Službeni glasnik BiH, broj 41/18

Na osnovu člana 16. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 25/04, 93/05, 48/07 i 15/08), Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine, na sjednici održanoj 11. maja 2018. godine, usvojilo je


POSLOVNIK


O IZMJENAMA I DOPUNAMA POSLOVNIKA VISOKOG SUDSKOG I TUŽILAČKOG VIJEĆA BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.


U Poslovniku Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 55/13, 96/13, 46/14, 61/14, 78/14, 27/15, 46/15, 93/16, 48/17 i 88/17) (u daljnjem tekstu: Poslovnik) u članu 33. stav (2) riječi "ne može biti kraći" zamjenjuju se riječju "traje".

Član 2.


U članu 34. stav (1) dodaje se tačka g), koja glasi:

"g) utvrđenu potrebu za sudijom određene specijalizacije, osim za sud općinskog ili osnovnog nivoa.".

Iza stava (2) dodaje se stav (3), koji glasi:




"(3) Javni konkurs obuhvata sve pozicije nosilaca pravosudnih funkcija koje su upražnjene u trenutku pripreme konkursa, kao i pozicije za koje je moguće procijeniti da će ostati upražnjene u narednih šest mjeseci od objavljivanja konkursa."

Član 3.


Iza člana 34. dodaje se član 34a., koji glasi:

"Član 34a.

(Dinamika objavljivanja konkursa)

Konkursi za upražnjene pozicije se objavljuju sukcesivno tako što se novi konkurs objavljuje nakon što se donesu odluke u vezi s pozicijama koje su bile obuhvaćene prethodnim konkursom."

Član 4.


U članu 35. stav (5) mijenja se i glasi:

"(5) Ukoliko se u toku konkursne procedure do donošenja odluke o imenovanju utvrdi da je kandidat u prijavnom materijalu dao pogrešne ili neistinite informacije, on se isključuje iz konkursne procedure, o čemu se kandidat obavještava elektronskom poštom ili na drugi odgovarajući način."

Član 5.


Član 36. mijenja se i glasi:


"Član 36.

(Postupanje po prijavama)

(1) Nepotpune, neuredne i neblagovremene prijave, kao i prijave kandidata koji ne ispunjavaju Zakonom propisane uslove Komisija iz člana 41. Poslovnika će odbaciti, o čemu se kandidat obavještava elektronskom poštom ili na drugi odgovarajući način.

(2) Neuredna prijava je prijava koja je popunjena na način suprotan uputama iz prijavnog obrasca. Nepotpuna prijava je prijava uz koju nisu dostavljeni propisani prilozi. Neblagovremena prijava je prijava koja je dostavljena van propisanog roka."

Član 6.


U članu 37. stav (1) iza riječi "procedura" dodaju se riječi "traje najduže četiri mjeseca i".

Iza stava (3) dodaje se stav (4), koji glasi:

"(4) Ukoliko se konkursna procedura ne okonča u roku iz stava (1) ovog člana, nadležno podvijeće će o tome obavijestiti Vijeće, radi poduzimanja mjera potrebnih da se konkursna procedura okonča u što kraćem roku."

Član 7.


Član 46. mijenja se i glasi:


"Član 46.

(Kriteriji za rangiranje kandidata)

(1) Rangiranje kandidata vrši se na osnovu sljedećih kriterija:

a) stručnosti kandidata;

b) sposobnosti pravne analize;

c) sposobnosti kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalne nepristrasnosti i ugleda, te ponašanja van posla;

d) dosadašnjeg radnog iskustva kandidata;

e) edukacije i usavršavanja, objavljivanja naučnih radova, te drugih aktivnosti u struci;

f) komunikativnosti.

(2) Rangiranje kandidata koji su se prijavili na rukovodeću poziciju vrši se na osnovu sljedećih kriterija:

a) stručnosti kandidata;

b) sposobnosti pravne analize;

c) sposobnosti kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalne nepristrasnosti i ugleda, te ponašanja van posla;

d) dosadašnjeg radnog iskustva kandidata;

e) edukacije i usavršavanja, objavljivanja naučnih radova, te drugih aktivnosti u struci;

f) komunikativnosti;

g) rukovodnih vještina i iskustva te sposobnosti upravljanja ljudskim potencijalima.

(3) Za kandidate koji su nosioci pravosudne funkcije kriteriji iz stava (1) tač a) i b) i stava (2) tač a) i b) utvrđuju se, u pravilu, na osnovu ocjene rada, a kriteriji iz stava (1) tač c) – f) i stava (2) tač c) – g) utvrđuju se na razgovoru.

(4) Za kandidate koji nisu nosioci pravosudne funkcije kriteriji iz stava (1) tačka a) i stava (2) tačka a) utvrđuju se na osnovu rezultata pismenog i kvalifikacionog testiranja, a kriteriji iz stava (1) tač b) – f) i stava (2) tač b) – g) utvrđuju se na razgovoru.

(5) Kandidat koji se prijavio na poziciju predsjednika suda ili glavnog tužioca dužan je na razgovoru predati svoj program rada u dovoljnom broju primjeraka za sve članove Komisije, te u toku razgovora izložiti taj program.

(6) Program rada sadrži pregled stanja u sudu, odnosno tužilaštvu za koje se kandidat prijavio, te prijedlog mjera i rezultate koje kandidat namjerava ostvariti u svrhu unapređenja rada institucije.

(7) Kandidat može tražiti od Vijeća da mu se dostave relevantne informacije potrebne za pripremu programa rada, ukoliko te informacije nisu dostupne na internetskoj stranici Vijeća, odnosno suda ili tužilaštva za koje aplicira. Zahtjev kandidata mora biti precizan i ograničen na one informacije koje su potrebne za izradu programa rada.

(8) Vijeće donosi posebno uputstvo za procjenu sposobnosti, karakteristika i vještina sadržanih u kriterijima koji se ispituju na razgovoru. Dio uputstva koji se odnosi na definicije sposobnosti, karakteristika i vještina objavljuje se na internetskoj stranici Vijeća."

Član 8.


Član 47. mijenja se i glasi:


"Član 47.

(Kvalifikaciono i pismeno testiranje)

(1) Kvalifikaciono i pismeno testiranje provodi se:

a) za kandidate koji nisu nosioci pravosudne funkcije,

b) za kandidate koji su nosioci pravosudne funkcije, a nemaju ocjenu rada za posljednje tri godine, osim u slučaju iz člana 47a.

(2) Na pismeno testiranje pozivaju se samo oni kandidati koji su na kvalifikacionom testiranju ostvarili odgovarajući rezultat.

(3) Kvalifikaciono i pismeno testiranje kandidata detaljnije se regulišu posebnim pravilnikom Vijeća."

Član 9.


Iza člana 47. dodaje se član 47a., koji glasi:

"Član 47a.

(Ocjena rada)

(1) Za kandidate koji već obavljaju funkciju sudije ili tužioca, odnosno kandidate na koje se primjenjuju odredbe člana 33. stav (2) Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine, stručnost i sposobnost pravne analize utvrđuje se na osnovu ocjene rada za posljednje tri godine za koje su ocijenjeni, računajući do dana isteka roka za podnošenje prijava.

(2) Ukoliko kandidat u posljednje tri godine nije ocijenjen zbog odsustva s funkcije, u obzir se uzima ocjena rada za posljednje tri godine koje su prethodile odsustvu.

(3) Kandidate koji obavljaju funkciju sudije ili tužioca i imaju rezultate rada za posljednje tri godine a nisu ocijenjeni iz razloga koji nisu navedeni u stavu (2) ovog člana može ocijeniti Vijeće, u svrhu provođenja konkursne procedure, prema važećim kriterijima za ocjenjivanje rezultata rada sudija, odnosno tužilaca u Bosni i Hercegovini odgovarajućeg nivoa suda, odnosno tužilaštva.

(4) Sudije Suda BiH koji sude u prvom stepenu ocjenjuju se po kriterijima koji vrijede za ocjenjivanje rezultata rada sudija Osnovnog suda Brčko distrikta BiH, sudije Apelacionog odjeljenja Suda BiH ocjenjuju se po kriterijima koji vrijede za ocjenjivanje rezultata rada sudija Apelacionog suda Brčko distrikta BiH, a tužioci Tužilaštva BiH ocjenjuju se po kriterijima koji vrijede za ocjenjivanje rezultata rada tužilaca Tužilaštva Brčko distrikta BiH.

(5) Ocjenjivanje u smislu odredaba st. (3) i (4) ovog člana vrši se isključivo na osnovu pismene saglasnosti kandidata."

Član 10.


U članu 48. stav (1) riječi "člana 50." zamjenjuju se riječima "člana 46.".

Stav (3) mijenja se i glasi:

"(3) Ukoliko Komisija utvrdi da postoje okolnosti koje dovode u pitanje podobnost kandidata da bude imenovan na poziciju na koju se prijavio, to će navesti u obrascu za bodovanje uz odgovarajuće obrazloženje. "

Stav (4) briše se.

Član 11.


U članu 49 stav (1) riječi "kvalifikacionom odnosno" brišu se.

U stavu (3) iza riječi "može" dodaju se riječi "u prijavi", a iza riječi "razgovora" dodaje se zarez i riječi "računajući do dana isteka roka za podnošenje prijava".

Dodaju se st. (4) i (5), koji glase:

"(4) Bez obzira na broj bodova ostvaren po kriteriju stručnosti, kandidat neće biti pozvan na razgovor ukoliko je:

a) u sudu, odnosno tužilaštvu za koje se prijavio na poziciju nosioca pravosudne funkcije zaposlen njegov krvni srodnik u pravoj liniji bez ograničenja, u pobočnoj liniji do četvrtog stepena ili bračni, odnosno vanbračni drug ili srodnik po tazbini, odnosno srodnik vanbračnog druga, do drugog stepena;

b) nosilac pravosudne funkcije, a na poziciji s koje se prijavljuje proveo je manje od tri godine, računajući do dana isteka roka za podnošenje prijava;

c) predsjednik suda ili glavni tužilac, a prijavio se za upražnjenu poziciju za vrijeme trajanja prvog mandata na koji je imenovan.

(5) Pravilo iz stava (4) tačka b) ovog člana ne odnosi se na kandidate koji su na poziciji dodatnog sudije."

Član 12.


Član 51. mijenja se i glasi:


"Član 51.

(Pitanja za razgovor)

(1) Pitanja koja se postavljaju na razgovoru unaprijed su utvrđena i pohranjena u elektronsku bazu podataka.

(2) Elektronska baza automatski generira pitanja, neposredno prije razgovora, prema parametrima koje odredi Komisija za obavljanje razgovora, u zavisnosti od nivoa i vrste pozicije za koju se obavlja razgovor.

(3) Pitanja sadržana u bazi definirana su prema kriterijima koji se ocjenjuju na razgovoru.

(4) Stalna komisija Vijeća nadležna za oblast imenovanja najmanje jednom godišnje ažurira i proširuje bazu pitanja i o tome obavještava Vijeće. Prijedlog ažuriranih i novih pitanja za stalnu komisiju pripremaju nosioci pravosudnih funkcija koje odabere Vijeće, na osnovu javnog poziva, te članovi Vijeća koje odredi Vijeće.

(5) Učešće nosilaca pravosudnih funkcija u predlaganju ažuriranih i novih pitanja uzima se u obzir u postupku ocjene njihovog rada."

Član 13.


Član 52. mijenja se i glasi:


"Član 52.

(Pristup bazi pitanja)

(1) Bazi iz člana 51. stav (2) može pristupiti samo zaduženo osoblje Sekretarijata Vijeća i članovi stalne komisije nadležne za oblast imenovanja.

(2) Izuzetno od odredaba stava (1) ovog člana, bazi mogu pristupiti i druge osobe na osnovu obrazložene odluke stalne komisije.

(3) Svaki pristup bazi evidentira se uz bilježenje podataka o korisniku koji je pristupio bazi, datumu i vremenu pristupa, te obavljenim radnjama."

Član 14.


Član 53. mijenja se i glasi:


"Član 53.

(Obavljanje razgovora)

(1) Komisija unaprijed određuje okvirno vrijeme trajanja razgovora, koje mora biti isto za svakog kandidata.

(2) Razgovor s kandidatima obavlja se na profesionalan način i uz puno uvažavanje ličnosti kandidata.

(3) Predsjedavajući Komisije utvrđuje identitet kandidata, utvrđuje poziciju za koju se kandidat prijavio, predstavlja članove Komisije, provjerava da li kandidat ima prigovor na sastav Komisije te informira kandidata o kriterijima koji se ispituju tokom razgovora i vremenu koje je predviđeno za obavljanje razgovora.

(4) Predsjedavajući Komisije zamolit će kandidata da pažljivo sasluša svako pitanje i uputiti ga da konkretno odgovori na postavljeno pitanje.

(5) Komisija kandidatima postavlja pitanja generirana u skladu s članom 51. Poslovnika. U toku razgovora mogu se postaviti i druga pitanja vezana za pojedine odgovore kandidata.

(6) U toku razgovora s kandidatom koji se prijavio za poziciju predsjednika suda ili glavnog tužioca, Komisija će od kandidata zatražiti da izloži svoj program rada. Pored pitanja generiranih u skladu s članom 51. Poslovnika, kandidatu se mogu postaviti i druga pitanja vezana za program rada koji je izložio.

(7) U toku razgovora s kandidatima za poziciju predsjednika suda, glavnog tužioca ili zamjenika glavnog tužioca, Komisija se rukovodi podacima relevantnim za ocjenu stanja u sudu, odnosno tužilaštvu u kojem se pozicija popunjava.

(8) U slučaju da je u toku razgovora podnesen zahtjev za izuzeće člana Komisije, o tome se odmah obavještava predsjednik Vijeća i nadležno podvijeće.

(9) U slučaju iz stava (8) ovog člana Komisija će zastati sa obavljanjem razgovora s kandidatom koji je podnio zahtjev, do odluke predsjednika.

(10) Na kraju razgovora, predsjedavajući Komisije proći će kroz prijavni obrazac i zatražiti od kandidata da potvrdi njegov sadržaj. Predsjedavajući i ostali članovi Komisije mogu postaviti dodatna pitanja, odnosno zatražiti pojašnjenje informacija navedenih u obrascu.

(11) Razgovor s kandidatima snima se uređajima za zvučno snimanje."

Član 15.


Član 54. mijenja se i glasi:


"Član 54.

(Bodovanje obavljenog razgovora)

(1) Bodovanje razgovora s kandidatom vrši se na posebnom obrascu, čiji sadržaj utvrđuje Vijeće.

(2) Ukoliko se kandidat prijavio na više pozicija različitog nivoa, Komisija ga boduje za svaku poziciju pojedinačno.

(3) Tokom razgovora s kandidatom svaki član Komisije nezavisno će bodovati kriterije koji se ocjenjuju na razgovoru, na način kako je propisano u čl 54a., 54b., 54c. i 54d. Poslovnika, pri čemu će dati obrazloženje dodijeljenih bodova.

(4) Na razgovoru s kandidatima za poziciju sudije ili tužioca može se ostvariti najviše 25 bodova.

(5) Na razgovoru s kandidatima za poziciju predsjednika suda, glavnog tužioca ili zamjenika glavnog tužioca može se ostvariti najviše 35 bodova.

(6) Konačan broj bodova koje kandidat ostvari na razgovoru predstavlja prosjek zbira ocjena po kriterijima koji se ocjenjuju na razgovoru."

Član 16.


Iza člana 54. dodaju se čl. 54a., 54b., 54c. i 54d.,, koji glase:

"Član 54a.

(Raspon bodova za poziciju sudije ili tužioca)

(1) U ukupnom broju bodova koje kandidat koji je nosilac pravosudne funkcije može ostvariti na razgovoru, kriteriji iz člana 46. stav (1) tač. c) – f) učestvuju u sljedećem omjeru:

a) do 5 bodova za sposobnost kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalnu nepristrasnost i ugled, te ponašanje van posla;

b) do 10 bodova za dosadašnje radno iskustvo kandidata;

c) do 5 bodova za edukaciju i usavršavanje, objavljivanje naučnih radova, te druge aktivnosti u struci;

d) do 5 bodova za komunikativnost.

(2) U ukupnom broju bodova koje kandidat koji nije nosilac pravosudne funkcije može ostvariti na razgovoru, kriteriji iz člana 46. stav (1), tač. b) – f), učestvuju u sljedećem omjeru:

a) do 5 bodova za sposobnost pravne analize;

b) do 5 bodova za sposobnost kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalnu nepristrasnost i ugled, te ponašanje van posla;

c) do 5 bodova za dosadašnje radno iskustvo kandidata;

d) do 5 bodova za edukaciju i usavršavanje, objavljivanje naučnih radova, te druge aktivnosti u struci;

e) do 5 bodova za komunikativnost.

Član 54b.
(Raspon bodova za predsjednika suda)

(1) U ukupnom broju bodova koje kandidat za poziciju predsjednika suda može ostvariti na razgovoru, kriteriji iz člana 46. stav (2), tač. c) - g), učestvuju u sljedećem omjeru:

a) do 5 bodova za sposobnost kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalnu nepristrasnost i ugled, te ponašanje van posla;

b) do 10 bodova za dosadašnje radno iskustvo kandidata;

c) do 5 bodova za edukaciju i usavršavanje, objavljivanje naučnih radova, te druge aktivnosti u struci;

d) do 5 bodova za komunikativnost;

e) do 10 bodova za rukovodne vještine i iskustvo te sposobnost upravljanja ljudskim potencijalima.

(2) Prilikom bodovanja kandidata po kriteriju iz stava (1) tačka e) ovog člana u obzir se uzima i izloženi program rada.

(3) U skladu sa Zakonom, za poziciju predsjednika suda može se prijaviti samo kandidat koji je sudija tog suda.

Član 54c.
(Raspon bodova za glavnog tužioca i zamjenika glavnog tužioca)

(1) U ukupnom broju bodova koje kandidat za glavnog tužioca ili zamjenika glavnog tužioca koji je nosilac pravosudne funkcije može ostvariti na razgovoru, kriteriji iz člana 46. stav (2), tač. c) – g), učestvuju u sljedećem omjeru:

a) do 5 bodova za sposobnost kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalnu nepristrasnost i ugled, te ponašanje van posla;

b) do 10 bodova za dosadašnje radno iskustvo kandidata;

c) do 5 bodova za edukaciju i usavršavanje, objavljivanje naučnih radova, te druge aktivnosti u struci;

d) do 5 bodova za komunikativnost;

e) do 10 bodova za rukovodne vještine i iskustvo te sposobnost upravljanja ljudskim potencijalima.

(2) U ukupnom broju bodova koje kandidat za glavnog tužioca ili zamjenika glavnog tužioca koji nije nosilac pravosudne funkcije može ostvariti na razgovoru, kriteriji iz člana 46. stav (2), tač.b) – g), učestvuju u sljedećem omjeru:

a) do 5 bodova za sposobnost pravne analize;

b) do 5 bodova za sposobnost kandidata da odgovorno, nezavisno i nepristrasno obavlja funkciju za koju se prijavio, profesionalnu nepristrasnost i ugled, te ponašanje van posla;

c) do 5 bodova za dosadašnje radno iskustvo kandidata;

d) do 5 bodova za edukaciju i usavršavanje, objavljivanje naučnih radova, te druge aktivnosti u struci;

e) do 5 bodova za komunikativnost;

f) do 10 bodova za rukovodne vještine i iskustvo te sposobnost upravljanja ljudskim potencijalima.

(3) Prilikom bodovanja kandidata za poziciju glavnog tužioca po kriteriju iz s tava (1) tačka e) i stava (2) tačka f) ovog člana u obzir se uzima i izloženi program rada.

Član 54d.
(Dosadašnje radno iskustvo)

(1) Od 10 bodova koji se mogu dodijeliti kandidatu koji je nosilac pravosudne funkcije za dosadašnje radno iskustvo najviše 5 bodova dodjeljuje se uzimajući u obzir dužinu staža u pravosuđu i pozicije na kojima je kandidat obavljao funkciju. Preostalih 5 bodova dodjeljuje se ocjenom odgovora koje je kandidat dao na razgovoru na pitanja kojima se testira ovaj kriterij.

(2) Za kandidate koji nisu nosioci pravosudne funkcije bodovi za dosadašnje radno iskustvo dodjeljuju se uzimajući u obzir dužinu i vrstu dosadašnjeg radnog iskustva kandidata nakon položenog pravosudnog ispita.

Član 17.


Član 56. mijenja se i glasi:


"Član 56.

(Bodovanje stručnosti kandidata)

(1) Bodovanje stručnosti kandidata koji podliježu obavezi kvalifikacionog i pismenog testiranja vrši se u skladu s propisima koji reguliraju postupak kvalifikacionog i pismenog testiranja.

(2) Bodovanje stručnosti kandidata i sposobnost pravne analize u smislu člana 47a. vrši se na taj način da se prosječnoj ocjeni rada kandidata za posljednje tri godine dodijeli ekvivalentan broj bodova tako da je za:

Prosječna ocjena rada za posljednje tri godine

Ekvivalentan broj bodova

1,0–2,9

1–69

3,0–3,4

70–77

3,5–3,9

78–85

4,0–4,4

86–93

4,5–5,0

94–100

 



(3) Bodovanje ocjene rada unutar pojedinih bodovnih razreda vrši se prema sljedećoj formuli:

FORMULA



Oznaka GgrB znači gornja granica bodova, a oznaka DgrB donja granica bodova. Oznaka GgrO znači gornja granica ocjene, a oznaka DgrO donja granica ocjene.

(4) Na razgovor se pozivaju kandidati kojima je po osnovu ocjene rada za posljednje tri godine dodijeljeno najmanje 70 bodova, odnosno kandidati koji su na kvalifikacionom i pismenom testiranju ostvarili najmanje 70 bodova.

(5) U konkursnoj proceduri za popunjavanje pozicije predsjednika suda, glavnog tužioca i zamjenika glavnog tužioca, na razgovor se pozivaju kandidati kojima je po osnovu ocjene rada za posljednje tri godine dodijeljeno najmanje 86 bodova, odnosno kandidati koji su na kvalifikacionom i pismenom testiranju ostvarili najmanje 86 bodova.

(6) Izuzetno od odredaba stava (5) ovog člana, u konkursnoj proceduri za popunjavanje pozicije predsjednika suda, na razgovor se mogu pozvati i kandidati kojima je po osnovu ocjene rada za posljednje tri godine dodijeljeno najmanje 70 bodova ako u tom sudu nema najmanje jedan sudija koji je za posljednje tri godine ostvario najmanje ocjenu 4,0 kao prosječnu ocjenu."

Član 18.


U članu 59. iza riječi "kriterija" i zareza dodaju se riječi "sa obrazloženjem" i zarez.

Član 19.


Iza člana 59. dodaju se čl. 59a.i 59b., koji glase:

"Član 59a. (Minimalan uspjeh u konkursnoj proceduri)

(1) Da bi kandidat bio predložen za imenovanje, mora ostvariti minimalan uspjeh u konkursnoj proceduri, i to:

a) najmanje 90 bodova za poziciju sudije i dodatnog sudije u općinskom i osnovnom sudu, sudije i dodatnog sudije u okružnom privrednom sudu, poziciju tužioca u kantonalnom i okružnom tužilaštvu, te u Tužilaštvu Brčko distrikta BiH;

b) najmanje 110 bodova za poziciju sudije okružnog ili kantonalnog suda, sudije Višeg privrednog suda;

c) najmanje 115 bodova za poziciju sudije entitetskih vrhovnih sudova, Suda BiH, Apelacionog suda Brčko distrikta BiH, tužioca entitetskih tužilaštava i Tužilaštva BiH.

(2) Da bi kandidat bio predložen za imenovanje na poziciju predsjednika suda, odnosno glavnog tužioca i zamjenika glavnog tužioca, mora ostvariti minimalan uspjeh u konkursnoj proceduri, i to:

a) najmanje 105 bodova za poziciju predsjednika općinskog i osnovnog suda, okružnog privrednog suda, poziciju glavnog tužioca i zamjenika glavnog tužioca kantonalnog i okružnog tužilaštva, te Tužilaštva Brčko distrikta BiH;

b) najmanje 120 bodova za poziciju predsjednika okružnog ili kantonalnog suda i predsjednika Višeg privrednog suda;

c) najmanje 125 bodova za poziciju predsjednika entitetskih vrhovnih sudova, Suda BiH, Apelacionog suda Brčko distrikta BiH, te glavnog tužioca i zamjenika glavnog tužioca entitetskih tužilaštava i Tužilaštva BiH.

Član 59b.
(Postupanje podvijeća)

(1) Nadležno podvijeće vrši finalno rangiranje kandidata i daje prijedlog Vijeću za postupanje.

(2) Prilikom predlaganja kandidata za imenovanje, pored ostvarenih bodova, odnosno ranga na listi kandidata koji su ostvarili potreban uspjeh, nadležno podvijeće kumulativno vodi računa o:

a) okolnostima koje su relevantne za procjenu podobnosti kandidata;

b) potrebi osiguranja adekvatne nacionalne i spolne zastupljenosti u sudu, odnosno tužilaštvu, u smislu člana 43. stav (2) Zakona;

c) radnom iskustvu kandidata u određenoj oblasti prava ukoliko je u odnosu na sud u koji se imenovanje vrši, osim suda općinskog ili osnovnog nivoa, utvrđena potreba za sudijom određene specijalizacije.

(3) Ukoliko na listi kandidata koji su ostvarili minimalni uspjeh potreban za imenovanje nema kandidata odgovarajuće nacionalnosti ili specifičnog radnog iskustva, konkurs će se ponoviti samo jednom.

(4) Pored razloga iz stava (3) ovog člana, konkurs se može ponoviti i u slučaju da nijedan od predloženih kandidata, odnosno kandidata koji su ostvarili minimalan uspjeh potreban za imenovanje ne dobije većinu glasova potrebnu za imenovanje ili u slučaju da niko od prijavljenih kandidata nije ostvario odgovarajući uspjeh u konkursnoj proceduri.

(5) Predsjednik suda dužan je dostaviti Vijeću pismeno obrazloženje potrebe za sudijom sa određenim radnim iskustvom najkasnije 10 dana od upražnjavanja pozicije."

Član 20.


Član 60. mijenja se i glasi:


"Član 60.

(Prijedlog podvijeća u odnosu na poziciju sudije i tužioca)

(1) Nadležno podvijeće dostavlja Vijeću rang-listu kandidata, sa obrazloženim prijedlogom za imenovanje ili ponavljanje konkursa, najkasnije dva dana prije početka sjednice na čijem je dnevnom redu odlučivanje o tom imenovanju.

(2) Obrazloženje prijedloga podvijeća sadrži razloge koji su opredijelili podvijeće da predloži određenog kandidata, odnosno da predloži ponavljanje konkursa.

(3) Ukoliko prijedlog nadležnog podvijeća bude dostavljen bez obrazloženja ili van roka propisanog stavom (1) ovog člana, odlučivanje o imenovanju se odgađa.

(4) Nadležno podvijeće dostavlja Vijeću pismeni izvještaj o razlozima zbog kojih nije bilo u mogućnosti postupiti u skladu sa stavom (1) ovog člana."

Član 21.


Član 61. mijenja se i glasi:


"Član 61.

(Odluka o imenovanju sudije i tužioca)

(1) Vijeće odlučuje o svakom imenovanju pojedinačno, na osnovu prijedloga nadležnog podvijeća.

(2) Ukoliko Vijeće ne usvoji prijedlog podvijeća, a podvijeće ne predloži drugog kandidata, Vijeće može na obrazloženi prijedlog bilo kojeg člana Vijeća imenovati nekog od kandidata koji su ostvarili odgovarajući uspjeh potreban za imenovanje.

(3) Prilikom predlaganja kandidata u skladu sa stavom (2) ovog člana vodi se računa o okolnostima iz člana 59b. stav (2) Poslovnika.

(4) Prilikom imenovanja Vijeće odlučuje i o datumu stupanja imenovanog na dužnost."

Član 22.


Iza člana 61. dodaju se čl. 61a. i 61.b., koji glase:

"Član 61a.

(Imenovanje zamjenika glavnog tužioca)

Članovi59b., 60. i 61. Poslovnika primjenjuju se i u postupku imenovanja zamjenika glavnog tužioca.

Član 61b.
(Predlaganje i imenovanje na rukovodeće funkcije)

(1) Za pozicije predsjednika suda i glavnog tužioca nadležno podvijeće predlaže tri kandidata sa liste uspješnih kandidata koji na sjednici Vijeća izlažu program rada koji su ranije dostavili i izložili Komisiji za obavljanje razgovora.

(2) Odredbe ovog člana primjenjuju se i u situaciji kada se za poziciju predsjednika suda ili glavnog tužioca prijavi manje od tri kandidata ili u konkursnoj proceduri minimalan uspjeh za imenovanje ostvari manje od tri kandidata.

(3) Prilikom predlaganja kandidata podvijeće se rukovodi uspjehom kandidata na rang-listi i okolnostima iz člana 59b. stav (2), tačka a), Poslovnika. Podvijeće će voditi računa o nacionalnosti kandidata koje predlaže ukoliko je to potrebno radi osiguranja odgovarajuće raspodjele pozicija u skladu sa entitetskim ustavima.

(4) Podvijeće dostavlja Vijeću obrazložene prijedloge za sva tri kandidata, sa bodovima koje su kandidati ostvarili u konkursnoj proceduri i njihovim programom rada, te rang-listu kandidata.

(5) Na dostavljanje materijala iz stava (4) ovog člana primjenjuju se pravila iz člana 60. Poslovnika.

(6) Na sjednici Vijeća predsjedavajući podvijeća izlaže prijedlog podvijeća za svakog kandidata zasebno.

(7) Nakon izlaganja predsjedavajućeg podvijeća, predloženi kandidati izlažu svoj program rada, prema redoslijedu koji su ostvarili na rang-listi.

(8) Članovi Vijeća mogu postavljati kandidatima pitanja u vezi sa izloženim programom rada.

(9) Vijeće odlučuje o imenovanju kandidata na mjesto predsjednika suda ili glavnog tužioca na osnovu uspjeha postignutog u konkursnoj proceduri i izlaganja programa rada na sjednici Vijeća.

(10) Glasanje za kandidate vrši se prema redoslijedu koji su kandidati ostvarili na rang-listi.

(11) Ukoliko nijedan od kandidata, nakon izlaganja programa rada, ne dobije većinu glasova potrebnu za donošenje odluke o imenovanju, svaki član Vijeća može predložiti da se na narednu sjednicu pozove neki od kandidata koji su ostvarili odgovarajući uspjeh potreban za imenovanje da izloži svoj program rada.

(12) Ukoliko na rang-listi nema drugih kandidata koji su ostvarili odgovarajući uspjeh potreban za imenovanje, ili prijedlog člana Vijeća u skladu sa stavom (11) ovog člana ne bude usvojen, ili na narednoj sjednici novopredloženi kandidat, ili jedan od novopredloženih kandidata, ne dobije većinu glasova potrebnu za donošenje odluke o imenovanju, konkurs će se ponoviti."

Član 23.


Iza člana 62. dodaje se član 62a., koji glasi:

"Član 62a.,

(Odluka o ponavljanju konkursa)

Informacija o ponavljanju konkursa objavljuje se na internetskoj stranici Vijeća i sadrži obrazloženje razloga zbog kojih se konkurs ponavlja."

Član 24.
(Prelazne odredbe)

(1) Javni konkursi koji su objavljeni do dana stupanja na snagu ovog poslovnika provest će se po propisima koji su bili na snazi u vrijeme objavljivanja konkursa, osim konkursa za pozicije predsjednika suda, glavnog tužioca i zamjenika glavnog tužioca, koji će se ponovo objaviti.

(2) Izuzetno od odredaba člana 49. stav (2) Poslovnika i člana 30. Pravilnika o kvalifikacionom i pismenom testiranju kandidata za pozicije nosilaca pravosudnih funkcija u pravosuđu Bosne i Hercegovine, u konkursnim procedurama objavljenim nakon stupanja na snagu ovog poslovnika kandidatima se poništavaju rezultati pismenog testiranja i razgovora koji su ostvareni po ranije važećim pravilima, kao i ocjena sa kvalifikacionog testiranja iz člana 22. stav (6) Pravilnika o kvalifikacionom i pismenom testiranju kandidata za pozicije nosilaca pravosudnih funkcija u pravosuđu Bosne i Hercegovine.

(3) Do osiguranja uslova za primjenu automatskog odabira pitanja u skladu sa odredbama člana 51. Poslovnika, odabir pitanja vrši Komisija neposredno prije održavanja razgovora.

(4) Do ispunjavanja uslova neophodnih za punu primjenu ovog poslovnika, a najduže u roku od šest mjeseci od njegovog stupanja na snagu, Vijeće može odlučiti da javni konkursi obuhvate samo dio pozicija koje su upražnjene u trenutku pripreme konkursa.

Član 25.
(Stupanje na snagu)

Ovaj poslovnik stupa na snagu 30 dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Broj 08-02-3-1969-1/2018
11. maja 2018. godine
Sarajevo


Predsjednik
Milan Tegeltija, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!