ODLUKU
O USVAJANJU DRŽAVNOG GODIŠNJEG PROGRAMA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA U BOSNI I HERCEGOVINI ZA 2017. GODINU
Član 1.
(Predmet odluke)
Član 2.
(Stupanje na snagu)
VM broj 22/17
1. februara 2017. godine
Sarajevo
Predsjedavajući
Vijeća ministara BiH
Dr. Denis Zvizdić, s. r.
DRŽAVNI GODIŠNJI PROGRAM ZA ZAŠTITU POTROŠAČA U BOSNI I HERCEGOVINI ZA 2017. GODINU
DIO PRVI - OPĆE ODREDBE
DIO DRUGI - ZAKONODAVSTVO
DIO TREĆI - NAČELA I CILJEVI DRŽAVNOG PROGRAMA
CILJEVI |
MJERE ZA OSTVARENJE CILJEVA |
a) osigurati vladavinu prava demokratije i civilnog društva; dalje usklađivanje zakonodavstva sa zakonodavstvom EU |
1. predlaganje zakonskih i drugih mjera u osiguranju visokog nivoa zaštite zdravlja, sigurnosti, dostojanstva i prava potrošača; 2. udruživanje u udruženja za zaštitu potrošača; 3. pravo na predstavljanje u procesu donošenja odluka |
b) stvoriti uvjete za efikasno rješavanje uočenih problema na području zaštite potrošača |
1. uvođenje odgovarajućih mjera za zaštitu potrošača (inspekcije, sudovi, Ombudsmen) kako bi se sporovi potrošača i trgovacariješili prije redovnog suda; 2. pojednostavljenje postupka zaštite potrošača pred sudovima |
c) osvješćivanje potrošača o njihovom stvarnom položaju na tržištu |
1. podrška osnivanju i radu udruženjima i savjetovalištima za zaštitu potrošača; 2. osmišljavanje i provođenje obrazovanja potrošača; 3. primjena osnovnih znanja o zaštiti potrošača u obrazovnim ustanovama |
d) osigurati podršku potrošačima u ostvarenju njihovih prava |
1. osiguranje djelotvorne saradnje vladinih organa i nadležnih institucija za provođenje politike zaštite potrošača; 2. uspostavljanje savjetodavne mreže za razvijanje njihove međusobne saradnje |
e) međusobna povezanost svih nosilaca zaštite potrošača |
jačanje saradnje i razmjena informacija |
f) jačanje položaja potrošača na tržištu i podizanje svijesti potrošača u odnosu na njihova prava i ulogu u tržišnoj privredi |
obavještavanje potrošača, različiti vidovi savjetovanja i obrazovanja potrošača |
g) zaštita zdravlja i sigurnost potrošača |
1. uspostavljanje sistema obavještavanja potrošača o sigurnosti proizvoda na tržištu; 2. izrada tehničkih propisa za tehničke zahtjeve za proizvode koji osiguravaju visok nivo zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača; 3. saradnja svih organa javne uprave u osiguravanju zaštite zdravlja i sigurnosti potrošača |
h) davanje informacija i upoznavanje javnosti o pravima potrošača u BiH |
planiranje promotivnih djelovanja na svim nivoima i podsticanje medijske aktivnosti |
DIO ČETVRTI - NOSIOCI ZAŠTITE POTROŠAČA
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Informacija o izvršenju Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2016. godinu |
- prikupiti podatke o izvršenju Programa 2016. od institucija koje su učestvovale u izradi istog, te sačiniti Informaciju o izvršenju Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2016. godinu koju usvaja Vijeće ministara BiH |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
juni 2017. godine |
- poboljšanje kvaliteta saradnje između svih institucija - subjekata sistema zaštite potrošača u BiH |
2. |
Koordinacija aktivnosti izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2017. godinu |
- u saradnji sa svim učesnicima izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2017. godinu, prikupljanje i obrada relevantnih podataka koji bi trebali biti sadržaj navedenog programa |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
juni 2017. godine |
- podizanje svijesti svih učesnika u izradi Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH na način da pristupe osmišljavanju realno ostvarivih planova aktivnosti svojih institucija u 2017. godini u oblasti zaštite potrošača |
3. |
Pripremne aktivnosti na izradi Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH za 2018. godinu |
- u saradnji sa svim učesnicima izrade Državnog godišnjeg programa za zaštitu potrošača u BiH, prikupljanje relevantnih podataka koji bi trebali biti sadržaj navedenog programa |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
decembar 2017. godine |
|
4. |
Organizacija sjednica Vijeća za zaštitu potrošača BiH i aktivno učešće u njegovom radu |
- priprema svih materijala za održavanje sjednica, predsjedavanje sjednicama, dostava materijala nakon održanih sjednica te praćenje realizacije donesenih zaključaka |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
Kontinuirano |
- rješavanje problema budžetskih sredstava neophodnih za rad Vijeća za zaštitu potrošača BiH, te aktivan pristup svih članova Vijeća prilikom realizacije zaključaka sjednica |
5. |
Informacija o radu Vijeća za zaštitu potrošača BiH za 2016. godinu koja se upućuje Vijeću ministara BiH |
- priprema Informacije od strane nadležnog Odsjeka Ministarstva s obzirom da Vijeće nema status pravnog lica |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa u ime Vijeća za zaštitu potrošača BiH |
juni 2017. godine |
|
6. |
Aktivna saradnja i razmjena infomacija i podataka sa svim subjektima u BiH odgovornim za zaštitu potrošača, s ciljem njihovog aktivnog uključivanja u proces uspostave što cjelovitijeg i efikasnijeg sistema zaštite potrošača u BiH |
- uspostava svih vidova saradnje sa ostalim institucijama i nevladinim sektorom vezanim za oblast zaštite potrošača, - organizacija tematskih okruglih stolova iz oblasti zaštite potrošača |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
Kontinuirano |
|
7. |
Savjetodavni servis za potrošače |
- kontinuirano pružanje savjeta i stručnih mišljenja na upite fizičkih i pravnih lica putem telefona, elektronske pošte i putem pisanih odgovora |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
Kontinuirano |
|
8. |
Saradnja sa akademskom i poslovnom zajednicom |
- predavanja na fakultetima, - učešće na seminarima privrednih komora |
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
Kontinuirano |
- saradnja sa akademskom i poslovnom zajednicom u cilju promocije politike zaštite potrošača |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za pobojšanje |
1. |
Kontrola i prevencija zaraznih bolesti |
- donošenje godišnje Naredbe o mjerama kontrole zaraznih i parazitarnih bolesti životinja i njihovom provođenju i finansiranju u 2017. godini |
Kancelarija za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjeljenje za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH |
31.01.2017. godine |
- kontrola provođenja Naredbe (nadležni veterinarski inspekcijski organi) |
2. |
Donošenje propisa o kontroli bolesti |
- donošenje i objavljivanje propisa o kontroli pojedinih bolesti od nacionalnih interesa |
Kancelarija za veterinarstvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Sprečavanje unošenja zaraznih bolesti u BiH |
- donošenje određenih zakonskih i podzakonskih propisa o zabrani uvoza pošiljki životinjskog porijekla radi sprečavanja unošenja zaraznih bolesti u BiH u slučaju pojave istih |
Kancelarija za veterinarstvo BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Kontrola uvoznih pošiljki |
- kontrola svih pošiljki živih životinja, proizvoda životinjskog porijekla, veterinarskih lijekova, stočne hrane i otpadaka (nusproizvoda) životinjskog porijekla na graničnim veterinarskim prijelazima koje se uvoze u BiH, - primjena odredbi Rješenja o nepostojanju VZ smetnji za uvoz izdanom od strane Kancelarije za veterinarstvo, - uzorkovanje uvoznih pošiljki |
Kancelarija za veterinarstvo BiH (granični veterinarski inspektori, kontrola na graničnim veterinarskim prijelazima), Republička uprava za inspekcijske poslove Republike Srpske, Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat Brčko Distrikta BiH (kontrola u unutarnjem prometu) |
Kontinuirano |
- po potrebi pojačati veterinarsko inspekcijske kontrole i češće vršenje uzorkovanja |
5. |
Zaštita zdravlja potrošača u unutarnjem prometu/ proizvodnji |
- donošenje godišnjeg plana praćenja rezidua za 2017. godinu, - praćenje i kontrola rezidua određenih materija u sirovinama i proizvodima životinjskog porijekla u objektima za klanje životinja, proizvodnju, obradu, preradu i skladištenje proizvoda životinjskog porijekla - kontrola roba životinjskog porijekla u unutarnjem prometu |
Kancelarija za veterinarstvo BiH, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjeljenje za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; Republička uprava za inspekcijske poslove Republike Srpske, Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat Brčko Distrikta BiH |
31.3.2017. Kontinuirano |
- kontrola provođenja plana praćenja rezidua od strane nadležnih organa i inspektora |
6. |
Jačanje kapaciteta laboratorija |
- organizacija zajedničkih sastanaka u cilju unapređenja rada u skladu sa standardom, - organizacija seminara za laboratorijsko osoblje, - kandidovanje nabavke laboratorijske opreme |
Kancelarija za veterinarstvo BiH Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjeljenje za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; Institut za akreditaciju BiH i ovlaštene veterinarske laboratorije |
Kontinuirano |
- izrada operativnih procedura u samim laboratorijama i podnošenje zahtjeva za akreditaciju |
7. |
Suzbijanje bruceloze u 2017. godini |
- cijepljenje i identifikacija malih preživara od 3 do 6 mjeseci |
Kancelarija za veterinarstvo BiH, nadležne veterinarske službe i institucije na entitetskom nivou, operativne veterinarske službe i referentni laboratoriji |
Kontinuirano |
- poboljšati kontrolu provođenja cijepljenja; - povećati broj edukativnih regionalnih sastanaka |
8. |
Ispunjavanje uvjeta u objektima za klanje životinja, proizvodnju, obradu preradu i skladištenje proizvoda životinjskog porijekla |
- registracija i odobravanje objekata koji se bave klanjem životinja, proizvodnjom, obradom, preradom i skladištenjem proizvoda životinjskog porijekla, te kontinuirana kontrola objekata (registracija se odnosi na nove objekte koji nisu registrirani), - brisanje iz registra objekata koji ne ispunjavaju uvjete |
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srpske, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva i Odjeljenje za poljoprivredu Brčko Distrikta BiH; Republička uprava za inspekcijske poslove Republike Srpske, Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine. |
Kontinuirano |
- provođenje službenih kontrola u odobrenim objektima |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Osigurana proizvodnja krompira u BiH po procedurama i standardima koje propisuje EU |
- provođenje posebnog nadzora nad karantinskim štetnim organizmima na krompiru; - implementacija Programa posebnog nadzora (sistemske kontrole) nad karantinskim štetnim organizmima na krompiru u BiH |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja, nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- zaštita zdravlja bilja i osiguranje uvjeta za nesmetanu trgovinu krompira; - podizanje svijesti svih zainteresiranih strana; - osiguranje neophodnih finansijskih sredstava; - osiguranje izvoza krompira kako u zemlje EU tako i u zemlje u okruženju koje nisu članice EU |
2. |
Zaštita zdravlja bilja u BiH i osiguranje uvjeta za nesmetanu trgovinu |
- donijeti i otpočeti sa provođenjem višegodišnjeg plana posebnog nadzora štetnih organizama u BiH za period 2016-2020. godine te u koloni nosioci aktivnosti jasno definirati sa kojim entitetskim ministarstvima i drugim institucijama treba ostvariti saradnju |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja, nadležni organi i institucije entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- podizanje svijesti svih zainteresiranih strana; - osiguranje neophodnih finansijskih sredstava - osiguranje izvoza kako u zemlje EU tako i u zemlje u okruženju koje nisu članice EU |
3. |
Uspostava sistema certificiranja sjemena i sadnog materijala poljoprivrednog bilja |
- uvođenje sistema kontrole proizvodnje i deklariranja/certificiranja sjemena i sadnog materijala poljoprivrednih biljaka; - donošenje Pravilnika o uzorkovanju i ispitivanju kvaliteta sjemena; - donošenje Pravilnika o troškovima za obavljanje poslova certificiranja |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja, nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- implementacija Pravilnika o službenom nadzoru sadnog materijala ("Službeni glasnik BiH", broj 13/15) i Pravilnika o službenom nadzoru sjemenskih usjeva ("Službeni glasnik BiH", broj 14/15) |
4. |
Uspostava sistema zaštite sorti i prava oplemenjivača |
- Pravilnik o korištenju farmerovog sjemena u BiH; - Pravilnik o procedurama za dodjelu prava oplemenjivača; - Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja registara u obavljanju poslova zaštite novih sorti bilja u BiH |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja, nadležni organi entiteta i Brčko Distrikta BiH u saradnji sa Ministarstvom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa |
Kontinuirano |
- implementacija Zakona o zaštiti novih sorti bilja u BiH, Konvencije UPOV i donošenje podzakonskih akata: - podizanje svijesti svih zainteresiranih strana |
5. |
Uspostava harmoniziranog sistema registracije FFS na osnovu priznavanja registracije FFS iz država u kojima je sredstvo registrirano po jedinstvenim principima EU za ocjenu dosijea FFS |
- usvajanje podzakonskih akata koji uređuju oblast registracije FFS i implementacija harmoniziranog sistema priznavanja registracije FFS |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja |
Kontinuirano |
- implementacija odredbi pravilnika koji su usklađeni sa Uredbom EU 1107/2009 i kojom se propisuju uvjeti za stavljanje fitofarmaceutskih sredstava na tržište |
6. |
Implementacija integralne zaštite bilja |
- edukacija korisnika FFS te kreiranje alata za primjenu integralne zaštite bilja |
Uprava BiH za zaštitu zdravlja bilja, nadležni organi i entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- implementacija odredbi Direktive EU 2009/128 o održivoj upotrebi pesticida |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Informiranje potrošača i podrška udruženjima potrošača |
- informiranje putem medija, izdavanje različitih publikacija |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uzajamne posjete, okrugli stolovi, seminari |
2. |
Praćenje i predlaganje aktivnosti kompanija -potrošač |
- provođenje potrošačke legislative |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- odgovori na upite poslovne zajednice |
3. |
Analiza tržišta po pitanju kršenja potrošačkih prava |
- jačanje saradnje sa inspekcijskim organima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- donošenje preporuka i smjernica u posebnim sektorima |
4. |
Prijem i odlučivanje po pojedinačnim pritužbama potrošača |
- djelovanje prema poslovnoj zajednici u smislu poštovanja potrošačkih prava |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- u skladu sa Pravilima rada poduzeti potrebne aktivnosti |
5. |
Predlaganje rješavanja potrošačkih sporova putem mehanizama za alternativno rješavanje sporova (ARS) |
- iniciranje donošenja procedura ARS |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- učešće u radu Radne grupe za rješavanje zaostalih komunalnih predmeta |
6. |
Kontaktiranje sa Ombudsmenima za ljudska prava u vezi problema u oblasti ekonomskih usluga od općeg interesa |
- jačanje saradnje sa Ombudsmenima za ljudska prava |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uzajamne posjete, zajednički stav o problemima iz oblasti javnih usluga |
7. |
Prijedlozi i inicijative za poboljšanje Zakona o zaštiti potrošača u BiH i druge potrošačke legislative |
- otvoriti raspravu sa udruženjima potrošača o predloženim izmjenama zakona |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- šire raspraviti pojedinačne prijedloge i dati zajednički stav |
8. |
Istraživanje drugih mjera organa vlasti na zaštitu potrošača |
- učešće u javnoj raspravi za propise iz oblasti potrošačke legislative |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- donošenje podzakonskih akata pružatelja usluga |
9. |
Saradnja sa obrazovnim institucijama u oblasti prava potrošača |
- nastavak saradnje sa obrazovnim institucijama |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi i u dogovoru sa obrazovnim institucijama |
- promocija politike zaštite potrošača |
10. |
Izdavanje instrukcija u okviru nadležnosti Ombudsmena |
- insistirati na dosljednoj primjeni Zakona o zaštiti potrošača u BiH i entitetskih zakona o obligacionim odnosima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi |
- davanje instrukcija za prestanak aktivnosti suprotnih potrošačkoj legislativi |
11. |
Praćenje realizacije izdatih Instrukcija |
- insistirati na implementaciji izdanih instrukcija |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- redovno izvještavanje |
12. |
Praćenje realizacije preporuka datih u Posebnim izvještajima |
- insistirati na implementaciji izdanih preporuka |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- redovno izvještavanje |
13. |
Praćenje pokrenutih sudskih postupaka |
- učešće u sudskim postupcima kao aktivno legitimiran subjekt |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- zastupati kolektivne interese potrošača |
14. |
Pokretanje novih postupaka pred nadležnim sudom |
- zaštita kolektivnih interesa potrošača |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Po ukazanoj potrebi |
- podnošenje tužbi za naknade štete nanesene kolektivnom interesu potrošača |
15. |
Inicijativa za usaglašavanje propisa iz oblasti javnih usluga sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH |
- zaštita kolektivnih interesa potrošača |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uključenost nadležnih regulatora |
16. |
Usaglašavanje propisa iz svih značajnih oblasti za potrošače sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH |
- sveobuhvatnija zaštita potrošača |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uključenost nadležnih regulatora i agencija |
17. |
Predlaganje mehanizama za efikasno konsultiranje i predstavljanje potrošača u donošenju odluka |
- inicirati aktivno učešće udruženja potrošača ili relevantnog nosioca zaštite potrošača u donošenju odluka |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- uspostava regulatora za komunalne djelatnosti ili verifikacija učešća predstavnika potrošača |
18. |
Jačanje saradnje sa udruženjima potrošača i drugim srodnim udruženjima |
- pružanje stručne pomoći udruženjima u njihovim aktivnostima |
Ombudsmen, pomoćnici ombudsmena |
Kontinuirano |
- korištenje svih oblika komunikacije i zajedničko ostvarenje projekata |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadatka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Primjena Zakona o konkurenciji i podzakonskih akata s ciljem poboljšanja statusa svih učesnika na tržištu, a najviše potrošača kroz niže cijene i veću kvalitetu proizvoda i usluga u sektorima prisutnim na tržištu BiH |
- provođenje postupaka pred Konkurencijskim vijećem kroz aktivno provođenje istraga, kako bi se otklonile prakse koje narušavaju tržišnu konkurenciju, i na taj način nanose štetu potrošačima |
Konkurencijsko vijeće |
Kontinuirano |
- podizanje nivoa svijesti, znanja i informiranja kako potrošača tako i učesnika na tržištu |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Zaštita zdravlja potrošača |
- iniciranje i izrada provedbenih akata Zakona o hrani kojima se reguliraju pitanja zdravstvene ispravnosti i kvaliteta hrane kao i obaveze subjekata u poslovanju s hranom; - praćenje i procjena rizika porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- jačanje međusobnog razumijevanja i unapređenje saradnje svih nosioca zaštite potrošača |
2. |
Procjena rizika porijeklom iz hrane po zdravlje potrošača |
- praćenje i procjena rizika porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- osnivanje naučnih odbora i naučnog vijeća Agencije |
3. |
Jačanje kapaciteta laboratorija u cilju kontrole zdravstvene ispravnosti hrane |
- prikupljanje i analiza podataka o rezultatima laboratorijskih analiza hrane; - prikupljanje podataka o kapacitetima laboratorija |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Pružanje informacija javnosti |
- pravovremeno, objektivno i tačno obavještavanje javnosti u vezi sa rizicima porijeklom iz hrane |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- edukacija iz oblasti komunikacije rizika |
5. |
Podizanje nivoa znanja iz oblasti sigurnosti hrane |
- edukacija i doedukacija svih učesnika u sistemu sigurnosti hrane (organiziranje edukativnih skupova, radionica i simpozija) |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- učešće eminentnih stručnjaka iz oblasti sigurnosti hrane EU i BiH |
6. |
Jačanje saradnje sa domaćim institucijama |
- ostvarivanje saradnje sa nadležnim institucijama BiH, entiteta i Brčko Distrikta BiH u smislu odazivanja na inicijative kao i pružanje vlastitog doprinosa od strane svih subjekata odgovornih za zaštitu potrošača |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
- osiguranje dodatnih finansijskih sredstava za povezivanje i funkcionalno jačanje mreže institucija koje moraju efikasno djelovati u procesu zaštite zdravlja i interesa potrošača |
7. |
Jačanje saradnje sa međunarodnim institucijama |
- učešće u međunarodnim projektima (IPA, Svjetska banka, WHO/FAO, EFSA) |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
8. |
Promotivne aktivnosti u cilju zaštite zdravlja i interesa potrošača |
- priprema, izrada i štampanje edukativnih materijala (letaka, brošura, vodiča); - medijska prezentacija uloge, značaja i poduzetih aktivnosti od strane Agencije |
Agencija za sigurnost hrane BiH u saradnji sa nadležnim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podizanje nivoa sigurnosti i zdravlja djece kao najosjetljivije potrošačke grupe |
- provođenje projekta proaktivnog nadzora proizvoda za djecu u skladu sa Zakonom o općoj sigurnosti proizvoda ("Službeni glasnik BiH", broj 102/09) |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji sa inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
31.10.2017. |
- Agencija će provesti obuke inspektora u cilju provođenja projekata nadzora |
2. |
Podizanje nivoa sigurnosti i zdravlja potrošača |
- provođenje sljedećih projekata nadzora: |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji sa inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
|
|
- neprehrambenih proizvoda u skladu sa Zakonom o općoj sigurnosti proizvoda; |
31.10.2017. |
||||
31.5.2017. |
|||||
- električnih proizvoda u skladu sa Naredbom o električnoj opremi namijenjenoj za upotrebu unutar određenih naponskih granica ("Službeni glasnik BiH", broj 98/09); |
31.7.2017. |
|
|||
- mašina u skladu sa Naredbom o sigurnosti mašina ("Službeni glasnik BiH", broj 04/10); |
31.10.2017. |
||||
- zaštitne opreme u skladu sa Naredbom o ličnoj zaštitnoj opremi mašina ("Službeni glasnik BiH", broj 75/10); |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji sa inspekcijskim organima entiteta |
31.12.2017. |
|||
- građevinskih proizvoda u skladu sa entitetskim zakonima o građevinskim proizvodima; |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH u saradnji sa inspekcijskim organima entiteta i Brčko Distrikta BiH |
Kontinuirano |
|||
- provođenje reaktivnog nadzora (uključujući prigovore potrošača) u skladu sa odgovarajućim propisima |
|||||
3. |
Unapređenje sistema nadzora nad tržištem i edukacija službenika u području sigurnosti proizvoda i zaštite potrošača |
- učestvovanje u zajedničkim aktivnostima nadzora s državama članicama EU u okviru PROSAFE i radu ADCO grupa u skladu sa Zakonom o nadzoru nad tržištem u BiH |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
- proširenje učešća u ADCO grupama |
4. |
Informiranje potrošača o nesigurnim proizvodima |
- objavljivanje informacija o nesigurnim proizvodima pronađenim na tržištu BiH putem internet stranice, Facebook i Twitter profila Agencije, publikacija Biltena o nesigurnim proizvodima i informativnih tekstova za potrošače, prevođenje i objavljivanje RAPEX obavijesti, te izrada drugih dokumenata |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
5. |
Informiranje i edukacija članova udruženja za zaštitu potrošača o nesigurnim proizvodima |
- održavanje okruglog stola i učestvovanje na obukama za udruženja za zaštitu potrošača |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
6. |
Podizanje svijesti potrošača u oblasti sigurnosti proizvoda |
- organiziranje informativnih kampanja i realiziranje intervjua putem TV i radio emisija te internet portala |
Agencija za nadzor nad tržištem BiH |
Kontinuirano |
|
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Unapređenje zaštite javnog zdravlja stanovništva BiH osiguranjem kvalitetnih i sigurnih lijekova i medicinskih sredstava |
- implementacija podzakonskih akata, te usklađivanje sa EU propisima koji se direktno odnose na oblast zaštite potrošača, u kontekstu lijekova i medicinskih sredstava; - usvajanje sljedećih prijedloga novih pravilnika: Pravilnik o kliničkom ispitivanju lijeka, Pravilnik o postupku i načinu davanja dozvole za stavljanje lijeka u promet, Pravilnik o načinu kontrole kvaliteta lijeka, Pravilnik o označavanju i spoljašnjeg i unutarnjeg pakiranja lijeka |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
- izmjene i dopune Zakona o lijekovima i medicinskim sredstvima BiH ("Službeni glasnik BiH", broj 58/08) |
2. |
Edukacija stručnog osoblja Agencije iz oblasti zakonodavstva EU |
- izrada programa edukacija i njihova implementacija |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Pružanje informacija javnosti u cilju zaštite javnog zdravlja stanovništva |
- pravovremeno, objektivno i tačno informiranje javnosti o aktivnostima i mjerama koje Agencija poduzima |
Agencija za lijekove i medicinska sredstva BiH |
Kontinuirano |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Proizvoditi podatke koji se mogu koristiti za zaštitu potrošača u smislu da ti podaci daju sliku stvarne situacije stanovništva u BiH s aspekta veličine i strukture potrošnje i njihovih potreba, prihoda i siromaštva kao i socio-ekonomskih i demografskih karakteristika domaćinstava i pojedinaca |
- objaviti konačne podatke rezultata Ankete o potrošnji domaćinstava u BiH iz 2015. godine u formi publikacije i na web stranici Agencije |
Agencija za statistiku BiH i entitetski zavodi za statistiku |
Kraj 2016. za objavu finalnih rezultata APD 2015. |
- u svrhu zaštite potrošača u BiH više koristiti podatke oficijelne statistike, posebno one koje proizlaze iz anketa o potrošnji i prihodima domaćinstava i statistike cijena i životnog standarda |
2. |
Redovno u mjesečnoj dinamici proizvoditi i objavljivati podatke o inflaciji u BiH i prosječnim cijenama proizvoda i usluga po gradovima |
- redovno izračunavati i objavljivati indeks potrošačkih cijena za BiH po Međunarodnoj klasifikaciji finalne potrošnje prema namjeni (COICOP) |
Agencija za statistiku BiH i entitetski zavodi za statistiku |
Kontinuirano |
U svrhu zaštite potrošača u BiH više koristiti podatke oficijelne statistike, posebno one koji proizlaze iz anketa o potrošnji i prihodima domaćinstava i statistike cijena i životnog standarda. |
3. |
Uvesti novo istraživanje pod nazivom "Anketa o prihodima i uvjetima života u BiH" usklađeno sa standardima i metodologijom EU, koje će dati bolji uvid u visinu prihoda, kupovnu moć, životni standard i uvjete života stanovništva u BiH |
- pripremiti organizaciono i metodološki provođenje "Ankete o prihodima i uvjetima života u BiH" |
Agencija za statistiku BiH u saradnji sa entitetskim zavodima za statistiku |
31.12.2017. |
|
PODRUČJE EMITIRANJA
PODRUČJE TELEKOMUNIKACIJA
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
EMITIRANJE Promoviranje pravične konkurencije u cilju ostvarenja maksimalne dobiti za korisnike u smislu izbora, cijene, i kvaliteta usluga; Obezbijediti pristup uslugama distribucije audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija za sve korisnike na transparentnoj, objektivnoj i nediskriminatornoj osnovi; Zaštititi interese svih korisnika usluga, te približiti nivo kvaliteta u pružanju usluga sa općeprihvaćenim standardima u EU; Obezbijediti poštovanje odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, Kodeksa o komercijalnim komunikacijama kao i ostalim propisima Agencije, a koji se direktno tiču zaštite potrošača; Obezbijediti poštovanja principa poštene konkurencije koji neće štetiti interesima potrošača, sa posebnim osvrtom na poštovanje odredbi koje se tiču zaštite maloljetnika |
- nastavak praćenja poštovanja odredbi Pravila o dozvolama za distribuciju audiovizuelnih medijskih usluga i medijskih usluga radija, kao i odredbi Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija i Kodeksa o komercijalnim komunikacijama koje se odnose na pružanje usluge, zaprimanje i postupanje po prigovorima građana. |
RAK -Sektori iz oblasti emitiranja |
Kontinuirano |
- poboljšanje saradnje i koordinacije sa institucijama koje su direktno nadležne za sprovođenje Zakona o zaštiti potrošača u BiH |
2. |
TELEKOMUNIKACIJE Promoviranje principa korektnosti i ispravnosti u pružanju javnih telekomunikacionih usluga s ciljem da korisnik dobije uslugu koja odgovara sadržaju, kvaliteti i cijeni kakvom je usluga predstavljena korisniku kada je reklamirana |
- uspostava internet brzinometra kao tehničkog sredstva kontrole kvalitete internet usluga; - mapiranje područja pružanja TK usluga i raspoloživih brzina, - pregled i usklađivanje Pravila 69/2013 o uvjetima pružanja javnih TK usluga i odnosima s krajnjim korisnicima - rješavanje žalbi korisnika TK usluga |
RAK - Sektori iz oblast telekomunikacija |
2017/2018 godina |
- izvršiti nabavku softvera i uspostaviti sistem mjerenja brzine i kvaliteta internet usluga; - izvršiti nabavku posebnog softvera za uspostavu sistema mapiranja područja pružanja usluga sa naznačenom vrstom pristupa i raspoloživim brzinama; - uskladiti Pravilo 69/2013 sa drugim propisima, prema mišljenju nadležnih institucija; - uspostaviti stalno ili posebno tijelo koje će se isključivo baviti rješavanjem žalbi korisnika telekomunikacionih usluga |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podsticanje razvoja sistema intelektualnog vlasništva |
- moderniziranje sistema za procesuiranje zahtjeva za priznanje prava industrijskog vlasništva (patent, pečat, industrijski dizajn, oznaka geografskog porijekla) uključujući i digitalizaciju procesa |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano |
|
2. |
Jačanje institucionalnih kapaciteta Instituta |
- dogradnja i unapređenje komunikacijske platforme (ICT) u Institutu za procesuiranje zahtjeva za priznavanje prava industrijskog vlasništva (software za procesuranje prijava patenata, pečata, industrijskog dizajna) u cilju efikasnijeg, kvalitetnijeg i bržeg vođenja postupaka |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Saradnja sa korisnicima sistema industrijskog vlasništva |
- edukacijsko-informacijske usluge i help desk usluge pravnim i fizičkim licima, malim i srednjim preduzećima, uključujući i udruženja za zaštitu potrošača |
Institut za intelektualno vlasništvo BiH |
Kontinuirano na zahtjev korisnika, uključujući i organiziranje seminara i drugih oblika edukacije |
|
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Preuzimanje Direktive 2004/22/EZ o mjernim instrumentima u zakonodavstvo BiH |
- izrada pravilnika i drugih podzakonskih akata; - dodatna obuka i specijalizacija uposlenika Instituta kako bi se što adekvatnije odgovorilo na postavljene zadatke |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
Obnoviti rad ekspertnog tima za transpoziciju direktive od strane MVTEO |
2. |
Priprema nacrta pravilnika i izmjena i dopuna pravilnika za pojedina mjerila |
- izrada pravilnika i mjeriteljskih uputstava; - edukacija i obuke uposlenih Instituta |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
3. |
Podizanje kompetencija imenovanih laboratorija koje vrše poslove verifikacije mjernih instrumenata |
- implementacija zahtjeva na osnovu podzakonskih akata iz 2012. godine |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
4. |
Jedinstvena baza podataka tipskih odobrenja na nivou BiH |
- objavljivanje na web stranici Instituta izdanih tipskih odobrenja |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
5. |
Uspostava kontinuiranog nadzora nad mjerilima koja se upotrebljavaju u komunalne svrhe (vodomjeri, plinomjeri, mjerila el.energije, mjerila toplotne energije, parking satovi i medicinski instrumenti sa funkcijom mjerenja) |
- sprovođenje redovnih i vanrednih nadzora nad mjerilima u upotrebi |
Institut za mjeriteljstvo BiH, entitetski zavodi za mjeriteljstvo |
Kontinuirano |
|
6. |
Dokazivanje kompetencija laboratorija iz oblasti mase i srodnih veličina, temperature, vlažnosti, električnih veličina, vremena i frekvencije, hemije, dužine, volumena i protoka |
- održavanje akreditacije; - učestvovanje u interkorporacijama |
Institut za mjeriteljstvo BiH |
Kontinuirano |
|
7. |
Podizanje svijesti o ulozi i značaju mjeriteljstva |
- organiziranje okruglih stolova ili radnih skupova; - izdavanje biltena; - redovno ažuriranje web stranice Instituta; - obilježavanje dana mjeriteljstva |
Institut za mjeriteljstvo BiH i nadležne institucije, prestavnici potrošača |
Kontinuirano |
- potreban zajednički nastup svih institucija koje čine infrastrukturu kvaliteta |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Usvajanje harmoniziranih evropskih (EN) standarda koji podržavaju direktive novog i globalnog pristupa (primjena harmoniziranih standarda omogućava zadovoljenje propisanih sigurnosnih zahtjeva u direktivama za proizvode i usluge) |
- planirati donošenje harmoniziranih i drugih standarda u godišnjim planovima rada tehničkih komiteta i radnih grupa |
Institut za standardizaciju BiH (tehnički komiteti i radne grupe kao radna tijela Instituta) |
Kontinuirano |
- upućivanje inicijative Institutu za donošenje standarda za područja koja su prioritetna za BiH; - veće uključivanje zainteresiranih strana u radna tijela Instituta kako bi sva područja standardizacije bila pokrivena (npr. predstavnici resornih ministarstava, predstavnici potrošača, industrije, naučnih ustanova, itd.) |
2. |
Stvaranje uvjeta za jedinstveni ekonomski prostor na kojem bi bosanskohercegovački potrošači bili zaštićeni i imali ravnopravan status sa potrošačima u regionu, Evropi i svijetu |
- pratiti rad evropskih i međunarodnih tijela za standardizaciju i usklađivati bosanskohercegovačke (BAS) standarde s evropskim i međunarodnim standardima |
Institut za standardizaciju BiH (tehnički komiteti i radne grupe kao radna tijela Instituta) |
Kontinuirano |
- veće uključivanje zainteresiranih strana |
3. |
Uključivanje predstavnika udruženja potrošača u rad radnih tijela Instituta za donošenje standarda (tehnički komiteti i radne grupe) |
- informirati udruženja potrošača kada se formiraju tehnički komiteti kako bi predložili svoje predstavnike za učešće u radu |
Institut za standardizaciju BiH i udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje |
4. |
Obuka potrošača vezana za rad na bosanskohercegovačkoj standardizaciji, evropskoj standardizaciji (ANEC) i međunarodnoj standardizaciji (COPOLCO) |
- objavljivati korisne informacije za potrošače u Glasniku Instituta, na web stranici Instituta i društvenim mrežama, te pozivati potrošače da učestvuju na seminarima, radionicama i sl. |
Institut za standardizaciju BiH i predstavnici udruženja potrošača |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima |
- organiziranje seminara, okruglih stolova, medijska prezentacija sadržaja iz područja zaštite potrošača; - finansiranje projekata iz oblasti zaštite potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
2. |
Podrška radu i podsticanje razvoja i djelovanja udruženja za zaštitu potrošača |
- pružanje finansijske i stručne podrške udruženjima potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
3. |
Praćenje rada udruženja za zaštitu potrošača |
- analiza i vrednovanje rezultata djelovanja |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
4. |
Aktivno djelovanje prema poslovnoj zajednici s ciljem poštovanja zakona |
- preduzimanje propisanih mjera u slučajevima pritužbi potrošača |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
5. |
Unapređenje saradnje sa ostalim nosiocima zaštite potrošača |
- razmjena informacija i zajedničke aktivnosti na dosljednoj primjeni Zakona o zaštiti potrošača u Bosni i Hercegovini i drugih zakona i propisa koji su povezani sa ovom oblasti |
Federalno ministarstvo trgovine |
Kontinuirano |
|
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Donošenje Programa za zaštitu potrošača u RS za period 2017-2018. godine |
- formiranje Radne grupe i aktivno učešće svih nosilaca zaštite potrošača u izradi Programa |
Ministarstvo trgovine i turizma i ostali nosioci zaštite potrošača u RS |
31.3.2017. godine |
- precizno definiranje ciljeva, zadataka, nosilaca, rokova i potrebnih sredstava za realizaciju |
2. |
Obilježavanje 15. marta – Svjetskog dana prava potrošača |
- održavanje tematskih konferencija,okruglih stolova,štampanje edukativnih materijala,nastupi u medijima |
Ministarstvo trgovine i turizma i ostali nosioci zaštite potrošača u RS |
15.3.2017. godine |
- podsticanje svih nosilaca zaštite potrošača da ostvare aktivnu ulogu u sistemu zaštite potrošača |
3. |
Poboljšanje uvjeta za rad i djelovanje udruženja potrošača |
- finansiranje rada udruženja potrošača, kroz sufinansiranje materijalnih troškova rada |
Ministarstvo trgovine i turizma RS |
Kontinuirano |
- podsticanje razvoja i djelovanja udruženja potrošača |
4. |
Podizanje javne svijesti o pravima potrošača i njihovoj zaštiti |
- finansiranje i sufinansiranje projekata udruženja potrošača |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji sa udruženjima za zaštitu potrošača u RS |
30.9.2017. godine |
- informiranje potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava |
5. |
Uspostava i unapređenje saradnje između nosilaca zaštite potrošača i trgovaca, pružalaca usluga od općeg ekonomskog interesa |
- organiziranje tematskih konferencija sa nosiocima zaštite potrošača i pružaocima usluga od općeg ekonomskog interesa |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji sa nosiocima zaštite potrošača |
Kontinuirano |
- identifikovanje problema sa kojima se potrošači susreću i traženje načina za njihovo rješavanje u praksi |
6. |
Jačanje savjetodavne uloge udruženja potrošača |
- evidentiranje prigovora potrošača od strane udruženja potrošača |
Ministarstvo trgovine i turizma RS u saradnji sa udruženjma za zaštite potrošača u RS |
Kontinuirano |
- analiza i vrednovanje rada i učinaka udruženja potrošača |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Provođenje projekata u vezi informiranja i edukacije potrošača u cilju zaštite prava potrošača |
- organiziranje okruglih stolova, radio emisija uz angažovanje relevantnih stručnjaka iz oblasti zaštite potrošača, štampanje i distribucija brošura na temu zaštite potrošača |
Nadležna odjeljenja i institucije Vlade Brčko Distrikta BiH u sistemu zaštite potrošača u saradnji sa udruženjima za zaštitu potrošača u BD BiH |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nosioca zaštite potrošača kroz planiranje ciljeva, zadataka i sredstava za njihovu realizaciju |
2. |
Savjetodavni servis za potrošače |
- pružanje savjeta i stručnih mišljenja na upite fizičkih i pravnih lica putem telefona, elektronske pošte i putem pisanih odgovora |
Odjeljenje za privredni razvoj, sport i kulturu |
Kontinuirano |
|
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Saradnja sa nosiocima zaštite potrošača što uključuje nastavak saradnje sa Agencijom za nadzor nad tržištem BiH i proširenje saradnje sa ostalim nosiocima zaštite potrošača, Оmbudsmenima i udruženjima za zaštitu potrošača |
- razmjena informacija i iskustava iz oblasti zaštite potrošača svih nosioca zaštite potrošača, uključujući informacije i pozitivna iskustva nad primjenom propisa iz oblasti zaštite potrošača u EU |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Kontinuirano i/ili po potrebi |
- primjena propisa iz oblasti zaštite potrošača svih nosioca zaštite potrošača |
2. |
Povećanje discipline u primjeni propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- izvršiti planirane kontrole po Planu i programu za 2017. godinu; - ovisno o oblasti nadzora, vršiti kontinuirane ili povremene kontrole i nadzore po zahtjevima potrošača i drugih nosioca zaštite potrošača |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Kontinuirano |
- povećanje saradnje svih nosioca zaštite potrošača |
3. |
Laboratorijsko ispitivanje prehrambenih i neprehrambenih proizvoda s ciljem provjere da li isti zadovoljavaju propisane uvjete kvalitete, odnosno sigurnosne zahtjeve. Nastavak saradnje sa Agencijom za nadzor nad tržištem BiH s ciljem administrativne, vizuelne i laboratorijske provjere neprehrambenih proizvoda |
- uzimanje uzoraka proizvoda koji su u prometu (prehrambeni i neprehrambeni proizvodi), kao i na mjestima proizvodnje (prehrambeni proizvodi) i dostavljanje istih u ispitne laboratorije |
Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat tržišno-turističke inspekcije |
Povremene provjere u ovisnosti od planiranih projektnih aktivnosti za neprehrambene proizvode, te općenito od odobrenih sredstava za ovu namjenu (za prehrambene i neprehrambene proizvode) |
- obezbjeđenje finansijskih sredstava za realizaciju navedenih zadataka |
4. |
Sudjelovanje u izradi izmjena i dopuna zakona i podzakonskih akata s ciljem povećanja efikasnosti u nadzoru nad primjenom propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- pokrenuti inicijativu za izmjene i dopune zakona i podzakonskih akata, dati primjedbe i prijedloge za izmjene, aktivno učestvovati u procesu izmjena i dopuna kao i donošenju novih propisa |
Federalna uprava za inspekcijske poslove, Inspektorat tržišno-turističke inspekcije |
Po potrebi |
- aktivno uključivanje u proces izrade propisa iz oblasti zaštite potrošača i na zahtjev obrađivača propisa |
5. |
Edukacija iz oblasti zaštite potrošača i informiranje potrošača |
- učešće na seminarima, okruglim stolovima na temu zaštite potrošača; - informiranje potrošača o izvršenim inspekcijskim nadzorima nad primjenom propisa koji se odnose na zaštitu potrošača |
Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalne uprave (inspektorati tržišno-turističke inspekcije) |
Povremeno i po potrebi |
- saradnja sa drugim nosiocima zaštite potrošača, edukacija i usklađivanje propisa sa propisima i pozitivnim iskustvima iz EU |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje discipline u primjeni propisa iz oblasti zaštite potrošača |
- redovne i vanredne kontrole (planirane kontrole i kontrole po dojavama i reklamacijama potrošača) |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Kontinuirano |
- jačanje saradnje svih nosilaca zaštite potrošača kroz planiranje ciljeva, zadataka i sredstava za njihovu realizaciju |
2. |
Laboratorijska provjera usaglašenosti proizvoda sa definiranim zahtjevima |
- uzorkovanje i dostavljanje na laboratorijsko ispitivanje |
Inspektorat RS, inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave i ovlaštene laboratorije |
Povremeno prema procjeni rizika i u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima |
- jačanje laboratorijskih kapaciteta i veća finansijska sredstva |
3. |
Jačanje komunikacije i razmjena informacija sa svim nosiocima zaštite potrošača |
- saradnja sa udruženjima potrošača, Agencijom za nadzor nad tržištem BiH, inspekcijskim organima FBiH, inspekcijskim organima Brčko Distrikta BiH i drugim nadležnim institucijama; - razmjena informacija putem međunarodnih sistema za brzo obavještavanje (RASFF, RAPEX) |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Kontinuirano |
- održavanje stalne komunikacije i intenziviranje iste u određenim okolnostima |
4. |
Informiranje potrošača |
- medijsko predstavljanje planiranih i realiziranih inspekcijskih aktivnosti |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Povremeno, po potrebi |
- objektivno i pravovremeno informiranje |
5. |
Potpuno primjenjivi propisi |
- davanje mišljenja i inicijativa za izmjenu propisa iz oblasti zaštite potrošača |
Inspektorat RS i inspekcije u sastavu organa lokalne samouprave |
Po potrebi |
- bolja saradnja između predlagača propisa i inspekcijskih organa |
6. |
Edukacija i podizanje svijesti potrošača |
- učešće u kampanjama |
Nadležni organi |
Po potrebi |
- veća učestalost i obuhvatnost provođenja kampanja putem masovnih sredstava informiranja |
R.b. |
Ciljevi |
Zadaci |
Nosioci |
Rok za realizaciju zadataka |
Prijedlozi mjera za poboljšanje |
1. |
Jačanje društvene discipline i odgovornosti u primjeni propisa čime se postiže zaštita potrošača i smanjuje nelojalna konkurencija |
- vršenje inspekcijskog nadzora uz davanje prioriteta manje uređenim oblastima; - inspekcijski nadzor će se vršiti u skladu sa Planom i programom rada za 2017. godinu pojedinih inspekcija; - po potrebi inspekcijski nadzor će biti usmjeren prema oblastima sa pojavom većeg rizika; - pored proaktivnog, vršit će se i reaktivni nadzor koji obuhvata aktivnosti pokrenute na osnovu prigovora potrošača, obavještenja i informacija od nadležnih agencija |
Nadležne inspekcije u sastavu Inspektorata Brčko Distrikta BiH
|
Kontinuirano |
- usklađivanje propisa sa propisima EU; - donošenje novih, te izmjene i dopune postojećih pravnih propisa u cilju podizanja kvalitete zaštite potrošača; - jačanje laboratorijskih kapaciteta i ovlašćivanje laboratorija za pojedina ispitivanja; - saradnja između svih nosioca aktivnosti zaštite potrošača; - provođenje aktivnosti uzorkovanja pojedinih vrsta roba na tržištu |
DIO PETI - OKVIRNI OBIM FINANSIJSKIH SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE ZADATAKA IZ PROGRAMA
DIO ŠESTI - OKVIRNI OBIM FINANSIJSKIH SREDSTAVA ZA PODSTICANJE RAZVOJA I DJELOVANJA UDRUŽENJA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA
DIO SEDMI - ZAKLJUČAK
2014 © JP NIO Službeni list Bosne i Hercegovine. Sva Prava Pridržana.