriji za vrednovanje podnesenih zahtjeva korisnika sredstava)
Sredstva namjenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu, dodjeljivat će se prema sljedećim kriterijima:
a) Opći kriteriji za vrednovanje podesenih programa korisnika sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu:
1) Relevantnost programa uključujući procjenu usklađenosti programa sa Zakonom o sportu u Bosni i Hercegovini i zakonima o sportu drugih nivoa administrativnog organiziranja u Bosni i Hercegovini, nivo do kojeg program odgovara potrebama direktnih korisnika, te potencijal programa da u svoje aktivnosti uključi i neke ugrožene kategorije stanovništva (osobe sa invaliditetom, manjine i sl.);
2) Finansijski i operativni kapaciteti podnosioca zahtjeva, uključujući procjenu uspješno realiziranih projekata/programa, rezultati do sada ostvarene saradnje s međunarodnim fondacijama/asocijacijama iz oblasti sporta, te zapaženi ostvareni rezultati iz sporta na domaćem i međunarodnom nivou; i
3) Budžet, odnosno usklađenost predviđenih troškova sa ukupnim budžetom programa i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru programa.
b) Tematski kriteriji za vrednovanje podesenih programa korisnika sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu iz člana 2. stav (1) tač. a), b), c), d) i e) i to:
1) Mjera u kojoj program doprinosi razvoju vrhunskog sporta;
2) Značaj programa;
3) Broj učesnika uključenih u program;
4) Ostvareni sportski rezultati u prethodnom periodu; i
5) Broj članica koje podnosilac zahtjeva okuplja.
c) Tematski kriteriji za vrednovanje podesenih programa korisnika sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu iz člana 2. stav (1) tačka f) i to:
1) Mjera u kojoj program doprinosi razvoju sporta;
2) Značaj programa;
3) Broj učesnika uključenih u program;
4) Ostvareni sportski rezultati u prethodnom periodu, i
5) Organiziranost sportskih sekcija za sve uzraste.
Član 4.
(Izuzeće)
(1) Na dodjelu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu nemaju pravo:
a) Sportski subjekti koji zaključuju profesionalne ugovore sa sportistima/sportistkinjama;
b) Sportski subjekti koji su u posljednje tri godine bili korisnici sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" a nisu izvršili svoje obaveze na osnovu zaključenog ugovora sa Ministarstvom;
c) Izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz prethodnog stava ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog sportskog subjekta koji aplicira za sredstava na osnovu objavljenog konkursa ukoliko se ta osoba javi kao ovlaštena osoba.
d) Sportski subjekti koji nemaju prethodno izdatu saglasnost Ministarstva u skladu sa članom 54. Zakona o sportu u Bosni i Hercegovini.
(2) Na dodjelu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu nemaju pravo sportski subjekti čiji programi svojim sadržajem na bilo koji način krše odredbe Olimpijske odnosno Paraolimpijske povelje i Evropske povelje o sportu.
(3) Ukoliko je sportski savez registriran na nivou Bosne i Hercegovine u određenom sportu, kao i sportski savez osoba sa invaliditetom registriran na nivou Bosne i Hercegovine u određenom sportu korisnik sredstava na osnovu ovog granta, korisnik sredstava ne može biti sportski savez registriran na nivou entiteta u tom istom sportu a koji je član sportskog saveza registriranog na nivou Bosne i Hercegovine.
(4) Iz sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu neće se finansirati obaveze nastale na osnovu profesionalnih ugovora između sportskog subjekta i sportista odnosno sportistkinja.
(5) Jedna fizička osoba se može pojaviti kao ovlaštena osoba u samo jednom sportskom subjektu. Ukoliko se jedna osoba pojavi kao ovlaštena osoba u više sportskih subjekata koji apliciraju za dodjelu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu, Komisija iz člana 10. ove Odluke će odbaciti svaki pojedinačno podnesen zahtjev sportskih subjekata u kojima se ta osoba pojavljuje kao ovlašteno/odgovorno lice.
Član 5.
(Iznos ukupnih sredstava)
Ukupna raspoloživa sredstva namjenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu utvrđena su Zakonom o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2018. godinu u iznosu od 1.352.000,00 KM.
Član 6.
(Način rasporeda sredstava)
(1) Od ukupnog iznosa raspoloživih sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu iz člana 5. ove odluke izdvojit će se sredstva:
a) Olimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine, Paraolimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine, Specijalnoj Olimpijadi u Bosni i Hercegovini, Sportskim savezima registriranim na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta i Sportskim savezima osoba sa invaliditetom registriranim na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta 750.000,00 KM;
b) Sportskim klubovima, školama sporta, sportskim društvima i sportskim akademijama u Bosni i Hercegovini koji organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama 602.000,00 KM.
(2) Troškovi taksi usluga, goriva te mobilnih telefona ne mogu biti sufinansirani sredstvima ovog granta.
(3) Sredstva se dodjeljuju namjenski korisniku sredstava za konkretan program te nije moguće vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava, niti promjenu samog programa (npr. umjesto izabranog predložiti drugi program odnosno vršiti prenamjenu dodjeljenih sredstava).
(4) Najmanji iznos sredstava koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 1.000,00 KM, a najveći iznos koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 70.000,00 KM.
(5) Sredstvima namjenjenim za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu finansiraju se programi korisnika sredstava koji će se realizirati u 2018. godini, sa izuzetkom zimskih sportova čija realizacija može trajati do kraja mjeseca marta 2018. godine.
(6) Ukoliko matična sportska federacija pomjeri unaprijed definiran datum održavanja sportske manifestacije za čiju realizaciju su korisniku sredstava dodjeljena sredstva, korisnik sredstava je za održavanje iste u novom terminu dužan pribaviti saglasnost Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.
Član 7.
(Ciljevi granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)
(1) Ciljevi dodjele sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu su:
a) Ostvarivanje javnog interesa s obzirom da je sport u Bosni i Hercegovini djelatnost od javnog interesa;
b) Povećanje broja sportista/sportistkinja na međunarodnim takmičenjima i povećan broj ostvarenih normi za olimpijske, paraolimpijske igre, svjetska i evropska prvenstva; i
c) Povećanje broja međunarodnih takmičenja koja se organiziraju u Bosni i Hercegovini.
(2) Indikatori učinka za cilj iz stava (1) tačka a) je:
a) Učešće sportista/sportistkinja iz Bosne i Hercegovine na minimalno 30 međunarodnih sportskih takmičenja.
(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su narativni izvještaji uz koje se kao dokazi dostavljaju fotografije, izvještaji medija, zapisnici, zabilješke sa događaja kojima prisustvuju predstavnici Ministarstva i sl.
Član 8.
(Objava)
(1) Ministarstvo će putem konkursa objaviti postupak i način dodjele sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu. Obavještenje o konkursu će biti objavljeno u tri dnevna lista u Bosni i Hercegovini dok će tekst istog biti objavljen na web stranici Ministarstva.
(2) Konkurs je otvoren 15 kalendarskih dana od dana posljednje objave.
(3) Neblagovremene i nepotpune prijave ne uzimaju se u razmatranje.
Član 9.
(Potrebna dokumentacija i način dostavljanja)
(1) Prilikom apliciranja na konkurs za dodjelu sredstava namjenjenih za tekući granta "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu potrebno je priložiti sljedeću dokumentaciju:
a) Zahtjev za dodjelu sredstava i to:
1) OBRAZAC A - popunjavaju: Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini, Sportski savezi registrirani na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta i Sportski savezi osoba sa invaliditetom registrirani na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta i
2) OBRAZAC B - popunjavaju: Sportski klubovi, škole sporta, sportska društva i sportske akademije u Bosni i Hercegovini koji organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama. Obrasci A i B su sastavni dio ove odluke i moraju biti popunjeni elektronski, potpisani i ovjereni službenim pečatom podnosioca programa,
b) Uvjerenje o poreskoj registraciji (identifikacioni broj) (ovjeren od strane nadležnog organa),
c) Aktuelni izvod iz registra nadležnog organa, ne stariji od tri mjeseca (ovjeren od strane nadležnog organa),
d) Zvaničan dokument banke o otvaranju transakcionog računa (ovjeren od strane nadležnog organa),
e) Finansijski plan programa - budžet na Obrascu C koji je sastavni dio ove odluke sa taksativno navedenim troškovima (potpisan od strane ovlaštenog lica i ovjeren službenim pečatom podnosioca zahtjeva). U budžetu projekta mora biti jasno naznačeno za koje aktivnosti se traže sredstva od strane Ministarstva, a za koje aktivnosti su osigurana sredstva iz drugih izvora,
f) Ovjeren bilans stanja i uspjeha za prethodnu godinu ovjeren od strane Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a/FIA-e),
g) Izjava podnosioca zahtjeva ovjerena službenim pečatom podnosioca zahtjeva kojom potvrđuje da dodjeljena sredstva iz ovog granta neće koristiti za finansiranje obaveza nastalih na osnovu profesionalnih ugovora sa sportistima/sportistkinjama.
h) Izjava podnosioca programa, čija forma je sastavni dio ove odluke (Prilog 1.), potpisana od strane ovlaštene osobe i ovjerena službenim pečatom podnosioca programa,
i) Ukoliko podnosilac programa ne može dostaviti neki od obaveznih dokumenata na način predviđen ovom Odlukom, dužan je o tomu sačiniti pisano obrazloženje koje mora biti potpisano i ovjereno službenim pečatom podnosioca programa i dostaviti isto uz ostalu raspoloživu programsku dokumentaciju. Ukoliko se obrazloženje ocjeni opravdanim od strane Komisije takvi podnosioci programa će se uzeti u razmatranje, kao izuzetak.
(2) Zahtjev za dodjelu sredstava (OBRAZAC-A, OBRAZAC-B), Finansijski plan programa - budžet (OBRAZAC-C), Evaluacioni obrazac (OBRAZAC-D i OBRAZAC-E), Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava i Obrazac za narativni izvještaj (OBRAZAC-F) su sastavni dio ove odluke.
(3) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke i) se dostavlja redosljedom navedenom u istom i mora biti uvezana u cjelinu sa označenim (numeriranim) stranicama.
(4) Dokumentacija koja ne bude uvezana na način definiran prethodnim stavom neće biti uzeta u razmatranje i smatrat će se neurednom.
(5) Korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodjeljena sredstva u skladu sa Instrukcijom Ministarstva o obavezi primjene Zakona o javnim nabavkama od strane krajnjih korisnika grant sredstava broj: 05-02-2-1258-1/17 od 25.12.2017. godine koja je objavljena na web stranici Ministarstva.
Član 10.
(Imenovanje i zadaci Komisije za izradu teksta Odluke o kriterijima za raspored sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu)
(1) Ministar civilnih poslova rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje zahtjeva pristiglih na osnovu Javnog konkursa za dodjelu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu (u daljem tekstu: Komisija) koja će izvršiti bodovanje pristiglih zahtjeva na Evaluacionom obrascu (OBRAZAC-D i OBRAZAC E) u skladu sa općim i tematskim kriterijima iz člana 3. ove odluke i sačiniti prijedlog Odluke o rasporedu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu.
(2) Komisija se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njegova dva zamjenika. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada putem donošenja Poslovnika o radu.
(3) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti dokumentacije i za programe koji su ispunili kriterije iz člana 3. ove odluke izvršiti bodovanje, sve prema Evalucionim obrascima koji su sastavni dio ove odluke.
(4) Svaki zahtjev boduju svi članovi Komisije. Broj dobijenih bodova određuje iznos sredstava koji se dodjeljuje u odnosu na traženi iznos sredstava od Ministarstva prema tabeli u sklopu Evalucionih obrazaca.
(5) Predsjednik i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije.
(6) Komisija podnosi Izvještaj o svom radu ministru civilnih poslova s prijedlogom Odluke o rasporedu sredstava.
(7) Prijedlog Komisije ministar civilnih poslova Bosne i Hercegovine dostavlja Vijeću ministara Bosne i Hercegovine koje donosi Odluku o rasporedu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu.
(8) Odluka o rasporedu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu objavljuje se na web stranicu Ministarstva i Službenom glasniku BiH.
Član 11.
(Obavijesti)
Subjekti koji ne budu zadovoljavali administrativno-tehničke kriterije će biti obavješteni o razlozima neispunjavanja istih, kao i subjekti koji nakon bodovanja pristiglih programa budu imali manje od 400 bodova, i to pisanim putem nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu.
Član 12.
(Potpisivanje ugovora)
(1) Ministarstvo će sa korisnicima sredstava, nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu, te ista bude objavljena u "Službenom glasniku BiH", zaključiti ugovor kojim će biti definirani uvjeti, svrha ugovora, utrošak sredstava, odgovornost ugovornih strana i druga pitanja važna za implementaciju programa.
(2) Prije zaključivanja ugovora korisnici sredstava se obavještavaju o Odluci Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i odobrenim sredstvima, te se od istih traži da u roku od sedam dana dostave:
a) Korigirani budžet u skladu sa odobrenim sredstvima i u skladu sa budžetom u okviru zahtjeva dostavljenog na javni konkurs. Korigirani budžet programa postaje sastavni dio ugovora iz stava (1) ovog člana i isti mora biti potpisan od strane korisnika sredstava i ovjeren službenim pečatom istog.
(3) Ukoliko korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz ovog člana gubi pravo na korištenje sredstava.
(4) Korisniku sredstava nije dozvoljeno korištenje naziva Ministarstva bez prethodne pisane saglasnosti Ministarstva.
Član 13.
(Podnošenje izvještaja)
(1) Korisnici sredstava iz člana 2. ove odluke dužni su Ministarstvu dostaviti Narativni izvještaj i Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava (Finansijski izvještaj) prema Obrascu F koji je sastavni dio ove odluke.
(2) Korisnici sredstava, u skladu sa stavom (1) ovog člana, dužni su završni Narativni izvještaj i Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava (Finansijski izvještaj) dostaviti u roku od 30 dana od dana završetka programa ukoliko su sredstva doznačena prije početka realizacije programa.
(3) Narativni izvještaj i Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava (Finansijski izvještaj) korisnici sredstava kojima su sredstva doznačena nakon održanog programa, dužni su iste dostaviti najkasnije do 25. januara 2019. godine.
(4) Korisnici sredstava kojima su dodjeljena sredstva u iznosu od 25.000,00 KM i više dužni su dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 14. ove odluke.
(5) Ukoliko korisnik sredstava ne dostavi izvještaje u skladu sa st. (1), (2), (3), (4) i (5) ovog člana, Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom će se pokrenuti postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(6) Korisnik sredstava je dužan voditi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom programu lako mogu identificirati.
(7) Korisnik sredstava je dužan da računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju, u slučaju potrebe, učini dostupnom za razmatranje i kontrolu od strane Ministarstva ili bilo kog drugog organa koji ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili bilo kog drugog zakonom ovlašćenog organa.
(8) Korisnici sredstava troškove nezavisne revizije mogu planirati u okviru budžeta programa sa kojim apliciraju na konkurs.
(9) Korisnik može izvršiti realokaciju u iznosu do 10% unutar odobrenih budžetskih linija bez, posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.
Član14.
(Nezavisna revizija)
(1) U skladu s stavom (4) član 13. ove odluke korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 25.000,00 KM i više dužni su angažirati nezavisnu reviziju u skladu sa Međunarodnim revizorskim standardom 4400 – Dogovorene procedure, gdje će se od revizora zahtjevati da provede "Procedure verifikacije troškova programa" i dostavi "Izvještaj o stvarnom nalazu –
Report of factual findings".
(2) Revizor provjerava, za svaku odobrenu stavku troškova:
a) Stvarno nastali troškovi- revizor provjerava da je trošak za odabranu stavku stvarno nastao i da se odnosi na korisnika. U ovu svrhu revizor provjerava prateću dokumentaciju (npr. fakture, ugovore i sl.) i dokaze o plaćanju. Revizor također provjerava dokaz da je rad završen, roba primljena ili usluge izdate i on/ona provjerava postojanje imovine, ako je primjenjivo.
b) Rok za implementaciju- revizor provjerava da li su troškovi za odabranu stavku nastali u periodu za implementaciju aktivnosti.
c) Budžet- revizor provjerava da li je trošak za odabranu stavku naveden u budžetu aktivnosti.
d) Neophodnost- revizor provjerava da li je trošak za odabranu stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti, a uvidom u prirodu troškova sa pratećom dokumentacijom.
e) Evidencija- revizor provjerava da li je trošak za odabranu stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika i da li je evidentiran u skladu sa važećim računovodstvenim standardima zemlje u kojoj je korisnik osnovan i obično posluje.
f) Opravdanost- revizor potvrđuje da je trošak za odabranu stavku potkrepljen dokazima i posebnom pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko-računovodstvena dokumentacija u skladu sa zakonskim propisima se prilaže uz izvještaj.
g) Revizor provjerava da se novčana vrijednost odabrane svake stavke troška slaže sa osnovnim dokumentima (npr. računima, platnim izvodima i sl.) i da je korišten tačan kurs, gdje je to primjenjivo.
h) Revizor provjerava prirodu troškova za odabranu stavku i utvrđuje da je stavka troška klasificirana pod tačnim (pod)naslovom u finansijskom izvještaju.
i) Poštivanje pravila nabavke-gdje je to primjenjivo. Revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu sa zakonom.
j) Revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi.
(3) Revizor je dužan da svu original finansijsko-računovodstvenu dokumentaciju pomoću koje vrši "Procedure verifikacije troškova programa" u kopiji ovjeri svojim pečatom kako se ista ne bi mogla koristiti za izvještavanje prema trećim licima. Kopija cjelokupne dokumentacije sastavni je dio izvještaja nezavisne revizije.
Član 15.
(Kontrola odobrenih programa)
(1) Kontrola realizacije odobrenih programa se vrši po njihovom završetku na osnovu dostavljenih izvještaja. Kontrola će uključivati:
a) Analizu narativnog izvještaja o realizaciji programa,
b) Analizu Izvještaja o namjenskom utrošku sredstava (Finansijskog izvještaja).
(2) Kontrolu iz stava (1) ovog člana vrši posebna Komisija koju rješenjem imenuje ministar civilnih poslova Bosne i Hercegovine. Komisija se sastoji od pet članova i sekretara. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada putem donošenja Poslovnika o radu.
(3) Članovi Komisije iz stava (2) ovog člana ne mogu biti osobe koje su učestvovale u radu Komisije za razmatranje zahtjeva pristiglih na osnovu Javnog konkursa za dodjelu sredstava namjenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2018. godinu. Ukoliko zaključi da je potrebno Komisija će odlaskom u sjedište korisnika ostvariti uvid u cjelokupnu dokumentaciju.
(4) Ministarstvo zadržava pravo da učinak dodjeljenih sredstava utvrđuje metodom slučajnog uzorka kroz prisustvo službenika Ministarstva na licu mjesta, na događajima unutar Bosne i Hercegovine, na kraju realizacije programa o čemu se sačinjava zabilješka. Broj slučajnih uzoraka ne može biti manji od deset.
(5) Subjekti koji podliježu obavezi dostavljanja nalaza nezavisne revizije isti dostavljaju uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za Narativni izvještaj i Izvještaj o namjenskom utrošku (Finansijski izvještaj). Ukoliko je nalaz nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ukoliko je isti sačinjen i potkrepljen dokazima navedenim u članu 14. ove odluke, isti ne podliježe analizi posebne Komisije iz stava (2) ovog člana.
(6) Ukoliko je nalaz nezavisne revizije negativan odnosno utvrdi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava prema korisniku sredstava se preduzimaju radnje u skladu sa stavom (9) ovog člana.
(7) Stručno-analitičku pomoć posebnoj Komisiji iz stava (2) ovog člana u postupku kontrole realizacije odbrenih programa pruža Sektor za sport Ministarstva, što će se detaljnije utvrditi kroz donošenje odgovarajućih akata od strane Ministarstva.
(8) Ukoliko su kod korisnika sredstava u izvještavanju utvrđene greške tehničke prirode, koje podrazumijevaju nepravilno popunjene obrasce i tehničke greške, korisnik sredstava se obavještava pisanim putem, ili putem fax-a ili telefonom, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od dana prijema obavještenja. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ukoliko se sredstva ne uplate u zadanom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(9) Ukoliko se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava korisnik sredstava je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem o tome obavijesti, u suprotnom pokrenuće se postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(10) Ukoliko korisnik nije utrošio cjelokupna doznačena sredstva za realizaciju odobrenog programa, dužan je da izvrši povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada ga Ministarstvo pisanim putem obavijesti o istom. Ukoliko se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
Član 16.
(Stupanje na snagu)
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".