Službeni glasnik BiH, broj 81/22
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (2), a u vezi sa članom 14. stav (1) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), a rješavajući po Prijavi koncentracije privrednog subjekta Ella Textile d.o.o. Gradiška, Nova Topola, Agroindustrijska zona bb, Nova Topola, Gradiška, zaprimljenoj dana 08.04.2022. godine pod brojem: UP-06-26-1-015-1/22, na 108. (stotinuosmoj) sjednici održanoj dana 05.08.2022. godine, donijelo je
ZAKLJUČAK
1. Odbacuje se Prijava koncentracije privrednog subjekta Ella Textile d.o.o. Gradiška, radi nepostojanja obaveze prijave koncentracije u smislu člana 14. stav (1) Zakona o konkurenciji.
2. Obavezuje se privredni subjekt Ella Textile d.o.o. Gradiška da uplati administrativnu taksu u iznosu od 1.000,00 KM (hiljadu konvertibilnih maraka) u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
3. Ovaj Zaključak bit će objavljen u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je dana 08.04.2022. godine pod brojem UP-06-26-1-015-1/22 zaprimilo Prijavu koncentracije privrednog subjekta Ella Textile d.o.o. Gradiška, Nova Topola, Agroindustrijska zona bb, Nova Topola, Gradiška (dalje u tekstu: Podnosilac prijave ili Ella Tekstile), putem punomoćnika advokata Adele Rizvić, Vrbanja 1, 71000 Sarajevo, kojom privredni subjekt Ella Textile, u smislu člana 12. stav (1) tačka b) pod 1) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (dalje u tekstu: Zakon), stiče vlasništvo nad dijelom privrednog subjekta Vastil d.o.o. Novi Grad, ul. Miloša Obilića 40A, Novi Grad (dalje u tekstu: Vastil ili Ciljno društvo) kupovinom pokretne imovine koja čini zasebnu imovinsku cjelinu privrednog subjekta Vastil.
Podnosilac prijave je predmetnu prijavu dopunio podneskom broj UP-06-26-1-015-2/22 od dana 24.06.2022. godine i podneskom broj UP-06-26-1-015-3/22 od dana 13.07.2022. godine.
Podnosilac prijave je u skladu s članom 30. stav (2) Zakona u istoj naveo da Prijavu koncentracije nije podnio ovlaštenim tijelima za ocjenu koncentracije izvan teritorije Bosne i Hercegovine.
Uvidom u podnesenu Prijavu, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je ista podnesena u zakonskom roku, u skladu s članom 16. stav (1) Zakona.
Po prijemu cjelokupne dokumentacije Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je Prijava kompletna, te izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne Prijave, u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona, dana 05.08.2022. godine pod brojem UP-06-26-1-015- 4 /22.
1. Učesnici koncentracije
Učesnici predmetne koncentracije su privredni subjekti Ella Textile d.o.o. Gradiška, Nova Topola, Agroindustrijska zona bb, Nova Topola, Gradiška i ciljno društvo Vastil d.o.o. Novi Grad, ul. Miloša Obilića 40A, Novi Grad.
1.1. Privredni subjekt Ella Textile
Privredni subjekt Ella Textile je privredno društvo koje je registrovano u Okružnom privrednom sudu u Banjoj Luci pod brojem: (..)
* 1 kao poslovna jedinica u (..)*% vlasništvu privrednog subjekta Calcedonia Finanziaria S.A., Rue Beaumont 17, L-1219 Luxembourg.
Osnovna registrovana djelatnost privrednog subjekta Elle Textile jeste proizvodnja pletenih i kukičanih čarapa (14.31).
Privredni subjekt Ella Textile nema povezanih društava u Bosni i Hercegovini.
1.2. Ciljno društvo – privredni subjekt Vastil d.o.o. Novi Grad
Privredni subjekt Vastil d.o.o. Novi Grad, ul. Miloša Obilića 40A, Novi Grad, je društvo sa ograničenom odgovornošću koje je registrovano u Okružnom privrednom sudu u Prijedoru pod brojem: (..)* i u (..)*% i u vlasništvu je fizičkog lica (..)* sa boravištem na adresi ul. (..)*, sa upisanim i uplaćenim kapitalom u iznosu od (..)* KM.
Osnovna registrovana djelatnost privrednog subjekta Vastil d.o.o. Novi Grad jeste proizvodnja ostale spoljašnje odjeće (14.13).
Privredni subjekt Vastil nema povezanih društava u Bosni i Hercegovini.
2. Pravni okvir ocjene koncentracije
Konkurencijsko vijeće je u provođenju postupka ocjene dopuštenosti predmetne koncentracije primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10) i Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijumima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10).
3. Pravni osnov i oblik predmetne koncentracije
Kao pravni osnov koncentracije Podnosilac prijave je dostavio Ugovor o kupoprodaji pokretnih stvari broj (..)* (dalje u tekstu: Ugovor) koji su zaključili dana 31.03.2022 godine privredni subjekt Ella Textil kao Kupac i privredni subjekt Vastil kao Prodavac.
Navedenim Ugovorom utvrđeno je da Prodavac prodaje i prenosi na Kupca pokretne stvari koje su bliže definisane istim (oprema, mašine, osnovna sredstva i stvari, IT oprema itd..) na osnovu čega Kupac stiče pravo vlasništva nad pokretnom imovinom koja čini zasebnu cjelinu i predstavlja dio privrednog subjekta Prodavca.
Slijedom navedenog, pravni oblik predmetne koncentracije će biti sticanje kontrole jednog privredna subjekta nad dijelom drugim privrednim subjektom, u smislu sa članom 12. stav (1) tačka b) Zakona.
4. Relevantno tržište
Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda /usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.
Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu naročito njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.
Nadalje, prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvaća cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojoj privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuju od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.
Kako je navedeno u Prijavi, Podnosilac smatra da se relevantno tržište proizvoda za predmetnu koncentraciju može definisati kao tržište proizvodnje proizvoda od tekstila.
Relevantno geografsko tržište na kojem djeluje Ciljno društvo obuhvata cjelokupnu teritoriju Bosne i Hercegovine.
Zbog svega navedenog relevantno tržište predmetne koncentracije može se definisati kao tržište proizvodnje proizvoda od tekstila u Bosni i Hercegovini namijenjenim za izvoz.
5. Ocjena prijave koncentracije
Obaveza prijave koncentracije privrednih subjekata, u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona, postoji ako ukupni godišnji prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvarena prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznose najmanje 8 miliona KM po završnom računu u godini koja je prethodila koncentraciji, ili ako je njihov zajednički udio na relevantnom tržištu veći od 40,0%.
Ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika koncentracije 31.12.2021. godine:
Tabela 1.
Red br.
|
Naziv privrednog
subjekta
|
Ukupan prihod na tržištu BiH/KM
|
Ukupan prihod na
svjetskom nivou/KM
|
1.
|
Ella Textil
|
(..)*
|
(..)*
|
2.
|
Vastil*
|
(..)*
|
(..)*
|
3.
|
Calcedonia Group
|
(..)*
|
(..)*
|
*
Uključujući i dio privrednog subjekta koji je predmet koncentracije
Godišnji prihod učesnika koncentracije predstavlja ukupne prihode (bez poreza na dodanu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine) u smislu člana 9. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijumima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.
Prema podacima iz Prijave (Tabela 1.) učesnici koncentracije nisu ispunili uslov ukupnog godišnjeg prihoda, u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona.
Također, učesnici koncentracije nisu ispunili uslov iz člana 14. stav (1) tačka b) u pogledu tržišnog udjela, obzirom da ni jedan učesnik koncentracije ne proizvodi proizvode namijenjene za tržište Bosne i Hercegovine i obzirom da oba učesnika koncentracije svoj cjelokupan prihod generišu iz poslovne aktivnosti na svjetskom tržištu kao i činjenica da su aktivnosti učesnika koncentracije ograničene samo na određeni segment u cjelokupnom ciklusu proizvodnje gotovog proizvoda, smatra se da učesnici navedene transakcije ne zauzimaju relevantno tržišno učešće na tržištu Bosne i Hercegovine. Podnosilac prijave ne raspolaže sa podacima o svojim tržišnim udjelima na svjetskom tržištu.
Na osnovu naprijed navedenog, utvrđeno je da Podnosilac prijave nije bio obavezan podnijeti prijavu namjeravane koncentracije u smislu člana 14. Zakona, te je odlučeno kao u dispozitivu.
6. Administrativna taksa
Podnosilac Prijave na ovaj Zaključak, u skladu sa članom 2. Tarifni broj 108. tačka c) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06, 18/11 i 75/18) dužan je platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 1.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
7. Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Zaključka nije dozvoljena žalba.
Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovoga Zaključka.