Službeni glasnik BiH, broj 51/18
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 10. stav (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2018. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 8/18) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 147. sjednici, održanoj 25. juna 2018. godine, donijelo je
ODLUKU
O KRITERIJIMA ZA DODJELU SREDSTAVA IZ TEKUĆEG GRANTA "SUFINANSIRANJE PROJEKATA INSTITUCIJA KULTURE U BOSNI I HERCEGOVINI" ZA 2018. GODINU
Član 1.
(Predmet Odluke)
Ovom odlukom utvrđuju se kriteriji i druga pitanja vezana uz dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" za 2018.godinu.
Član 2.
(Sredstva)
(1) Sredstva za tekući grant "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini", u iznosu od 3.097.000,00 KM predviđena su u budžetu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ministarstvo) za 2018. godinu na poziciji "Tekući transferi i grantovi".
(2) Sredstva se dodjeljuju za sufinansiranje projekata iz oblasti kulture putem javnоg konkursa i u skladu s kriterijima definiranim ovom odlukom.
(3) Najmanji iznos sredstava koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 5.000,00 KM a maksimalni do 500.000,00 KM.
Član 3.
(Pravo na podnošenje projekata)
(1) Pravo na podnošenje projekata na osnovu objavljenog javnog konkursa iz člana 2. stava (2) ove odluke imaju sljedeći pravni subjekti u Bosni i Hercegovini:
a) muzeji, biblioteke, kinoteke, galerije, pozorišta, kulturni centri, domovi kulture, arhivi, orkestri, filharmonije, zavodi za zaštitu kulturne baštine, akademije nauka i umjetnosti, likovne i muzičke akademije, akademije scenskih umjetnosti;
b) instituti, udruženja, fondacije i javne ustanove čija je jedna od djelatnosti u oblasti kulture;
c) vjerske zajednice za projekte koji se odnose na očuvanje kulturne i historijske baštine u Bosni i Hercegovini i izgradnju potrebne infrastrukture.
(2) Subjekti koji su dobili sredstva za projekte u okviru javnog konkursa za 2015., 2016. i 2017. godinu i čiji su projekti u toku, mogu aplicirati na javni konkurs za 2018. godinu ukoliko izvršavaju obaveze iz zaključenog ugovora sa Ministarstvom.
(3) Subjekti iz stava (1) ovog člana mogu biti podržani samo sa jednim projektom u okviru ovog granta.
Član 4.
(Izuzeće)
(1) Ukoliko je podnosilac zahtjeva u periodu do 2018. godine dobio sredstva od Ministarstva, a nije izvršio svoje obaveze na osnovu zaključenog ugovora sa Ministarstvom, njegov zahtjev za dodjelu sredstava na osnovu javnog konkursa za 2018. godinu neće se uzimati u razmatranje.
(2) Izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz stava (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog pravnog subjekta koji aplicira za sredstva na osnovu objavljenog javnog konkursa ukoliko se ta osoba javi kao ovlaštena osoba.
(3) Na dodjelu sredstava nemaju pravo subjekti čiji projekti svojim sadržajem na bilo koji način vrijeđaju vjerske ili etničke osjećaje pripadnika bilo kog naroda u Bosni i Hercegovini.
Član 5.
(Namjena sredstava)
(1) Sredstva iz člana 2. stav (1) ove odluke, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine svojom odlukom dodjeljuje za sufinansiranje projekata koji daju doprinos razvoju kulture u Bosni i Hercegovini i implementaciji prioriteta Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini, i to kroz podršku za sljedeće aktivnosti:
a) podršku redovnom radu i programskim aktivnostima, te infrastrukturnim radovima,
b) podršku manifestacijama u oblasti kulture,
c) podršku za realizaciju projekata odobrenih iz programa EU Kreativna Evropa,
d) podršku vjerskim zajednicama za projekte koji se odnose na očuvanje kulturne i historijske baštine u Bosni i Hercegovini i izgradnju potrebne infrastrukture.
(2) Troškovi reprezentacije koji se odnose na ishranu i piće, ne mogu biti veći od 5% od ukupno odobrenog iznosa sredstava za podržani projekat; dok troškovi taksi usluga, goriva, te mobilnih telefona nisu prihvatljivi.
(3) Sredstva se dodjeljuju namjenski korisniku sredstava za konkretan projekat u skladu s Odlukom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine te nije moguće vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava, niti promjenu samog projekta (npr. umjesto izabranog predložiti drugi projekat odnosno vršiti prenamjenu dodijeljenih sredstava).
(4) Projekti sa kojima se aplicira, iz stava (1) ovog člana, mogu biti i dvogodišnji koji obuhvataju pored programskog sadržaja i infrastrukturne radove.
(5) Korisnik sredstava čiji projekat uključuje radove na spomenicima kulture dužan je da prilikom izvođenja radova na predmetnom projektu obavezno uključi nadležni Zavod za kulturno nasljeđe, kao nadzor nad projektom.
Član 6.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)
(1) Cilj dodjele grant sredstava iz člana 2. stava (1) ove odluke je podrška projektima koji doprinose razvoj kulture u Bosni i Hercegovini u skladu sa prioritetima Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini. Rezultat koji se želi postići je za 5% veći broj korisnika koji su na direktan ili indirektan način imali koristi od realizacije projekata podržanih iz sredstava granta u odnosu na 2017. godinu.
(2) Indikatori učinka su:
a) minimalno 50 subjekata realiziralo projekte na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 5. stava (1) tačka a), ove odluke,
b) minimalno 20 manifestacija u oblasti kulture u Bosni i Hercegovini realizirano,
c) minimalno pet projekata na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 5. stava (1) tačka c), ove odluke realizirano,
d) minimalno pet projekata na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 5. stava (1) tačka d), ove odluke realizirano,
(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su narativni izvještaji uz koje se kao dokazi dostavljaju fotografije, izvještaji medija, zapisnici, zabilješke sa događaja kojima prisustvuju predstavnici Ministarstva, i sl.
(4) Broj građana koji su na direktan ili indirektan način imali koristi od svakog pojedinačno podržanog i realiziranog projekta predstavlja pokazatelj uspješnosti realizacije ukupnog granta i rezultat ostvarenja postavljenog cilja.
Član 7.
(Kriteriji za vrednovanje podnesenih projekata)
(1) Pri razmatranju podnesenih projekata vrednuje se:
a) kvalitet projekta i njegov doprinos razvoju kulture u Bosni i Hercegovini u skladu sa prioritetima Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini, i to kroz:
1) jačanje kapaciteta kulturnih ustanova,
2) povećanje učestvovanja i pristupa kulturi,
3) promoviranje kulturnih vrijednosti i aktivnosti kroz sistem obrazovanja i putem medija,
4) jačanje sektora kulturnih industrija,
5) jačanje kapaciteta u oblasti kulturnog turizma,
6) očuvanje kulturne i historijske baštine u Bosni i Hercegovini i izgradnji potrebne infrastrukture,
7) učešće u programima Evropske unije i programima regionalne saradnje,
8) promocija kulture na međunarodnom planu,
9) projekti koji doprinose uspješnom predsjedavanju Bosne i Hercegovine Vijećem ministara kulture jugoistočne Evrope.
b) finansijski i operativni kapaciteti aplikanta, uključujući procjenu realiziranih projekata/programa u protekle tri godine, do sada ostvarena saradnja s međunarodnim partnerima i članstvo u međunarodnim i evropskim mrežama i asocijacijama,
c) održivost projekta i projektnih rezultata u periodu nakon završetka projekta,
d) izvodljivost projekta, projektnih aktivnosti, jasnost povezanosti cilja projekta s projektnim aktivnostima, broj građana koji su obuhvaćeni projektom (djeca, mladi, osobe s invaliditetom i sl.) i afirmiranje i angažman mladih umjetnika i stvaratelja,
e) troškovna efektivnost aktivnosti, odnosno usklađenost predviđenih troškova sa ukupnim budžetom projekta i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru projekta.
(2) Vrednovanje projekata vrši se prema kriterijima i bodovima navedenim u Evaluacionom obrascu (Prilog 4) koji je sastavni dio ove odluke a koji obuhvataju:
a) tematske kriterije,
b) finansijske i operativne kapacitete aplikanta,
c) relevantnost projekta,
d) efektivnost i izvodljivost aktivnosti,
e) održivost aktivnosti i ciljeva, te
f) budžet i troškovnu efektivnost aktivnosti.
Član 8.
(Postupak i način dodjele sredstava)
(1) Ministarstvo putem javnog konkursa objavljuje postupak i način dodjele sredstva iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" za 2018. godinu, na web stranici Ministarstva i objavljuje obavještenje o javnom konkursu u tri dnevna lista u Bosni i Hercegovini.
(2) Javni konkurs je otvoren 21 dan od dana posljednje objave.
(3) Neblagovremene i nepotpune prijave ne uzimaju se u razmatranje.
Član 9.
(Potrebna dokumentacija i način dostavljanja)
(1) Podnosilac projekta za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" za 2018. godinu, obavezno prilaže sljedeću dokumentaciju:
a) aplikacioni obrazac, koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 1), sa prijedlogom projekta koji mora biti popunjen na računaru, potpisan i ovjeren službenim pečatom podnosioca projekta. Aplikacioni obrazac mora biti popunjen na računaru, u suprotnom se smatra neurednim i ne uzima se u razmatranje,
b) finansijski plan projekta, na obrascu za budžet koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 2), s izvorima prihoda i očekivanim rashodima koji mora biti popunjen na računaru, potpisan i ovjeren službenim pečatom podnosioca projekta. Obrazac za budžet mora biti popunjen na računaru, u suprotnom se smatra neurednim i ne uzima se u razmatranje. U budžetu projekta mora biti jasno naznačeno za koje aktivnosti se traže sredstva od strane Ministarstva, a za koje aktivnosti su osigurana sredstva iz drugih izvora,
c) izvod iz registra nadležnog organa u kojem je registriran podnositelj projekta, ne stariji od tri mjeseca,
d) statut, samo za podnosioce projekta iz člana 3. stav (1) tačke b) Odluke (tj. institute, udruženja, fondacije i javne ustanove čija je jedna od djelatnosti u oblasti kulture), a u slučaju da je bilo izmjena i dopuna statuta iste se dostavljaju uz osnovni statut,
e) uvjerenje o poreskoj registraciji podnosioca projekta (identifikacioni broj),
f) rješenje o razvrstavanju podnosioca projekta prema djelatnosti izdato od strane nadležnog zavoda za statistiku,
g) zvaničan dokument banke o otvaranju transakcionog računa podnosioca projekta (budžetski korisnici treba da dostave uredno potpisanu i službenim pečatom ovjerenu instrukciju za plaćanje koja podrazumijeva transakcioni račun banke, broj budžetske organizacije, vrstu prihoda i broj općine),
h) subjekti koji su budžetski korisnici i posluju preko računa entiteta, kantona ili općine dužni su dostaviti potpisanu i pečatom ovjerenu Izjavu tog organa, a kojom se potvrđuje da nema smetnji da novac odobren za projekat bude na raspolaganju korisniku sredstava,
i) kopiju godišnjeg obračuna o poslovanju podnosioca projekta za 2017. godinu, ovjereno od strane Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a), odnosno Finansijsko informatičke agencije (FIA),
j) izjava podnosioca projekta, čija forma je sastavni dio ove odluke (Prilog 3), potpisana od strane ovlaštene osobe i ovjerena službenim pečatom podnosioca projekta,
k) CD na kojem je snimljena dokumentacija iz tač. a) i b) ovog stava,
l) ukoliko podnosilac projekta ne može dostaviti neki od obaveznih dokumenata na način predviđen ovom odlukom, dužan je o tome sačiniti pisano obrazloženje koje mora biti potpisano i ovjereno službenim pečatom podnosioca projekta i dostaviti isto uz ostalu raspoloživu projektnu dokumentaciju. Ukoliko se obrazloženje ocjeni opravdanim od strane Komisije takvi podnosioci projekta se uzimaju u razmatranje, kao izuzetak.
(2) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana navedena pod tač. a), b), h), j) i l) dostavlja se u originalu, dokumentacija navedena pod tač. d), e) i f) dostavlja se u ovjerenoj kopiji ne starijoj od tri mjeseca, dokument pod tač. c) i g) dostavlja se u originalu ili ovjerenoj kopiji ne starijoj od tri mjeseca, dokument pod tačkom i) dostavlja se u kopiji ovjerenoj od strane Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a), odnosno Finansijsko informatičke agencije (FIA). CD se dostavlja sa snimljenom dokumentacijom iz tač. a) i b) stava (1) ovog člana.
(3) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke l) se dostavlja istim redosljedom kako je navedeno u stavu (1) ovog člana, i mora biti uvezana u cjelinu sa numeriranim stranicama.
(4) Dokumentacija koja ne bude uvezana na način definiran u stavu (3) ovog člana neće biti uzeta u razmatranje i smatrat će se neurednom.
(5) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke l) dostavlja se na način bliže opisan u st. (2) i (3) ovog člana u zatvorenoj koverti, isključivo putem pošte Ministarstvu, sa naznakom: "Javni konkurs za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" za 2018. godinu, Ministarstvo civilnih poslova, Trg BiH 1, 71 000 Sarajevo".
(6) Dopuna dokumentacije koja stigne u roku u kome je objavljen javni konkurs će se prihvatiti, a koja stigne nakon zatvaranja javnog konkursa neće se prihvatiti.
(7) Aplikacioni obrazac (Prilog 1), Obrazac za budžet (Prilog 2) i Izjava (Prilog 3) sastavni su dio ove odluke.
Član 10.
(Imenovanje i zadaci Komisije)
(1) Ministar civilnih poslova rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje primljenih projekata na osnovu objavljenog javnog konkursa za tekući grant "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" za 2018. godinu, vrednovanje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke za dodjelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija), a koja se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njegova dva zamjenika.
(2) Komisija bliže uređuju djelokrug i način svog rada putem donošenja poslovnika o radu.
(3) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti dokumentacije i za projekte koji su ispunili administrativne kriterije izvršiti evaluaciju, sve prema evaluacionom obrascu iz člana 7. stav (2) ove odluke.
(4) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema Evaluacionom obrascu. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuje. Preostali bodovi se saberu i dijele sa pet i daju rezultat - ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang lista. U skladu s rang listom i prihvatljivim troškovima u okviru budžeta aplikanta, Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu vodeći računa da se za dodjeljena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.
(5) Predsjednik i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije.
(6) Komisija je dužna dati zadatak obaviti u roku ne dužem od 60 radnih dana od dana početka rada.
(7) Komisija podnosi Izvještaj o svom radu ministru civilnih poslova s prijedlogom odluke o dodjeli sredstava.
(8) Prijedlog Komisije ministar civilnih poslova upućuje Vijeću ministara Bosne i Hercegovine koje donosi Odluku o dodjeli sredstava.
Član 11.
(Obavijesti o rezultatima)
(1) Odluka o dodjeli sredstava objavljuje se na web stranici Ministarstva i "Službenom glasniku BiH".
(2) Subjekti koji ne budu zadovoljavali administrativno-tehničke kriterije obavještavaju se o razlozima neispunjavanja istih, kao i subjekti koji nakon evaluacije pristiglih projekata budu imali manje od 55 bodova, i to pisanim putem nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese odluku o dodjeli sredstava.
Član 12.
(Ugovor o korišćenju dodijeljenih sredstava)
(1) Sa subjektima kojima su odobrena sredstva prema Odluci iz člana 10. stava (9) ove odluke, Ministarstvo zaključuje Ugovor o korišćenju dodijeljenih sredstava iz tekućeg granta za sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini za 2018. godinu (u daljem tekstu: ugovor).
(2) Prije zaključivanja ugovora korisnici sredstava se obavještavaju e-meilom i telefonski o Odluci Vijeća ministara Bosne i Hercegovine iz člana 10. stava (9) ove odluke i odobrenim sredstvima, te se od istih traži da prije zaključivanja ugovora dostave:
a) revidirani budžet u skladu s odobrenim sredstvima i u skladu s budžetom u okviru aplikacije dostavljene na javni konkurs. Revidirani budžet projekta postaje sastavni dio ugovora i isti mora biti potpisan od strane korisnika sredstava i ovjeren pečatom korisnika sredstava.
b) obavijest o tačnom terminu početka i završetka projekta i isti se unose u ugovor.
(3) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14), za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstva odobrenog projekta korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom o javnim nabavkama, odnosno doznačena sredstva će utrošiti u skladu s zakonskim propisima i pravdati relevantnim računovodstveno- finansijskim dokazima.
(4) Ukoliko korisnik sredstava granta nema status ugovornog organa (udruženja, fondacije i sl.), s obzirom da se radi o trošenju javnih sredstava, Korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodjeljena sredstva u skladu sa Instrukcijom Ministarstva o obavezi primjene Zakona o javnim nabavkama od strane krajnjih korisnika grant sredstava broj: 05-02-2-1258-1/17 od 25.12.2017. godine koja je objavljena na web stranici Ministarstva.
(5) Ukoliko korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz ovog člana gubi pravo na korišćenje sredstava.
(6) Ukoliko korisnik sredstava u toku realizaciji projekta ustanovi da nije u mogućnosti u rokovima iz ugovora završiti odobreni projekat, o tome je dužan u roku od 15 dana obavijestiti Ministarstvo i navesti razloge.
(7) Ministarstvo, na molbu korisnika sredstava, može dati saglasnost za produženje roka realizacije projekta makismalno do šest mjeseci, ukoliko za to postoje opravdani razlozi.
Član 13.
(Izvještaji o utrošku sredstava)
(1) Korisnici sredstava dužni su Ministarstvu dostaviti izvještaje o namjenskom utrošku sredstava prema Obrascu za narativni izvještaj (Prilog 5) i Obrascu za finansijski izvještaj (Prilog 6), koji su sastavni dio ove odluke.
(2) Korisnik sredstava, u skladu sa stavom (1) ovog člana, dužan je završni narativni i finansijski izvještaj dostaviti najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka projekta prema obarscima iz stava (1) ovog člana.
(3) Korisnik sredstava koji podliježe obavezi dostavljanja nalaza nezavisne revizije isti dostavlja uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za narativni i finansijski izvještaj.
(4) Finansijski izvještaj obavezno sadrži kopije orginalnih fiskalnih i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale po odobrenom projektu u skladu sa važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovu oblast. Ministarstvo validnost nota računa utvrđuje u skladu sa trenutno važećim propisima koji reguliraju ovu oblast. Narativni izvještaj sadrži fotografije, izvještaje medija, zapisnike i slično.
(5) Korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 25.000,00 KM i više dužni su dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 14. ove odluke.
(6) Ukoliko korisnik sredstava ne dostavi izvještaj u skladu sa st. (1), (2), (3), (4) i (5) ovog člana Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom pokreće postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(7) Polugodišnji izvještaji dostavljaju se prema Obrascu za narativni izvještaj koji je sastavni dio ove odluke i to najkasnije do 25.1. i 20.7. tekuće godine u periodu trajanja projekta.
(8) Korisnik sredstava je dužan da vodi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lako mogu identificirati.
(9) Korisnik sredstava je dužan da čuva originalne računovodstvene knjige i originalnu finansijsku dokumentaciju, te da u slučaju potrebe, računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju učini dostupnom za razmatranje i kontrolu od strane Ministarstva ili bilo kog drugog lica koje ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili bilo kog drugog zakonom ovlaštenog organa.
(10) Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih budžetskih linija bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.
(11) Ministarstvo najkasnije do 31.03.2019. godine dostavlja detaljan izvještaj Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine o dodijeljeno tekućem grantu "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" putem Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.
Član 14.
(Nezavisna revizija)
(1) U skladu s članom 13. stav (5) ove odluke korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 25.000,00 KM i više dužni su angažirati nezavisnu reviziju u skladu sa Međunarodnim revizorskim standardom 4400 – Dogovorene procedure, gdje se od revizora zahtjeva da provede "Procedure verifikacije troškova projekta" i dostavi "Izvještaj o stvarnom nalazu – Report of factual findings".
(2) Korisnici sredstava troškove nezavisne revizije mogu planirati u okviru budžeta projekta sa kojim apliciraju na javni konkurs.
(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru revidiranog budžeta projekta iz ugovora, provjerava:
a) Stvarno nastali trošak-revizor provjerava da je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da se odnosi na korisnika sredstava. U ovu svrhu revizor provjerava prateću dokumentaciju (npr. fakture, ugovore) i dokaze o plaćanju. Ravizor također provjerava dokaze da je rad završen, roba primljena ili usluge izdate i provjerava postojanje imovine, ako je primjenljivo;
b) Rok za implementaciju - revizor provjerava da su troškovi za svaku stavku nastali u toku perioda za implementaciju aktivnosti;
c) Budžet - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku naveden u revidiranom budžetu projekta koji je sastavni dio ugovora;
d) Neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti a uvidom u prirodu troškova sa pratećom dokumentacijom;
e) Evidencija - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika sredstava i da je evidentiran u skladu sa važećim računovodstvenim standardima;
f) Opravdanost - revizor potvrđuje da je trošak za svaku stavku potkrepljen dokazima i posebno pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko-računovodstvena dokumentacija u skladu s zakonskim pripisima se prilaže uz izvještaj;
g) Revizor provjerava da se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže sa osnovnim dokumentima (npr. računima, platnim izvodima) i da je korišten tačan kurs, gdje je to primjenljivo;
h) Revizor provjerava prirodu troškova za svaku stavku i utvrđuje da je svaka stavka troška klasificirana pod tačnim (pod)naslovom u finansijskom izvještaju.
i) Poštivanje pravila nabavke -gdje je to primjenljivo, revizor provjerava da li su
provedene procedure nabavke u skladu s zakonom o nabavkama;
j) Revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi te da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstvenim dokazima, te da li su poštovani propisi koji se odnose na blagajničko gotovinsko plaćanje;
(4) Revizor je dužan da svu original finansijsko-računovodstvenu dokumentaciju pomoću koje vrši "Procedure verifikacije troškova projekta" ovjeri svojim pečatom kako se ista ne bi mogla koristiti za izvještavanje prema trećim licima. Kopija cjelokupne dokumantacije sastavni je dio izvještaja nezavisne revizije, a koji korisnik sredstava nakon završetka projekta dostavlja Ministarstvu sa drugom traženom dokumentacijom u skladu s odlukom.
Član 15.
(Kontrola odobrenih projekata)
(1) Kontrola realizacije odobrenih projekata se vrši po njihovom završetku na bazi dostavljenog kompletnog narativnog i finansijskog izvještaja. Kontrola uključuje:
a) analizu narativnog izvještaja o realizaciji projekta koju vrši Sektor za nauku i kulturu u Ministarstvu i na bazi koje se utvrđuje učinak realiziranog projekta, te
b) analizu finansijskog izvještaja koju vrši Komisija za finansijsku kontrolu.
(2) Komisiju za finansijsku kontrolu izvještaja iz stava (1) tačka b) ovog člana imenuje ministar civilnih poslova. Komisija se sastoji od pet članova i sekretara. Komisija bliže uređujе djelokrug i način svog rada putem donošenja poslovnika o radu.
(3) Članovi Komisije za finansijsku kontrolu ne mogu biti osobe koje su učestvovale u radu Komisije za razmatranje primljenih projekata na osnovu objavljenog javnog konkursa za tekući grant "Sufinansiranje projekata institucija kulture u Bosni i Hercegovini" za 2018. godinu, vrednovanje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke za dodjelu sredstava.
(4) Ukoliko zaključi da je potrebno Komisija iz stava (2) ovog člana će odlaskom u sjedište korisnika sredstava ostvariti uvid u cjelokupnu dokumentaciju.
(5) Za projekte koji su podržani sa iznosom 20.000,00KM i više Ministarstvo učinak utvrđuje i kroz prisustvo predstavnika Ministarstva kako pri održavanju manifestacija u Bosni i Hercegovini, tako i u prostorijama korisnika grant sredstava o čemu se sačinjava zabilješka i prilaže uz obrazac za narativni izvještaj. U skladu s mogućnostima predstavnik Ministarstva isto čini i za korisnike sredstava koji su dobili sredstva manja od 20.000,00 KM.
(6) Ukoliko je nalaz nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ukoliko je isti sačinjen i potkrepljen dokazima navedenim u članu 14. ove odluke, isti ne podliježe analizi Komisije za finansijsku kontrolu.
(7) Ukoliko je nalaz nezavisne revizije negativan odnosno utvrdi se nenamjensko trošenje doznačenih sredstava, ili nije sačinjen na način definiran u članu 14. ove odluke, prema korisniku sredstava preduzimaju se radnje u skladu s stavom (10) ovog člana.
(8) Stručno-analitičku podršku Komisiji za finansijsku kontrolu u postupku kontrole realizacije odobrenih projekata pruža Sektor za nauku i kulturu u Ministarstvu, što je detaljnije utvrđeno internim uputstvom Ministarstva, kojim se bliže uređuju i druge radnje koje kao obaveza proizilaze iz odredbi ove odluke.
(9) Ukoliko Komisija iz stava (2) člana 15. kod korisnika sredstava u izvještavanju utvrdi greške tehničke prirode, koje podrazumijevaju nepravilno popunjene Obrasce za izvještaje i slične tehničke greške, korisnik sredstava se obavještava pisanim putem, ili putem fax-a ili telefonom, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od prijema obavještenja. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke, Ministarstvo upućuje zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ukoliko se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(10) Ukoliko se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava aplikant je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom pokrenut će se postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
(11) Ukoliko korisnik nije utrošio cjelokupna doznačena sredstva za realizaciju odobrenog projekta, dužan je da izvrši povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovineu roku od 30 dana od dana završetka projekta uz obrazloženje. Ukoliko se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.
Član 16.
(Korištenje naziva Ministarstva)
Korisniku sredstava je dozvoljeno korištenje naziva Ministarstva u skladu sa odredbama Zakona o grbu Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 19/01 i 23/04).
Član 17.
(Stupanje na snagu)
Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".