Službeni glasnik BiH, broj 80/15

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25., člana 42. stav (2), a u vezi sa članom 4. st. (1) i (3), članom 5. i članom 6. st. (2) i (5) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) u postupku pokrenutom po Zahtjevu za pojedinačno izuzeće od zabrane podnesenom od strane privrednog subjekta "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, Igmanska 36, 71320 Vogošća zaprimljenom dana 8.9.2014. godine pod brojem: 06-26-4-030-II/14, Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine na 108. (stotinuosmoj) sjednici, održanoj dana 10.09.2015. godine, donijelo je


RJEŠENJE








(1) Odbija se Zahtjev privrednog subjekta "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, Igmanska 36, 71320 Vogošća za pojedinačno izuzeće Sporazuma o konkurenciji koji je zaključen dana 1.8.2014. godine između privrednog subjekta Društvo za zastupanje i trgovinu "ASA AUTO" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo uz pristupanje privrednih subjekata Društvo za ekonomski, finansijski i pravni konsalting "ASA HOLDING" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, Društvo za plasman vozila Volkswagen i Audi "ASA PVA" d.o.o. Sarajevo, na istoj adresi, Društvo za plasman vozila Škoda i Seat "ASA PSS" d.o.o. Sarajevo, Trg međunarodnog prijateljstva br. 24, 71000 Sarajevo i Društvo za plasman vozila "ŠKODA CENTAR" d.o.o. Bihać, Plješevička 157, 77000 Bihać, s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, Igmanska 36, 71320 Vogošća uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding Gesellschaft" m.b.H, Vogelweiderstrasse 75, 5020 Salzburg, Austrija, s druge strane.

(2) Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Ovim Rješenjem se izvršava presuda Suda Bosne i Hercegovine, broj: S1 3 U 018139 15 U od 22.05.2015. godine, kojom je Sud Bosne i Hercegovine uvažio tužbu privrednog subjekta "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, ul. Igmanska br. 36, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: Podnosilac zahtjeva ili "Porsche BH") zastupan po Advokatskom društvu "Marić &Co" d.o.o. Sarajevo, Mehmeda Spahe 26, 71000 Sarajevo i poništio rješenje Konkurencijskog vijeća Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Konkurencijsko vijeće) broj: 06-26-4-030-21-II/14 od 09.12.204. godine, te je naloženo Konkurencijskom vijeću da po ovom predmetu donese novo rješenje, u smislu pravnog shvatanja i primjedbi u pogledu postupka navedenih u Presudi.

Konkurencijsko vijeće je presudu Suda Bosne i Hercegovine zaprimilo dana 03.06.2015. godine pod brojem: 06-26-4-030-31-II/14.

Prema članu 62. Zakona o upravnim sporovima ("Službeni glasnik BiH", br. 19/02, 88/07, 83/08 i 74/10) kada sud poništi akt protiv kojeg je bio pokrenut upravni spor, predmet se vraća u stanje u kome se nalazio prije nego što je poništeni akt donesen, te je pri donošenju novog rješenja tijelo vezano pravnim shvaćanjima suda i primjedbama suda u vezi sa postupkom.

1. Pokretanje postupka


Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Konkurencijsko vijeće) je zaprimilo dana 8.9.2014. godine pod brojem: 06-26-4-030-II/14, Zahtjev za pojedinačno izuzeće od zabrane (u daljem tekstu: Zahtjev) Sporazuma o konkurenciji (u daljem tekstu: Sporazum), u smislu člana 4. st. (1) i (3) i člana 5. stav (1) Zakona o konkurenciji (u daljem tekstu: Zakon), koji je podnesen od strane privrednog subjekta "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, Igmanska 36, 71000 Sarajevo.

Sporazum o konkurenciji je zaključen dana 1.8.2014. godine između privrednog subjekta Društvo za zastupanje i trgovinu "ASA AUTO" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo kao Prodavca (u daljem tekstu: "ASA AUTO") uz pristupanje privrednih subjekata Društvo za ekonomski, finansijski i pravni konsalting "ASA HOLDING" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: "ASA HOLDING"), Društvo za plasman vozila Volkswagen i Audi "ASA PVA" d.o.o. Sarajevo, na istoj adresi (u daljem tekstu: "ASA PVA"), Društvo za plasman vozila Škoda i Seat "ASA PSS" d.o.o. Sarajevo, Trg međunarodnog prijateljstva br. 24, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: "ASA PSS") i Društvo za plasman vozila "ŠKODA CENTAR" d.o.o. Bihać, Plješevička 157, 77000 Bihać (u daljem tekstu: "ŠKODA CENTAR"), s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, Igmanska 36, 71320 Vogošća, kao Kupca (u daljem tekstu: Porsche BH"), uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding Gesellschaft" m.b.H, Vogelweiderstrasse 75, 5020 Salzburg, Austrija (u daljem tekstu: "Porsche Holding GmbH"), s druge strane.

Zahtjev je podnesen, u smislu člana 29. Zakona radi utvrđivanja pojedinačnog izuzeća predmetnog Ugovora, u smislu člana 4. st. (1) i (3) i člana 5. Zakona.

Konkurencijsko vijeće je uvidom u dostavljeni Zahtjev, utvrdilo da isti nije potpun, u smislu člana 29. Zakona, te je zatražilo od Podnosioca zahtjeva dopunu aktom broj: 06-26-4-030-1-II/14 od dana 15.9.2014. godine i aktom broj: 06-26-4-030-8-II/14 od dana 3.10.2014. godine.

Podnosilac zahtjeva je dostavio traženu dokumentaciju podneskom broj: 06-26-4-030-2-II/14 od dana 26.9.2014. godine, podneskom broj: 06-26-4-032-II/13 od dana 6.12.2013. godine i podneskom broj: 06-26-4-032-9-II od dana 23.10.2014. godine.

Nakon kompletiranja predmetnog Zahtjeva, Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 29. stav (3) Zakona, izdalo Potvrdu o kompletnom i urednom Zahtjevu, aktom broj: 06-26-4-030-11-II/14 od dana 13.11.2014. godine.

Podnosilac zahtjeva u bitnom navodi slijedeće:

- Da je podnošenju Zahtjeva za izuzeće Sporazuma prethodila Prijava koncentracije Konkurencijskom vijeću u predmetu koji se vodi pod brojem: 02-26-1-40-II/13 od 31.12.2013. godine, kojom privredni subjekt "Porsche BH" namjerava da preuzme materijalnu imovinu (kapitalna sredstva, nova vozila, vozila za probnu vožnju i funkcionalna vozila, rezervni dijelovi), nematerijalnu imovinu (podaci o klijentima, ustupanje pristupa tržištu), te postojeće ugovore o zakupu privrednih subjekata "ASA AUTO", "ASA PVA", "ASA PSS" i "ŠKODA CENTAR" na tržištu maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila i veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila marke Volkswagen, Prosche, Seat i Škoda u Bosni i Hercegovini.

- Da je Prijava koncentracije podnesena na osnovu slijedećih ugovora:

- Ugovora o kupovini veleprodaje koji je zaključen dana 15.12.2014. godine između privrednog subjekta "ASA AUTO" kao Prodavca uz pristupanje privrednih subjekata, "ASA HOLDING", "ASA PVA", "ASA PSS" i "ŠKODA CENTAR", s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" (u daljem tekstu: Kupac) uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH", s druge strane.

Predmet Ugovora je (..) 1**

- Ugovora o kupovini maloprodaje "ŠKODA CENTAR" koji je zaključen dana 16.12.2013. godine između privrednog subjekta "ŠKODA CENTAR" kao Prodavca, uz pristupanje privrednog subjekta "ASA HOLDING" s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" kao Kupca, uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH", s druge strane.

Predmet Ugovora je (..)**

- Ugovora o kupovini maloprodaje "ASA PSS" koji je zaključen dana 16.12.2013. godine između privrednog subjekta "ASA PSS" kao Prodavca, uz pristupanje privrednog subjekta "ASA HOLDING" s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" kao Kupca, uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH", s druge strane.

Predmet ugovora je (..)**

- Ugovora o kupovini maloprodaje "ASA PVA" koji je zaključen dana 16.12.2013. godine između privrednog subjekta "ASA PVA" kao Prodavca, uz pristupanje privrednog subjekta "ASA HOLDING" s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" kao Kupca, uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH", s druge strane.

Predmet ugovora je (..)**

- Da je Konkurencijsko vijeće u postupku ocjene koncentracije ugovornim stranama preporučilo da iz dostavljenih ugovora o kupoprodaji izbace odredbe pod naslovom "Zabrana konkurencije" (Poglavlje IX) i da iste podnesu na ocjenu Konkurencijskom vijeću putem posebnog zahtjeva za pojedinačno izuzeće od zabrane sporazuma,

- Da su ugovorne strane postupile po navedenoj preporuci, te su dana 1.8.2014. godine potpisale Dodatak ugovora o kupoprodaji u kojem je ugovoreno da odredbe o "zabrani konkurencije" iz osnovnog Ugovora o kupovini postaju ništave, te da se zaključuje poseban Sporazum o konkurenciji,

- Da je Sporazum o konkurenciji zaključen dana 1.8.2014. godine između privrednog subjekta "ASA AUTO" kao Prodavca uz pristupanje privrednih subjekata "ASA HOLDING, "ASA PVA", "ASA PSS" i "ŠKODA CENTAR", s jedne strane i privrednog subjekta "Porsche BH" kao Kupca, uz pristupanje privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH", s druge strane,

- Da predmetni Sporazum sadrži odredbe koje mogu biti zabranjeni ugovor/sporazum, u smislu člana 4. stav (1) Zakona;

- Da će isti doprinijeti unapređenju distribucije roba unutar Bosne i Hercegovine, te tehničkom i ekonomskom razvoju, pri čemu za potrošača nastaju pogodnosti kao što su: prednosti u pogledu cijena nastale obzirom da se iz lanca gubi jedno društvo koje bi moralo voditi računa o troškovima poslovanja i o dobiti, dalje razvijanje know-how-a društva u okviru različitih nivoa proizvodnje, bolji pristup informacijama o tržištu i razvoj novih proizvoda i dr.

Na osnovu navedenog, Podnosilac zahtjeva traži da Konkurencijsko vijeće donose odluku o pojedinačnom izuzeću predmetnog Sporazuma, u smislu člana 5. stav (1) Zakona.

Konkurencijsko vijeće je na osnovu navoda iz Zahtjeva i dostavljene dokumentacije, ocijenilo da pojedinačno izuzeće predmetnog Sporazuma, nije moguće utvrditi bez provođenja postupka, te je donijelo Zaključak o pokretanju postupka broj: 06-26-4-030-13-II/14 dana 13.11.2014. godine (u daljem tekstu: Zaključak).

Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 33. stav (1) Zakona, aktom broj 06-26-4-030-14-II/14 od dana 13.11.2014. godine, dostavilo Podnosiocu zahtjeva Zaključak.

2. Stranke u postupku


Stranke u postupku su privredni subjekti "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, Igmanska 36, 71320 Vogošća, "Porsche Holding Gesellschaft" m.b.H, Vogelweiderstrasse 75, 5020 Salzburg, Austrija, Društvo za zastupanje i trgovinu "ASA AUTO" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, Društvo za ekonomski, finansijski i pravni konsalting "ASA HOLDING" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000, Sarajevo, Društvo za plasman vozila Volkswagen i Audi "ASA PVA" d.o.o. Sarajevo, na istoj adresi, Društvo za plasman vozila Škoda i Seat "ASA PSS" d.o.o. Sarajevo, Trg međunarodnog prijateljstva br. 24, 71000 Sarajevo i Društvo za plasman vozila "ŠKODA CENTAR" d.o.o. Bihać, Plješevička 157, 77000 Bihać.

2.1 Privredni subjekt "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo


Privredni subjekt "Porsche BH" d.o.o. Sarajevo, ul. Igmanska broj 36, 71320 Vogošća je, prema rješenju broj: 065-0-Reg-13-003213 od dana 14.11.2013. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu, pod brojem: MBS: 65-01-0524-13, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)** KM, sa (..)**% vlasničkog udjela privrednog subjekta "Porsche Holding Gesellschaft" m.b.H, Vogelweiderstrasse 75, 5020 Salzburg, Austrija.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "Porsche BH" je veleprodaja putničkih motornih, teretnih i komercijalnih vozila.

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "Porsche BH" za 2013. godinu na tržištu Bosne i Hercegovine je iznosio (..)**KM.

2.2. Privredni subjekt "Porsche Holding GmbH" Salzburg


"Porsche Holding Gesellschaft" m.b.H, Vogelweiderstrasse 75, 5020 Salzburg, Austrija je, prema Izvodu iz sudskog registra broj: FN 50411i od 16.10.2013. godine, registrovan u sudskom registru Pokrajinskog suda u Salzburgu dana 28.9.1971. godine, kao društvo sa ograničenom odgovornošću, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)**EUR-a ((..)** KM), sa (..)**% vlasničkog udjela privrednog subjekta "Volkswagen Holding Österreich GmbH", Hellbrunner Straβe, 5020 Salzburg, Austrija.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH" je obavljanje holding poslova i zadataka uključujući finansiranje koncerna i pružanje finansijskih usluga.

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "Porsche Holding GmbH" za 2013. godinu ostvaren na svjetskom tržištu je iznosio (..)**KM.

Privredni subjekt "Porsche Holding GmbH" pored privrednog subjekta "Porsche BH" nema drugih povezanih privrednih subjekata u Bosni i Hercegovini.

2.3. Privredni subjekt "ASA Holding" d.o.o. Sarajevo


Privredni subjekt "ASA HOLDING" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo je, prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj: 065-0-RegZ-14-004934 od 30.7.2014. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu, pod brojem MBS: 65-01-0002-09, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)**KM, u vlasništvu fizičkih lica (..)**sa vlasničkim udjelom od (..)**%,(..)**sa vlasničkim udjelom od (..)**% i (..)**sa vlasničkim udjelom od (..)**%.

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "ASA HOLDING" za 2013. godinu na tržištu Bosne i Hercegovine je iznosio (..)**KM.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "ASA HOLDING" je ekonomski, finansijski i pravni konsalting.

Povezana društva privrednog subjekta "ASA HOLDING" su privredni subjekti: "ASA AUTO" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA PVA" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA PSS" d.o.o. Sarajevo, Trg međunarodnog prijateljstva br. 24, 71000 Sarajevo i "ŠKODA CENTAR" d.o.o. Bihać, Plješevička 157, 77000 Bihać, "ASA FINANCE" d.d. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "AGradnja" d.o.o. Sarajevo, Džemala Bijedića 127, 71000 Sarajevo, "ASA LEASING" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA OSIGURANJE" d.d. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA PSC" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA RENT" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA MOBIL" d.o.o. Banja Luka, Milana Kranovića 2, 78 000 Banja Luka, "EUROMEDIA" d.o.o. Sarajevo, Štrosmajerova 6, 71000 Sarajevo, "ASA ASSISTANCE" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo, "ASA SERVIS" d.o.o. Sarajevo, Trg međunarodnog prijateljstva 25, 71000 Sarajevo, "MOJA HRANA" d.o.o. Sarajevo, Rajlovačka bb, 71000 Sarajevo i "ASA ŠPED" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo.

2.4. Privredni subjekt "ASA AUTO" d.o.o. Sarajevo


Privredni subjekt "ASA AUTO" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića je, prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj: 065-0-RegZ-13-006550 od 14.11.2013. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu, pod brojem: MBS: 65-01-0564-10, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)**KM, sa (..)**% vlasničkog udjela privrednog subjekta "ASA HOLDING".

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "ASA AUTO" za 2013. godinu na tržištu Bosne i Hercegovine je iznosio (..)**KM.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "ASA AUTO" je veleprodaja vozila i zamjenskih dijelova marke Volkswagen, "Volkswagen LNF", Audi, SEAT, Porsche i Škoda, autorizacija trgovaca navedenih robnih marki i servis, nadgledanje i opskrba navedenim proizvodima ovlaštenih trgovaca.

2.5. Privredni subjekt "ASA PVA" d.o.o. Sarajevo


Privredni subjekt "ASA PVA" d.o.o. Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, 71000 Sarajevo je, prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj: 065-0-RegZ-13-005930 od 18.10.2013. godine), registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu, pod brojem: MBS: 65-01-0036-11, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)**KM, sa (..)**%vlasničkog udjela privrednog subjekta "ASA HOLDING".

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "ASA PVA" za 2013. godinu na tržištu Bosne i Hercegovine je iznosio (..)**KM.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "ASA PVA" je maloprodaja motornih vozila i rezervnih dijelova marke Audi i Volkswagen.

2.6. Privredni subjekt "ASA PSS" d.o.o. Sarajevo


Privredni subjekt "ASA PSS" d.o.o. Sarajevo, Trg Međunarodnog prijateljstva 24, 71000 Sarajevo je, prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra broj: 065-0-RegZ-13-007100 od 6.12.2013. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Sarajevu, pod brojem: MBS: 65-01-0636-11, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)**KM, sa (..)**% vlasničkog udjela privrednog subjekta "ASA HOLDING".

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "ASA PSS" za 2013. godinu na tržištu Bosne i Hercegovine je iznosio (..)**KM.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "ASA PSS" je maloprodaja motornih vozila i rezervnih dijelova marke Škoda i Seat, te servisiranje navedenih vozila.

2.7. Privredni subjekt "ŠKODA CENTAR" d.o.o. Bihać


Privredni subjekt "ŠKODA CENTAR" d.o.o. Bihać, Plješevićka br. 157, 77000 Bihać je, prema Aktuelnom izvodu iz sudskog registra od 6.11.2013. godine, registrovan u sudskom registru Općinskog suda u Bihaću, pod brojem MBS: 17-01-0125-08, sa upisanim osnovnim kapitalom u iznosu od (..)**KM, u vlasništvu privrednog subjekta "ASA HOLDING" sa vlasničkim udjelom od (..)**% i fizičkog lica (..)**sa vlasničkim udjelom od (..)**%.

Ukupni godišnji prihod privrednog subjekta "ŠKODA CENTAR" za 2013. godinu na tržištu Bosne i Hercegovine je iznosio (..)**KM.

Pretežna registrovana djelatnost privrednog subjekta "ŠKODA CENTAR" je veleprodaja i maloprodaja motornih vozila i rezervnih dijelova marke Škoda.

3. Propisi koje je Konkurencijsko vijeće primjenjivalo u provedbi predmetnog postupka


Konkurencijsko vijeće je u provedbi predmetnog postupka primijenilo odredbe Zakona o upravnom postupku Bosne i Hercegovine, Zakona o konkurenciji, Odluke o grupnom izuzeću sporazuma između privrednih subjekata koji djeluju na različitim nivoima proizvodnje odnosno distribucije (vertikalni sporazumi) ("Službeni glasnik BiH", broj 18/06), Odluke o grupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila ("Službeni glasnik BiH", broj 26/06), Odluke o definisanju kategorija dominantnog položaja ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10), te Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10).

U donošenju predmetnog rješenja Konkurencijsko vijeće je imalo u vidu pravna shvaćanja i primjedbe Suda Bosne i Hercegovine, u skladu sa odredbama člana 62. Zakona o upravnim sporovima, a u vezi sa članom 3. istog Zakona, kojim je propisano da su presude Suda Bosne i Hercegovine, konačne i obavezujuće.

4. Relevantno tržište


Kako bi utvrdilo da li su ispunjeni uslovi za pojedinačno izuzeće, Konkurencijsko vijeće je prilikom ocjene predmetnog ugovora utvrdilo relevantno tržište proizvoda/usluga i relevantno geografsko tržište u skladu sa članom 3. Zakona, te odredbama Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta.

Relevantno tržište, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.

Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište proizvoda obuhvata sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne karakteristike, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.

Slijedom provedene analize, kao relevantno tržište u proizvodnom smislu je određeno tržište maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila i tržište veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila.

Nadalje, prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvata cjelokupnu ili značajan dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojoj privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.

Podnosilac zahtjeva će na osnovu predmetnog Ugovora djelovati na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine.

U skladu sa navedenim, kao relevantno tržište je određeno tržište maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila i tržište veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila na teritoriji Bosne i Hercegovine.

4.2. Analiza relevantnog tržišta


Prilikom ocjene predmetnog Sporazuma, Konkurencijsko vijeće je od Podnosioca zahtjeva tražilo dostavljanje finansijskih i drugih relevantnih podataka/analiza, a u cilju sveobuhvatne analize relevantnog tržišta.

Tržišni udjeli potpisnika Sporazuma po markama vozila na relevantnom tržištu maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini u 2013. godini:

Tabela 1.

R. br.

Marka vozila/brend

Tržišni udio (%) Bosna i Hercegovina

1.

Volkswagen

(..)**

2.

Škoda

(..)**

3.

Renault

(..)**

4.

Opel

(..)**

5.

Dacia

(..)**

6.

Citroen

(..)**

7.

Audi

(..)**

8.

Hyundai

(..)**

9.

Peugeot

(..)**

10.

Kia

(..)**

11.

Toyota

(..)**

12.

Chevrolet

(..)**

13.

Ford

(..)**

14.

Mercedes – Benz

(..)**

15.

Fiat

(..)**

16.

BMW

(..)**

17.

Seat

(..)**

18.

Porsche

(..)**

19.

Ostali

(..)**

UKUPNO Volkswagen koncern (1+2+7+17+18)

(..)**

UKUPNO

100,0

 



Izvor: Podaci iz Zahtjeva.

Na osnovu podataka iz Zahtjeva (Tabela 1) tržišni udio potpisnika Sporazuma po markama vozila na relevantnom tržištu maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini ukupno iznosi (..)**%,

Tržišni udjeli potpisnika Sporazuma po markama vozila na relevantnom tržištu veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini u 2013. godini:

Tabela 2.

R. br.

Marka vozila/brend

Tržišni udio (%) Bosna i Hercegovina

1.

Škoda

(..)**

2.

Volkswagen

(..)**

3.

Opel

(..)**

4.

Renault

(..)**

5.

Dacia

(..)**

6.

Hyundai

(..)**

7.

Audi

(..)**

8.

Citroen

(..)**

9.

Chevrolet

(..)**

10.

Kia

(..)**

11.

Peugeot

(..)**

12.

Toyota

(..)**

13.

Seat

(..)**

14.

BMW

(..)**

15.

Mercedes – Benz

(..)**

16.

Ford

(..)**

17.

Fiat

(..)**

18.

Porsche

(..)**

19.

Ostali

(..)**

UKUPNO Volkswagen koncern (1+2+7+13+18)

(..)**

UKUPNO

100,0

 



Izvor: Podaci iz Zahtjeva

Na osnovu podataka iz Zahtjeva (Tabela 2) tržišni udio potpisnika Sporazuma po markama vozila na relevantnom tržištu veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini ukupno iznosi (..)**%.

5. Analiza Sporazuma o konkurenciji u skladu sa pravnim shvaćanjima Suda Bosne i Hercegovine


Sud Bosne i Hercegovine je presudom broj: S1 3 U 018139 15 U rješenje Konkurencijskog vijeća broj: 06-26-4-030-II/14 od 9.12.2014. godine poništio i predmet vratio na ponovno odlučivanje po zakonu.

U obrazloženju svoje presude Sud Bosne i Hercegovine navodi da je Konkurencijsko vijeće propustilo da ocijeni neophodnost ograničenja za postizanje legitimnog cilja kome se teži, a to je ekonomski i pravni kontekst Sporazuma o konkurenciji, dovodeći ga u vezu sa Ugovorom o kupoprodaji, te da nije provelo analizu stepena štetnosti obavljanja djelatnosti od strane prodavca, koji kao ekskluzivni distributer motornih vozila, navedenih marki, poznaje tržište Bosne i Hercegovine, klijentelu, zaposlenike i druge ekonomsko – pravne parametre, koji mogu štetno dovesti do nelojalne konkurencije između kupca i prodavca. Stav je suda da kada bi se dozvolilo da kupac i prodavac iz takvog pravnog posla i dalje budu konkurenti, bio bi nemoguć prenos poslovanja, sa prodavca na tužitelja, kao kupca, jer bi prodavac kao poznavalac klijentele, iste mogao da zadobije nazad i na taj način onemogući kupca da nesmetano posluje, pa su i predložene mjere opravdane, sa ekonomsko – pravnog aspekta. Konačno, predmetne mjere nisu trajnog karaktera i predstavljaju prema mišljenju Suda Bosne i Hercegovine zaštitu kupljene imovine, koja je zagarantovana članom II/3 tačka k) Ustava Bosne i Hercegovine.

Konkurencijsko vijeće je, postupajući po presudi aktom broj: 06-26-4-030-33-II/14 od 02.07.2015. godine, od privrednog subjekta "Porsche BH" zatražilo slijedeće:

- očitovanje na presudu Suda Bosne i Hercegovine,

- izjašnjenje da li privredni subjekt "Porsche BH" ostaje kod zahtjeva za ocjenu Sporazuma o konkurenciji od 1.8.2014. godine,

- obrazloženje u kojoj je fazi provođenje koncentracije koja je odobrena rješenjem Konkurencijskog vijeća broj: 02-26-1-40-25-II/13 od 13.11.2014. godine, tj. u kojoj fazi je preuzimanje materijalne imovine (kapitalna sredstva, nova vozila, vozila za probnu vožnju i funkcionalna vozila, rezervni dijelovi), nematerijalnu imovinu (podaci o klijentima, ustupanje pristupa tržištu), te ugovora o zakupu privrednih subjekata "ASA AUTO", "ASA PVA", "ASA PSS" i "ŠKODA CENTAR" na tržištu maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila i veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila marke Volkswagen, Prosche, Seat i Škoda u Bosni i Hercegovini.

Podnosilac zahtjeva je odgovor dostavio u ostavljenom roku od 8 (osam) dana, koji podnesak je zaprimljen dana 08.07.2015. godine pod brojem: 06-26-4-030-34-II/14, u kojem navodi:

- da presudu koju je donio Sud smatra cjelovitom, jer obuhvata sve segmente zahtjeva odnosno tužbe, te da Sud nije samo procesno odlučio o tužbi nego se upustio i u meritum ove pravne stvari,

- da je u članu 7. Zakona predviđeno da se Konkurencijsko vijeće može u svrhu ocjene datog slučaja koristiti praksom Evropskog suda pravde i odlukama Evropske komisije, te da postoji obimna praksa Evropskog suda u odnosu na ovakve slučajeve,

- da je u smislu evropskog konkurencijskog prava ustanovljena praksa po kojoj je moguće da se u okviru kupoprodaja poslovanja ili kupoprodaja udjela u društvima odredbe ugovora o kupoprodaji koje se odnose na zabranu konkurencije izuzmu od primjene zakona o konkurenciji, jer služe neometanom izvršenju konkretnog pravno posla, a što se naročito odnosi na zabrane konkurencije koje se nameću prodavcima u takvim pravnim poslovima kada se imovina koja se kupuje u pretežnom dijelu sastoji od poslovnih veza ili know – how-a,

- da je Evropski sud u svojoj odluci (EuGH C-42/84, Slg. 1985 ff.) tretirao pitanje da li su naprijed pomenute ugovorene zabrane konkurencije dozvoljene ili zabranjene sa aspekta kakva bi konkurencija na tržištu bila da takva zabrana ne postoji, te u tački 19. obrazloženja došao do zaključka da takva ugovorena zabrana konkurencije mora biti dozvoljena, jer bi u suprotnom, ako bi se dozvolilo da Prodavac i kupac iz takvog pravnog posla i dalje budu konkurenti, bio nemoguć prenos poslovanja sa Prodavca na Kupca. U takvom slučaju bi prema mišljenju suda vjerovatno Prodavac koji svoje poslovanje poznaje u svim njegovim pojedinostima mogao svoje klijente ili kupce odmah nakon prodaje društva ili poslovanja da zadobije nazad i na taj način onemogući Kupca da posluje,

- da je Sud svoje argumente bazirao i na regulativi pod nazivom: "Obavijesti Komisije o ograničenjima koja su potrebna za provedbu koncentracija i direktno se na nju odnose (2005/C 56/03)",

- da ostaje u cijelosti kod zahtjeva za pojedinačno izuzeće Sporazuma od 1.8.2014. godine, te predlažu da Konkurencijsko vijeće usvoji zahtjev, naročito ako se ima u vidu da period zabrane koji je ugovoren već odavno teče, počev od 01.01.2015. godine, a da treba da taje još 11 mjeseci,

- da je provedba koncentracije u fazi tzv. Closing-a ili prenosa imovine, a što znači da su svi uslovi predviđeni u ugovoru o kupoprodaji bili ispunjeni na dan 30.06.2015. godine, tako da je Prodavcu isplaćena kupoprodajna cijena, te da je imovina de jure i de facto prešla na Kupca,

- da je Kupac zaključio Ugovor o zakupu za poslovne prostore sa privrednim subjektima iz "ASA Grupacije", nove Ugovore o radu sa ranijim zaposlenicima Prodavca, te preuzeo i platio cijenu za nova vozila koja su se nalazila na skladištu Prodavca,

- da postoji opasnost da će Prodavac početi da vrbuje bivše zaposlenike, da će tražiti novog importera za uvoz novih vozila, stupiti ponovno u kontakt sa distributerima koji sada imaju zaključen ugovor sa Kupcem,

- da Podnosilac zahtjeva treba adekvatnu zaštitu koju jedino vidi u Sporazumu o konkurenciji, te da je trenutno u potpunosti nezaštićen, da predlažu da Konkurencijsko vijeće u ponovljenom postupku odobri pojedinačno izuzeće Sporazuma.

U skladu sa članom 4. stav (1) Zakona, zabranjeni su sporazumi, ugovori, pojedine odredbe sporazuma ili ugovora, zajednička djelovanja, izričiti i prešutni dogovori privrednih subjekata, kao i odluke i drugi akti privrednih subjekata koji za cilj i posljedicu imaju sprječavanje, ograničavanje ili narušavanje tržišne konkurencije na relevantnom tržištu, a koji se odnose na direktno ili indirektno utvrđivanje kupovnih i prodajnih cijena ili bilo kojih drugih trgovačkih uslova, ograničavanje i kontrolu proizvodnje, tržišta, tehničkog razvoja ili ulaganja, podjelu tržišta ili izvora snabdijevanja, primjenu različitih uslova za identične transakcije sa drugim privrednim subjektima, dovodeći ih u nepovoljan položaj u odnosu na konkurenciju, zaključivanje takvih sporazuma kojima se druga strana uslovljava da prihvati dodatne obaveze koje po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u vezi sa predmetom sporazuma.

U smislu člana 4. stav (3) Zakona, predmetni sporazumi nisu zabranjeni ako doprinose unapređenju proizvodnje ili distribucije robe i/ili usluga unutar Bosne i Hercegovine, ili promociji ekonomskog razvoja i tehničkog razvoja, pri čemu potrošačima omogućavaju pravičan udio koristi koja iz njih proizilazi, a koji nameću samo ograničenja neophodna za postizanje ciljeva i ne omogućavaju isključivanje konkurencije u bitnom dijelu predmetnih proizvoda ili usluga.

U skladu sa članom 5. stav (1) Zakona, Konkurencijsko vijeće, na zahtjev jedne ili više stranaka u sporazumu/ugovoru može donijeti rješenje o pojedinačnom izuzeću od zabrane sporazuma, iz člana 4. stav (1) Zakona, ako sporazum/ugovor ispunjava uslove, iz člana 4. stav (3) Zakona.

Analizom Sporazuma Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da isti sadrže odredbe koje ograničavaju tržišnu konkurenciju, u smislu člana 4. stav (1) Zakona:

- Član 1. glasi: (..)**

- Član 2. glasi: "(..)**

- Član 3. glasi: (..)**

- Član 5. glasi: (..)**

Da bi se zabranjeni Sporazum mogao pojedinačno izuzeti od primjene odredaba o zabranjenim sporazumima iz člana 4. stav (1) Zakona, isti mora ispunjavati uslove utvrđene stavom (3) istog člana Zakona.

Član 4. stav (3) Zakona, propisuje dva pozitivna i dva negativna uslova za pojedinačno izuzeće sporazuma koji moraju biti ispunjeni kumulativno i za sve vrijeme trajanja sporazuma.

Pozitivni kriteriji su slijedeći:




a) Sporazum mora doprinositi unapređenju proizvodnje ili distribucije roba i/ili usluga unutar Bosne i Hercegovine, ili promocije tehničkog i ekonomskog razvoja,

b) Sporazum mora pružiti potrošačima pravičan udio koristi koja iz njih proizilazi.

Negativni kriteriji su slijedeći:

a) Sporazumom se ne smiju privrednim subjektima nametati ograničenja koja nisu neophodna za postizanje navedenih ciljeva i

b) Sporazumom se ne može privrednim subjektima omogućiti isključivanje konkurencije u bitnom dijelu predmetnih roba i/ili usluga.

Konkurencijsko vijeće je razmatralo moguće pozitivne i negativne efekte koji će nastupiti provedbom Sporazuma na relevantnom tržištu maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila i na relevantnom tržištu veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini, primjenjujući kriterije utvrđene članom 4. stav (3) u vezi sa stavom (1) istog člana.

Ocjena o tome je li sporazum zabranjen ili nije, zavisi od ekonomske i pravne analize uslova na relevantnom tržištu, odnosno od omjera između njihovih pozitivnih i negativnih efekata. Pri tome u obzir treba uzeti prirodu Sporazuma, područje i ciljeve Sporazuma, konkurentske odnose između ugovornih strana.

U vezi sa navedenim, potpisnice Sporazuma su morale dokazati da je ograničenje tržišne konkurencije nužno za postizanje određenih objektivnih privrednih koristi. Nužnost ograničenja utvrđuje se prema prilikama na tržištu i trajanju sporazuma.

U tom slučaju se u obzir uzima položaj privrednih subjekata i njihovi tržišni udjeli, pa se za privredne subjekte koji ugovaraju ovu vrstu obaveza, a ne nalaze se u dominantnom položaju smatra da ne mogu u znatnoj mjeri uticati na sprječavanje tržišne konkurencije.

Pretpostavlja se da privredni subjekt ima dominantan položaj na tržištu roba ili usluga ako na relevantnom tržištu ima udio veći od 40%.

U skladu sa članom 9. Zakona o konkurenciji privredni subjekt ima dominantan položaj na relevantnom tržištu roba ili usluga, ako se zbog svoje tržišne snage može ponašati u značajnoj mjeri nezavisno od stvarnih ili mogućih konkurenata, kupaca, potrošača ili dobavljača, također uzimajući u obzir udio tog privrednog subjekta na relevantnom tržištu, udjele koje na tom tržištu imaju njegovi konkurenti, kao i pravne i druge zapreke za ulazak drugih privrednih subjekata na tržište.

Na osnovu podataka iz Zahtjeva (Tabela 1) privredni subjekt "Porsche BH" će nakon provođenja koncentracije, na relevantnom tržištu maloprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini u startu imati tržišni udio (..)**%, što ga uzimajući u obzir tržišni udio Renaulta od (..)**% kao prvog sljedećeg najjačeg konkurenta, nedvosmisleno stavlja u dominantan položaj čiji se tržišni udio u startu ne može porediti sa ostalim učesnicima na tržištu.

U skladu sa naprijed navedenim, na osnovu podataka iz Zahtjeva (Tabela 2) privredni subjekt "Porsche BH" će nakon provođenja koncentracije, također i na relevantnom tržištu maloprodaje putničkih motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini imati tržišni udio (..)**%, što ga uzimajući u obzir tržišni udio Opel-a od (..)**% kao prvog sljedećeg najjačeg konkurenta, i na ovom tržištu stavlja u dominantan položaj.

Imajući u vidu tržišnu snagu koju će provođenjem koncentracije koja je odobrena Rješenjem Konkurencijskog vijeća broj: 02-26-1-40-25-II/13 od dana 13.11.2014. godine, ostvariti privredni subjekt "Porsche BH" na tržištu maloprodaje i veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini (Tabela 1. i Tabla 2.), provođenje Sporazuma o konkurenciji se ne može smatrati opravdanim, jer djelovanje ostalih Potpisnika Sporazuma o konkurenciji na relevantnom tržištu ne može predstavljati stvarnu opasnost privrednom subjektu koji će ulaskom na relevantno tržište već biti u dominantnom položaju na predmetnom tržištu.

U skladu sa članom 36. Zakona o konkurenciji, odgovornost i teret dokaza o tome da Sporazum pridonosi unaprjeđenju proizvodnje ili distribucije roba i/ili usluga ili promociji tehničkog i ekonomskog razvoja, pruža potrošačima razmjernu korist, privrednim subjektima ne nameće ograničenja koja nisu neophodna za postizanje navedenih ciljeva i ne omogućava isključivanje konkurencije u bitnom dijelu predmetnih roba ili usluga, snose privredni subjekti koji sklapaju Sporazum.

Ograničavanje tržišne konkurencije u smislu člana 1. a u vezi sa čl. 2. i 4. Sporazuma predstavlja teško kršenje konkurencije, te iz navedenog ne proizilaze pozitivni efekti, već suprotno, dovodi do stvaranja barijera za ulazak novih konkurenata na tržište (potpisnika Sporazuma i njihovih povezanih privrednih subjekata), a samim tim i do teških ograničenja konkurencije.

Teška ograničenja tržišne konkurencije za posljedicu imaju u cijelosti isključenje konkurencije na relevantnom tržištu maloprodaje i veleprodaje putničkih, motornih, teretnih i komercijalnih vozila u Bosni i Hercegovini, u konkretnom slučaju privrednih subjekata "ASA HOLDING", "ASA AUTO", "ASA PVA", "ASA PSS" i "ŠKODA CENTAR", a posredno u smislu člana 5. Sporazuma i svih posrednih i neposrednih članova uprave i povezanih privrednih subjekata privrednog subjekta "ASA AUTO" pod kojima se podrazumijevaju i privredni subjekti navedeni u članu 4. Sporazuma ("ASA Leasing", "ASA Gradski servis", "ASA Osiguranje", "ASA Banka", "ASA Euromedia", "ASA Auto Škola", "ASA Rent", "ASA Šped", "ASA Auto Market i dr.) ako se bave djelatnostima koje podrazumijevaju tržišno takmičenje sa privrednim subjektima "Porsche BH" i "Porsche Holding GmbH".

Također, Odlukom o grupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila, koja se u donošenju konačnog rješenja mora imati u vidu, su propisani uslovi za grupno izuzeće sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila, te se ovom Odlukom određuju uslovi koji se moraju ispuniti za grupno izuzeće sporazuma od primjene odredbi o zabranjenim sporazumima, a u smislu člana 4. Zakona o konkurenciji.

Odredbama člana 13. Odluke o grupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila ("Službeni glasnik BIH", broj 16/06) su utvrđeni uslovi koje sporazumi ne smiju sadržavati, a u stavu (1) tačka d) je utvrđeno da se grupno izuzeće ne može primijeniti na vertikalne sporazume koji se odnose na prodaju novih motornih vozila, rezervnih dijelova, usluge popravke i održavanja, koji sadrže "direktne ili indirektne obaveze zbog kojih distributer ili ovlašteni serviser nakon prestanka sporazuma ne smije proizvoditi, kupovati, prodavati ili distribuirati motorna vozila niti pružati usluge popravke i održavanja".

Poštujući pravno mišljenje koje je u predmetnoj presudi zauzeo Sud Bosne i Hercegovine, a koji je predmet vratio na ponovno odlučivanje Konkurencijskom vijeću, s jedne strane, ali i činjenicu da je u skladu sa odredbama člana 25. stav (1) tačke c), d) i f) Zakona o konkurenciji, Konkurencijsko vijeće jedini organ uprave koji je nadležan da propisuje i daje tumačenje opštih i posebnih definicija konkurencijskih pojmova, kao i obračunske metode za ključne konkurencijske pojmove, odlučuje o zahtjevima za provođenje postupka i vodi postupak, te daje mišljenja i preporuke o bilo kom aspektu konkurencije, po službenoj dužnosti ili na zahtjev državnog organa, privrednog subjekta ili društva, s druge strane, Konkurencijsko vijeće nije u mogućnosti da donese drugačiju odluku od one koju je donijelo u dispozitivu osporenog rješenja, iz slijedećih razloga:

Nisu opravdani navodi Suda BiH da je Konkurencijsko vijeće propustilo da ocijeni neophodnost ograničenja za postizanje ekonomskog cilja Sporazuma, jer su odredbe Sporazuma upravo razmatrane u kontekstu provođenja dozvoljene koncentracije kojom će privredni subjekt "Porsche BH" u startu preuzeti dominantnu poziciju privrednih subjekata "ASA Grupacije" na relevantnom tržištu.

Nadležnost Konkurencijskog vijeća nije niti može biti zaštita pojedinih učesnika na tržištu, a posebno onih koji su dominantni na relevantnom tržištu, a samim tim niti zadatak da štiti privredni subjekt "Porsche BH" od potencijalne konkurencije i preuzimanja klijentele od strane privrednog subjekta "ASA AUTO".

Analizu stepena štetnosti obavljanja djelatnosti od strane privrednog subjekta "ASA Auto" je trebao i bio dužan u skladu sa pravilom o teretu dokazivanja da izvrši privredni subjekt "Porsche BH" koji to nije učinio, nego se samo paušalno pozivao, kao što se i dalje se poziva na potencijalnu štetu koja bi mogla nastati.

Preuzimanje klijentele od strane privrednog subjekta "ASA Auto" ako bi postao zastupnik neke druge marke vozila osim onih koje zastupa privredni subjekt "Porsche BH" nije dokazano, jer treba imati u vidu da se radi o poznatim markama vozila koja su atraktivna na tržištu Bosne i Hercegovine, te im njihovi slijedeći najjači konkurenti sa svojih cca (..)**% tržišnog udjela, ne mogu predstavljati u kratkom roku od godine dana realnu prijetnju.

Ne radi se o privrednom subjektu koji je novi na tržištu vozila, nego o renomiranom proizvođaču i vlasniku najpoznatijih svjetskih marki vozila.

Također, nije nadležnost Konkurencijskog vijeća da štiti kupljenu imovinu privrednih subjekata, koja je zagarantovana Ustavom, nego da štiti konkurenciju na relevantnom tržištu, koja je ugrožena Sporazumom za koji su i same stranke koje su ga potpisale znale da sadrži odredbe koje se mogu smatrati "zabranjenim" u smislu odredbi Zakona o konkurenciji.

S druge strane, pozivanje privrednog subjekta "Porsche BH" na praksu Evropskog suda (odluka broj: EuGH C-42/84, Slg. 1985 ff.) je također neosnovano, jer se poziva samo na dijelove presude koji idu u prilog njegovoj argumentaciji, ne navodeći da u konkretnom slučaju žalitelj nije uspio sa svojim žalbenim prijedlogom i da je Evropski sud donio odluku u korist Evropske komisije.

Da privredni subjekt "Porsche BH" ima stvarni strah od provođenja koncentracije isti ne bi koncentraciju proveo i bio u fazi "prenosa imovine", zaključio ugovore sa ranijim zaposlenicima, preuzeo i platio cijenu za nova vozila koja su bila na skladištu, tako da mu očito Sporazum o konkurenciji ne predstavlja bitan preduslov za provođenje kupoprodajnih ugovora i ugovora o zakupu niti će ga odluka Konkurencijskog vijeća u navedenom spriječiti.

Imajući u vidu sve naprijed izložene činjenice, nije moguće dozvoliti izuzeće zabranjenog sporazuma, te je odlučeno kao u dispozitivu ovog Rješenja.

6. Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba.

Nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objavljivanja ovog Rješenja.

Broj 06-26-4-030-35-II/14
10. septembra 2015. godine
Sarajevo


Predsjednica
Maida Čampara, s. r.

1 (..)** Podaci predstavljaju poslovnu tajnu, u smislu člana 38. Zakona o konkurenciji

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!