Službeni glasnik BiH, broj 64/16

Na osnovu člana 17. tačke 22., 25. i 26. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 25/04, 93/05, 48/07 i 15/08), Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine, na sjednici održanoj 7. 7. 2016. godine, donijelo je:


PRAVILNIK


O ORIJENTACIONIM MJERILIMA ZA RAD TUŽILACA U TUŽILAŠTVIMA U BOSNI I HERCEGOVINI


PRVI DIO – OPĆE ODREDBE

Član 1.
(Predmet Pravilnika)

Pravilnikom o orijentacionim mjerilima za rad tužilaca u tužilaštvima u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: "Pravilnik") propisuju se orijentaciona mjerila za praćenje i mjerenje rada i radnih rezultata tužilaca, šefova odjeljenja/odsjeka, zamjenika glavnih tužilaca i glavnih tužilaca u kantonalnim/okružnim tužilaštvima, Tužilaštvu Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, Republičkom tužilaštvu Republike Srpske, Federalnom tužilaštvu Federacije Bosne i Hercegovine i Tužilaštvu Bosne i Hercegovine, kao i druga pitanja od značaja za praćenje i mjerenje rada tužilaštava u Bosni i Hercegovini.

Član 2.
(Osnovna načela)

Ova mjerila su određena načelima rada tužilaštava u Bosni i Hercegovini, vrstama i načinom završetka tužilačkih predmeta, pri čemu se polazi od zakonitog, pravilnog i blagovremenog rješavanja predmeta u toku jedne kalendarske godine.

Član 3.
(Svrha primjene Pravilnika)

(1) Primjenom ovog pravilnika osigurava se jednaka primjena pravila u praćenju i vrednovanju rada i rezultata rada za sve tužioce, šefove odjeljenja/odsjeka, zamjenike glavnih tužilaca i glavnih tužilaca, na istim nivoima tužilaštava na području Bosne i Hercegovine, te se omogućava jedinstveno praćenje njihovog kvantitativnog rada prema jednakim kriterijima.

(2) Primjenom ovog pravilnika nastoji se osigurati efikasniji rad tužilaca i tužilaštava u Bosni i Hercegovini.

(3) Uspostavljanje pravila o načinu ostvarivanja norme omogućit će utvrđivanje potrebnog broja tužilaca za obavljanje tužilačkog posla kao i broja pratećeg pomoćnog osoblja.

Član 4.
(Odgovornost za primjenu Pravilnika)

(1) Za pravilnu primjenu ovog pravilnika odgovorni su glavni tužioci koji su unutar svojih tužilaštava dužni organizirati vođenje potrebnih evidencija na osnovu podataka iz Sistema za automatsko upravljanje tužilačkim predmetima (u daljnjem tekstu: "TCMS"), te na osnovu ovog pravilnika sačinjavati redovne periodične izvještaje o radu tužilaštva i tužilaca.

(2) Uputstvo i tumačenja u vezi s primjenom Pravilnika daje Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH (u daljnjem tekstu: "VSTV").

Član 5.
(Nadzor nad primjenom Pravilnika)

Nadzor nad primjenom ovog pravilnika i obavljanjem poslova tužilačke uprave u vezi s primjenom ovog pravilnika vrše glavni tužilac Tužilaštva BiH, glavni tužilac Republičkog tužilaštva RS, glavni tužilac Federalnog tužilaštva FBiH, glavni tužilac Tužilaštva Brčko Distrikta BiH i VSTV u okviru svojih nadležnosti.

DRUGI DIO – OSNOVI ORIJENTACIONIH MJERILA

Član 6.
(Vođenje evidencija)

(1) Glavni tužilac svakog tužilaštva dužan je osigurati vođenje svih potrebnih tačnih evidencija o redovnom i efektivnom radu tužilaca, pri čemu se efektivni rad definira kao ukupan broj riješenih predmeta u zadanom periodu, i osigurati vođenje evidencija o svim prisustvima pred sudom za svakog pojedinačnog tužioca u tom tužilaštvu.

(2) Glavni tužioci u svim tužilaštvima dužni su donositi godišnje planove rada uzimajući u obzir propisana mjerila za rad tužilaca u svim vrstama predmeta i na mjesečnom nivou pratiti realizaciju plana.

(3) Tužilaštva koja imaju stare predmete obavezna su donositi poseban plan rješavanja starih predmeta.

(4) Definiciju starog predmeta donosi Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH u Uputstvu za izradu planova za rješavanje starih predmeta u tužilaštvima.

(5) Prilikom sačinjavanja planova rada, glavni tužioci su dužni voditi računa o broju neriješenih prijava i istraga na kraju prethodnog izvještajnog perioda, te osigurati da u ukupnom broju riješenih predmeta svakog tužioca bude zastupljeno najmanje 30% starih predmeta.

(6) Glavni federalni i republički tužioci dužni su vršiti nadzor nad realizacijom planova rada u kantonalnim/okružnim tužilaštvima i po potrebi predlagati mjere za unapređenje.

Član 7.
(Vrednovanje predmeta)

(1) Ovim pravilnikom su utvrđeni mogući načini završetka za sve vrste predmeta.

(2) Prilikom iskazivanja predmeta završenim, tužilac koji je završio predmet lično će i pod punom odgovornošću u TCMS sistemu odrediti tačan način završetka predmeta, nakon čega će se tom predmetu po automatiziranom sistemu dodijeliti odgovarajuća vrijednost s obzirom na njegovu vrstu. Putem TCMS sistema i manuelnih evidencija pratit će se primjena i provođenje ovog pravilnika.

Član 8.
(Posebne situacije vrednovanja izuzetno složenih predmeta)

(1) Ukoliko u toku rada na predmetu, a do iskazivanja predmeta završenim, u skladu s članom 13. ovog pravilnika, tužilac smatra da dodijeljena vrijednost u konkretnom slučaju ne odgovara njegovoj pravoj vrijednosti, može glavnom tužiocu uputiti obrazložen pismeni zahtjev za donošenje odluke o priznavanju većeg vrednovanja predmeta.

(2) Ukoliko glavni tužilac udovolji zahtjevu, može odrediti da se takav predmet više vrednuje od drugih predmeta, ali najviše do 30% godišnje norme, u skladu s težinom konkretnog predmeta, o čemu on donosi posebnu odluku.

(3) Glavni tužilac će prilikom ocjene težine predmeta uzeti u obzir broj krivično-pravnih radnji, težinu dokazivanja (veći broj svjedoka), broj provedenih posebnih istražnih radnji, broj radnji dokazivanja (pretresa i drugih radnji za koje je potrebno pribavljanje naredbe suda).

(4) O predmetima koji su više vrednovani prema odluci glavnog tužioca vodi se evidencija uz obrazloženje razloga zbog kojih je predmet više vrednovan.

(5) Svi obrazloženi zahtjevi tužilaca, zajedno s obrazloženim odgovorom glavnog tužioca, dostavljat će se VSTV-u, odnosno Komisiji za efikasnost tužilaštava, koja će dva puta godišnje razmatrati opravdanost ovih zahtjeva.

(6) O svim predmetima koji su više vrednovani bit će upoznat kolegij tužilaštva, glavni tužilac Republičkog tužilaštva RS i glavni tužilac Federalnog tužilaštva FBiH.

Član 9.
(Vrednovanje predmeta s više prijavljenih/osumnjičenih lica)

(1) Kod rješavanja predmeta s više od jednog prijavljenog/osumnjičenog lica, ukupno vrednovanje predmeta, bez posebne odluke glavnog tužioca, vršit će se na taj način da se za svako dodatno prijavljeno/osumnjičeno lice vrednovanje tog predmeta uvećava za 10%, najviše do 100%.

(2) Posebne situacije vrednovanja predmeta propisane članovima 8. i 9. ne odnose se na predmete organiziranog kriminala, ratnih zločina i terorizma.

Član 10.
(Vrednovanje rada u tužilačkim timovima)

(1) Kada tužilac postupa kao član tužilačkog tima, u krivičnom predmetu kojim nije zadužen, u normu mu se može uračunati do 50% od vrijednosti tog konkretnog predmeta, a na osnovu obrazložene odluke glavnog tužioca o doprinosu tužioca u konkretnom predmetu.

(2) Glavni tužilac je dužan prije početka rada na predmetu donijeti pismenu odluku kojom će se formirati tužilački tim za svaki konkretan predmet.

(3) Sve obrazložene odluke glavnih tužilaca iz stava 2. ovog člana dostavljat će se VSTV-u, odnosno Komisiji za efikasnost tužilaštava, koja će dva puta godišnje razmatrati opravdanost ovih odluka.

Član 11.
(Posebno vrednovanje predmeta s obzirom na veliki broj i dužinu trajanja pretresa)

(1) Glavni tužilac može tužiocu, izuzetno, uvećati njegovu ostvarenu godišnju normu do 50%, kada postoji evidencija o velikom broju pretresa kojima je tužilac prisustvovao i njihovoj neuobičajenoj dužini trajanja.

(2) Glavni tužilac će, na zahtjev tužioca koji će priložiti evidenciju o prisustvu pretresima, njihovoj dužini trajanja i broju, donijeti pismenu odluku o uvećanom vrednovanju iz stava 1. ovog člana s obrazloženjem.

(3) Sve obrazložene odluke glavnih tužilaca iz stava 2. ovog člana dostavljat će se VSTV-u, odnosno Komisiji za efikasnost tužilaštava, koja će dva puta godišnje razmatrati opravdanost ovih odluka.

Član 12.
(Vrednovanje predmeta u kojem je podnesena žalba)

Tužiocu koji podnese žalbu na presudu u normu će se uračunati 10% vrijednosti konkretnog predmeta u kojem je podnesena žalba.

Član 13.
(Načini završetka predmeta)

(1) Riješenim predmetom u prvostepenom postupku smatra se svaki predmet u kojem je iskazan jedan od načina završetka kako slijedi:

a) KT/KTPO/KTK/KTO/KTT predmet:

- Neprovođenje istrage

- Obustavljanje istrage

- Podizanje optužnice

- Završeno na drugi način

b) KTRZ predmet:

- Neprovođenje istrage

- Obustavljanje istrage

- Podizanje optužnice

- Završeno na drugi način – prijenos nadležnosti

- Završeno na drugi način

c) KTM predmet:

- Nepokretanje krivičnog postupka

- Nepokretanje pripremnog postupka

- Obustavljanje pripremnog postupka

- Izricanje vaspitne preporuke

- Izricanje vanzavodske odgojne mjere

- Izricanje zavodske mjere

- Izricanje kazne maloljetničkog zatvora

- Saglasnost za izricanje mjere policijskog upozorenja

- Završeno na drugi način

d) KTN/KTNK/KTNO/KTNPO/KTNT predmet:

- Neprovođenje istrage

- Obustavljanje istrage

- Završeno na drugi način

e) KTNRZ predmet:

- Neprovođenje istrage

- Obustavljanje istrage

- Završeno na drugi način – prijenos nadležnosti

- Završeno na drugi način

f) KTA/KTARZ/KTAK/KTAO/KTAPO/KTAT predmet:

- Neprovođenje istrage

- Završeno na drugi način

g) KTPOM/KTMPOM predmet:

- Postupljeno po molbi

- Odbijena molba

- Završeno na drugi način

h) KTEKS predmet:

- Prosljeđivanje molbe za izručenje sudu

- Stavljanje prijedloga za određivanje pritvora

- Završeno na drugi način

(2) U momentu donošenja jedne od navedenih odluka daje se i status završenosti predmeta u TCMS sistemu.

(3) Prelazak predmeta u drugu vrstu, kao poseban način završetka predmeta, ne vrednuje se u smislu ovog pravilnika.

TREĆI DIO – ORIJENTACIONA MJERILA ZA RAD U SLUČAJEVIMA POSTUPANJA POSEBNIH TUŽILAŠTAVA

Član 14.
(Tužilaštvo Bosne i Hercegovine)

(1) Mjerila za vrste predmeta specifične nadležnosti Tužilaštva Bosne i Hercegovine sadržana su u posebnoj tabeli u članu 21. ovog pravilnika.

(2) Glavni tužilac Tužilaštva BiH odgovoran je za primjenu, nadzor i poštovanje Državne strategije za rad na predmetima ratnih zločina.

Član 15.
(Republičko tužilaštvo RS i Federalno tužilaštvo FBiH)

(1) U radu na predmetima koji spadaju u nadležnost Federalnog tužilaštva Federacije Bosne i Hercegovine i Republičkog tužilaštva Republike Srpske i KTZ predmetima iz nadležnosti Republičkog tužilaštva Republike Srpske, od tužilaca se zahtijeva rad na predmetima koji omogućava ažuran i efikasan rad ovih tužilaštava.

(2) Mjerila za vrste predmeta specifične nadležnosti Posebnog odjeljenja Federalnog tužilaštva FBiH i Posebnog odjeljenja Republičkog tužilaštva RS sadržana su u članu 21. ovog pravilnika.

Član 16.
(Tužilaštvo Brčko Distrikta BiH)

Kada Tužilaštvo Brčko Distrikta BiH postupa u predmetima identične nadležnosti kao i kantonalna/okružna tužilaštva, primjenjivat će se mjerila predviđena za kantonalna/okružna tužilaštva, a kada postupa u predmetima identične nadležnosti kao i Federalno tužilaštvo FBiH i Republičko tužilaštvo RS, primjenjivat će se mjerila predviđena za ta tužilaštva.

ČETVRTI DIO – POSEBNA ORIJENTACIONA MJERILA ZA GLAVNE TUŽIOCE, ZAMJENIKE GLAVNIH TUŽILACA I ŠEFOVE ODJELJENJA/ODSJEKA

Član 17.
(Glavni tužilac)

(1) Glavni tužioci kantonalnih/okružnih tužilaštava, uz posao rukovođenja tužilaštvom, dužni su mjesečno raditi neposredno na predmetima i ostvarivati:

a) u tužilaštvima do 7 tužilaca, 40% norme predviđene ovim pravilnikom;

b) u tužilaštvima od 8 do 15 tužilaca, 30% norme predviđene ovim pravilnikom;

c) u tužilaštvima od 16 do 25 tužilaca, 20% norme predviđene ovim pravilnikom;

d) u tužilaštvima s preko 25 tužilaca glavni tužioci ne trebaju rješavati predmete, osim u slučajevima kada je drugačije predviđeno posebnom odlukom ili uputstvom VSTV-a.

(2) Glavni tužilac Tužilaštva Bosne i Hercegovine, Federalnog tužilaštva Federacije Bosne i Hercegovine, Republičkog tužilaštva Republike Srpske, Tužilaštva Brčko Distrikta BiH, zamjenik glavnog republičkog tužioca RS – specijalni tužilac i posebni zamjenik glavnog federalnog tužioca nemaju obavezu zaduživanja predmeta i neposrednog rada po predmetima, osim u slučajevima kada je drugačije predviđeno posebnom odlukom ili uputstvom VSTV-a.

(3) Glavni tužioci su dužni blagovremeno rješavati pritužbe u toku godine i o tome voditi odgovarajuće evidencije.

Član 18.
(Zamjenici glavnih tužilaca i šefovi odjeljenja/odsjeka)

(1) Zamjenici glavnih tužilaca i šefovi odjeljenja/odsjeka, uz posao rukovođenja, dužni su raditi neposredno na predmetima i ostvarivati:

a) u odjeljenjima/odsjecima do 5 tužilaca, 80% norme predviđene ovim pravilnikom;

b) u odjeljenjima/odsjecima od 6 do 10 tužilaca, 70% norme predviđene ovim pravilnikom;

c) u odjeljenjima/odsjecima od 11 do 20 tužilaca, 60% norme predviđene ovim pravilnikom;

d) u odjeljenjima/odsjecima s preko 20 tužilaca, 50% norme predviđene ovim pravilnikom.

(2) Zamjenicima glavnih tužilaca i šefovima odjeljenja/odsjeka propisana orijentaciona norma dodatno se umanjuje srazmjerno zadacima koje im je delegirao glavni tužilac, o čemu se vode posebne evidencije. Glavni tužilac će o dodatnom procentualnom umanjenju norme iz stava 2. ovog člana donijeti posebnu odluku, koju će dostaviti VSTV-u odnosno Stalnoj komisiji za efikasnost tužilaštava.

PETI DIO – NAČIN MJERENJA RADA PO PREDMETIMA

Član 19.
(Mjerenje radnog rezultata)

(1) Rad tužilaca, šefova odjeljenja/odsjeka i glavnih tužilaca koji rade na predmetima prati se i vrednuje na način predviđen ovim pravilnikom, a na osnovu evidencije o broju i vrsti završenih predmeta.

(2) Orijentaciona tužilačka norma, u smislu ovog pravilnika, propisana je na godišnjem nivou.

(3) Evidentiranje rada tužilaca putem ovih mjerila vrši se manuelno ili putem TCMS sistema.

(4) Na kraju izvještajnog perioda vrši se obračun radnog rezultata na osnovu podataka iz TCMS-a i manuelnih evidencija.

(5) Godišnji rezultat rada tužioca dobije se tako da se završeni broj predmeta podijeli s normom za tu vrstu predmeta koja je propisana u članu 21. ovog pravilnika. Dobijeni rezultat se množenjem s brojem 100 iskazuje u obliku postotka.

Član 20.
(Opravdani razlozi za neispunjenje norme)

Opravdani razlozi za neispunjenje norme predviđene ovim pravilnikom su:

a) bolovanje;

b) plaćeno i neplaćeno odsustvo, u skladu s važećim zakonskim propisima;

c) nedovoljan broj predmeta u radu;

d) učešće u radu VSTV-a.

Član 21.
(Orijentaciona mjerila za praćenje rezultata rada tužilaca)

(1) Kantonalna/okružna tužilaštva i Tužilaštvo Brčko Distrikta BiH

Vrsta predmeta

Kazneni nalog

Obustavljanje i neprovođenje istrage

Optužnica/Tužilačka odluka

Završeno na drugi način

KT

154

154

Do 10 god.

145

Do 10 god.

1.450

 

Preko 10 god.

44

Preko 10 god.

440

 

KTA

X

616

X

6.160

 

KTN

X

1.540

X

15.400

 

KTRZ

X

5

5

50

 

KTARZ / KTNRZ

X

165

X

1.650

 

KTPO

38

38

Do 10 god.

34

Do 10 god.

340

 

Preko 10 god.

11

Preko 10 god.

110

 

KTAPO

X

200

X

2.000

 

KTNPO

X

200

X

2.000

 

KTO

X

7

7

70

 

KTAO

X

165

X

1.650

 

KTNO

 

165

X

1.650

 

KTK

38

38

Do 10 god.

34

Do 10 god.

340

 

Preko 10 god.

11 /KZ RS$$$U kategoriju predmeta KTK – optužnica preko 10 godina za okružna tužilaštva u Republici Srpskoj spadaju i predmeti za sljedeća krivična djela iz Krivičnog zakona Republike Srpske:

- član 347. stav 4., za iznos preko 50.000 KM,

- član 348. stav 3., za iznos preko 50.000 KM, i

- član 349. stav 2., za iznos preko 50.000 KM$$$

Preko 10 god.

110

 

KTAK

X

200

X

2.000

 

KTNK

X

200

X

2.000

 

KTT

X

3

3

30

 

KTAT

X

3

3

30

 

KTNT

X

3

3

30

 

KTPOM / KTMPOM

X

X

300

X

 

 

Vrsta predmeta

Saglasnost za izricanje mjere policijskog upozorenja

Tužilačka odluka

Završeno na drugi način

 

KTM

308

154

1.540

 

 



(2) Tužilaštvo BiH, Posebno odjeljenje Republičkog tužilaštva RS i Posebno odjeljenje Federalnog tužilaštva FBiH

Vrsta predmeta

Kazneni nalog

Obustavljanje i neprovođenje istrage

Optužnica/Tužilačka odluka

Završeno na drugi način

KT

66

66

Do 10 god.

62

Do 10 god.

620

 

Preko 10 god.

45

Preko 10 god.

450

 

KTA

X

264

X

2.640

 

KTN

X

660

X

6.600

 

KTRZ

X

4

4

40

 

KTARZ

X

150

X

1.500

 

KTNRZ

X

150

X

1.500

 

KTPO

35

35

Do 10 god.

31

Do 10 god.

310

 

Preko 10 god.

10

Preko 10 god.

100

 

KTAPO

X

165

X

1.650

 

KTNPO

X

165

X

1.650

 

KTO

X

6

6

60

 

KTAO

X

150

X

1.500

 

KTNO

X

150

X

1.500

 

KTK

35

35

Do 10 god.

31

Do 10 god.

310

 

Preko 10 god.

10 / KZ RS$$$U kategoriju predmeta KTK – optužnica preko 10 godina za Posebno odjeljenje Republičkog tužilaštva RS spadaju i predmeti za sljedeća krivična djela iz Krivičnog zakona Republike Srpske:

- član 347. stav 4., za iznos preko 50.000 KM,

- član 348. stav 3., za iznos preko 50.000 KM, i

- član 349. stav 2., za iznos preko 50.000 KM.$$$

Preko 10 god.

100

 

KTAK

X

165

X

1.650

 

KTNK

X

165

X

1.650

 

KTT

X

3

3

9

 

KTAT

X

3

3

9

 

KTNT

X

3

3

9

 

KTPOM / KTMPOM

X

X

200

X

 

KTEKS

X

X

150

1.500

 

 

Vrsta predmeta

Saglasnost za izricanje mjere policijskog upozorenja

Tužilačka odluka

Završeno na drugi način

 

KTM

308

154

1.540

 

 



(3) Vrijednosti iz stavova 1. i 2. ovog člana, koje predstavljaju godišnju normu tužioca za pojedine vrste predmeta, propisane su alternativno.

ŠESTI DIO – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22.
(Izmjene i dopune Pravilnika)

Ovaj pravilnik može mijenjati VSTV na svoju inicijativu ili na osnovu obrazloženog prijedloga Stalne komisije za efikasnost tužilaštava.

Član 23.
(Prestanak primjene propisa)

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o orijentacionim mjerilima za rad tužilaca u tužilaštvima u BiH br. 13-02-4063-1/2012 od 12.12.2012. godine, Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o orijentacionim mjerilima za rad tužilaca u tužilaštvima u BiH br. 13-02-11-2/2013 od 3.1.2014. godine i Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o orijentacionim mjerilima br. 13-02-11-5/2014 od 24.12.2014. godine.

Član 24.
(Stupanje na snagu i primjena)

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", a primjenjuje se od 1. 1. 2016. godine.

Broj 13-02-2-2132-1/2016
21. jula 2016. godine


Predsjednik VSTV-a
Milan Tegeltija, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!