Službeni glasnik BiH, broj 62/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 11. stav (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2024. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 50/24) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 58. sjednici, održanoj 29.8.2024. godine, donijelo je
ODLUKU
O KRITERIJIMA ZA RASPORED SREDSTAVA NAMIJENJENIH ZA TEKUĆI GRANT "SUFINANSIRANJE SPORTSKIH MANIFESTACIJA" ZA PERIOD 2024. - 2026. GODINE
Član 1.
(Predmet Odluke)
Ovom odlukom utvrđuju se subjekti koji ostvaruju pravo na podnošenje prijave, kriteriji, uvjeti, potrebna dokumentacija, postupak podnošenje prijave i ciljevi za dodjelu sredstava, izvještavanje i kontrola dodijeljenih sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024. - 2026. godine.
Član 2.
(Upotreba ženskog ili muškog roda)
Riječi, koje su radi preglednosti navedene u jednom rodu, bez diskriminacije se odnose i na muški i na ženski rod.
Član 3.
(Subjekti koji imaju pravo podnošenja prijave za grant)
(1) Pravo podnošenja prijave za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024. - 2026. godine imaju:
a) Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine,
b) Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine,
c) Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini,
d) sportski savezi registrirani u Bosni i Hercegovini,
e) sportski savezi lica s invaliditetom registriranih u Bosni i Hercegovini i
f) sportski klubovi u Bosni i Hercegovini, koji organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama. (2) Sredstvima namijenjenim za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024. - 2026. godine sufinansiraju se i podržavaju projekti u oblasti sporta u skladu s kriterijima iz člana 4. ove оdluke.
(3) Sportski subjekti iz stava (1) tač. a), b), c), d) i e) ovog člana mogu aplicirati s jednim projektom u okviru ovog granta.
(4) Projekti, s kojima apliciraju subjekti iz stava (1) ovog člana, moraju se odnositi na budžetsku godinu za koju je raspisan Javni poziv za "Sufinansiranje sportskih manifestacija".
5) Sportski subjekti iz stava (1) tačka f) ovog člana mogu aplicirati za jednu međunarodnu sportsku manifestaciju, osim aplikanata koji učestvuju u evropskim kvalifikacijama i ligama koje zahtijevaju veći broj utakmica.
(6) Za organizaciju međunarodnih takmičenja u Bosni i Hercegovini potrebno je imati saglasnost Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), u skladu s članom 54. Zakona o sportu u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 27/08, 102/09 i 66/16).
Član 4.
(Kriteriji za vrednovanje podnesenih prijava)
Sredstva namijenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024.-2026. godine, dodjeljuju se prema sljedećim kriterijima:
a) mjera u kojoj projekat doprinosi razvoju vrhunskog sporta;
b) značaj projekta;
c) broj učesnika uključenih u projekаt i rodna zastupljenost;
d) ostvareni sportski rezultati u proteklom periodu kluba i takmičenja;
e) broj članica koje podnosilac zahtjeva okuplja (Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini, sportski savezi registrirani u Bosni i Hercegovini, sportski savezi lica s invaliditetom registrirani u Bosni i Hercegovini).
Član 5.
(Izuzeće)
(1) Na dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024. - 2026. godine nemaju pravo:
a) sportski subjekat koji do dana raspisivanja Javnog poziva za "Sufinansiranje sportskih manifestacija" (u daljnjem tekstu: Javni poziv) nije izvršio sve svoje obaveze iz ranije zaključenih ugovora s Ministarstvom za prethodne tri godine u kojima je raspisivan navedeni javni poziv.
b) izuzeće se odnosi i na ovlašteno lice koje je zaključilo ugovor iz tačke a) stav (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog sportskog subjekta, koji aplicira za sredstva na osnovu objavljenog javnog poziva, ako se to lice javi kao ovlašteno lice;
c) sportski subjekti koji nemaju prethodno izdatu saglasnost Ministarstva u skladu s članom 54. Zakona o sportu u Bosni i Hercegovini;
d) ako subjekt iz člana 3. stava (5) ove odluke aplicira za više od jedne međunarodne sportske manifestacije, njegova aplikacija se odbacuje.
(2) Projekat koji svojim sadržajem na bilo koji način krši odredbe Olimpijske te Paraolimpijske povelje i Evropske povelje o sportu se odbacuje.
(3) Iz sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024. - 2026. godine, neće se sufinansirati obaveze nastale na osnovu profesionalnih ugovora između sportskog subjekta i sportista, odnosno sportistkinja.
(4) Iz sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za period 2024. - 2026. godine neće se sufinansirati obaveze nastale na osnovu priprema takmičenja, kako u individualnim, tako i u kolektivnim sportovima.
(5) Jedno fizičko lice se može pojaviti kao ovlašteno lice u samo jednom sportskom subjektu. Ako se jedno lice pojavi kao ovlašteno lice u više sportskih subjekata koji apliciraju za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za određenu godinu u kojoj se raspisuje Javni poziv, Komisija iz člana 12. ove odluke odbacuje svaku podnesenu prijavu sportskih subjekata u kojima se to lice pojavljuje kao ovlašteno/odgovorno lice.
Član 6.
(Iznos ukupnih sredstava granta)
(1) Ukupna raspoloživa sredstva namijenjena za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2024. godinu utvrđena su Zakonom o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2024. godinu u iznosu od 1.342.000,00 KM.
(2) Sredstva za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" za 2025. i 2026. godinu će se utvrditi Zakonom o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za svaku godinu pojedinačno.
Član 7.
(Raspodjela sredstava)
(1) Raspoloživa sredstva utvrđena Zakonom o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za određenu godinu u kojoj se raspisuje Javni poziv namijenjen za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" se dijele:
a) Olimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine, Paraolimpijskom komitetu Bosne i Hercegovine, Specijalnoj olimpijadi u Bosni i Hercegovini, sportskim savezima registriranim u Bosni i Hercegovini i sportskim savezima lica s invaliditetom registriranim u Bosni i Hercegovini, u iznosu od 800.000,00 KM;
b) Sportskim klubovima, koji organiziraju ili učestvuju na međunarodnim sportskim manifestacijama sredstva u iznosu od 542.000,00 KM.
(2) Sredstvima tekućeg granta sufinansiraju se isključivo aktivnosti navedene u Obrascu B, koji je sastavni dio ove odluke.
(3) Troškovi reprezentacije koji se odnose na ishranu i piće, ne mogu biti veći od 5% od ukupno odobrenog iznosa sredstava za podržani projekat. Troškovi taksi usluga, mobilnih telefona i goriva nisu prihvatljivi.
(4) Sredstva se dodjeljuju namjenski korisniku sredstava za predloženi projekt i nije dozvoljeno vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava i samog projekta.
(5) Minimalni iznos sredstava koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 3.000,00 KM, a maksimalni iznos koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 150.000,00 KM i to:
a) Olimpijski komitet Bosne i Hercegovine, Paraolimpijski komitet Bosne i Hercegovine i Specijalna olimpijada u Bosni i Hercegovini mogu aplicirati za iznos do 150.000,00 KM za projektne aktivnosti u godini u kojoj se raspisuje Javni poziv;
b) sportski savezi u Bosni i Hercegovini i sportski savezi lica s invaliditetom u Bosni i Hercegovini registrirani u skladu sa Zakonom o sportu u Bosni i Hercegovini i koji su uvedeni u Registar pravnih i fizičkih lica u oblasti sporta na nivou Bosne i Hercegovine kod Ministarstva mogu aplicirati za iznos od 5.000,00 KM do 50.000,00 KM;
c) sportski savezi u Bosni i Hercegovini i sportski savezi lica s invaliditetom u Bosni i Hercegovini registrirani u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama u Ministarstvu pravde Bosne i Hercegovine mogu aplicirati za iznos od 5.000,00 KM do 30.000,00 KM;
d) sportski savezi registrirani u entitetskim ministarstvima mogu aplicirati za iznos od 5.000,00 KM do 15.000,00 KM;
e) sportski klub koji organizira sportsku manifestaciju međunarodnog karaktera u Bosni i Hercegovini ili učestvuje na istim van Bosne i Hercegovine može aplicirati za iznos od 3.000,00 KM do 10.000,00 KM;
f) sportski klub u individualnom sportu čiji sportista ostvari normu za učešće na Olimpijskim i Paraolimpijskim igrama, u godini u kojoj se raspisuje Javni poziv, ostvaruje pravo na iznos od 15.000,00 KM.
(6) Sredstvima namijenjenim za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" sufinansiraju se projekti korisnika sredstava koji se realiziraju u kalendarskoj godini raspisivanja Javnog poziva, s izuzetkom zimskih sportova, čija realizacija može trajati do 30. aprila naredne godine.
(7) Ako matična sportska federacija izmijeni unaprijed definiran datum održavanja sportske manifestacije, za čiju realizaciju su korisniku dodijeljena sredstva, korisnik sredstava je dužan službeno obavijestiti Ministarstvo o razlozima pomjeranja i novom terminu održavanja te sportske manifestacije. Uz obavještenje potrebno je da korisnik sredstava priloži odgovarajući dokaz, na koje Ministarstvo izdaje novu saglasnost.
Član 8.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)
(1) Cilj dodijele sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" je:
a) ostvarivanje javnog interesa, s obzirom na to da je sport u Bosni i Hercegovini djelatnost od javnog interesa;
b) povećanje broja sportista/sportistkinja na međunarodnim takmičenjima i povećan broj ostvarenih normi za olimpijske, paraolimpijske igre, svjetska i evropska prvenstva i
c) povećanje broja međunarodnih takmičenja koja se organiziraju u Bosni i Hercegovini i doprinos razvoju sporta u Bosni i Hercegovini;
d) ravnomjeran razvoj sporta u Bosni i Hercegovini.
(2) Indikator učinka za cilj iz stava (1) tačka b) ovog člana je povećan broj učestvovanja sportista/sportašica iz Bosne i Hercegovine na međunarodnim sportskim takmičenjima, a za cilj iz stava (1) tačka c) ovog člana povećan broj međunarodnih takmičenja koja se organiziraju u Bosni i Hercegovini.
(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su Narativni izvještaj, uz koji se kao dokazi dostavljaju fotografije, izvještaji medija i kopije zapisnika.
Član 9
(Javni poziv)
(1) Grant sredstva dodjeljuju se Javnim pozivom.
(2) Javni poziv će se objaviti nakon usvajanja Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza institucija Bosne i Hercegovine za svaku tekuću godinu.
(3) Ministarstvo objavljuje javni poziv na internetskoj stranici Ministarstva. Obavještenje o objavi Javnog poziva objavljuje se u tri dnevna lista, koji se distribuiraju na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, uz napomenu da je tekst Javnog poziva objavljen na internetskoj stranici Ministarstva.
(4) Javni poziv otvoren je 21 dan od dana posljednje objave u dnevnom listu.
Član 10.
(Potrebna dokumentacija i način dostavljanja)
(1) Povodom prijave na Javni poziv potrebno je priložiti sljedeću dokumentaciju:
a) obrazac A;
b) uvjerenje o poreznoj registraciji (identifikacioni broj) (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa);
c) aktuelni izvod iz registra nadležnog organa, ne stariji od 60 dana od dana raspisivanja Javnog poziva (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa);
d) rješenje o razvrstavanju prema djelatnosti izdato od nadležnog zavoda za statistiku;
e) potvrda banke o postojanju transakciijskog računa na ime sportskog subjekta ne starija od 30 dana od dana raspisivanja Javnog poziva, (original ili kopija ovjerena od nadležnog organa), kao i dokaz da račun nije bio blokiran u zadnjih 6 mjeseci;
f) plan utroška sredstava na Obrascu B - s taksativno navedenim troškovima (potpisan od ovlaštenog lica i ovjeren pečatom podnosioca zahtjeva). U planu utroška sredstava mora biti jasno naznačeno za koje aktivnosti se traže sredstva od Ministarstva;
g) izjava podnosioca prijave, potpisana od ovlaštenog lica i ovjerena pečatom podnosioca prijave, kojom potvrđuje da dodijeljena sredstva iz ovog granta neće koristiti za finansiranje obaveza nastalih na osnovu profesionalnih ugovora sa sportistima/sportistkinjama;
h) sportski subjekti iz člana 3. stav (1) tačka f) ove odluke potrebno je da dostave potvrdu da su članovi matičnog entitetskog sportskog saveza registriranog u Bosni i Hercegovini;
i) potvrda Olimpijskog komiteta Bosne i Hercegovine ili Paraolimpijskog komiteta Bosne i Hercegovine u skladu s članom 7. stav (5) tačka f);
j) izjava podnosioca prijave, čija forma je dio ove odluke (Prilog 1.), potpisana od ovlaštenog lica i ovjerena pečatom podnosioca prijave;
k) ako traženu dokumentaciju potpisuје lice koje nije ovlašteno, obavezno je priložiti punomoć.
(2) Aplikacioni obrazac (Obrazac-A), Plan utroška sredstava (Obrazac-B), Evaluacijski obrazac (Obrazac-C), Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava (Obrazac-D), Obrazac za Narativni izvještaj (Obrazac-E), Ukupna doznačena sredstva sa svih nivoa administrativnog organiziranja u Bosni i Hercegovini u godini u kojoj se raspisuje Javni poziv (Obrazac F) i Uputstvo za popunjavanje obrazaca su sastavni dijelovi ove odluke.
(3) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke k) se dostavlja navedenim redoslijedom i mora biti uvezana u cjelinu i popunjena elektronski, a svaka stranica ručno numerirana s potpisom i pečatom.
(4) Dokumentacija koja ne bude dostavljena na način definiran prethodnim stavom, neće biti razmatrana i smatrat će se neurednom.
(5) Nepotpuna i neblagovremena prijava neće biti razmatrana i odbacuje se.
Član 11.
(Način dostavljanja prijave)
Prijavu dostaviti poštom na adresu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Trg BiH 3, 71000 Sarajevo, u zatvorenim kovertama, s naznakom "NE OTVARATI" i punim nazivom javnog poziva na koji se dostavlja prijava.
Član 12.
(Imenovanje i zadaci Komisije za razmatranje prijava)
(1) Ministrica civilnih poslova rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje prijava pristiglih na osnovu Javnog poziva za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija", za svaku godinu u kojoj se raspisuje Javni poziv (u daljnjem tekstu: Komisija).
(2) Komisija se sastoji od pet članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije, osim članova iz Ministarstva ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajuća Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njena dva zamjenika. Komisija bira predsjedavajućeg i bliže uređujе djelokrug i način svog rada u Poslovniku o radu i u svom radu odlučuje konsenzusom.
(3) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti pristigle dokumentacije.
(4) Komisija je dužna izvršiti bodovanje prema Evaluacijskom obrascu, koji je dio ove odluke, za subjekte koji su dostavili dokumentaciju u skladu s članom 10. ove odluke.
(5) Predsjedavajući i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u radu Komisije.(6) Komisija je dužnа poslove definirane ovim članom izvršiti u roku 45 radnih dana od dana početka rada.
(
7) Komisija dostavlja Prijedlog odluke o rasporedu sredstava namijenjenih za tekući grant "Sufinansiranje sportskih manifestacija" (u daljnjem tekstu: Prijedlog odluke o rasporedu sredstava) ministrici civilnih poslova Bosne i Hercegovine. Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine dostavlja Prijedlog odluke o rasporedu sredstava Vijeću ministara Bosne i Hercegovine.
Član 13.
(Kriteriji za evaluaciju prijava)
(1) Evaluaciju dostavljenih prijava Komisija obavlja sistemom bodovanja, koji se unosi u tabelu za ocjenjivanje, koja se nalazi na Evaluacijskom obrascu, koji je sastavni dio ove odluke.
(2) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema Evaluacijskom obrascu. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuju. Preostali bodovi se sabiraju i dijele s pet i daju rezultat, odnosno ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang lista. Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu u skladu s ostvarenim bodovima.
Član 14.
(Odluka o rasporedu sredstava)
(1) Odluku o rasporedu sredstava donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine.
(2) Odluka o rasporedu sredstava se objavljuje u "Službenom glasniku BiH" i na internetskoj stranici Ministarstva.
Član 15.
(Obavještenja)
(1) Podnosilac, koji je učestvovao u Javnom pozivu, a čija prijava nije stigla blagovremeno, koja je neuredna ili nepotpuna, odnosno podnosilac čiji projekat nije zadovoljio kriterij ostvarenog dovoljnog broja bodova za vrednovanje, obavještava se na internetskoj stranici Ministarstva.
(2) Podnosilac koji je učestvovao u Javnom pozivu, a kojem su dodijeljena sredstva iz granta "Sufinansiranje sportskih manifestacija", smatra se obaviještenim objavljivanjem Odluke o rasporedu sredstava u "Službenom glasniku BiH" i na internetskoj stranici Ministarstva.
Član 16.
(Potpisivanje ugovora)
(1) Ministarstvo s korisnicima sredstava, nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava, te ona bude objavljena u "Službenom glasniku BiH", zaključuje ugovor, u kojem se definiraju međusobna prava i obaveze ugovornih strana.
(2) Prije zaključivanja ugovora, korisnici sredstava se obavještavaju elektronski o Odluci Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i visini odobrenih sredstava, te se od istih traži da u roku od sedam dana dostave:
a) korigirani plan utroška sredstava usklađen s dodijeljenim sredstvima je dio ugovora iz stava (1) ovog člana i on mora biti potpisan od ovlaštenog lica i ovjeren pečatom,
b) pri sačinjavanju korigiranog plana utroška sredstava projekta dozvoljeno je mijenjanje iznosa po linijama plana utroška sredstava, ali ne i mijenjanje linija plana utroška sredstava,
(3) Ako korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz stava (2) ovog člana, gubi pravo na korištenje sredstava, te je u tom slučaju dužan službeno obavijestiti Ministarstvo u roku od sedam dana.
(4) Korisniku sredstava, kojem su dodijeljena sredstva, nije dozvoljeno korištenje naziva Ministarstva, bez prethodne pisane saglasnosti Ministarstva.
Član 17.
(Podnošenje izvještaja)
(1) Korisnici sredstava iz člana 3. ove odluke dužni su Ministarstvu dostaviti Izvještaj o utrošku sredstava i Izvještaj o implementaciji (Narativni izvještaj), na obrascima D i E, koji su sastavni dijelovi ove odluke, najkasnije u roku od 30 dana od dana održavanja manifestacije.
(2) Ako Komisija za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava ustanovi da korisnik sredstava nije dostavio izvještaj ili dostavljeni izvještaj nije u skladu sa stavom (1) ovog člana, Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo službeno to od njega zatraži. Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim organom i zabranjuje se prijavljivanje istom na javne pozive, koje raspisuje Ministarstvo.
(3) Korisnik sredstava dužan je voditi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lahko mogu identificirati.
(4) Izvještaj o utrošku sredstava obаvezno sadrži kopije originalnih fiskalnih isprava, platnih izvoda i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale pri implementaciji projekta, u skladu s važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovo područje. Narativni izvještaj obavezno mora sadržavati, uz opis realiziranih aktivnosti fotografije, izvještaje medija, zapisnike i drugo što predstavlja dokaz o održanoj manifestaciji.
(5) Korisnik sredstava dužan je da računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju, u slučaju potrebe ustupi za razmatranje i kontrolu Ministarstvu ili organu koji ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili drugom zakonom ovlaštenom organu.
(6) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorno tijelo u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", br. 39/14, 59/22 i 50/24), (u daljnjem tekstu: Zakon) za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstva odobrenog projekta, korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom, odnosno doznačena sredstva će utrošiti u skladu sa zakonskim propisima i pravdati relevantnim računovodstveno - finansijskim dokazima.
(7) Ako korisnik sredstava granta nema status ugovornog organa (udruženja, fondacije i sl.), s obzirom na to da se radi o trošenju javnih sredstava, korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodijeljena sredstva i priložiti Izjavu o transparentnom trošenju sredstava.
(8) Korisnik sredstava kojem su dodijeljena sredstva u iznosu od 20.000,00 KM i više dužan je dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 18. ove odluke.
(9) Korisnik može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenog korigiranog plana utroška sredstava bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.
Član 18.
(Nezavisna revizija)
(1) U skladu s članom 17. stav (8) ove odluke korisnik sredstava kojem su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužan je dostaviti Izvještaj o utrošku sredstava nezavisne revizije.
(2) Korisnik sredstava troškove nezavisne revizije može planirati u okviru plana utroška sredstava projekta s kojim aplicira na javni poziv.
(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru korigiranog plana utroška sredstava iz ugovora, provjerava:
a) stvarno nastali trošak - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava. S tim u vezi, revizor provjerava svu dokumentaciju i dokaze o plaćanju;
b) rok za implementaciju projekta - revizor provjerava da li su troškovi za svaku stavku nastali u toku perioda za implementaciju aktivnosti;
c) plan utroška sredstava - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku naveden u korigiranom planu utroška sredstava projekta koji je dio ugovora;
d) neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da li je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti;
e) evidencija - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika sredstava i da li je evidentiran u skladu s važećim računovodstvenim standardima;
f) opravdanost - revizor potvrđuje da li je trošak za svaku stavku potkrepljiv dokazima i pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko-računovodstvena dokumentacija u skladu sa zakonskim propisima se prilaže uz izvještaj;
g) revizor provjerava da li se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže s osnovnim dokumentima koji dokazuju isto (računi, platni izvodi i dr.) i da li je korišten tačan kurs, gdje je to primjenljivo;
h) revizor provjerava vrstu troškova za svaku stavku i utvrđuje da li je svaka stavka troška klasificirana pod tačnim (pod) naslovom u Izvještaju o utrošku sredstava;
i) poštovanje pravila nabavke - revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, gdje je to primjenljivo;
j) revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi, te da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstvenim dokazima, te da li su poštovani propisi koji se odnose na blagajničko i gotovinsko plaćanje.
Član 19.
(Kontrola utrošenih sredstava)
(1) Kontrola realizacije odobrenih projekata se vrši po njihovom završetku na osnovu dostavljenih izvještaja. Kontrola obuhvata:
a) analizu Narativnog izvještaja o realizaciji projekta,b) analizu Izvještaja o utrošku sredstava.
(2) Komisija za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava iz stava (1) tačka b) ovog člana imenuje ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine. Komisija se sastoji od tri člana i sekretara iz Ministarstva. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada Poslovnikom o radu.
(3) Članovi Komisije za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava ne mogu biti lica koja su učestvovala u radu Komisije za razmatranje primljenih projekata i sačinjavanje Prijedloga odluke o rasporedu sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje sportskih manifestacija".
(4) Subjekti koji podliježu obavezi dostavljanja Izvještaje nezavisne revizije, dostavljaju ga uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za Narativni i Izvještaj o utrošku sredstava.
(5) Ako je Izvještaj nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ako je isti sačinjen i potkrepljiv dokazima navedenim u članu 18. ove odluke, isti ne podliježe analizi Komisije za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava.
(6) Stručno - analitičku podršku Komisiji za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava pružaju državni službenici Ministarstva imenovani rješenjem ministrice.
(7) Zadatak Komisije za kontrolu Izvještaja o utrošku sredstava je izvršiti kontrolu realizacije odobrenih projekata po tekućem grantu "Sufinansiranje sportskih manifestacija", a na osnovu analize dostavljenog kompletnog Izvještaja o utrošku sredstava i to:
a) da li su troškovi za svaku navedenu stavku prihvatljivi i u skladu sa strukturom troškova projekta (Obrazac B);
b) da li je utrošak za svaku navedenu stavku stvarno nastao i da li se odnosi na korisnika sredstava (fakture, ugovori, dokazi o plaćanju i sl.);
c) da li je utrošak sredstava za svaku navedenu stavku opravdan relevantnim dokazima i posebnom pratećom dokumentacijom (računi, platni izvodi i sl.);
d) da li je korisnik transparentno trošio dodijeljena sredstva u skladu s članom 17. st. (6) i (7) ove odluke.
(8) Ako su kod korisnika sredstava u Izvještaju o utrošku sredstava utvrđene greške tehničke prirode, koje podrazumijevaju nepravilno popunjene obrasce, korisnik sredstava se obavještava pisanim ili elektronskim putom, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od dana prijema obavijesti. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke, Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa neopravdanih sredstava, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo službeno to od njega zatraži. Ako se sredstva ne uplate u zadanom roku, pokreće se postupak pred nadležnim tijelom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje mu se prijavljivanje na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(9) Ako se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava, korisnik sredstava je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo službeno o tome obavijesti. Ako korisnik ne izvrši povrat sredstava, Ministarstvo će pokrenuti postupak pred nadležnim tijelom i zabranjuje mu se prijavljivanje na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(10) Ako korisnik nije utrošio ili opravdao cjelokupna doznačena sredstva za realizaciju odobrenog projekta, dužan je izvršiti povrat neutrošenih ili neopravdanih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada ga Ministarstvo službeno obavijesti o istom. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku, pokreće se postupak pred nadležnim tijelom protiv korisnika sredstava koji nije izvršio povrat neutrošenih sredstava i zabranjuje mu se prijavljivanje na javne pozive koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(11) Korisnik sredstava, u situacijama kada po zahtjevu Ministarstva izvrši povrat sredstava, dužan je o tome obavijestiti Ministarstvo i dostaviti dokaz o izvršenom povratu sredstava Ministarstvu.
(12) Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, dostavlja Vijeću ministara Bosne i Hercegovine Izvještaj o namjenskom utrošku sredstava na osnovu izvještaja krajnjih korisnika sredstava.
Član 20.
(Stupanje na snagu)
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".
I Z J A V A
Ja, ovdje potpisani _____________________, _______________________________
(ime, prezime i adresa ovlaštene osobe pravnog subjekta nositelja projekta) ovlaštena osoba __________________________________________________
(naziv i adresa pravnog subjekta nositelja projekta
pod punom kaznenom, moralnom i materijalnom odgovornošću
1. Potvrđujem da su:
a) Vjerodostojno navedeni podaci u aplikacijskom obrascu;
b) Popunjen, potpisan i službenim pečatom ovjeren Plan utroška sredstava, na obrascu za Plan utroška sredstava sa izvorima prihoda i očekivanim rashodima i jasno naznačeno za koje aktivnosti se traže sredstva od strane Ministarstva, a za koje aktivnosti su osigurana sredstva iz drugih izvora;
c) Da su osigurana/ nisu osigurana sredstava za implementaciju projekta a iz sljedećih izvora:_____________________________________________________________________, u iznosu________________ a koji sufinansiraju projekat,_________________odnosno sljedeće aktivnosti:___________________________________________________________
(Pojašnjenje (c): podvući opciju osigurana ili nisu osigurana sredstva)
d) Da ista aktivnost ili dio aktivnosti koji je u cijelosti finansiran sredstvima Ministarstva, nije finansiran iz drugog izvora
2. Potvrđujem da je gore imenovani pravni subjekt registriran u relevantnim registrima u Bosni i Hercegovini za obavljanje poslova potrebnih za implementaciju projekta, što dokazujem aktualnim izvodom iz registra nadležnog tijela (ovjerena kopija) i rješenjem o razvrstavanju prema djelatnosti izdatog od nadležnog zavoda za statistiku (ovjerena kopija).
3. Potvrđujem da je gore navedeni pravni subjekt ekonomski i finansijski podoban za implementaciju projekta, a s kojim se prijavljujemo na javni poziv što dokazujem kopijom godišnjeg obračuna o poslovanju za prethodnu godinu, ovjerenog od Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge/ finansijske analitičke agencije (APIF-a/FIA-e);
4. U slučaju kontrole utroška doznačenih sredstava potvrđujem da ću osigurati svu potrebnu potporu kako bi se mogla izvršiti provjera da li je projekat realiziran u skladu sa zaključenim Ugovorom s Ministarstvom i projektom.
5. Svjestan sam da će Ministarstvo odbiti učešće gore navedenog subjekta u postupku po javnom pozivu, ako smo subjekt odnosno ja, kao njena ovlaštena osoba, propustili dostaviti ili dostavili pogrešne informacije i dokumente koji su traženi javnim pozivom, ili odbili potpisati ovu izjavu ili ako se pregledom dostavljenih dokumenata ustanovi da subjekt ne ispunjava neki od kriterija navedenih u Odluci o kriterijima za dodjelu sredstava namijenjenih za tekući grant „Sufinansiranje sportskih manifestacija“ za period 2024.-2026. godine.
6. Potvrđujem da ovu izjavu dajem kao ovlaštena osoba navedenog pravnog subjekta s ovlaštenjima za davanje ovakve izjave pod punom kaznenom, materijalnom i moralnom odgovornošću.
IZJAVLJENO: ____________, ____. ___.__ godine
(mjesto, datum)
(ime i prezime, potpis i pečat
UPUTSTVO
za popunjavanje obrazaca
OBRAZAC A
I. Osnovni podaci
Aplikacioni obrazac se popunjava na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće biti razmatran.
Podnosilac projekta je odgovoran za dostavu tаčnih podataka. Bilo koja promjena adrese, broja telefona, faksa, e-mail-a ili promjene kontakt i ovlaštene osobe se mora naznačiti u pisanoj formi Ministarstvu. Ministarstvo neće biti odgovorno u slučaju da ne uspije kontaktirati podnosioca projekta.
II. Sažetak projekta (maksimalno jedna stranica)
Sažetak počinje s navođenjem projektnog cilja, njegovim opisom, te sa opisom aktivnosti kojim se planira postići cilj. Sažetak će sadržavati informacije o periodu implementacije, ukupni broj korisnika projekta, projektnu lokaciju aktivnosti i ukupna vrijednost projekta sa iznosom koji se traži kao sufinansiranje od Ministarstva.
III. Plan utroška sredstava
U ovom dijelu se opisuju sve vrste troškova koje se očekuju tijekom provođenja projekta, a neophodni su za njegovu implementaciju. Projekat treba u potpunosti pratiti navedene aktivnosti.
IV. Administrativni troškovi
Administrativnim troškovima smatraju se bankarski troškovi, uredski materijal i troškovi nezavisne revizije.
Također, navedite sve relevantne projektne stavke za ovaj projekt i to da za svaku aktivnost posebice procijenite sve troškove uključujući i ljudske resurse. Uključite i informacije o dodatnim izvorima finansiranja.
V. Plan aktivnosti
U navedenoj tabeli se navodi vremenski okvir za provođenje aktivnosti. U planu aktivnosti se navodi planirano vrijeme za provođenje aktivnosti. Ne stavljati nazive mjeseca nego numerirati iste (označiti sa X).
VI. Izvori finansiranja
Iznos finansiranja navesti u konvertibilnim markama.
OBRAZAC B – PLAN UTROŠKA SREDSTAVA
Tabela 1. Troškovi projekta
Obrazac za Plan utroška sredstava projekta se popunjava na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće se razmatrati.
U koloni Aktivnosti se upisuje iznos traženih sredstva od Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.
Tabela 2. Administrativni troškovi
U koloni Administrativni troškovi se unose podaci koji se odnose na bankarske troškove, uredski materijal i troškovi nezavisne revizije.
Tabela 3. Pregled Plana utroška sredstava
U navedenoj tabeli se upisuju ukupni troškovi traženih sredstava od Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine.
OBRAZAC C – EVALUACIONI OBRAZAC
Evaluacija će se provoditi u dva koraka. Zadovoljenje kriterija prvog koraka je preduvjet drugostepene evaluacije.
Prvi korak evaluacije se odnosi na procjenu zadovoljenja administrativnih i tehničkih kriterija za prijavu a drugi procjenu kriterija kvaliteta.
Nakon krajnjeg roka za predaju prijedloga projekata, članovi Komisija će otvoriti sve prispjele prijedloge projekata i napraviti popis organizacija koje su poslale aplikacije.
Administrativni i tehnički kriteriji za prijavu
- Aplikacija je poslana na adresu Ministarstva u skladu sa rokovima navedenim u Javnom pozivu, što dokazuje poštanski pečat. Ako je aplikacija poslana nakon roka, aplikacija se ne uzima u razmatranje;
- Aplikacija je u potpunosti popunjena i sadrži svu obaveznu dokumentaciju traženu javnim pozivom, u suprotnom aplikacija neće biti razmatrana;
- Aplikacija mora biti popunjena na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednom i neće biti razmatrana.
- Aplikant zadovoljava kriterije iz sekcije „Ko može aplicirati na javni poziv“. Ako je pravni status aplikanta drugačiji od navedenih koji mogu aplicirati, aplikacija neće biti razmatrana;
- Ako prijedlog projekta nije usklađen s namjenom javnog poziva, aplikacija neće biti razmatrana;
Kriteriji kvalitetа
Evaluacija kvalitete aplikacija, uključujući i predloženog finansijskog plana projekta, kapaciteta aplikanta i partnera, će se provesti u skladu s evaluacionom tabelom. Evaluacioni kriteriji su podijeljeni u sekcije. Svaki projekt će pod svakom sekcijom biti ocijenjen.
Evaluacionu tabelu, pojedinačno za svaku aplikaciju, svojim potpisom ovjerava svaki član Komisije:
Član 1 ___________________________
Član 2 ____________________________
Član 3 ___________________________
Član 4 ____________________________
Član 5 ___________________________
Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema jedinstvenom Evaluacionom obrascu iz kojeg su vidljive ocjene svih članova Komisije. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuje. Preostali bodovi se sabiraju i dijele s pet i daju rezultat - ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang lista. U skladu s rang listom i prihvatljivim troškovima u okviru Plana utroška sredstava aplikanta, Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu vodeći računa da se za dodijeljena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.
Ako je ukupni broj bodova manji od 55, aplikacija neće biti finansijski podržana.
Nakon evaluacije, bit će kreirana lista aplikacija sa 55 i više bodova i ukupno odobrenim sredstvima.
U zavisnosti od dostupnih sredstava, odabrat će se oni projekti za finansijsku podršku s te liste.
Nakon donošenja Odluke o dodjeli sredstava, ista se objavljuje se na internetskoj stranici Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Službenom glasniku BiH, te će sportskim organizacijama čiji je projekat odobren biti ponuđeno potpisivanje ugovora.
OBRAZAC D - IZVJEŠTAJ O UTROŠKU SREDSTAVA
Obrazac za Izvještaj o utrošku sredstava popunjava se na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće biti razmatran.
Tabela 1. Projektni troškovi
U tabeli projektni troškovi se upisuje naziv aktivnosti i iznos odobrenih sredstava od
Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine u konvertibilnim markama.
Tabela 2. Administrativni troškovi-Troškovi podrške projektu
U koloni troškovi podrške projektu se unose podaci koji se odnose na uredski materijal, bankarski troškovi i troškovi nezavisne revizije u konvertibilnim markama.
Tabela 3. Pregled Plana utroška sredstava
U koloni Pregled Plana utroška sredstava se upisuje ukupan Plan utroška sredstava i iznos sredstava od Ministarstva civilnih poslova u konvertibilnim markama.
Tabela 4. Finansijska dokumentacija
U ovoj tabeli se navodi finansijska dokumentacija kronološki poredana po aktivnostima koje su navedene u Obrascu za izvještaj o utrošku sredstava.
Sva finansijska dokumentacija navedena u tabeli se dostavlja kao dokaz i treba da bude numerirana i uredno složena prema aktivnostima na koje se odnosi.
OBRAZAC E - IZVJEŠTAJ O IMPLEMENTACIJI (Narativni)
Ovaj obrazac popunite na računaru, u suprotnom će se smatrati neurednim i neće biti razmatran.
Tabela 1. Opći podaci
U tabelu 1. se unose osnovni podaci i potrebno je popuniti sa traženim.
Tabela 2. Sažetak i status projekta
U tabeli nabrajaju se ostvareni rezultati i realizirane aktivnosti iz projekta i plana aktivnosti (dodajte redova koliko vam treba u zavisnosti od broja ciljeva i rezultata u projektu). Upisuje se postignuti napredak (sažeti opis provedenih aktivnosti, ne samo nabrojati nego opisati svaku aktivnost).
Tabela 3. Ostvareni rezultati
U koloni 3.1 se unosi učinak projekta na korisnike i što se promijenilo nakon realizacije vašeg projekta.
U koloni 3.2. se unose dodatni nepredviđeni pozitivni efekti (ako ih ima) i opisuju dodatni postignuti efekti na korisnike kao npr. dodatna sredstva, dodatni korisnici, dodatna partnerstva, dodatni kapaciteti uspostavljeni itd.
U koloni 3.3 se unose ukupni korisnici projekta. Potrebno je unijeti predviđeni broj direktnih korisnika i indirektnih korisnika projekta. Direktni korisnici su oni koji će imati neposredan dodir sa aktivnostima i rezultatima projekta. Za ove korisnike potrebno je da možete dokazati da su u određeno vrijeme bili na određenom mjestu ili događaju koji je dio dogovorenih projektnih aktivnosti.
Indirektni korisnici treba da osjete efekte projekta, ali preko osoba, događaja i situacija koje su bazirane na rezultatima i aktivnostima projekta.
Tabela 4. Plan utroška sredstava
U koloni 4.1 se unose ukupan odobreni Plan utroška sredstava od Ministarstva.
U koloni 4.2 se unosi objašnjenje izvršene realokaciju u ukupnom iznosu do 15 % unutar odobrenih linija Plana utroška sredstava od dogovorenog/predviđenog.
Molimo da objasnite osnovne razloge zbog kojih je došlo do realokacije u ukupnom iznosu do 15 % od dogovorenog na svakoj pojedinačnoj liniji Plana utroška sredstava.
U koloni 4.3 se unosi prijedlog zatvaranja finansijske konstrukcije u konvertibilnim markama.
OBRAZAC F – UKUPNA DOZNAČENA SREDSTVA SA SVIH NIVOA ADMINISTRATIVNOG ORGANIZIRANJA U BOSNI I HERCEGOVINI
Tabela I.
U tabeli I. unose se ukupno doznačena sredstva sa svih nivoa administrativnog organiziranja u Bosni i Hercegovini u godini u kojoj se raspisuje Javni poziv.