ODLUKU
O USVAJANJU DRŽAVNOG GODIŠNJEG PROGRAMA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2014. GODINU
Član 1.
(Predmet odluke)
Član 2.
(Stupanje na snagu)
VM broj 191/14
17. septembra 2014. godine
Sarajevo
Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Vjekoslav Bevanda, s. r.
DRŽAVNI GODIŠNJI PROGRAM
ZA ZAŠTITU POTROŠAČA BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2014. GODINU
DIO PRVI - OPĆE ODREDBE
DIO DRUGI - ZAKONODAVSTVO
DIO TREĆI - NAČELA I CILJEVI DRŽAVNOG PROGRAMA
POGLAVLJE I - Načela politike zaštite potrošača:
POGLAVLJE II - Ciljevi i mjere politike zaštite potrošača
CILJEVI |
MJERE ZA OSTVARENJE CILJEVA |
a) osigurati vladavinu prava demokratije i civilnog društva; daljnje usklađivanje zakonodavstva sa zakonodavstvom EU |
1. predlaganje zakonskih i drugih mjera u osiguranju visokog nivoa zaštite zdravlja, sigurnosti, dostojanstva i prava potrošača; 2 udruživanje u udruženja za zaštitu potrošača; 3. pravo na predstavljanje u procesu donošenja odluka |
b) stvoriti uslove za efikasno rješavanje uočenih problema na području zaštite potrošača |
1. uvođenje odgovarajućih mjera za zaštitu potrošača (inspekcije, sudovi, Ombudsmen) kako bi se sporovi potrošača i trgovaca riješili prije redovnog suda; 2. pojednostavljenje postupka zaštite potrošača pred sudovima |
c) osvješćivanje potrošača o njihovom stvarnom položaju na tržištu |
1. podrška osnivanju i radu udruženjima i savjetovalištima za zaštitu potrošača; 2. osmišljavanje i provođenje obrazovanja potrošača; 3. primjena osnovnih znanja o zaštiti potrošača u obrazovnim ustanovama |
d) osigurati podršku potrošačima u ostvarenju njihovih prava |
1. osiguranje djelotvorne saradnje vladinih organa i nadležnih institucija za provođenje politike zaštite potrošača; 2.uspostavljanje savjetodavne mreže za razvijanje njihove međusobne saradnje |
e) međusobna povezanost svih nositelja zaštite potrošača |
jačanje saradnje i razmjena informacija |
f) jačanje položaja potrošača na tržištu i podizanje svijesti potrošača u odnosu na njihova prava i ulogu u tržišnoj privredi |
obavještavanje potrošača, različiti vidovi savjetovanja i obrazovanja potrošača |
g) zaštita zdravlja i sigurnost potrošača |
1. uspostavljanje sistema obavještavanja potrošača o sigurnosti proizvoda na tržištu; 2. izrada tehničkih propisa za tehničke zahtjeve za proizvode koji osiguravaju visok nivo zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača; 3. saradnja svih organa javne uprave u osiguravanju zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača |
h) davanje informacija i upoznavanje javnosti o pravima potrošača u BiH |
planiranje promotivnih djelovanja na svim nivoima i podsticanje medijske aktivnosti |
DIO ČETVRTI - NOSITELJI ZAŠTITE POTROŠAČA
POGLAVLJE I - Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R. b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Informacija o izvršenju Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH za 2013. godinu |
- prikupiti podatke o izvršenju Programa 2013. od institucija koje su učestvovale u izradi istog, te sačiniti Informaciju o izvršenju Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH za 2013. godinu koju usvaja VM BiH |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
- poboljšanje kvaliteta saradnje između svih institucija - subjekata sistema zaštite potrošača u BiH |
2. |
Koordinacija aktivnosti izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH za 2014. godinu |
- u saradnji sa svim učesnicima izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH za 2014. godinu prikupljanje i obrada relevantnih podataka koji bi trebali biti sadržaj navedenog programa |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Juni 2014. godine |
- podizanje svijesti svih učesnika u izradi Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH na način da pristupe osmišljavanju realno ostvarivih planova aktivnosti svojih institucija u 2014. godini u oblasti zaštite potrošača |
3. |
Pripremne aktivnosti na izradi Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH za 2015. godinu |
- u saradnji sa svim učesnicima izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača BiH za 2015. godinu prikupljanje relevantnih podataka koji bi trebali biti sadržaj navedenog programa |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
IV. kvartal 2014. godine |
|
4. |
Organizacija sjednica Vijeća za zaštitu potrošača BiH i aktivno učešće u njegovom radu |
- priprema svih materijala za održavanje sjednica, predsjedavanje sjednicama, dostava materijala nakon održanih sjednica te praćenje realizacije donesenih zaključaka |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
- rješavanje problema budžetskih sredstava neophodnih za rad Vijeća za zaštitu potrošača BiH, te aktivan pristup svih članova Vijeća prilikom realizacije zaključaka sjednica |
5. |
Aktivna saradnja i razmjena infomacija i podataka sa svim subjektima u BiH odgovornim za zaštitu potrošača, s ciljem njihovog aktivnog uključivanja u proces uspostave što cjelovitijeg i efikasnijeg sistema zaštite potrošača u BiH |
- uspostava svih vidova saradnje s ostalim institucijama i nevladinim sektorom vezanim za oblast zaštite potrošača, - organizacija tematskih okruglih stolova iz oblasti zaštite potrošača |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
|
6. |
Savjetodavni servis za potrošače |
- kontinuirano pružanje savjeta i stručnih mišljenja na upite fizičkih i pravnih lica putem telefona, elektronske pošte i putem pisanih odgovora |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
|
7. |
Saradnja s akademskom i poslovnom zajednicom |
- predavanja na fakultetima, - učešće na seminarima privrednih komora |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH |
Kontinuirano |
- saradnja s akademskom i poslovnom zajednicom u cilju promocije politike zaštite potrošača |
POGLAVLJE II - Ured za veterinarstvo BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Kontrola i prevencija zaraznih bolesti |
- donošenje godišnje Naredbe o mjerama kontrole zaraznih i parazitarnih bolesti životinja i njihovom provođenju i finansiranju u 2014. godini |
Ured za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjel za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; |
31.01.2014.g. |
- kontrola provođenja Naredbe, koju vrše nadležni vetrinarski inspekcijski organi |
2. |
Donošenje propisa o kontroli bolesti |
- donošenje i objavljivanje propisa o kontroli pojedinih bolesti od nacionalnih interesa |
Ured za veterinarstvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Sprječavanje unošenja zaraznih bolesti u BiH |
- donošenje određenih zakonskih i podzakonskih propisa o zabrani uvoza pošiljki životinjskog porijekla radi sprječavanja unošenja zaraznih bolesti u BiH u slučaju pojave istih. |
Ured za veterinarstvo BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Kontrola uvoznih pošiljki |
- kontrola svih pošiljki živih životinja, proizvoda životinjskog porijekla, veterinarskih lijekova, stočne hrane i otpadaka (nusproizvoda) životinjskog porijekla na graničnim veterinarskim prijelazima koje se uvoze u BiH, - primjena odredbi Rješenja o nepostojanju VZ smetnji za uvoz izdanom od strane Ureda za veterinarstvo, - uzorkovanje uvoznih pošiljki. |
Ured za veterinarstvo BiH (granični veterinarski inspektori, kontrola na graničnim veterinarskim prijelazima), nadležni veterinarski inspekcijski organi, Republička uprava za inspekcijske poslove RS, Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat Brčko Distrikta BiH (kontrola u unutrašnjem prometu) |
Kontinuirano |
- po potrebi pojačati veterinarsko inspekcijske kontrole i češće vršenje uzorkovanja |
5. |
Zaštita zdravlja potrošača u unutarnjem prometu/ proizvodnji |
- donošenje godišnjeg plana praćenja rezidua za 2014 godinu, |
Ured za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, |
31.03.2014. |
- kontrola provedbe plana praćenja rezidua |
- kontrola sirovina i proizvoda životinjskog porijekla u objektima za klanje životinja, proizvodnju, obradu, preradu i skladištenje proizvoda životinjskog porijekla. - kontrola roba životinjskog porijekla u unutrašnjem prometu |
šumarstva i vodoprivrede RS, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjel za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; nadležni veterinarski inspekcijski organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|||
6. |
Jačanje kapaciteta laboratorija |
- organizacija zajedničkih sastanaka u cilju unaprjeđenja rada u skladu sa standardom, - organizacija seminara za laboratorijsko osoblje, - kandidiranje nabavke laboratorijske opreme |
Ured za veterinarstvo BiH, nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta; Institut za akreditaciju BiH i ovlaštene veterinarske laboratorije |
Kontinuirano |
- izrada operativnih procedura u samim laboratorijama i podnošenje zahtjeva za akreditaciju |
7. |
Suzbijanje Bruceloze u 2014. god. |
- vakcinacija i identifikacija malih preživara od 3 do 6 mjeseci |
Ured za veterinarstvo BiH, nadležne veterinarske službe i institucije na entitetskom nivou, operativne veterinarske službe i referentne laboratorije |
Kontinuirano |
- poboljšati kontrolu provođenja vakcinacije, - povećati broj edukativnih regionalnih sastanaka |
8. |
Ispunjavanje uslova u objektima za klanje životinja, proizvodnju, obradu preradu i skladištenje proizvoda životinjskog porijekla |
- registracija i odobravanje objekata koji se bave klanjem životinja, proizvodnjom, obradom preradom i skladištenjem proizvoda životinjskog porijekla, te kontinuirana kontrola istih, - brisanje iz registra objekata koji ne ispunjavaju uslove. |
Ured za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede RS, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjel za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; nadležni veterinarski inspekcijski organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- provođenje službenih kontrola u odobrenim objektima |
POGLAVLJE III - Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Osigurana proizvodnja krompira po procedurama i standardima koje propisuje EU |
- provođenje posebnog nadzora nad karantinskim štetnim organizmima na krompiru; - implementacija Programa posebnog nadzora (sistemske kontrole) nad karantinskim štetnim organizmima na krompiru u BiH |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- zaštita zdravlja bilja i osiguranje uslova za nesmetanu trgovinu krompira; - podizanje svijesti svih zainteresiranih strana; Osiguranje neophodnih finansijskih sredstava; - osiguranje izvoza krompira kako u zemlje EU tako i u zemlje regiona koje nisu članice EU |
2. |
Osiguranje uslova za vršenje zdravstvene kontrole bilja, biljnih proizvoda i drugih reguliranih objekata koji se uvoze u BiH na graničnim prijelazima s fitosanitarnom inspekcijom
|
- Pravilnik o minimalnim uslovima za vršenje zdravstvene kontrole bilja, biljnih proizvoda i drugih reguliranih objekata koji se uvoze u BiH na graničnim prijelazima s fitosanitarnom inspekcijom |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Mart 2014. godine (kontinuiran proces) |
- osigurati finansijska sredstva i kadrovsko jačanje nadležnih institucija u vrhu zaštite zdravlja bilja i osiguranja uslova za bolju i efikasniju kontrolu bilja, biljnih proizvoda i drugih reguliranih objekata koji se uvoze u BiH |
3. |
Jačanje kapaciteta kontrole kvaliteta sjemena i sadnog materijala koji se proizvodi, uvozi i stavlja u promet u BiH |
- implementacija postojećih podzakonskih akata; - teoretske i praktične obuke za fitosanitarne inspektore; - obuka osoblja u cilju podizanja kvaliteta standarda za kontrolu kvaliteta sjemena; - uvođenje sistema kontrole proizvodnje i deklarianja/certificiranja sjemena i sadnog materijala |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH i laboratorijsko osoblje |
Kontinuirano |
- ojačati kapacitete laboratorija za sjeme i sadni materijal; - povećati broj fitosanitarnih inspektora u unutrašnjosti; - provoditi obuke službenika i inspekcijskog osoblja |
4. |
Praćenje i usaglašavanje legislative i uspostavljanje sistema certifikacije sjemena i sadnog materijala |
- uspostavljanje organa za potvrđivanje i nabavka neophodne opreme za uspostavljanje sistema certifikacije sjemena i sadnog materijala poljoprivrednog bilja u BiH |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH i laboratorijsko osoblje |
Kontinuirano |
- formiranje organa za potvrđivanje; - provođenje teoretske i praktične obuke |
5. |
Jačanje i dalje usklađivanje zakonodavnog okvira koji regulira pravilnu upotrebu fitofarmaceutskih sredstava u cilju smanjenja mogućeg onečišćenja okoliša i zaštite zdravlja ljudi i životinja |
- implementacija Pravilnika o uvjetima koje moraju ispunjavati pravna i fizička lica za promet fitofarmaceutskih sredstava ("Službeni glasnik BiH", broj 51/11); - implementacija Pravilnika o dužnostima korisnika fitofarmaceutskih sredstava ("Službeni glasnik BiH", broj 101/12) |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- intenzivirati aktivnosti na upisu pravnih i fizičkih lica koja se bave prometom fitofarmaceutskih sredstava u Registar pravnih i fizičkih lica; - izbor i ovlaštenje vršitelja obuke korisnika; - implementacija obuke korisnika fitofarmaceutskih sredstava |
6. |
Uspostavljanje jedinstvenih procedura za stavljanje fitofarmaceutskih sredstava na tržište |
- usvajanje Pravilnika o potrebnoj dokumentaciji za ocjenu fitofarmaceutskih sredstava i Pravilnika o jedinstvenim načelima za ocjenjivanje fitofarmaceutskih sredstava; - objava Pravilnika o razvrstavanju, pakovanju, obilježavanju i opremanju fitofarmaceutskih sredstava sa uputom za primjenu |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja i nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Januar - juni 2014. godine |
- osigurati implementaciju pravilnika koji su usklađeni s Uredbom 1107/2009 kojom se propisuju uslovi za stavljanje fitofarmaceutskih sredstava na tržište |
POGLAVLJE IV - Ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Informiranje potrošača i podrška udruženjima potrošača |
- informiranje putem medija, izdavanje različitih publikacija i brošura |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uzajamne posjete, okrugli stolovi, seminari |
2. |
Praćenje i predlaganje aktivnosti kompanija - potrošač |
- provedba potrošačke legislative |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- odgovori na upite poslovne zajednice |
3. |
Analiza tržišta po pitanju kršenja potrošačkih prava |
- jačanje saradnje s inspekcijskim organima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- pregovori, preporuke i smjernice u posebnim sektorima |
4. |
Zaprimanje i odlučivanje po pojedinačnim pritužbama potrošača |
- djelovanje prema poslovnoj zajednici u smislu poštivanja potrošačkih prava |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- u skladu s pravilima rada poduzeti potrebne aktivnosti |
5. |
Predlaganje rješavanja potrošačkih sporova putem mehanizama za alternativno rješavanje sporova (ARS) |
- iniciranje donošenja procedura ARS |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- učešće u radu Radne grupe za rješavanje zaostalih komunalnih predmeta |
6. |
Saradnja s Ombudsmenima za ljudska prava s prioritetom na pitanja iz oblasti ekonomskih usluga od općeg interesa |
- postizanje jedinstvenog stava i mišljenja za bolje i brže rješavanje značajnih pitanja za potrošače |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uzajamne posjete, zajednički stav o problemima iz oblasti javnih usluga |
7. |
Prijedlozi i inicijative za poboljšanje Zakona o zaštiti potrošača u BiH i druge potrošačke legislative |
- otvoriti raspravu s udruženjima potrošača o predloženim izmjenama zakona |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- šire raspraviti pojedinačne prijedloge i dati zajednički stav |
8. |
Istraživanje drugih mjera organa vlasti na zaštitu potrošača
|
- učešće u javnoj raspravi za propise iz oblasti potrošačke legislative |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- donošenje podzakonskih akata pružatelja usluga |
9. |
Saradnja s obrazovnim institucijama u oblasti prava potrošača |
- nastavak saradnje s obrazovnim institucijama |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- edukacija i promocija politike zaštite potrošača |
10. |
Izdavanje instrukcija u okviru nadležnosti Ombudsmena |
- primjena mjere za postupanje u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi |
- instrukcije za prestanak aktivnosti koje su suprotne potrošačkoj legislativi |
11. |
Praćenje realizacije izdatih Instrukcija |
- insistirati na implementaciji izdatih instrukcija |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- redovno izvještavanje |
12. |
Zaštita kolektivnih interesa potrošača |
- praćenje pokrenutih sudskih postupaka, te učešće u istim kao aktivno legitimiran subjekt; - pokretanje novih postupka pred nadležnim sudom; - inicijativa za usaglašavanje propisa iz javnih i bankarskih usluga sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- tužbe za naknade štete nanesene kolektivnom interesu potrošača nadležnim regulatorima |
13. |
Predlaganje mehanizama za efikasno konsultiranje i predstavljanje potrošača u donošenju odluka iz komunalnog sektora |
- inicirati aktivno učešće udruženja potrošača ili relevantnog nositelja zaštite potrošača u postupku donošenja odluka |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uspostava regulatora za komunalne djelatnosti ili verifikacija učešća predstavnika udruženja potrošača |
14. |
Jačanje saradnje s udruženjima potrošača i drugim srodnim udruženjima |
- pružanje stručne podrške udruženjima u njihovim aktivnostima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- stručna mišljenja, prezentacije i drugi materijali |
POGLAVLJE V - Konkurencijsko vijeće
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Primjena Zakona o konkurenciji i podzakonskih akata čijom primjenom će se poboljšati status svih sudionika na tržištu, a najviše potrošača kroz niže cijene i veći kvalitet proizvoda i usluga u sektorima prisutnim na tržištu BiH |
- provođenje postupaka pred Konkurencijskim vijećem - aktivno provođenje istraga, kako bi se otklonile prakse, koje narušavaju tržišnu konkurenciju, i na taj način nanose štetu potrošačima |
Konkurencijsko vijeće |
Kontinuirano |
- podizanje nivoa svijesti, znanja i informiranja kako potrošača tako i sudionika na tržištu. - IPA projekat "Support to the implementation of competition regulation in BiH and further strengthening of competition policy" (uključujući i komponentu državne pomoći; početak januar 2014. godine |
POGLAVLJE VI - Agencija za sigurnost hrane BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Zaštita zdravlja potrošača |
- iniciranje i izrada provedbenih akata Zakona o hrani kojima se reguliraju pitanja zdravstvene ispravnosti i kvaliteta hrane kao i obaveze subjekata u poslovanju s hranom |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- jačanje međusobnog razumijevanja i unaprjeđenje saradnje svih nositelja zaštite potrošača |
2. |
Procjena rizika porijeklom iz hrane u cilju zaštite zdravlja potrošača |
- praćenje rizika porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- osnivanje naučnih odbora i naučnog vijeća Agencije |
3. |
Jačanje kapaciteta laboratorija u cilju kontrole zdravstvene ispravnosti hrane |
- proces ovlašćivanja laboratorija u cilju službene kontrole hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Informiranje javnosti |
- pružanje pravovremenih, objektivnih i tačnih informacija javnosti u vezi s rizicima porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- edukacija iz oblasti komunikacije rizika |
5. |
Podizanje nivoa znanja iz oblasti sigurnosti hrane |
- edukacija i doedukacija svih učesnika u sistemu sigurnosti hrane (organiziranje edukativnih skupova, radionica i simpozija) |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- učešće eminentnih stručnjaka iz oblasti sigurnosti hrane EU i BiH |
6. |
Jačanje saradnje s domaćim institucijama |
- ostvarivanje saradnje s nadležnim institucijama BiH, entiteta i BD BiH u smislu odazivanja na inicijative kao i pružanje vlastitog doprinosa od strane svih subjekata odgovornih za zaštitu potrošača |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- osiguranje dodatnih finansijskih sredstava za povezivanje i funkcionalno jačanje mreže institucija koje moraju efikasno djelovati u procesu zaštite zdravlja i interesa potrošača |
7. |
Jačanje saradnje s međunarodnim institucijama |
- učešće u međunarodnim projektima (IPA, Svjetska banka, WHO/FAO, EFSA) |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
8. |
Promotivne aktivnosti u u cilju zaštite zdravlja i interesa potrošača |
- priprema, izrada i štampanje edukativnih materijala (letaka, brošura, vodiča); medijska prezentacija uloge, značaja i aktivnosti Agencije |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji s nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE VII - Agencija za nadzor nad tržištem BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podizanje nivoa sigurnosti i zdravlja djece kao najosjetljivije potrošačke grupe |
- provedba projekta nadzora proizvoda za djecu na osnovu Zakona o općoj sigurnosti proizvoda i podzakonskih akata: dječiji bicikli, dječije hodalice, dječija odjeća s vrpcama i vezicama dječija oprema na igralištima; - provedba projekata nadzora dječijih kupki i šampona na osnovu Pravilnika o uslovima u pogledu zdravstvene ispravnosti predmeta opće upotrebe koji se mogu stavljati u promet ("Službeni list SFRJ", br. 26/83, 61/84, 56/86, 50/89 i 18/91) |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji s inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
01.04. do 30.11. 2014. godine |
- obuke inspektora od strane Agencije u cilju provedbe projekata nadzora |
2. |
Podizanje nivoa sigurnosti i zdravlja potrošača |
- provedba projekata nadzora stolica za vanjsku upotrebu na osnovu Zakona o općoj sigurnosti proizvoda; |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji s inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
01.06. do 30.09.2014. godine |
- obuke inspektora od strane Agencije u cilju provedbe projekata nadzora |
- provedba projekata nadzora ručnih električnih vibracionih brusilica i motornih makaza za živicu u skladu s Naredbom o sigurnosti mašina ("Službeni glasnik BiH", broj 04/10); |
01.04. do 30.06.2014. godine |
||||
- provedba projekata nadzora za plutajuća pomagala za učenje plivanja, zaštitne rukavice i zaštitne kacige u skladu s Naredbom o ličnoj zaštitnoj opremi ("Službeni glasnik BiH", broj 75/10); |
01.05. do 30.11.2014. godine |
||||
- provedba projekata nadzora električnih kvarcnih sobnih grijalica, električnih pegli i električnih produžnih kablova u skladu s Naredbom o električnoj opremi namijenjenoj za upotrebu unutar određenih naponskih granica ("Službeni glasnik BiH", broj 98/09); |
01.02. do 30.04.2014. godine |
||||
- provedba projekta nadzora za crijep od gline i maltere za malterisanje u skladu s zakonima o građevinskim proizvodima u FBiH i RS; |
01.09. do 30.11.2014. godine |
||||
- provedba projekta nadzora aparata za gašenje požara u skladu s Naredbom o opremi pod pritiskom ("Službeni glasnik BiH", broj 52/11); |
01.10. do 30.11.2014. godine |
||||
- provedba reaktivnog nadzora u skladu sa Zakonom o općoj sigurnosti proizvoda i Zakonom o tehničkim zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju usklađenosti ("Službeni glasnik BiH", broj 45/04) i odgovarajućim podzakonskim aktima; |
Kontinuirano |
||||
- rješavanje prigovora potrošača koji se odnose na sigurnost proizvoda. |
Kontinuirano |
||||
3. |
Unaprjeđenje sistema nadzora nad tržištem i edukacija stručnog osoblja u području sigurnosti proizvoda i zaštite potrošača |
- učešće u zajedničkim aktivnostima nadzora s državama članicama EU u okviru PROSAFE i regionalnom zajedničkom projektu nadzora koji implementira GIZ; - provedba projekta IPA 2009 "Podrška Agenciji i sistemu nadzora nad tržištem" |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH Agencija u saradnji s inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano Kontinuirano do aprila 2014. godine (planirani završetak projekta) |
- usvajanje najboljih praksi nadzora nad tržištem država članica EU |
4. |
Informiranje potrošača o nesigurnim proizvodima |
- objavljivanje informacija o nesigurnim proizvodima pronađenim na tržištu BiH putem svoje web stranice, Facebook i Twitter računa i Biltena o nesigurnim proizvodima, izrada brošura, uputa i drugih dokumenata, prevođenje i objavljivanje RAPEX obavijesti; - održavanje seminara, okruglih stolova i obuka za udruženja za zaštitu potrošača i druge zainteresirane strane |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
5. |
Podizanje svijesti potrošača o značaju njihovog informiranja o nesigurnim proizvodima |
- organiziranje kampanje podizanja svijesti potrošača širom BiH uključujući postavljanje bilborda, plakata, promociju putem TV i radio emisija te internet portala |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Početak aktivnosti planiran u aprilu 2014. godine |
|
POGLAVLJE VIII - Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera zapoboljšanje |
1. |
Unaprjeđenje zaštite javnog zdravlja stanovništva BiH osiguranjem kvalitetnih i sigurnih lijekova i medicinskih sredstava |
- implementacija podzakonskih akata, te usklađivanje s EU propisima koji se direktno odnose na oblast zaštite potrošača, u kontekstu lijekova i medicinskih sredstava |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
- usklađivanje propisa sa zakonodavstvom EU i kontinuirana saradnja i pružanje stručne pomoći državnim i entitetskim ministarstvima nadležnim za poslove zdravstva |
2. |
Edukacija stručnog osoblja Agencije iz oblasti zakonodavstva EU |
- izrada programa edukacija i njihova implementacija |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Jačanje saradnje s međunarodnim institucijama nadležnim za oblast lijekova i medicinskih sredstava |
- izrada programa edukacija i njihova implementacija |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
- posjete međunarodnim institucijama i agencijama nadležnim za oblast lijekova i medicinskih sredstava |
4. |
Izmjena Pravilnika o vrsti, visini i načinu plaćanja troškova za obavljanje poslova Agencije |
- priprema prijedloga s metodologijom |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
|
|
5. |
Implementacija Pravilnika o načinu kontrole cijena, načinu oblikovanja cijena lijekova i načinu izvještavanja o cijenama lijekova |
- reguliranje tržišta lijekova kroz implementaciju Pravilnika i definiranje maksimalne veleprodajne cijene lijeka |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE IX - Agencija za statistiku BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Proizvoditi podatke koji se mogu koristiti za zaštitu potrošača u smislu da ti podaci daju sliku stvarne situacije bosansko-hercegovačkog stanovništva s aspekta veličine i strukture potrošnje i njihovih potreba, prihoda i siromaštva kao i njihovih socio-ekonomskih i demografskih karakteristika. |
- pripremiti metodološki i organizacijsko provođenje Ankete o potrošnji domaćinstava u BiH u 2015. godini (APD 2015). |
Agencija za statistiku BiH i entitetski zavodi za statistiku |
Sredina 2016. za objavu finalnih rezultata APD 2015. |
- u svrhu zaštite potrošača u BiH više koristiti podatke oficijelne statistike, posebno one koje proizilaze iz ankete o potrošnji domaćinstava te statistike cijena i životnog standarda |
2. |
Redovno, u mjesečnoj dinamici, proizvoditi i objavljivati podatke o inflaciji u BiH i prosječnim cijenama proizvoda i usluga po gradovima. |
- redovno izračunavati i objavljivati indeks potrošačkih cijena za BiH po Međunarodnoj klasifikaciji finalne potrošnje prema namjeni (COICOP) |
Agencija za statistiku BiH i entitetski zavodi za statistiku |
Kontinuirano |
- u svrhu zaštite potrošača u BiH više koristiti podatke oficijelne statistike, posebno one koje proizilaze iz ankete o potrošnji domaćinstava te statistike cijena i životnog standarda |
POGLAVLJE X - Regulatorna agencija za komunikacije BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
PODRUČJE EMITIRANJA
PODRUČJE TELEKOMUNIKACIJA
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
EMITOVANJE Promoviranje pravične konkurencije u cilju ostvarenja maksimalne dobiti za korisnike u smislu izbora, cijene, i kvaliteta usluga; Osigurati pristup uslugama distribucije audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija za sve korisnike na transparentnoj, objektivnoj i nediskriminatornoj osnovi; Zaštititi interese svih korisnika usluga, te približiti nivo kvaliteta u pružanju usluga s općeprihvaćenim standardima u EU; Osigurati poštivanje odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, Kodeksa o komercijalnim komunikacijama kao i ostalim propisima Agencije, a koji se direktno tiču zaštite potrošača; Osigurati poštivanja principa poštene konkurencije koji naće štetiti interesima potrošača, s posebnim osvrtom na poštivanje odredbi koje se tiču zaštite maloljetnika |
- nastavak praćenja poštivanja odredbi Pravila o dozvolama za distribuciju audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija, kao i odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija i Kodeksa o komercijalnim komunikacijama koje se odnose na pružanje usluge, zaprimanje i postupanje po prigovorima građana. |
RAK -Sektori iz oblasti emitiranja |
Kontinuirano |
- poboljšanje saradnje i koordinacije s institucijama koje su direktno nadležne za provođenje Zakona o zaštiti potrošača u BiH |
2. |
TELEKOMUNIKACIJE Promoviranje principa korektnosti i ispravnosti u pružanju javnih telekomunikacionih usluga s ciljem da korisnik dobije uslugu koja odgovara kvalitetu i cijenu kakvom je usluga predstavljena korisniku kada je reklamirana |
- provjera pravne usaglašenosti Općih uslova poslovanja svih operatora telekomunikacija sa Zakonom o komunikacijama, pravilima RAK-a i uslovima dozvola; - donošenje odgovarajućeg provedbenog akta kojim će se urediti postupak vršenja tehničkih mjerenja ili provjera kod prigovora korisnika na kvalitet, obračun ili sadržaj usluge; - nabavka mjernih uređaja za kontrolu brzine Interneta; - organiziranje nenajavljenih kontrola kvaliteta usluga na adresama krajnjih korisnika |
RAK - Sektori iz oblasti telekomunikacija |
Kontinuirano |
- poboljšanje saradnje i koordinacije s institucijama i udruženjima koji su direktno nadležni za provođenje državnih i entitetskih propisa iz oblasti zaštite prava potrošača, - postavljanje mjernog uređaja za kontrolu brzine Interneta na web stranicu RAK-a |
POGLAVLJE XI - Institut za intelektualno vlasništvo BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podsticanje razvoja modernog sistema intelektualnog vlasništva |
- moderniziranje sistema za procesuiranje zahtjeva za priznanje prava industrijskog vlasništva (patent, žig, industrijski dizajn, oznaka geografskog porijekla) uključujući i digitalizaciju procesa; - provedba postupka po zahtjevima za evidenciju i deponiranje autorskih djela i predmeta srodnih prava; - provedba upravnog postupka po zahtjevu za izdavanje dozvole za kolektivno ostvarivanje autorskog i srodnih prava, uključujući i kontrolu nad radom organizacija za kolektivno ostvarivanje autorskog i srodnih prava |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano |
|
2. |
Jačanje institucionalnih kapaciteta Instituta |
- izrada informaciono komunikacione osnove (ICT) za provedbu novih sistema za procesuiranje zahtjeva za priznanje prava industrijskog vlasništva (software za procesuranje prijava patenata i žigova) |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XII - Institut za mjeriteljstvo BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Učešće u radu ekspertnog tima za preuzimanje Direktive 2004/22/EC o mjernim instrumentima u zakonodavstvo BiH |
- izrada pravilnika i drugih podzakonkih akata; - dodatna obuka i specijalizacija zaposlenika Instituta kako bi se što adekvatnije odgovorilo na postavljene zadatke |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
2. |
Priprema nacrta pravilnika za pojedina mjerila na osnovu objavljenih podzakonskih akata u 2012. godini |
- izrada pravilnika i mjeriteljskih uputstava; - edukacija i obuke uposlenih Instituta |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Podizanje kompetencija referentne laboratorije za plemenite metale i referentne materijale Instituta u cilju ostvarivanja sljedivosti ispitivanja predmeta od plemenitih metala |
- dokazivanje komptencija kroz učešće u međunarodnim PT ciklusima (planirano 5), - završiti postupak akreditacije prema BAS EN ISO /IEC 17025 |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Podizanje kompetencija imenovanih laboratorija koje vrše poslove verifikacije mjernih instrumenata |
- implementacija zahtjeva predviđenih podzakonskim aktima donesenih krajem 2012. godine |
Institut za mjeriteljstvo BiH i imenovane laboratorije |
Kontinuirano |
|
5. |
Jedinstvena baza podataka tipskih odobrenja na nivou BiH |
- objavljivanje na web stranici Instituta izdatih tipskih odobrenja |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
6. |
Uspostavljanje kontinuiranog nadzora nad mjerilima koja su u upotrebi kod komunalnih preduzeća (vodomjeri, plinomjeri, mjerila el.energije, toplotna energija, parking satovi) |
- provođenje redovnih i vanrednih nadzora nad mjerilima u upotrebi |
Institut za mjeriteljstvo BiH, entitetski zavodi za mjeriteljstvo i tržišne inspekcija |
Kontinuirano |
|
7. |
Stavljanje u operativni rad laboratorija koje čine etalonsku bazu; Dokazivanje kompetencija laboratorija iz oblasti temperature, električnih veličina, vremena i frekvencije |
- treninzi za oblast vlažnosti, temperature,električnih veličina, vremena i frekvencije; - pisanje tehničkih procedura kalibracije; - priprema za "peer review" i publikovanje kalibracijskih i mjernih kapaciteta (CMC) predmetnih laboratorija u KCDB bazu podataka u BIPM-u |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
8. |
Podizanje svijesti o ulozi i značaju mjeriteljstva |
- organiziranje okruglih stolova ili radnih skupova; - izdavanje biltena; - redovno ažuriranje web stranice Instituta; - obilježavanje dana mjeriteljstva |
Institut za mjeriteljstvo BiH i nadležne institucije, predstavnici potrošača |
Kontinuirano |
- potreban zajednički nastup svih institucija koje čine infrastrukturu kvaliteta |
POGLAVLJE XIII - Institut za standardizaciju BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Usvajanje harmoniziranih EN standarda koji podržavaju Direktive novog i globalnog pristupa (primjena harmoniziranih standarda omogućava zadovoljenje propisanih sigurnosnih zahtjeva u direktivama za proizvode i usluge) |
- planirati donošenje harmoniziranih i drugih standarda u godišnjim planovima rada tehničkih komiteta i radnih grupa |
Institut za standardizaciju BiH (tehnički komiteti i radne grupe kao radna tijela Instituta) |
Kontinuirano |
- upućivanje inicijative Institutu za donošenje standarda za područja koja su prioritetna za BiH - veće uključivanje zainteresiranih strana u radna tijela Instituta kako bi sva područja standardizacije bila pokrivena (npr. predstavnici resornih ministarstava, predstavnici potrošača, industrije, naučnih ustanova, itd.) |
2. |
Stvaranje uslova za jedinstveni ekonomski prostor na kojem bi bh. potrošači bili zaštićeni i imali ravnopravan status s potrošačima u regionu, Evropi i svijetu |
- pratiti rad međunarodnih i evropskih tijela za standardizaciju i usklađivati BAS standarde s evropskim i međunarodnim standardima |
Institut za standardizaciju BiH (tehnički komiteti i radne grupe kao radna tijela Instituta) |
Kontinuirano |
- veće uključivanje zainteresiranih strana |
3. |
Uključivanje predstavnika udruženja potrošača u rad radnih tijela Instituta za donošenje standarda (tehničke komitete i radne grupe) |
- informirati udruženja potrošača kada se formiraju tehnički komiteti kako bi predložili svoje predstavnike da učestvuju u radu |
Institut za standardizaciju BiH i udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje |
4. |
Obuka potrošača vezana za rad na bh. standardizaciji, međunarodnoj standardizaciji (COPOLCO) i evropskoj standardizaciji (ANEC) |
- objavljivati korisne informacije za potrošače u Glasniku Instituta, na web stranici Instituta, te pozivati potrošače da učestvuju na seminarima, radionicama i sl. |
Institut za standardizaciju BiH i predstavnici udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje |
POGLAVLJE XIV - Institut za akreditiranje BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Održavanje statusa bilateralnog potpisnika EA MLA u relevantnim područjima i promoviranje značaja ovog sporazuma |
- kontinuirana obuka (usavršavanje) svih učesnika u provođenju postupka akreditiranja; - obuka potencijalnih podnositelja zahtjeva za akreditiranje |
BATA, savjetodavno vijeće za akreditiranje, tehnički komiteti, ocjenjivači i eksperti BATA-e |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XV - Federalno ministarstvo trgovine
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača:
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Usklađivanje s komunitarnim pravom EU, entitetsko usklađivanje |
- izrada Prednacrta zakona o zaštiti potrošača u Federaciji BiH |
Federalno ministarstvo trgovine |
Juni 2014. godine |
|
2. |
Povećanje transparentnosti raspodjele sredstava za finansijsku podršku udruženjima za zaštitu potrošača u FBiH; Normativno uređenje kriterija raspodjele sredstava |
- izrada Pravilnika o davanju finansijske podrške udruženjima za zaštitu potrošača u FBiH |
Federalno ministarstvo trgovine |
Juni 2014. godine |
|
3. |
Podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima |
- organiziranje seminara, okruglih stolova, medijska prezentacija sadržaja iz područja zaštite potrošača uz angažiranje relevantnih stručnjaka iz pojedinih oblasti |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
4. |
Podrška radu i poticanje razvoja i djelovanja udruženja za zaštitu potrošača u FBiH |
- pružanje finansijske i stručne podrške udruženjima za zaštitu potrošača u FBiH |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
5. |
Aktivno djelovanje prema poslovnoj zajednici s ciljem poštivanja zakona |
- poduzimanje propisanih mjera u slučajevima pritužbi potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
6. |
Unaprjeđenje saradnje s ostalim nositeljima zaštite potrošača |
- razmjena informacija i zajedničke aktivnosti na dosljednoj primjeni Zakona o zaštiti potrošača u BiH i drugih zakona i propisa koji su povezani s ovom oblasti |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XVI - Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Unaprjeđenje zaštite potrošača RS; Usaglašavanje s Direktivom o vremenskom korištenju nepokretnosti u turizmu; preciziranje pojma nedostatka na proizvodu |
- izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača u RS |
Ministarstvo trgovine i turizma RS |
April-juni 2014. godine |
- poboljšanje implementacije Zakona o zaštiti potrošača u RS |
2. |
Praćenje rada udruženja za zaštitu potrošača |
- evidentiranje prigovora kršenja potrošačkih prava koji su upućeni udruženjima potrošača |
Ministarstvo trgovine i turizma RS, udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- analiza i vrjednovanje rada i učinaka udruženja potrošača |
3. |
Poboljšanje uslova za rad i djelovanje udruženja potrošača |
- finansiranje rada udruženja potrošača kroz sufinansiranje materijalnih troškova |
Ministarstvo trgovine i turizma RS |
Kontinuirano |
- podsticanje razvoja i djelovanja udruženja potrošača |
4. |
Podizanje javne svijesti potrošača o pravima i njihovoj zaštiti |
- finansiranje projekata iz oblasti zaštite potrošača |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji s udruženjeima za zaštitu potrošača u RS |
Juli-septembar 2014. godine |
- informiranje potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava |
5. |
Uspostavljanje i unaprjeđivnje saradnje između nositelja zaštite potrošača i davatelja usluga od općeg ekonomskog interesa |
- organiziranje tematskih konferencija s nositeljima zaštite potrošača na teme iz oblasti usluga od općeg ekonomskog interesa |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji s nositeljima zaštite potrošača- davatelji usluga |
Kontinuirano |
- identificiranje problema s kojim se potrošači susreću i traženje načina za njihovo riješavanje u praksi |
POGLAVLJE XVII - Vlada Brčko Distrikta BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Provođenje projekata u vezi informiranja i edukacije potrošača u cilju zaštite prava potrošača |
- organiziranje okruglih stolova, radio emisija uz angažiranje relevantnih stručnjaka iz oblasti zaštite potrošača, štampanje i distribucija brošura na temu zaštite potrošača; - osiguranje finansijskih sredstava u budžetu BD BiH za 2014. godinu za provođenje projekata povjerenih udruženjima za zaštitu potrošača BD BiH, te pružanje tehničke podrške udruženjima |
Nadležni odjeli i institucije Vlade Brčko Distrikta BiH u sistemu zaštite potrošača u saradnji s udruženjima za zaštitu potrošača u BD BiH |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nositelja zaštite potrošača kroz planiranje ciljeva, zadataka i sredstava za njihovu realizaciju. |
2. |
Savjetodavni servis za potrošače |
- pružanje savjeta i stručnih mišljenja na upite fizičkih i pravnih lica putem telefona, elektronske pošte i putem pisanih odgovora |
Odjel za privredni razvoj, sport i kulturu |
Kontinuirano |
|
POGLAVLJE XVIII - Federalna uprava za inspekcijske poslove Federacije BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje discipline u primjeni propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- vršiti kontrole po Planu i programu rada za 2014. godinu (kontinuirane kontrole, povremene kontrole, kontrole po potrebi i kontrole po zahtjevima potrošača, udruženja potrošača i drugih nositelja zaštite potrošača |
Federalni organ tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije Kantonalni organi tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nositelja zaštite potrošača |
2. |
Laboratorijsko ispitivanje proizvoda radi provjere da li ispunjavaju propisane standarde i uslove kvaliteta, te sigurnosne zahtjeve neprehrambenih proizvoda u prometu |
- na mjestima carinjenja pri uvozu, te na mjestima proizvodnje i u prometu uzimati uzorke za laboratorijsko ispitivanje i dostavljanje istiih u ispitne laboratorije |
Federalni organ tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije |
Povremena provjera koja ovisi o odobrenim sredstvima za ovu namjenu, te obavezna provjera za proizvode koji senzorski ne ispunjavaju uslove |
- veća finansijska sredstva |
3. |
Ostvariti veću saradnju sa svim nositeljima zaštite potrošača |
- razmjena raspoloživih informacija sa svim nositeljima zaštite potrošača |
Federalni organ tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije i Kantonalni organi tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije |
Kontinuirano |
- primjena propisanih obaveza svih nositelja zaštite potrošača |
4. |
Informiranje potrošača |
- putem medija informirati potrošače o izvršenim inspekcijskim nadzorima nad primjenom propisa kojima su propisana prava potrošača |
Federalni organ tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije i Kantonalni organi tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije |
Po potrebi |
- o utvrđenom stanju u prometu roba i usluga na tržištu BiH pravovremeno informirati potrošače |
5. |
Efikasnost u nadzoru nad primjenom propisa |
- pokretati inicijativu za izmjenu i dopunu zakona i podzakonskih propisa, - očitovati se s primjedbama i prijedlozima na tekst prijedloga za izmjene i dopune propisa, - učestvovati u izradi propisa |
Federalni organ tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije |
Po potrebi |
- na zahtjeve obrađivača propisa aktivno učestvovati u njihovoj izradi |
6. |
Edukacija i podizanje svijesti potrošača |
- odgovarati na upite potrošača i davati im upute na koji način mogu ostvariti svoja prava, - odazivati se na pozive za učešće na okruglim stolovima i na pozive medija za učešće u emisijama koje su namijenjene potrošačima |
Federalni organ tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije i Kantonalni organi tržišne i turističko-ugostiteljske inspekcije |
Po potrebi |
- veća angažiranost svih učesnika u zaštiti potrošača |
POGLAVLJE XIX - Republička uprava za inspekcijske poslove Republike Srpske
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje discipline u primjeni propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- redovne i vanredne kontrole (planirane kontrole i kontrole po dojavama i reklamacijama potrošača) |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nositelja zaštite potrošača kroz planiranje ciljeva, zadataka i sredstava za njihovu realizaciju |
2. |
Laboratorijska provjera usaglašenosti proizvoda s definiranim zahtjevima |
- uzorkovanje i dostavljanje na laboratorijsko ispitivanje |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave i ovlaštene laboratorije |
Povremeno prema procjeni rizika i u skladu s raspoloživim finansijskim sredstvima |
- jačanje laboratorijskih kapaciteta i veća finansijska sredstva |
3. |
Jačanje komunikacije i razmjena informacija sa svim nositeljima zaštite potrošača |
- saradnja s udruženjima potrošača i drugim nadležnim institucijama; - razmjena informacija putem međunarodnih sistema za brzo obavještavanje (RASFF, RAPEX...) |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Kontinuirano |
- održavanje stalne komunikacije i intenziviranje iste u određenim okolnostima |
4. |
Informiranje potrošača |
- medijsko predstavljanje planiranih i realiziranih inspekcijskih aktivnosti |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Povremeno po potrebi |
- objektivno i pravovremeno informiranje |
5. |
Potpuno primjenjivi propisi |
- davanje mišljenja i inicijativa za izmjenu propisa iz oblasti zaštite potrošača |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Po potrebi |
- bolja saradnja između predlagača propisa i inspekcijskih organa |
6. |
Edukacija i podizanje svijesti potrošača |
- učešće u kampanjama |
Nadležni organi |
Po potrebi |
- veća učestalost i obuhvatnost provođenja kampanja putem masovnih sredstava informiranja |
POGLAVLJE XX - Inspektorat Brčko Distrikta BiH
ODJELJAK A. - Uloga institucije u sistemu zaštite potrošača i trenutno stanje
ODJELJAK B. - Planirane aktivnosti u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje društvene discipline i odgovornosti u primjeni propisa čime se postiže zaštita potrošača i smanjuje nelojalna konkurencija |
- vršenje inspekcijskog nadzora uz davanje prioriteta manje uređenim oblastima - po potrebi usmjeravanje nadzora prema oblastima s pojavom većeg rizika; - pored proaktivnog, vršit će se i reaktivni nadzor koji obuihvata aktivnosti pokrenute na osnovu prigovora potrošača, obavijesti i informacija od nadležnih agencija |
Nadležne inspekcije u sastavu Inspektorata Brčko Distrikta BiH |
Kontinuira-no |
- usklađivanje propisa s propisima EU - donošenje novih, te izmjene i dopune postojećih pravnih propisa u cilju podizanja kvaliteta zaštite potrošača - jačanje laboratorijskih kapaciteta i ovlašćivanje laboratorija za pojedina ispitivanja - saradnja između svih nositelja aktivnosti zaštite potrošača - provođenje akcija uzorkovanja pojedinih vrsta roba na tržištu |
POGLAVLJE XXI - Udruženja potrošača
Planirane aktivnosti SUP BiH u 2014. godini koje se odnose na oblast zaštite potrošača
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nositelji |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje kapaciteta |
- redovna Skupština Saveza; |
Članice Saveza |
Mart 2014. godine |
- uključivanje Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i članova Vijeća za zaštitu potrošača BiH u radionice |
- minimalno četiri sjednice Upravnog odbora; |
Kvartalno |
||||
- minimalno četiri Radionice za članice Saveza; |
Kvartalno |
||||
- uspostava Ureda Saveza, nabavka minimuma uredske opreme i zapošljavanje sekretara Saveza |
Mart 2014. godine |
||||
2. |
Informiranje i edukacija potrošača u BiH |
- studijsko putovanje u/iz susjednih zemalja |
Upravni odbor Saveza i Vijeće za zaštitu potrošača BiH |
Juni 2014. godine |
|
- Konferencija o zaštiti prava potrošača u BiH |
Upravni odbor Saveza |
Septembar 2014. godine |
|||
3. |
Harmonizacija propisa kojima se unaprjeđuje zaštita potrošača u BiH |
- utvrđivanje i analiza nedostataka Zakona o zaštiti potrošača u BiH u cilju unaprjeđenja istog; |
Članice Saveza - Radne grupe |
Kontinuirano |
- podrška članova Vijeća za zaštitu potrošača BiH |
- izrada pregleda propisa kojima se reguliraju sljedeće oblasti: pružanje komunalnih i ostalih usluga od općeg interesa; proizvodnja i stavljanje u promet hrane, prava osiguranika i pružanje zdravstvenih usluga |
|
|
|||
4. |
Monitoring primjene Zakona o zaštiti potrošača BiH |
- izrada metodologije za praćenje pojava narušavanja prava potrošača |
Članice Saveza - Radne grupe |
Kontinuirano |
- podrška članova Vijeća za zaštitu potrošača BiH |
5. |
Jačanje medijske prezentacije rada Saveza i njegovih članica |
- izrada programa promocije i lobiranja |
Članice Saveza - Radne grupe |
Kontinuirano |
- podrška medija kao nositelja zaštite potrošača |
6. |
Saradnja s drugim nevladinim organizacijama, udruženjima potrošača u zemlji i drugim državama, te saradnja s fondacijama |
- markiranje asocijacija potrošača iz drugih zemalja s kojima bi prioritetno trebalo uspostaviti saradnju - traženje fondacija |
Članice Saveza - Radne grupe |
Kontinuirano |
- podrška Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa i Ministarstva civilnih poslova |
POGLAVLJE XXII - Obrazovne institucije i mediji
DIO PETI - OKVIRNI OBIM FINANSIJSKIH SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE ZADATAKA IZ PROGRAMA
DIO ŠESTI - OKVIRNI OBIM FINANSIJSKIH SREDSTAVA ZA PODSTICANJE RAZVOJA I DJELOVANJA UDRUŽENJA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA
DIO SEDMI - ZAKLJUČAK
2014 © JP NIO Službeni list Bosne i Hercegovine. Sva Prava Pridržana.