Službeni glasnik BiH, broj 68/20

Na osnovu člana 10. stav (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2020. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 46/20) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08) na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 30. vanrednoj sjednici, održanoj 06.10.2020. godine, donijelo je


ODLUKU


O KRITERIJIMA ZA DODJELU SREDSTAVA IZ TEKUĆEG GRANTA "MEĐUNARODNA KULTURNA SARADNJA" ZA 2020. GODINU


Član 1.
(Predmet Odluke)

Odlukom o kriterijima za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu (u daljem tekstu: Odluka) utvrđuju se kriteriji i druga pitanja vezana uz dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu.

Član 2.
(Sredstva)

(1) Sredstva za tekući grant "Međunarodna kulturna saradnja" u iznosu od 390.000,00 KM predviđena su u budžetu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ministarstvo) za 2020. godinu na poziciji "Tekući transferi i grantovi".

(2) Sredstva se dodjeljuju za sufinansiranje projekata iz oblasti međunarodne kulturne saradnje putem javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs) i u skladu s kriterijima definisanim ovom odlukom.

(3) Najmanji iznos sredstava koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 5.000,00 KM, a maksimalni do 30.000,00 KM.

Član 3.
(Upotreba izraza)

Izrazi koji su radi preglednosti dati u jednom gramatičkom rodu u ovoj odluci se bez diskriminacije odnose i na muškarce i na žene.

Član 4.
(Pravo na podnošenje projekata)

(1) Pravo na podnošenje projekata na osnovu objavljenog konkursa iz stava (2) člana 2. ove odluke imaju sljedeći pravni subjekti u Bosni i Hercegovini:

a) muzeji, biblioteke, kinoteke, galerije, pozorišta, kulturni centri, domovi kulture, arhivi, orkestri, filharmonije, zavodi za zaštitu kulturne baštine, akademije nauka i umjetnosti, likovne i muzičke akademije, akademije scenskih umjetnosti, filmski centri;

b) instituti, udruženja, fondacije i ostali pravni subjekti čija je jedna od djelatnosti u oblasti kulture;

c) izdavačke kuće za projekte odobrene u okviru EU programa Kreativna Evropa;

(2) Subjekti iz stava (1) ovog člana mogu biti podržani samo sa jednim projektom u okviru ovog granta.

Član 5.
(Izuzeće)

(1) Ukoliko podnosilac zahtjeva nije izvršio svoje obaveze na osnovu zaključenog ugovora sa Ministarstvom u periodu do 2020. godine, njegov zahtjev za dodjelu sredstava na osnovu konkursa za 2020. godinu neće se uzimati u razmatranje.

(2) Izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz stava (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog pravnog subjekta koji aplicira za sredstva na osnovu objavljenog konkursa ukoliko se ta osoba javi kao ovlaštena osoba.

(3) Subjekti koji su dobili sredstva za projekte u okviru javnog konkursa za 2018. godinu i čiji su projekti u toku, ne mogu aplicirati na konkurs za 2020. godinu.

(4) Na dodjelu sredstava nemaju pravo subjekti čiji projekti svojim sadržajem na bilo koji način vrijeđaju vjerske ili etničke osjećaje pripadnika bilo kog naroda u Bosni i Hercegovini.

Član 6.
(Namjena sredstava)

(1) Sredstva iz člana 2. stav (1) ove odluke, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine svojom odlukom dodjeljuje za sufinansiranje projekata koji daju doprinos promocije i afirmacije kulturnog stvaralaštva Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: BiH) na međunarodnom planu, u skladu s strateškim dokumentima u oblasti kulture u BiH i međunarodnim obavezama, i to kroz:

a) podršku kulturnim manifestacijama međunarodnog karaktera u BiH u kojima pored učesnika iz BiH učestvuju i predstavnici iz najmanje dvije zemlje,

b) podrška projektima predstavljanja kulture van granica BiH, odnosno podrška učešću umjetnika iz BiH na međunarodnim kulturnim manifestacijama,

c) podršku projektima koji se organiziraju i implementiraju sa partnerima iz drugih država u skladu sa potpisanim bilateralnim sporazumima u oblasti kulture, te projektima koji se organiziraju i implementiraju u okviru međunarodnih tijela i inicijativa u kojima BiH učestvuje,

d) podršku projektima koji su odobreni u okviru EU programa Kreativna Evropa,

(2) Ukoliko jedna od aktivnosti u okviru odobrenog projekta obuhvata troškove hrane i pića ti troškovi ne mogu biti veći od 5% od ukupno odobrenog iznosa sredstava za podržani projekat; dok troškovi taksi usluga, goriva, te mobilnih telefona nisu prihvatljivi.

(3) Sredstva se dodjeljuju namjenski korisniku sredstava za konkretan projekat u skladu s Odlukom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, te nije moguće vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava, niti promjenu samog projekta (npr. umjesto izabranog predložiti drugi projekat odnosno vršiti prenamjenu dodijeljenih sredstava).

(4) Projekti sa kojima se aplicira, iz stava (1) ovog člana, moraju biti jednogodišnji.

Član 7.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)

(1) Cilj dodjele grant sredstava iz člana 2. stava (1) ove odluke je podrška projektima koji doprinose međunarodnoj saradnji u oblasti kulture i međunarodnoj promociji kulturnog stvaralaštva, a u skladu s prioritetima Strategije kulturne politike u Bosni i Hercegovini i međunarodnim obavezama. Rezultat koji se želi postići je unapređenje međunarodne kulturne razmjene i promocije kulture na međunarodnom planu kroz sufinansiranje minimalno 30 projekata.

(2) Indikatori učinka su:

a) minimalno 15 subjekata realiziralo projekte na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 6. stava (1) tačka a), ove odluke,

b) minimalno 10 subjekata realiziralo projekte na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 6. stava (1) tačka b), ove odluke,

c) minimalno dva realizirana projekata na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 6. stava (1) tačka c) i d), ove odluke,

d) minimalno tri realizirana projekata na osnovu dodijeljenih grant sredstava za aktivnosti iz člana 6. stava (1) tačka e) ove odluke.

(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su narativni izvještaji uz koje se kao dokazi dostavljaju fotografije, izvještaji medija, zapisnici, zabilješke s događaja kojima prisustvuju predstavnici Ministarstva, i sl.

(4) Broj građana koji su na direktan ili indirektan način imali koristi od svakog pojedinačno podržanog i realiziranog projekta predstavlja pokazatelj uspješnosti realizacije ukupnog granta i rezultat ostvarenja postavljenog cilja.

Član 8.
(Kriteriji za vrednovanje podnesenih projekata)

(1) Pri razmatranju podnesenih projekata vrednuje se:

a) kvalitet projekta i njegov doprinos promoviranju i afirmiranju domaćeg kulturnog stvaralaštva u međunarodnim okvirima, u skladu sa Strategijom kulturne politike u Bosni i Hercegovini, i to kroz:

1) promociju kulture Bosne i Hercegovine na međunarodnom planu,

2) učešće Bosne i Hercegovine u međunarodnim kulturnim programima i inicijativama,

3) implementaciju međunarodnih sporazuma i programa saradnje potpisanih u oblasti kulture,

4) afirmaciju umjetnika i unapređenje mobilnosti umjetnika,

5) učešće u programima Evropske unije i programima regionalne saradnje,

b) finansijski i operativni kapaciteti aplikanta, uključujući procjenu realizovanih projekata/programa u protekle tri godine, do sada ostvarena saradnja s međunarodnim partnerima i članstvo u međunarodnim i evropskim mrežama i asocijacijama,

c) održivost projekta i projektnih rezultata u periodu nakon završetka projekta,

d) izvodljivost projekta, projektnih aktivnosti, jasnost povezanosti cilja projekta s projektnim aktivnostima, broj građana koji su obuhvaćeni projektom (djeca, mladi, osobe s invaliditetom i sl.) i afirmiranje i angažman mladih umjetnika i stvaratelja,

e) troškovna efektivnost aktivnosti, odnosno usklađenost predviđenih troškova sa ukupnim budžetom projekta i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru projekta.

(2) Vrednovanje projekata vrši se prema kriterijima i bodovima navedenim u Evaluacijskom obrascu (Prilog 4) koji je sastavni dio ove odluke a koji obuhvataju:

a) tematske kriterije,

b) finansijske i operativne kapacitete aplikanta,

c) relevantnost projekta,

d) efektivnost i izvodljivost aktivnosti,

e) održivost aktivnosti i ciljeva, te

f) budžet i troškovnu efektivnost aktivnosti.

Član 9.
(Postupak i način dodjele sredstava)

(1) Ministarstvo putem konkursa objavljuje postupak i način dodjele sredstava iz tekućeg granta "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu, na web stranici Ministarstva i objavljuje obavještenje o konkursu u tri dnevna lista u Bosni i Hercegovini.

(2) Konkurs je otvoren 21 dan od dana posljednje objave.

(3) Neblagovremene i nepotpune prijave ne uzimaju se u razmatranje.

Član 10.
(Potrebna dokumentacija i način dostavljanja)

(1) Podnosilac projekta za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu, obavezno prilaže sljedeću dokumentaciju:

a) aplikacijski obrazac, koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 1), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren pečatom podnosioca projekta (original);

b) finansijski plan projekta, na obrascu za budžet koji je sastavni dio ove odluke (Prilog 2), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren službenim pečatom podnosioca projekta (original);

c) aktuelni izvod iz registra nadležnog organa u kojem je registriran podnositelj projekta, ne stariji od tri mjeseca (original ili kopija ovjerena od strane nadležnog organa);

d) statut, samo za podnosioce projekta iz člana 4. stav (1) tačke b) Odluke (tj. instituti, udruženja, fondacije i ostali pravni subjekti čija je jedna od djelatnosti u oblasti kulture), a u slučaju da je bilo izmjena i dopuna statuta iste se dostavljaju uz osnovni statut (kopija ovjerena pečatom podnosioca projekta),

e) uvjerenje o poreskoj registraciji podnosioca projekta (identifikacijski broj) (kopija ovjerena od strane nadležnog organa),

f) rješenje o razvrstavanju podnosioca projekta prema djelatnosti izdato od strane nadležnog zavoda za statistiku (kopija ovjerena od strane nadležnog organa),

g) zvaničan dokument banke o otvaranju transakcijskog računa podnosioca projekta kao i dokaz da račun nije blokiran (budžetski korisnici treba da dostave uredno potpisanu i službenim pečatom ovjerenu instrukciju za plaćanje koja podrazumijeva transakcijski račun banke, broj budžetske organizacije, vrstu prihoda i broj općine) (original ili kopija ovjerena od strane nadležnog organa),

h) zvaničan dokument banke iz kojeg je vidljivo da transakcijski račun podnosioca projekta nije blokiran, ne stariji od 30 dana (original),

i) subjekti koji su budžetski korisnici i posluju preko računa entiteta, kantona ili općine dužni su dostaviti potpisanu i pečatom ovjerenu Izjavu tog organa, a kojom se potvrđuje da nema smetnji da novac odobren za projekat bude na raspolaganju korisniku sredstava (original),

j) godišnji obračun o poslovanju podnosioca projekta za 2019. godinu, iz kojeg je vidljivo da je isti predat i ovjeren od strane Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a), odnosno Finansijsko informatičke agencije (FIA) (kopija),

k) izjava podnosioca projekta, čija forma je sastavni dio ove odluke (Prilog 3), potpisana od strane ovlaštene osobe i ovjerena službenim pečatom podnosioca projekta (original).

(2) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke k) se dostavlja istim redosljedom kako je navedeno u stavu (1) ovog člana, i mora biti uvezana u cjelinu (kao knjiga, jemstvenik, spiralni uvez ili uvezana u fasciklu), tako da se ne mogu naknadno ubacivati, odstranjivati ili zamjenjivati pojedinačni listovi.

(3) Dokumentacija koja ne bude uvezana na način definisan prethodnim stavom neće biti uzeta u razmatranje i smatrat će se neurednom.

(4) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke k) dostavlja se u zatvorenoj koverti, isključivo putem pošte Ministarstvu, sa naznakom: "Javni konkurs za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Trg BiH 1, 71 000 Sarajevo".

(5) Dopuna dokumentacije koja stigne u roku u kome je objavljen konkurs će se prihvatiti, a koja stigne nakon zatvaranja konkursa neće se prihvatiti.

(6) Aplikacijski obrazac (Prilog 1), Obrazac za budžet (Prilog 2) i Izjava (Prilog 3) sastavni su dio ove odluke.

Član 11.
(Imenovanje i zadaci Komisije)

(1) Ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje primljenih projekata na osnovu objavljenog konkursa za tekući grant "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu (u daljem tekstu: Komisija).

(2) Komisija se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njegova dva zamjenika. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada putem donošenja Poslovnika o radu.

(3) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti pristigle dokumentacije.

(4) Komisija je dužna izvršiti bodovanje prema Evaluacijskim obrascima koji su sastavni dio ove odluke, za subjekte koji su dostavili dokumentaciju u skladu sa članom 10. ove odluke.

(5) Komisija je dužna izvršiti provjeru revidiranog budžeta u skladu sa odobrenim sredstvima i u skladu sa budžetom u okviru aplikacije koja je dostavljena na konkurs.

(6) Predsjednik i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije.

(7) Komisija je dužna dati zadatak obaviti u roku 30 radnih dana od dana početka rada.

(8) Komisija podnosi Izvještaj o svom radu ministrici civilnih poslova Bosne i Hercegovine s prijedlogom odluke o dodjeli sredstava.

Član 12.
(Kriteriji za evaluaciju prijava)

(1) Ocjenu dostavljenih prijava Komisija vrši sistemom bodovanja, koji se unosi u tabelu za ocjenjivanje, koja se nalazi na Evaluacionim obrascima u prilogu.

(2) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema Evaluacijskom obrascu. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuju. Preostali bodovi se saberu i dijele sa pet i daju rezultat – ukupan broj bodova. Na osnovu ukupnog broja bodova formira se rang lista. U skladu s rang listom i prihvatljivim troškovima u okviru budžeta aplikanta, Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu vodeći računa da se za dodijeljena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.

(3) Sve zapisnike i tabele nastale u okviru rada Komisije potpisuju svi članovi Komisije.

Član 13.
(Odluka o rasporedu sredstava)

(1) Odluku o rasporedu sredstava namjenjenih za tekući grant "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu (u daljem tekstu: Odluka o rasporedu sredstava) donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na prijedlog Ministarstva.

(2) Nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava i nakon njenog objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", odluka se objavljuje na web stranici Ministarstva.

Član 14.
(Obavještenja)

(1) Podnosioci, čije su prijave za dodjelu sredstava odbačene ili odbijene, obavještavaju se o razlozima odbacivanja ili odbijanja istih pisanim putem.

(2) Podnosioci, kojima su dodijeljena sredstva, smatraju se obaviještenim objavljivanjem Odluke o rasporedu sredstava u "Službenom glasniku BiH" i na web stranici Ministarstva.

Član 15.
(Ugovor o korištenju dodijeljenih sredstava)

(1) Ministarstvo će sa korisnicima sredstava, nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava, te ista bude objavljena u "Službenom glasniku BiH", zaključiti ugovor kojim će biti definisana međusobna prava i obaveze ugovornih strana.

(2) Prije zaključivanja ugovora korisnici sredstava se obavještavaju elektronskim i usmenim putem o Odluci Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i visini odobrenih sredstvima, te se od istih traži da u roku od sedam dana dostave:

a) Revidirani budžet usklađen sa odobrenim sredstvima. Revidirani budžet projekta postaje sastavni dio ugovora iz stava (1) ovog člana i isti mora biti potpisan od strane ovlaštenog lica i ovjeren pečatom.

b) Prilikom sačinjavanja revidiranog budžeta dozvoljeno je mijenjanje iznosa po budžetskim linijama, ali ne i mijenjanje budžetskih linija.

(3) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14), za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstva odobrenog projekta korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom o javnim nabavkama, odnosno doznačena sredstva će utrošiti u skladu s zakonskim propisima i pravdati relevantnim računovodstveno-finansijskim dokazima.

(4) Ukoliko korisnik sredstava granta nema status ugovornog organa (udruženja, fondacije i sl.), s obzirom da se radi o trošenju javnih sredstava, Korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodijeljena sredstva u skladu sa Instrukcijom Ministarstva o obavezi primjene Zakona o javnim nabavkama od strane krajnjih korisnika grant sredstava broj: 05-02-2-1258-1/17 od 25.12.2017. godine koja je objavljena na web stranici Ministarstva.

(5) Ukoliko korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz ovog člana gubi pravo na korištenje sredstava, te je u tom slučaju dužan pismeno obavijestiti Ministarstvo u roku od 7 dana.

(6) Ukoliko korisnik sredstava u toku realizaciji projekta ustanovi da nije u mogućnosti u rokovima iz ugovora završiti odobreni projekat, o tome je dužan u roku od 30 dana obavijestiti Ministarstvo i navesti opravdane razloge.

(7) Ministarstvo, na molbu korisnika sredstava, može dati saglasnost za produženje roka realizacije projekta makismalno do šest mjeseci, ukoliko korisnik uputi molbu najmanje 30 dana ranije od datuma završetka projekta.

Član 16.
(Izvještaji o utrošku sredstava)

(1) Korisnici sredstava dužni su Ministarstvu dostaviti izvještaje o namjenskom utrošku sredstava prema Obrascu za narativni izvještaj (Prilog 5) i Obrascu za finansijski izvještaj (Prilog 6), koji su sastavni dio ove odluke.

(2) Korisnik sredstava, u skladu sa stavom (1) ovog člana, dužan je narativni i finansijski izvještaj dostaviti najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka projekta prema obrascima iz stava (1) ovog člana.

(3) Korisnik sredstava koji podliježe obavezi dostavljanja nalaza nezavisne revizije isti dostavlja uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za narativni i finansijski izvještaj.

(4) Finansijski izvještaj obavezno sadrži kopije originalnih fiskalnih i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale po odobrenom projektu u skladu sa važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovu oblast. Narativni izvještaj sadrži fotografije, izvještaje medija, zapisnike i slično.

(5) Korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužni su dostaviti i Izvještaj nezavisne revizije prema odredbama iz člana 17. ove odluke.

(6) Ukoliko korisnik sredstava ne dostavi izvještaj u skladu s st. (1), (2), (3), (4) i (5) ovog člana Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.

(7) Korisnik sredstava je dužan da vodi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lako mogu identificirati.

(8) Korisnik sredstava je dužan da čuva originalne računovodstvene knjige i originalnu finansijsku dokumentaciju, te da u slučaju potrebe, računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju učini dostupnom za razmatranje i kontrolu od strane Ministarstva ili bilo kog drugog lica koje ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili bilo kog drugog zakonom ovlaštenog organa.

(9) Korisnik sredstava može izvršiti realokaciju u iznosu do 15% unutar odobrenih budžetskih linija bez posebne saglasnosti Ministarstva, što posebno navodi u izvještaju s obrazloženjem.

Član 17.
(Nezavisna revizija)

(1) U skladu s stavom (5) člana 16. ove odluke korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužni su angažovati nezavisnu reviziju u skladu sa Međunarodnim revizorskim standardom 4400 – Dogovorene procedure, gdje se od revizora zahtjeva da provede "Procedure verifikacije troškova projekta" i dostavi "Izvještaj o stvarnom nalazu – Report of factual findings".

(2) Korisnici sredstava troškove nezavisne revizije mogu planirati u okviru budžeta projekta sa kojim apliciraju na konkurs.

(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru revidiranog budžeta projekta iz ugovora, provjerava:

a) Stvarno nastali trošak-revizor provjerava da je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da se odnosi na korisnika sredstava. U ovu svrhu revizor provjerava prateću dokumentaciju (npr. fakture, ugovore) i dokaze o plaćanju. Ravizor također provjerava dokaze da je rad završen, roba primljena ili usluge izdate i on/ona provjerava postojanje imovine, ako je primjenljivo.

b) Rok za implementaciju - revizor provjerava da su troškovi za svaku stavku nastali u toku perioda za implementaciju aktivnosti.

c) Budžet - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku naveden u revidiranom budžetu projekta koji je sastavni dio ugovora,

d) Neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti a uvidom u prirodu troškova sa pratećom dokumentacijom.

e) Evidencija - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sistemu korisnika sredstava i da je evidentiran u skladu sa važećim računovodstvenim standardima.

f) Opravdanost - revizor potvrđuje da je trošak za svaku stavku potkrepljen dokazima i posebno pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko-računovodstvena dokumentacija u skladu s zakonskim pripisima se prilaže uz izvještaj.

g) Revizor provjerava da se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže sa osnovnim dokumentima (npr. računima, platnim izvodima) i da je korišten tačan kurs, gdje je to primjenljivo.

h) Revizor provjerava prirodu troškova za svaku stavku i utvrđuje da je svaka stavka troška klasificirana pod tačnim (pod)naslovom u finansijskom izvještaju.

i) Poštivanje pravila nabavke - gdje je to primjenljivo, revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu s zakonom o nabavkama.

j) Revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi, te da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstvenim dokazima, te da li su poštivani propisi koji se odnose na blagajničko gotovinsko plaćanje.

(4) Revizor je dužan da svu original finansijsko-računovodstvenu dokumentaciju pomoću koje vrši "Procedure verifikacije troškova projekta" ovjeri svojim pečatom kako se ista ne bi mogla koristiti za izvještavanje prema trećim licima. Kopija cjelokupne dokumantacije sastavni je dio izvještaja nezavisne revizije a koji korisnik sredstava, nakon završetka projekta, dostavlja Ministarstvu sa drugom traženom dokumentacijom u skladu s ovom odlukom.

Član 18.
(Kontrola odobrenih projekata)

(1) Kontrola realizacije odobrenih projekata se vrši po njihovom završetku na bazi dostavljenog kompletnog narativnog i finansijskog izvještaja. Kontrola uključuje:

a) analizu narativnog izvještaja o realizaciji projekta koju vrši Sektor za nauku i kulturu u Ministarstvu i na bazi koje se utvrđuje učinak realiziranog projekta, te

b) analizu finansijskog izvještaja koju vrši Komisija za finansijsku kontrolu.

(2) Komisiju za finansijsku kontrolu izvještaja iz stava (1) tačka b) ovog člana imenuje ministrica civilnih poslova Bosne i Hercegovine. Komisija se sastoji od pet članova i sekretara. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada putem donošenja poslovnika o radu.

(3) Članovi Komisije za finansijsku kontrolu ne mogu biti osobe koje su učestvovale u radu Komisije za razmatranje primljenih projekata na osnovu objavljenog konkursa za tekući grant "Međunarodna kulturna saradnja" za 2020. godinu, vrednovanje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga odluke za dodjelu sredstava.

(4) Ukoliko zaključi da je potrebno Komisija iz stava (2) ovog člana će odlaskom u sjedište korisnika sredstava ostvariti uvid u cjelokupnu dokumentaciju.

(5) Za projekte koji su podržani sa iznosom 15.000,00 KM i više Ministarstvo učinak utvrđuje i kroz prisustvo predstavnika Ministarstva kako pri održavanju manifestacija u Bosni i Hercegovini, tako i u prostorijama korisnika grant sredstava o čemu se sačinjava zabilješka i prilaže uz obrazac za narativni izvještaj. U skladu s mogućnostima predstavnik Ministarstva isto čini i za korisnike sredstava koji su dobili sredstva manja od 15.000,00 KM.

(6) Subjekti koji podliježu obavezi dostavljanja nalaza nezavisne revizije, isti dostavljaju uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za narativni i finansijski izvještaj.

(7) Ukoliko je nalaz nezavisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ukoliko je isti sačinjen i potkrepljen dokazima navedenim u članu 17. ove odluke, isti ne podliježe analizi Komisije za finansijsku kontrolu.

8) Stručno-analitičku podršku Komisiji za finansijsku kontrolu u postupku kontrole realizacije odobrenih projekata pruža Sektor za nauku i kulturu u Ministarstvu, što je detaljnije utvrđeno internim Uputstvom Ministarstva, kojim se bliže uređuju i druge radnje koje kao obaveza proizilaze iz odredbi ove odluke.

(9) Ukoliko Komisija iz stava (2) ovog člana, kod korisnika sredstava u izvještavanju utvrdi greške tehničke prirode, koje podrazumijevaju nepravilno popunjene Obrasce za izvještaje i slične tehničke greške, korisnik sredstava se obavještava pisanim putem, ili putem fax-a ili telefonom, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od prijema obavještenja. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke, Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava, za koji je utvrđen nenamjenski utrošak, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ukoliko se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.

(10) Ukoliko se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava korisnik sredstava je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava za koji je utvrđen nenamjenski utrošak, na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.

(11) Ukoliko je nalaz nezavisne revizije negativan odnosno utvrdi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava, ili nije sačinjen na način definisan u članu 17. ove odluke, prema korisniku sredstava preduzimaju se radnje u skladu s stavom (10) ovog člana.

(12) Ukoliko korisnik nije utrošio cjelokupna doznačena sredstva za realizaciju odobrenog projekta, dužan je da izvrši povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana završetka projekta uz obrazloženje. Ukoliko se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim organom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u periodu od tri godine.

Član 19.
(Korištenje naziva Ministarstva)

Korisnik sredstava se obavezuje da koristi naziv Ministarstva u skladu sa odredbama Zakona o grbu Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 19/01 i 23/04).

Član 20.
(Stupanje na snagu)

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".

VM broj 206/20
06. listopada 2020. godine
Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Zoran Tegeltija, s. r.









































Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!