Međunarodni ugovori, broj 4/23

Na osnovu člana V 3. d) Ustava Bosne i Hercegovine i saglasnosti Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (Odluka PS BiH broj 01,02-21-1-586/23 od 28. marta 2023. godine), Predsjedništvo Bosne i Hercegovine je, na 11. vanrednoj sjednici, održanoj 12. aprila 2023. godine, donijelo


ODLUKU


O RATIFIKACIJI SPORAZUMA O FINANSIRANJU GODIŠNJEG AKCIONOG PROGRAMA ZA BOSNU I HERCEGOVINU ZA 2021. GODINU, IZMEĐU EVROPSKE UNIJE KOJU PREDSTAVLJA EVROPSKA KOMISIJA I BOSNE I HERCEGOVINE KOJU PREDSTAVLJA DIREKCIJA ZA EVROPSKE INTEGRACIJE VIJEĆA MINISTARA BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.


Ratifikuje se Sporazum o finansiranju godišnjeg akcionog programa za Bosnu i Hercegovinu za 2021. godinu, između Evropske unije koju predstavlja Evropska komisija i Bosne i Hercegovine koju predstavlja Direkcija za evropske integracije Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, koji je potpisan 26.12.2022. godine u Sarajevu, na engleskom jeziku.

Član 2.


Tekst Sporazuma u prijevodu glasi:

Član 3.


Ova Odluka će biti objavljena u "Službenom glasniku BiH - Međunarodni ugovori" na bosanskom, hrvatskom i srpskom jeziku i stupa na snagu danom objavljivanja.

Broj 01-50-1-1141-30/23
12. aprila 2023. godine
Sarajevo


Predsjedavajuća
Željka Cvijanović

1 Odredba (EU) 2021/1529 Evropskog parlamenta i vijeća od 15. septembra 2021. godine uspostavljanje Instrumenta za pretpristupnu pomoć (IPA III), OJ L 330, 20.9.2021, str. 1.

2 Izvještaj o migracionom profilu BiH za 2020. godinu

3 COM(2018) 65 final

4 SWD(2019) 222 final

5 SWD(2021) 291 final /2

6 SWD(2020) 223 final

7 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu (SL). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici, prevladava verzija objavljenih u Službenom listu (SL).

8 COM(2019) 261 konačni

9 COM(2018) 65 konačni

10 SWD(2021) 291 konačni /2

11 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu (SL). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici prevladava verzija objavljena u Službenom listu (SL).

12 COM(2019) 261 završno

13 SWD(2019) 222 završno

14 COM(2019) 640

15 SWD(2020) 223 završno

16 Usvojena je Metodologija Programa za integraciju Bosne i Hercegovine u EU i u skladu s tim je započeo proces izrade Programa integracija u oktobru 2020. godine. Program integracija će se sastojati iz tri dijela: akcionog plana za usklađivanje sa acquis-om EU, akcionog plana za implementaciju preporuka Komisije (mjere koje se ne odnose na usklađivanje sa acquis-om EU) i pregleda administrativnih kapaciteta.

17 COM(2018) 65

18 COM(2021) 644

19 SWD(2021) 291 završno /2

20 SWD(2020) 223

21 http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/phare/evaluation/2013/23914_rep_bih.pdf

22 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu (OJ). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici prevladava verzija iz OJ.

23 COM(2019) 261

24 SWD(2019) 222

25 “Region” u kontekstu ovog AD odnosi se na statističku ekonomsku teritorijalnu jedinicu kako je definirana prema NUTS klasifikaciji i koja se koristi kao osnova za regionalnu politiku EU, bez obzira na administrativno-teritorijalnu organizaciju određenih zemalja

26 Izvještaj o Bosni i Hercegovini 2021. koji prati Saopštenje Komisije Evropskom parlamentu, Vijeću, Evropskom ekonomskom i socijalnom komitetu i Komitetu regija; Analitički izvještaj za maj 2019

27 Zakon o ministarstvima i drugim organima uprave BiH, članovi koji se odnose na nadležnosti MVTEO, MCP, MKP.

28 SWD(2021) 291 završni /2

29 BiH je započela pripreme za uspostavljanje indirektnog/decentralizovanog sistema za IPA 2007-2013 uspostavljanjem osnovnih funkcija i struktura koje je ovaj sistem zahtijevao, i to: (1) Odluka o imenovanju Nacionalnog koordinatora za pomoć EU (NAC); (2) Odluka o osnivanju Centralne jedinice za finansiranje i ugovaranje u okviru DIS sistema za upravljanje programima EU u BiH, (3) Odluka o osnivanju Nacionalnog fonda, (4) Odluka o davanju saglasnosti za imenovanje NAO, ( 5) Odluka o davanju saglasnosti za imenovanje službenika za ovjeravanje programa (PAO) - Službeni glasnik br. 26/06; (6) Odluka o osnivanju NIPAC-a, (7) Odluka o imenovanju NIPAC-a, (8) Odluka o osnivanju NAO; Odluka o imenovanju NAO – Službeni glasnik br. 62/10

30 Izvor: Analitički izvještaj Komisije o BiH za 2019.

31 Izvještaj Komisije za BiH 2020 daje preporuku za Poglavlje 22 da usvoji strategije za cijelu zemlju u oblastima relevantnim za regionalnu politiku

32 Kantonalni uredi za EU integracije (ili u nekim kantonima EU koordinatori) su vladine institucije koje imaju koordinirajuću ulogu u provođenju aktivnosti i obaveza koje proizilaze iz procesa EU, integracija uključujući koordinaciju implementacije i programiranja IPA i drugih EU programa na kantonalnom nivou.

33 U skladu sa odredbama Odluke o sistemu koordinacije procesa evropskih integracija u BiH

34 COM(2021) 644 završno

35 COM(2020) 641

36 SWD(2020) 223

37 COM(2019) 640

38 SWD(2019) 222

39 https://www.rcc.int/pages/86/south-east-europe-2020-strategy

40 COM(2010) 715

41 COM(2014) 357

42 SWD(2020) 223 završno

43 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom glasniku (SG). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici prevladava verzija iz SG.

44 COM(2020) 641 konačan

45 SWD(2020) 223 konačan

46 COM(2018) 65 konačan

47 SWD(2019) 222 konačan

48 SWD(2021) 291 konačan /2

49 Direkcija za ekonomsko planiranje – Makroekonomske projekcije, januar 2021.

50 BHASDemografija i socijalna statistika – LFS, IV kvartal 2020. i I kvartal 2021.

51 EC Evropska ekonomska prognoza za ljeto 2020

52 Samohrani roditelji suočeni su sa još većim izazovom jer su mnogi otpušteni ili primorani da napuste posao kako bi se brinuli o svojoj djeci.

53 U BiH ima 209 kompanija koje se bave prikupljanjem, tretmanom i odlaganjem otpada i reciklažom otpada (Izvor: BHAS, Statistika okoliša, februar 2021.).

54 COM(2019) 261 završno

55 SWD(2019) 222 završno

56 https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-10622-2021-INIT/en/pdf

57 COM(2020) 641 završno

58 SWD(2020) 223 završno

59 https://www.rcc.int/romaintegration2020/news/323/declaration-of-wb-partners-on-roma-integration-within-the-eu-enlargement-process

60 Stopa nezaposlenosti nije objavljena za 2020. godinu tokom perioda razvoja ERP-a.

61 Agencija za statistiku Bosne i Hercegovine (BHAS), demografske i socijalne statistike – Registrirana nezaposlenost novembar 2020.

62 BHAS, Demografija i socijalna statistika – ARS, I kvartal 2021.

63 Procjenjuje se da u BiH ima 35.000 Roma. Izvor: Popis stanovništva 2013.

64 Posljednja anketa obavljena je 2015. godine i obuhvatila je 7.702 domaćinstva: 4.643 u FBiH, 2.607 u RS i 452 u BD.

65 MLJPI procjenjuje da 4.008 romskih porodica i 19.295 Roma spada u ugroženu kategoriju.

66 Situaciona analiza o položaju djece u Bosni i Hercegovini, UNICEF, mart 2020.

67 Prema podacima BHAS-a u BiH postoji 109 Centara za socijalni rad (59 u FBiH, 49 u RS i 1 u BD BiH). U FBiH postoji 20 drugih službi socijalne zaštite, koje imaju ulogu i zadatak Centara za socijalni rad, tako da je ukupan broj Centara za socijalni rad u FBiH 79.

68 Anketa UNICEF-a procjenjuje da je 13% ispitanika iz uzorka izjavilo da nije u mogućnosti da koristi usluge socijalne zaštite.

69 https://arsbih.gov.ba/wp-content/uploads/2020/06/200206-Bosnia-and-Herzegovina-GREVIO-REPORT_ENG.pdf

70 U cijeloj BiH postoji ukupno osam Sigurnih kuća. Vode ih nevladine organizacije i finansiraju se donacijama u svim slučajevima, osim u Kantonu Sarajevo, gdje se Sigurna kuća finansira 60% iz budžeta Kantona. Osim toga, iz budžeta Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice za 2019. godinu je izdvojeno 51.129 eura za sigurne kuće za pokrivanje troškova režija.

71 Pored toga, tu su i kuhinje nevladinih organizacija: Merhamet (20 kuhinja koje također imaju za cilj vrhunsku hranu za migrante i koje opslužuju u prosjeku 8000 ljudi), Imaret, Caritas (u Sarajevu i Zenici), Pomozi.ba, Dobrotvor itd.

72 Takozvane Naše kuhinje, javne kuhinje Crvenog krsta nalaze se u Sarajevu, Mostaru, Banjaluci, Bijeljini, Vlasenici, Tesliću i Bileći.

73 https://ckks.ba/centralna-kuhinja/

74 BiH je imala dramatičan pad doznaka u 2020. ERP 2021-2023: Prema trenutno dostupnim podacima za prva dva kvartala 2020. godine deficit tekućeg računa iznosio je 616 miliona KM, što je smanjenje od 14% u odnosu na isti period prošle godine (u vrijeme pripreme osnovnog scenarija podaci CBBiH za treći i četvrti kvartal 2020. godine nisu bili dostupni).

75 https://ec.europa.eu/growth/content/social-economy-eastern-neighbourhood-and-western-balkans_en

76 Ibid.

77 http://www.sigmaweb.org/publications/Monitoring-Report-2017-Bosnia-and-Herzegovina.pdf

78 Izvještaj EK za zemlju 2020

79 Ibid.

80 COM(2018) 65 završno

81 SWD(2021) 291 završno /2

82 https://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-9319-2018-INIT/en/pdf

83 https://www.rcc.int/romaintegration2020/news/323/declaration-of-wb-partners-on-roma-integration-within-the-eu-enlargement-process

84 Fondacija Mozaik koristi pomoć švedske vlade: Kolektivni uticaj na mlade; rad preko platforme za online učenje lonac.ba i dva inkubatora u Sarajevu i Banja Luci.

85 Institut KULT ima koristi od pomoći Vlade Švedske: Oživljavanje budućnosti kroz rad s mladima i (ciljano) liderstvo mladih. Cilj mu je obuhvatiti 5000 mladih širom BiH.

86 U okviru Zavoda za zapošljavanje RS djeluju Centri za informiranje, savjetovanje i obuku, koji mladim nezaposlenim licima i dugotrajno nezaposlenim licima pružaju usluge savjetovanja, informiranja i obuke (CISO) za aktivno traženje posla u svrhu bržeg zapošljavanja, i to kroz pojedinačni i grupni rad. CISO kontinuirano provode aktivnosti sa učenicima završnih razreda osnovnih i srednjih škola kojima je potrebna profesionalna orijentacija ∕ usluge vođenja karijere.

87 Tokom procesa definiranja Projektnog zadatka za ovu specifičnu intervenciju, definicija sheme grantova treba da uzme u obzir izvodljivost uspostavljanja fonda za grant kako bi se uključio lokalni doprinos finansiranju.

88 Izvor: BHAS, Anketa o radnoj snazi - II kvartal 2020 http://www.bhas.ba/data/Publikacije/Saopstenja/2020/LAB_00_2020_Q2_0_BS.pdf

89 Strategija rodne ravnopravnosti 2020-2025 Evropske komisije postavlja viziju, ciljeve politike i akcije za postizanje konkretnog napretka u pogledu rodne ravnopravnosti u Evropi i posvećenosti pravima žena i djevojčica i upućivanje na ciljeve održivog razvoja, posebno na SDG 5. kao ključni okvir za Strategiju rodne ravnopravnosti. Ono se, između ostalog, fokusira na zatvaranje rodnih jazova na tržištu rada i postizanje jednakog učešća u različitim sektorima privrede.

90 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu (OJ). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici prevladava verzija iz OJ.

91 Direkcija za ekonomsko planiranje – Makroekonomske projekcije, januar 2021.

92 Među 141 zemljom, BiH je 92., Srbija 72., Crna Gora 73., Albanija 81. i Sjeverna Makedonija 82.

93 Među 190 zemalja, BiH je 90., Sjeverna Makedonija 17., Srbija 44., Crna Gora 59. i Albanija 82.;

94 Izvor: BHAS, SRJ: XIV, od 20.01.2021, br.11 Demografija i socijalna statistika – registrovana nezaposlenost

95 02% BDP-a u 2019. godini; Izvor: podaci Svjetske banke

96 BiH se nalazi na 74. mjestu od 129 zemalja

97 COM(2020) 641 završno

98 SWD(2020) 223 završno

99 Izgledi konkurentnosti MSP-a 2020. COVID-19: Uticaj izolacije na mala poduzeća, ITC

100 Statistika turizma, Kumulativni podaci, januar-oktobar 2020., decembar 2020., Agencija za statistiku BiH (BHAS)

101 Albanija ima 15,4, a Srbija 50,9

102 Indeks politike malih i srednjih poduzeća, Zapadni Balkan i Turska 2019, Procjena implementacije Akta o malom biznisu za Evropu, OECD

103 Treba napomenuti da BiH zaostaje za prosjekom Zapadnog Balkana i Turske u svim dimenzijama, uz značajno pogoršanje nekih dimenzija u 2019. (dimenzije 7 i 8a).

104 Ova Akcija bi trebala biti pokrenuta indikativno 2022-2025.

105 Službeni glasnik BiH, 39/20

106 odnosno, MVTEO, entitetska ministarstva finansija i Direkcija za finansije BD

107 tri predstavnika koje imenuje VM, dva predstavnika imenuje Vlada FBiH, dva predstavnika imenuje Vlada RS i jednog predstavnika imenuje Vlada BD

108 SWD (2018) 360 završno

109 https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/22b8829d-b786-11eb-8aca-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-233221374

110 COM(2019) 261 završno

111 Dok su instrumenti za podršku u tom cilju uglavnom regionalni (u okviru WBIF platforme), BiH treba da podigne svoje institucionalne kapacitete kako bi bolje iskoristila povećani pristup finansijama i rizičnom kapitalu za MMSP-e, posebno važne za oporavak nakon Covid-19, i grantove/garancije za inovativne i poslovne ekosisteme; pristup modelom trostruke spirale.

112 COM(2020) 103 završno

113 COM(2020) 98 završno

114 EU za poslovanje i EU za oporavak

115 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu (OJ). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici prevladava verzija OJ.

116 SWD(2019) 222

117 SWD(2021) 291 kraj/2

118 COM(2019) 640

119 COM(2020) 381

120 www.sanctionsmap.eu Napominjemo da je mapa sankcija IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu (SL). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici, prevladava verzija SL.

121 Eliminacija neuspješnih ponuda pet godina nakon završetka postupka nabavke.

122 Eliminacija neuspješnih prijava tri godine nakon završetka procedure dodjele grantova.

123 Za ugovore o uslugama ovi koraci uključuju ex-ante kontrole u vezi sa odobravanjem užeg izbora.

124 IPA-APP je namjenska IT aplikacija koju je razvio DG NEAR kako bi zamijenio iPerseus koji je bio alat koji se koristio za praćenje implementacije pretpristupnih fondova pod indirektnim upravljanjem zemalja korisnica (IMBC).

125 www.sanctionsmap.eu. Mapa sankcija je IT alat za identifikaciju režima sankcija. Izvor sankcija proizilazi iz pravnih akata objavljenih u Službenom listu Evropske unije (OJ). U slučaju neslaganja između objavljenih pravnih akata i ažuriranja na web stranici, prevladava verzija iz OJ.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!