Službeni glasnik BiH, broj 84/15

Institut za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine (u dalјem tekstu: Institut), na osnovu člana 11. Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava ("Službeni glasnik BiH", br. 63/10; u dalјem tekstu: Zakon), člana 18. Pravilnika o načinu i formi ispunjavanja uslova za davanje dozvole pravnim licima za obavlјanje poslova kolektivnog ostvarivanja autorskog i srodnih prava ("Službeni glasnik BiH", br. 44/11; u dalјem tekstu: Pravilnik) i člana 193. stav (1) Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09 i 41/13), rješavajući po zahtjevu podnosioca "UFR u BiH" Udruženje filmskih radnika u Bosni i Hercegovini, Branilaca Sarajeva br. 20/3, Sarajevo, za izdavanje dozvole za obavlјanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava na audiovizuelnim djelima, nakon provedenog postupka ispitivanja uslova za davanje dozvole, donosi


RJEŠENJE


O IZDAVANJU DOZVOLE ZA KOLEKTIVNO OSTVARIVANJE PRAVA NA AUDIOVIZUELNIM DJELIMA





1. USVAJA SE zahtjev Udruženja filmskih radnika u Bosni i Hercegovini, Branilaca Sarajeva br. 20/3 Sarajevo, i izdaje se dozvola za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava na audiovizuelnim djelima.

2. Dozvola se izdaje za kolektivno ostvarivanje sljedećih imovinskih prava na audiovizuelnim djelima:

- pravo na naknadu za kablovsko reemitiranje audiovizualnih djela.

3. Ovo rješenje stupa na snagu danom donošenja.

4. Ovo rješenje će se objaviti u "Službenom glasniku BiH" i u "Službenom glasniku Instituta".

Obrazloženje


TOK POSTUPKA


Zahtjev za izdavanje dozvole za kolektivno ostvarivanje prava na audiovizuelnim djelima

Udruženje filmskih radnika u Bosni i Hercegovini "UFR u BiH", Branilaca Sarajeva br. 20/3, Sarajevo (u daljem tekstu: UFR u BiH), podnijelo je Institutu za intelektualno vlasništvo BiH zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava na audiovizuelnim djelima. Zahtjev je zaprimljen dana 26.08.2014. godine pod brojem UP-02-47-4-09247/14. Uz zahtjev su dostavljeni sljedeći dokumenti: Rješenje o upisu UFR u BiH u Registar udruženja kod Ministarstva pravde BiH, broj RU-1088 Knjiga I Registra od 07.04.2011. godine, sa promjenama broj UP-08-07-1-533/11 od 11.07.2014. godine, Statut UFR u BiH broj 01/AB/01/14, koji je usvojila Skupština UFR u BiH dana 15.01.2014. godine, ugovori o isključivom ustupanju imovinskih prava koje je UFR u BiH zaključio sa 33 autora audiovizuelnih djela, podaci o ukupno 461 objavljenih djela koja sačinjavaju repertoar UFR u BiH, odluku o imenovanju lica ovlaštenih za zastupanje od 18.03.2014. godine, ugovor o zakupu poslovnog prostora veličine 20 m2, zaključen sa zakupodavcem "UPI POSLOVNI SISTEM" d.d. Sarajevo, dana 25.03.2014. godine, popis kancelarijske opreme i sredstava za komunikaciju, dokaz o plaćanju domene za web stranicu udruženja www.bhfilm.ba, ovjerenu kopiju diplome o završenoj visokoj stručnoj spremi za direktora stručne službe udruženja Nović Amara, potvrdu Pravnog fakulteta iz Sarajeva o položenim ispitima iz engleskog jezika za Nović Amara, broj 57762 od 19.10.2012. godine, ugovor o radu na neodređeno vrijeme sa Nović Amarom, broj 04/14, zaključen dana 03.03.2014. godine, ovjeren obrazac prijave za Nović Amara kod Poreske uprave FBiH (obrazac JS3100), poslovni plan UFR u BiH, potvrdu Unicredit banke o sredstvima na računu Udruženja, pisma podrške od 13 producentskih kuća iz BiH, te izjave o spremnosti za zaključivanje recipročnih ugovora sa kolektivnim organizacijama iz inostranstva (DHFR iz R. Hrvatske i A-Prava Montenegro iz Crne Gore).

Institut je razmotrio dokumentaciju dostavljenu uz zahtjev Udruženja filmskih radnika u BiH, i u postupku ispitivanja uslova za izdavanje dozvole za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava na audiovizuelnim djelima utvrdio da zahtjev nije u potpunosti uredan te je, pozivom broj IP-03-47-5-05896/14VT od 17.09.2014. godine pozvao podnosioca da isti uredi i u roku od 60 dana od dana prijema poziva dostavi Institutu sljedeće:

1. izmjene i dopune Statuta Udruženja ovjerenog kod Ministarstva pravde BiH, uređene u skladu sa Zakonom o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava, i to:

­ izmijenjeni član 11. Statuta, u smislu da strana fizička i pravna lica, kao ni druge kolektivne organizacije ne mogu biti redovni članovi Udruženja. Članom 11. stav (2) Zakona je utvrđeno da "pri procjeni postojanja dovoljne ekonomske osnove pravnog lica, odnosno procjeni osiguranja efikasnijeg i ekonomičnijeg načina ostvarivanja prava iz stava (2) Institut će uzeti u obzir naročito: broj autora koji su državljani Bosne i Hercegovine ili koji imaju prebivalište, odnosno sjedište u Bosni i Hercegovini, a koji su ovlastili kolektivnu organizaciju za ostvarivanje njihovih prava.

­ u članu 14. Statuta brisanje dijela koji se odnosi na prestanak članstva u Udruženju, isključivanjem iz članstva. Organizacija ne može da otkaže ostvarivanje prava nosiocu prava u slučajevima gdje Zakon predviđa obavezno kolektivno ostvarivanje, kao što je to u slučaju kablovskog reemitiranja autorskih djela;

­ u članu 31. Statuta dopunjene nadležnosti Skupštine Udruženja, u smislu da je Skupština nadležna za sve ono što joj je u nadležnost stavljeno Zakonom o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava, a naročito za donošenje i usvajanje: financijskog plana za narednu godinu, koji uključuje plan troškova poslovanja, godišnji plan raspodjele ubranih naknada u skladu sa principima i pravilima raspodjele prihoda unaprijed utvrđenih Statutom, odluke o odbicima od ubranih naknada za kulturne i socijalne namjene do limita propisanog zakonom i davanje mišljenja o revizorskim izvještajima, godišnjim izvještajima o radu i izvještajima Nadzornog odbora,

­ u članu 39. tačka 9. Statuta dopunjene nadležnosti Nadzornog odbora, u smislu da Nadzorni odbor, pored nabrojanog u navedenoj tački podnosi izvještaj Skupštini i o: troškovima poslovanja Udruženja, izvršavanju kolektivnih ugovora i pojedinačnih ugovora sa korisnicima i izvršavanju ugovora zaključenih sa stranim kolektivnim organizacijama;

­ u članu 54. Statuta prihode uskladiti sa djelatnosti koja se namjerava obavljati (organizacija ne može ostvarivati prihode od kamata, dividendi, dobiti od kapitala i sl., jer je ona neprofitna organizacija).

­ Statutom utvrditi osnovne principe i pravila raspodjele prihoda kolektivne organizacije, koja moraju biti zakonita, jasna i precizna, te osiguravati razmjernost, primjerenost i pravičnost raspodjele i moraju efikasno onemogućavati bilo kakvu proizvoljnost (član 21. (stav) (3) Zakona). Pravila o raspodjeli moraju biti unaprijed propisana tako da članovima organizacije pruže jasnu sliku o tome kako će se raspodjeljivati njihov novac.

2. ovjeren ugovor o radu na neodređeno vrijeme za zaposlenog i ovjerenu prijavu zaposlenog Poreskoj upravi FBiH;

3. odluku Skupštine Udruženja o usvajanju poslovnog plana, u skladu sa članom 7. stav (2) Pravilnika.

Postupajući prema pozivu Instituta, podnosilac zahtjeva dostavio je u ostavljenom roku, podneskom koji je zaprimljen u Institutu dana 26.11.2014. godine pod brojem UP-03-47-4-12656/14, sljedeću dokumentaciju: Odluku o izmjenama i dopunama Statuta UFR u BiH, broj 02/AB/01/14, koja je usvojena na Skupštini udruženja održanoj dana 30.09.2014. godine, ovjerenu od Ministarstva pravde BiH 21.11.2014. godine, ugovor o radu na neodređeno vrijeme zaključen sa Nović Amarom, broj 04/14 od 03.03.2014. godine, ovjeren obrazac prijave za Nović Amara kod Poreske uprave FBiH (obrazac JS3100) i odluku o usvajanju srednjoročnog poslovnog plana UFR u BiH, koji je usvojen na sjednici Skupštine održanoj 30.09.2014. godine.

Institut je razmotrio dostavljenu dokumentaciju i u postupku ispitivanja uslova za izdavanje dozvole za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava na audiovizuelnim djelima utvrdio da pojedine odredbe Statuta koje se odnose na principe i pravila raspodjele naknada nosiocima prava na audiovizuelnim djelima nisu u skladu sa odredbama Zakona. Također, Institut je pozvao podnosioca zahtjeva da dostavi zaključene ugovore o isključivom prenosu prava filmskih producenata na Udruženje, sa producentima koji su uputili pismo podrške Udruženju filmskih radnika u BiH i izrazili spremnost na zaključenje ugovora sa UFR u BiH. Zbog toga je Institut uputio još dva poziva za uređenje zahtjeva od 11.02.2014. godine i 29.05.2015. godine, u kojima je pozvao podnosioca da uredi zahtjev, u zadatim rokovima.

Postupajući prema pozivima Instituta, podnosilac zahtjeva dostavio je, u ostavljenim rokovima, dana 06.04.2015. godine i dana 04.08.2015. godine, sljedeću dokumentaciju: Rješenje o upisu promjena u Registar udruženja kod Ministarstva pravde BiH, broj UP08-07-1-533/11 od 25.03.2015. godine, Odluku o izmjenama i dopunama Statuta UFR u BiH, broj 02/AB/01/15 od 20.03.2015. godine, koja je ovjerena od Ministarstva pravde BiH, dana 31.03.2015. godine, te 24 ugovora o isključivom prenosu imovinskih prava zaključenih sa filmskim producentima u Bosni i Hercegovini. Dostavljena je i dopuna repertoara, odnosno 492 objavljena audiovizualna djela.

Uvidom u kompletnu dokumentaciju koja je dostavljena uz zahtjev, Institut je utvrdio da je podnosilac zahtjeva dostavio sve relevantne podatke i dokumentaciju u skladu sa članom 10. stav (2) Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava i čl. 3., 4., 5., 6. i 7. Pravilnika o načinu i formi ispunjavanja uslova za davanje dozvole pravnim licima za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja autorskog i srodnih prava, i to:

1) Rješenje o upisu Udruženja filmskih radnika u Bosni i Hercegovini u Registar udruženja kod Ministarstva pravde BiH, broj RU-1088 Knjiga I Registra od 07.04.2011. godine, sa promjenama broj UP-08-07-1-533/11 od 11.07.2014. godine i 25.03.2015, koje je, u smislu člana 8. stav (1) Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskih i srodnih prava dokaz da pravno lice ima status udruženja koje djeluje na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine.

2) Statut Udruženja filmskih radnika u Bosni i Hercegovini, usvojen na Skupštini Udruženja održanoj 15.01.2014. godine sa izmjenama i dopunama Statuta UFR u BiH, koje su usvojene na Skupštini UFR u BiH održanim dana 30.09.2014. godine i dana 20.03.2015. godine, koji utvrđuje organe i njihove nadležnosti za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava na audiovizuelnim djelima, te principe i pravila raspodjele naknada za reemitiranje audiovizualnih djela.

3) Podatke o licima koja su ovlaštena da predstavljaju kolektivnu organizaciju. U skladu sa članom 10. stav (2) točka b) Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskih i srodnih prava podnosilac zahtjeva je dostavio Odluku Upravnog odbora o imenovanju lica ovlaštenih za zastupanje. Lica ovlaštena za predstavljanje i zastupanje UFR u BiH su Ines Tanović, predsjednica Upravnog odbora, Amra Bakšić - Čamo, potpredsjednica Upravnog odbora i Amar Nović, direktor stručne službe UFR u BiH, koji su upisani u Registar udruženja kod Ministarstva pravde BiH.

4) Podatke o nosiocima prava na audiovizuelnim djelima, koji su ovlastili Udruženje za ostvarivanje imovinskih prava na njihovim djelima. Podnosilac zahtjeva je dostavio Institutu, u skladu sa članom 3. Pravilnika, kopije zaključenih ugovora o isključivom ustupanju imovinskih prava sa 24 filmska producenta iz Bosne i Hercegovine, a koji sadrže sljedeće podatke: naziv, sjedište, datum zaključivanja ugovora i potpis ovlaštenog lica. Također, dostavljena su i 33 ugovora koji su zaključeni sa koautorima audiovizualnih djela iz BiH (režiseri, scenaristi), koji nisu stariji od 6 mjeseci, a koji sadrže sljedeće podatke: ime i prezime, naznaku prebivališta ili boravišta i datum zaključivanja ugovora. Dostavljeni ugovori su svojeručno potpisani.

5) Popis djela koja će sačinjavati repertoar kolektivne organizacije. Podnosilac zahtjeva je, u skladu sa članom 4. Pravilnika, dostavio Institutu podatke o djelima koja će sačinjavati repertoar kolektivne organizacije. Dostavljeno je ukupno 953 objavljena audiovizualna djela odnosno naslova, dok sa serijama taj broj iznosi 4247 objavljenih audiovizualnih djela, koja sadrže sljedeće podatke: naziv i vrstu djela, podatke o koautorima (režiser, scenarista, gl. snimatelj), producentskoj kući, godinu prvog objavljivanja i obim i trajanje djela.

6) Dokaze o ispunjavanju tehničkih pretpostavki za efikasno obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava. Podnosilac zahtjeva je, u skladu sa članom 5. Pravilnika, dostavio Institutu sljedeće dokaze: Ugovor o zakupu poslovnog prostora veličine 20 m2, zaključen sa zakupodavcem "UPI POSLOVNI SISTEM" d.d. Sarajevo, dana 25.03.2014. godine, popis kancelarijske opreme i sredstava za komunikaciju, ugovor o korištenju Interneta i dokaz o plaćanju domene kojim je registrirana domena i web stranica www.bhfilm.ba, a e-mail adresa je avprava@bhfilm.ba

7) Dokaze o ispunjavanju kadrovskih pretpostavki za efikasno obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja prava. Podnosilac zahtjeva je, u skladu sa članom 6. Pravilnika, dostavio Institutu relevantne dokaze o ispunjavanju uslova koji se odnose na stručnu službu Udruženja, i to: ovjerenu kopiju diplome o završenoj visokoj stručnoj spremi za direktora Nović Amara, ovjerenu potvrdu Pravnog fakulteta iz Sarajeva o položenim ispitima iz engleskog jezika za Nović Amara, broj 57762 od 19.10.2012. godine, ugovor o radu na neodređeno vrijeme sa Nović Amarom, broj 04/14 od 03.03.2014. godine, ovjeren obrazac prijave za Nović Amara kod Poreske uprave FBiH (obrazac JS3100).

8) Poslovni plan UFR u BiH. Podnosilac zahtjeva je, u skladu sa članom 7. Pravilnika, dostavio Institutu srednjoročni poslovni plan (za period 2014 - 2018) koji sadrži:

­ podatke o pravnom licu (pravni status, lica ovlaštena za zastupanje, historijske podatke o Udruženju i počecima autorskopravne zaštite na prostoru BiH),

­ analizu postojećeg stanja u području kolektivne zaštite audiovizuelnih djela u BiH,

­ reaktiviranje UFR u BiH i provođenje aktivnosti s ciljem dobivanja dozvole za kolektivno ostvarivanje prava na audiovizuelnim djelima u BiH,

­ informacije o stručnoj službi i kadrovskoj osposobljenosti,

­ opis predviđenog načina obavljanja djelatnosti i strategiju njene implementacije,

­ ekonomsko-financijsku projekciju koja uključuje:

­ sredstva predviđena za obavljanje djelatnosti,

­ procjenu očekivane visine ubranih naknada od kablovskih operatera,

­ procjenu iznosa sredstava koji će biti raspoređen nosiocima prava na audiovizuelnim djelima,

­ procjenu troškova poslovanja kolektivne organizacije.

Podnosilac zahtjeva je, u smislu člana 7. stav (6) Pravilnika, dostavio Institutu i službene bankovne podatke o sredstvima na računu pravnog lica u iznosu od 18.579,97 KM (potvrda Unicredit banke od 05.08.2014. godine).

9) Odluka Skupštine o usvajanju poslovnog plana UFR u BiH. Podnosilac zahtjeva je, u skladu sa članom 7. stav (2) Pravilnika, dostavio Institutu Odluku o usvajanju srednjoročnog poslovnog plana UFR u BiH od 30.09.2014. godine.

10) Izjave o spremnosti za zaključenje recipročnih ugovora. Uz zahtjev su dostavljene i izjave o spremnosti kolektivnih organizacija iz inostranstva za zaključivanje recipročnih ugovora u slučaju da UFR u BiH dobije dozvolu za kolektivno ostvarivanje prava na audiovizuelnim djelima. Dostavljene su izjave od srodnih organizacija, i to: DHFR iz R. Hrvatske, i A-Prava Montenegro iz Crne Gore i Vapik sa Kosova).

KOLEKTIVNO OSTVARIVANJE AUTORSKOG I SRODNIH PRAVA


Zakonom o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava ("Službeni glasnik BiH", broj 63/10) uređen je sistem ostvarivanja prava autora i titulara srodnih prava u Bosni i Hercegovini. Kolektivno ostvarivanje autorskog i srodnih prava znači ostvarivanje ovih prava za više autorskih djela, većeg broja autora zajedno, posredstvom pravnih lica specijaliziranih samo za tu djelatnost, koja ispunjavaju sve uslove propisane zakonom i koja imaju dozvolu Instituta za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine. To znači, da je obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja autorskog i srodnih prava moguće samo ako su kumulativno ispunjeni sljedeći uslovi, i to: da je pravno lice specijalizirano samo za tu djelatnost, da ispunjava sve uslove propisane zakonom, i da je za te poslove dobilo dozvolu Instituta za intelektualno vlasništvo Bosne i Hercegovine. S obzirom da kolektivnu organizaciju osnivaju autori, ona je u mandatnom odnosu sa autorima i sve poslove obavlja u svoje ime i za njihovu korist, što je jedna od najvažnijih karakteristika cijelog sistema kolektivnog ostvarivanja prava.

Zakon u članu 3. ograničava poslove kojima se može baviti kolektivna organizacija i ujedno određuje što kolektivna organizacija mora da radi. Pravni oblik kolektivne organizacije utvrđen je u članu 8. stav (1) Zakona, a postupak izdavanja dozvole utvrđen je u čl. 10. i 11. Zakona. Jedna od posebnosti sistema kolektivnog ostvarivanja prava jeste uvođenje tzv. zakonskog monopola jednoj organizaciji za kolektivno ostvarivanje prava koja se odnose na istu vrstu prava na istoj vrsti djela. Prema ovom rješenju za jednu vrstu prava na istoj vrsti djela dozvolu može dobiti samo jedna organizacija (član 6. stav (3) Zakona).

Zakonom je detaljno uređen odnos kolektivne organizacije prema autorima. Tako je u članu 15. stav (1) Zakona predviđeno da kolektivna organizacija ne može odbiti zahtjev autora za sklapanje ugovora za kolektivno ostvarivanje prava u okviru svoje djelatnosti, a u članu 16. Zakona da su autori, koji su povjerili kolektivnoj organizaciji ostvarivanje svojih prava, njeni članovi. Uvođenje sistema zakonskog monopola za jednu organizaciju, stvara i obavezu te organizacije da mora u okviru vrste prava i vrste djela za koje je specijalizirana da djeluje za račun svih autora (i onih koji su članovi i potpisali ugovor i onih koji to nisu). Pretpostavka kolektivnog ostvarivanja prava svih autora, kako je uređena u članu 18. stav (1) Zakona daje mogućnost autorima koji ne žele ostvarivati svoja prava na kolektivan način da u pisanoj formi izuzmu sebe iz sistema kolektivnog ostvarivanja prava.

Osnovne odlike modernog sistema kolektivnog ostvarivanja prava su: neprofitni karakter organizacije; specijalizacija organizacije za kolektivno ostvarivanje određenih prava na određenim vrstama predmeta zaštite; de iure ili de facto monopolski položaj organizacije (pošto je praksa funkcioniranja kolektivnog ostvarivanja prava pokazala da, kako sa stanovišta smanjenja transakcijskih troškova, tako i pravne sigurnosti korisnika, konkurencija među organizacijama ne daje dobre rezultate, jedna od prvih stvari koje su uređene posebnim propisima o kolektivnom ostvarivanju prava jeste da se uvede monopol organizacije); demokratičnost upravljanja organizacijom; transparentnost njenog rada; zabrana diskriminatorske prakse organizacije prema pojedinim titularima prava, kao i prema pojedinim korisnicima; pravičnost u raspodjeli ubrane naknade titularima prava; efikasnost u materijalnom poslovanju; kao i državni nadzor nad radom organizacije.

Kolektivna organizacija nema svoja vlastita sredstva i ona ostvaruje prihode isključivo od korištenja prava svojih članova i tako upravlja tuđim novcem. Međunarodni standard u pogledu raspodjele ubranih sredstava na ime naknade za korištenje autorskih djela je da, od svih ukupno ostvarenih sredstava kolektivna organizacija izdvaja samo sredstva za pokrivanje svoga rada, a sva druga sredstva dužna je da raspodjeli svojim članovima prema unaprijed utvrđenim pravilima.

Za procjenu visine sredstava za pokrivanje troškova rada kolektivne organizacije primjenjuje se međunarodni standard o izračunavanju ekonomske održivosti organizacije prema kome se raspodjeljuje:

­ do 30% prihoda od upravljanja autorskim i izvođačkim pravima,

­ do 25% od upravljanja reprografskim pravima.

Izuzetno, statutom kolektivne organizacije može se predvidjeti da se ukupno do 10% neto prihoda kolektivne organizacije odvoji za dvije vrste namjena:

- za kulturne potrebe,

- za unapređenje penzijskog, zdravstvenog i socijalnog statusa njenih članova.

RAZLOZI ZA IZDAVANJE DOZVOLE


Postupajući po zahtjevu podnosioca Institut se rukovodio odredbama o uslovima za dodjelu dozvole za kolektivno ostvarivanje autorskog i srodnih prava prema Zakonu o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava ("Službeni glasnik BiH", broj 63/10), odredbama Pravilnika o načinu i formi ispunjavanja uslova za davanje dozvole pravnim licima za obavljanje poslova kolektivnog ostvarivanja autorskog i srodnih prava ("Službeni glasnik BiH", br. 44/11) i načelima Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09 i 41/13).

U postupku ispitivanja uslova za izdavanje dozvole Institut je utvrdio da je:

1) Udruženje filmskih radnika u Bosni i Hercegovini upisano u Registar udruženja kod Ministarstva pravde BiH, broj RU-1088 Knjiga I Registra od 07.04.2011. godine, sa promjenama broj UP-08-07-1-533/11 od 11.07.2014. godine i 25.03.2015. godine, za obavljanje djelatnosti kolektivnog ostvarivanja autorskih i srodnih prava na audiovizuelnim djelima, u skladu sa članom 3. Zakona, kao udruženje koje, u smislu člana 8. Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava i Zakona o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine, djeluje na teritoriji cijele Bosne i Hercegovine;

2) Statut Udruženja filmskih radnika u Bosni i Hercegovini usklađen je sa odredbama Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava i da sadrži bitne elemente koji se odnose na: naziv i sjedište Udruženja, ciljeve i djelatnost Udruženja u skladu sa članom 3. Zakona, međunarodno prihvaćene principe za raspodjelu prihoda ubranih od autorskih naknada uključujući i princip savjesnosti i poštenja, princip pravičnosti, princip objektivnosti, princip efikasnosti, princip štedljivosti i princip transparentnosti koji su, kao standardi poslovanja utvrđeni članom 7. Zakona; članstvo u Udruženju je uređeno u skladu sa članom 16. Zakona; organi Udruženja su u skladu sa Zakonom o udruženjima i fondacijama Bosne i Hercegovine i Zakonom o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava; osiguran je nadzor članova Udruženja u smislu člana 19. Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava, Statutom su utvrđeni osnovni principi i pravila raspodjele naknada nosiocima prava na audiovizuelnim djelima, u skladu sa članom 21. stav (3) Zakona. Utvrđeno je da je članom 31. Statuta UFR u BiH predviđeno da Skupština ima sljedeće nadležnosti: donosi Statut, izmjene i dopune Statuta i druge opće akte Udruženja, odlučuje o spajanju, podjeli i prestanku rada Udruženja, kao i o drugim statusnim promjenama Udruženja, donosi godišnji plan i program rada Udruženja, donosi poslovni plan Udruženja, usvaja završni račun Udruženja za prethodnu godinu i financijski plan Udruženja, usvaja izvještaj o izvršenju financijskog plana, razmatra i usvaja izvještaje koje je pripremio Upravni odbor i Nadzorni odbor, imenuje i razrješava članove Upravnog i Nadzornog odbora, imenuje i razrješava predsjednika Skupštine Udruženja, predsjednika i članove Upravnog i Nadzornog odbora, usvaja poslovnik o radu Skupštine Udruženja, imenuje lica ovlaštena za zastupanje i predstavljanje Udruženja u pravnom prometu, donosi odluku o formiranju regionalnih ureda i drugih organizacionih oblika Udruženja u skladu sa Zakonom, donosi odluku o raspolaganju preostalim sredstvima Udruženja nakon odluke o prestanku rada Udruženja, rješava po žalbama članova Udruženja u drugom stepenu, donosi odluku o promjeni naziva i sjedišta Udruženja, donosi i usvaja financijski plan za narednu godinu, koji uključuje plan troškova poslovanja, donosi i usvaja godišnji plan raspodjele naknada u skladu sa principima i pravilima raspodjele utvrđenih Statutom, donosi i usvaja odluke o odbicima od ubranih naknada za kulturne i socijalne namjene do limita propisanog zakonom, daje mišljenje o revizorskom izvještaju i godišnjem izvještaju o radu i odlučuje o svim drugim pitanjima koja nisu u nadležnosti drugih organa. Nadležnosti Upravnog odbora su utvrđene članom 34. Statuta UFR u BiH, i to: priprema sjednice Skupštine, priprema nacrta Statuta, njegove izmjene i dopune i drugi akti koje donosi Skupština, priprema poslovnog plana Udruženja koji usvaja Skupština, provođenje utvrđene politike, zaključci i druge odluke Skupštine, upravljanje imovinom Udruženja, davanje prijedloga, mišljenja i inicijative za ostvarivanje ciljeva Udruženja, predlaganje imenovanja direktora stručne službe Udruženja, podnošenje godišnjeg i polugodišnjeg obračuna o svom radu Skupštini na razmatranje, utvrđivanje godišnjeg i polugodišnjeg obračuna o izvršenju plana prihoda i rashoda Udruženja i podnošenje Skupštini na razmatranje i usvajanje, rješavanje po žalbama članova u prvom stepenu, praćenje provođenja financijskog plana i donošenje odluke o upotrebi sredstava iz svoje nadležnosti, donošenje odluke o formiranju komisija, odbora, stručnih timova radi realizacije postavljenih ciljeva i djelatnosti Udruženja, pripremanje analize, informacije i drugih materijala za Skupštinu, predlaganje programa i planova razvoja Udruženja, pripremanje i utvrđivanje izvještaja o radu za svaku kalendarsku godinu i obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom i Statutom ili koje mu stavi u nadležnost Skupština Udruženja. Nadležnosti Nadzornog odbora utvrđene su članom 39. Statuta, a to su: vršenje nadzora i podnošenje Skupštini izvještaja o najvažnijim poslovima kolektivnog ostvarivanja prava, a to su: iznos naplaćenih naknada, raspodjela ubranih naknada, troškovi poslovanja Udruženja, izvršavanje kolektivnih ugovora i pojedinačnih ugovora sa korisnicima, izvršavanje ugovora zaključenih sa stranim kolektivnom organizacijama i davanje mišljenja o revizorskom izvještaju.

3) Lica ovlaštena za zastupanje UFR u BiH su Ines Tanović, predsjednica Upravnog odbora, Amra Bakšić - Čamo, potpredsjednica Upravnog odbora i Amar Nović, direktor stručne službe UFR u BiH, upisani u Registar udruženja kod Ministarstva pravde BiH.

4) UFR u BiH je zaključio ugovore o isključivom ustupanju imovinskih ovlaštenja sa 24 filmska producenata iz BiH, te 33 koautora (režiseri i scenaristi) audiovizuelnih djela iz Bosne i Hercegovine, sa ukupnim brojem od 953 objavljena audiovizuelna djela koja će činiti repertoar kolektivne organizacije. Svi ugovori zaključeni su roku od 6 mjeseci prije podnošenja zahtjeva u skladu sa članom 3. stav (3) Pravilnika.

Imajući u vidu ukupan broj nosilaca prava na audiovizuelnim djelima iz BiH i repertoar UFR u BiH, procjena Instituta je da UFR u BiH okuplja većinu nosilaca prava na audiovizuelnim djelima iz Bosne i Hercegovine, odnosne 90% aktivnih producentskih kuća u BiH, sa najvećim brojem djela. Radi se o sljedećim producentskim kućama u BiH: Deblokada, Depo, Akademija scenskih umjetnosti u Sarajevu, Mebius film, Refresh production, Relative pictures, SCCA proba, Vizart, Comprex, Dokument, Film House, Fist, Flash, Fotoart, Hava film, Kadar, KultB, Marletti, Obala art centar, Saga production, Studio Neum, Viamedia, Aeon i 2006.

5) UFR u BiH ispunjava tehničke uslove, u smislu člana 5. Pravilnika, a koji se odnose na poslovne prostorije i opremu, sredstva za komunikaciju, vlastitu internetsku adresu i adresu za elektronsku poštu.

6) UFR u BiH ispunjava uslove stručne službe i kadrovske pretpostavke u pogledu lica koja trenutno rade i projekcije razvoja stručne službe i da lice koje je zaposleno u stručnoj službi ispunjava uslove predviđene članom 10. stav (2) točka d) Zakona i članom 6. Pravilnika.

7) UFR u BiH je dostavio uredan poslovni plan i odluku Skupštine UFR u BiH o usvajanju poslovnog plana u skladu sa članom 7. Pravilnika, iz kojeg se može utvrditi da je ekonomska osnova Udruženja filmskih radnika u Bosni i Hercegovini dovoljna da omogući nesmetan rad i efikasno ostvarivanje prava, posebno imajući u vidu broj nosilaca prava (filmskih producenata i koautora) koji su državljani Bosne i Hercegovine ili koji imaju prebivalište, odnosno sjedište u Bosni i Hercegovini, a koji su ovlastili UFR u BiH za ostvarivanje njihovih prava, ukupan broj njihovih djela koja će činiti repertoar UFR u BiH, pretpostavljeni obim korištenja tih djela, odnosno mogući broj njihovih korisnika, način i sredstva kojima kolektivna organizacija namjerava obavljati svoju djelatnost, sposobnost ostvarivanja prava stranih nosilaca prava na audiovizuelnim djelima, sposobnost ostvarivanja prava domaćih nosilaca prava u inostranstvu, te procjenu očekivane visine naplaćenih naknada i troškova poslovanja.

U poslovnom planu se navodi da je planirano da se u prvoj godini poslovanja ostvari ukupan prihod u iznosu od 606.971 KM. U narednim godinama planirano je povećanje ukupnog prihoda, tako da se 2019. godine planira ostvariti ukupan prihod od 900.000 KM. Procjena očekivane visine ubranih naknada od korisnika pravljena je na osnovu istraživanja o potencijalnom broju korisnika odnosno kablovskih operatera u BiH. Obračun naknada bi se vršio na način da se broj pretplatnika pomnoži sa brojem kanala i sa 0,033 KM, te bi se na taj način utvrdio mjesečni iznos naknade za kablovskog operatera. Planirano je da će se raspodjela ubranih sredstava vršiti na osnovu pravila i principa raspodjele naknada koja su utvrđena Statutom UFR u BiH, odnosno da će se nosiocima prava na audiovizuelnim djelima isplatiti oko 75% ubranih sredstava.

Sredstva koja su predviđena za obavljanje djelatnosti kolektivne organizacije biće odvojena od ubranih naknada za reemitiranje audiovizualnih djela koja čine repertoar kolektivne organizacije. Planirano je da na samom početku rada postotak za troškove poslovanja bude do 35% (u prvoj godini poslovanja), a da se u narednim godinama pokušava smanjivati.

8) Da su kolektivne organizacije iz inostranstva izrazile spremnost za zaključenje recipročnih ugovora sa UFR u BiH u slučaju da dobije dozvolu za kolektivno ostvarivanje prava na audiovizuelnim djelima, i to: DHFR iz R. Hrvatske, A-Prava Montenegro iz Crne Gore i Vapik sa Kosova).

Prema članu 11. stav (6) Zakona o kolektivnom ostvarivanju autorskog i srodnih prava, obavještenje o odluci o izdavanju dozvole objavljuje se u "Službenom glasniku BiH" i u "Službenom glasniku Instituta", te je odlučeno kao u dispozitivu ovog rješenja.

Na osnovu savjesne i brižljive ocjene svih dokaza posebno, kao i svih dokaza zajedno i rezultata cjelokupnog postupka, Institut je donio rješenje kao u dispozitivu.

Pouka o pravnom lijeku: Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku. Protiv ovog rješenja može se pokrenuti upravni spor, podnošenjem tužbe Sudu Bosne i Hercegovine u roku od 60 dana od dana prijema rješenja.

Broj IP-03-47-5-05881/15VT
16. oktobra 2015. godine
Banjaluka


Direktorica
Lidija Vignjević, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!