Službeni glasnik BiH, broj 23/20

Na osnovu člana 15. Zakona o Upravi za indirektno oporezivanje ("Službeni glasnik BiH", broj 89/05), člana 61. stav (2) Zakona o upravi ("Službeni glasnik BiH", br. 32/02, 102/09 i 72/17) i člana 8. stav (2) Zakona o uplatama na Jedinstveni račun i raspodjeli prihoda ("Službeni glasnik BiH", br. 55/04, 37/07, 49/09 i 91/17), direktor Uprave za indirektno oporezivanje donosi


UPUTSTVO


ZA PRIMJENU INFORMACIONOG SISTEMA OSTALI PRIHODI


GLAVA I - OPĆE ODREDBE


Član 1.
(Predmet)

(1) Ovim Uputstvom propisuje se knjigovodstveno evidentiranje obaveza pri uvozu i izvozu, koje se ne naplaćuju na osnovu carinske prijave, po osnovu ostalih prihoda i taksi, kao i jednokratnih uplata (u daljnjem tekstu: ostali prihodi), evidentiranje odobrenih povrata sredstava uplaćenih na račune Uprave za indirektno oporezivanje (u daljnjem tekstu: UIO) za plaćanje ostalih prihoda i za plaćanje obaveza po carinskoj prijavi, i druga pitanja u vezi sa primjenom Informacionog sistema ostali prihodi (u daljnjem tekstu: ISOP).

(2) ISOP obuhvata: modul ostalih prihoda, modul povrata, modul depozita i modul evidentiranja garancija.

Član 2.
(Upotreba muškog i ženskog roda)

Svi izrazi u ovom uputstvu, koji su radi preglednosti dati u jednom gramatičkom rodu, odnose se bez diskriminacije i na muškarce i na žene.

GLAVA II - KNJIGOVODSTVENO EVIDENTIRANJE


Član 3.
(Prihodi za koje se vrši knjigovodstveno evidentiranje u ISOP)

U ISOP vrši se knjigovodstveno evidentiranje zaduženja ostalih prihoda i to:

a) obaveza obveznika utvrđena na osnovu odluke donesene u upravnom postupku,

b) ostali prihodi:

1) novčane kazne za carinske prekršaje za pravna lica,

2) novčane kazne za carinske prekršaje za fizička lica,

3) vanredni prihod,

4) prihodi od naplate protuvrijednosti robe koja u prekršajnom postupku nije mogla biti oduzeta,

5) prihodi od carinske pratnje, izlaska carinika van mjesta rada i radnog vremena,

6) prihodi od prodaje robe predate UIO ili robe oduzete u upravnom ili prekršajnom postupku,

7) prihodi od terminala,

8) prihodi od iznajmljivanja (zakupnina),

9) prihodi od skladištenja,

10) prihodi od prodaje CT - DT obrazaca,

11) novčane kazne za prekršaje iz oblasti PDV-a,

12) novčane kazne za prekršaje iz oblasti akcize,

13) prihodi od izdavanja SMART CARD paketa,

14) prihod od uplate po potvrdi o naplati indirektnog poreza za robu prijavljenu usmenim putem (CPD),

15) obaveza po osnovu privremenog uvoza uz djelimično oslobađanje od plaćanja dažbina,

16) prihodi po osnovu naplate obaveza proisteklih iz postupka unutarnje obrade,

17) prihodi po osnovu nerazdužene TR prijave,

18) prihodi po osnovu akciza sadržanih u akciznim markicama,

19) prihodi po osnovu jednokratne uplate PDV-a,

20) prihod od akcize po popisu na uvozne proizvode,

21) prihod od akcize po popisu na domaće proizvode,

22) prihodi od cestarina,

23) carinska poštanska deklaracija,

24) prihodi po osnovu naplate obaveza proisteklih iz postupka privremenog uvoza uz potpuno oslobađanje od plaćanja uvoznih dažbina,

25) i drugi ostali prihodi koji se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO.

c) druge obaveze:

1) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

2) zatezna kamata,

3) naknadni teret prinude.

Član 4.
(Šifriranje)

(1) Svakoj vrsti obaveze obveznika ili obaveze UIO dodjeljuje se šifra - broj kontrolnika (u daljnjem tekstu: šifra) iz Šifarnika - Prilog broj: 1. ovog Uputstva (u daljnjem tekstu: Šifarnik), koja je jedinstvena na nivou UIO.

(2) Svakoj novoj vrsti obaveze, koja nije navedena u Šifarniku, dodjeljuje se nova šifra koja postaje sastavni dio Šifarnika.

(3) U slučaju iz stava (2) ovog člana, organizaciona jedinica UIO nadležna za donošenje odluke o obavezi obveznika ili obavezi UIO podnosi zahtjev za dodjeljivanje nove šifre.

(4) Zahtjev iz stava (3) ovog člana dostavlja se putem elektronske pošte i pisanim putem Sektoru za poslovne usluge, Odsjeku za finansijsko upravljanje.

(5) Sektor za poslovne usluge, Odsjek za finansijsko upravljanje dodjeljuje novu šifru o čemu obavještava Sektor za informacione tehnologije putem elektronske pošte i pisanim putem odmah, a najkasnije u roku od 5 dana od dana prijema zahtjeva iz stava (3) ovog člana.

(6) Sektor za informacione tehnologije istog dana, a najkasnije u roku od 5 dana računajući od dana prijema pismene obavijesti iz stava (5) ovog člana, ažurira Šifarnik, o čemu obavještava Sektor za poslovne usluge, Odsjek za finansijsko upravljanje putem elektronske pošte i pisanim putem.

(7) Sektor za poslovne usluge, Odsjek za finansijsko upravljanje obavještava sve organizacione jedinice UIO o izvršenom ažuriranju i dopuni Šifarnika.

Član 5.
(Nadležnost za knjigovodstveno evidentiranje obaveze u ISOP)

(1) Za knjigovodstveno evidentiranje obaveze ostalih prihoda u ISOP nadležne su organizacione jedinice UIO i to:

a) Carinska ispostava nadležna je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) za prodati CT-UIO1, CT-UIO2 i CT-UIO3 obrazac za carinski terminal u vlasništvu UIO,

2) po Potvrdi o naplati indirektnih poreza za robu prijavljenu usmenim putem (CPD),

3) po osnovu carinske pratnje i troškova pregleda robe koji se vrši van mjesta rada i izvan radnog vremena carinskog organa,

4) po osnovu privremenog uvoza uz djelimično oslobađanje od plaćanja uvozne dažbine,

5) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

6) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za carinski prekršaj za pravno lice,

7) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za carinski prekršaj za fizičko lice,

8) po osnovu vanrednih prihoda iz carinskog postupka,

9) prihodi po osnovu naplate obaveza proisteklih iz postupka unutarnje obrade,

10) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja carinske ispostave.

b) Carinski referat na graničnom prijelazu nadležan je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) za prodati CT-UIO1, CT-UIO2 i CT-UIO3 obrazac za carinski terminal u vlasništvu UIO, u slučaju da se terminal nalazi na lokaciji gdje se nalazi carinski referat,

2) po Potvrdi o naplati indirektnih poreza za robu prijavljenu usmenim putem (CPD),

3) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za carinski prekršaj za pravno lice,

4) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za carinski prekršaj za fizičko lice,

5) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

6) po osnovu obaveza od nerazdužene TR prijave,

7) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja carinskih referata na graničnom prijelazu,

8) poštanska carinska deklaracija,

c) Grupa za carinske postupke Odsjeka za carinske poslove nadležna je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po odluci donesenoj u upravnom postupku iz njene nadležnosti,

2) po osnovu drugih obaveza koji se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Grupe za carinske postupke.

d) Odsjek za kontrolu i Grupa za kontrolu Odsjeka za carinske poslove nadležna je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po odluci donesenoj u upravnom postupku iz njene nadležnosti,

2) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju za carinski prekršaj za pravno lice,

3) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju za carinski prekršaj za fizičko lice,

4) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

5) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Odsjeka za kontrolu i Grupe za kontrolu.

e) Grupa za provjere i zaključivanje postupka provoza i osiguranje duga, Odsjek za postupak provoza nadležan je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po odluci donesenoj u upravnom postupku iz njene nadležnosti i

2) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Grupe za provjere i zaključivanje postupka provoza i osiguranja duga.

f) Odsjek za tarifu, vrijednost i porijeklo nadležan je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Odsjeka za tarifu, vrijednost i porijeklo.

g) Odsjek za poslovne usluge u regionalnom centru nadležan je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) za dio naknade za usluge carinskog terminala koji nije u vlasništvu UIO,

2) po osnovu prodaje robe ustupljene UIO ili robe oduzete u prekršajnom postupku ili robe zaplijenjene u carinskom upravnom postupku,

3) izrečenih zaštitnih mjera rješenjem o prekršaju (za robu koja u prekršajnom postupku nije mogla biti oduzeta - naplata protuvrijednosti robe),

4) prihoda od izdavanja SMART CARD paketa,

5) prihoda po osnovu akcize sadržane u akciznim markicama,

6) prihoda po osnovu zakupa poslovnog prostora,

7) prihoda od skladištenja,

8) prihoda po osnovu zatezne kamate - Obračun zatezne kamate (Prilog broj: 4)

9) vanrednih prihoda,

10) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Odsjeka za poslovne usluge.

h) Grupa za prinudnu naplatu u regionalnom centru nadležna je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) naknadnog tereta prinude,

2) zatezne kamate,

3) otpisa duga,

i) Odsjek za poreze u regionalnom centru nadležan je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po osnovu jednokratne uplate PDV-a i obračunate razlike iste,

2) po osnovu akcize i obračunate razlike iste,

3) po osnovu cestarine i obračunate razlike iste,

4) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za prekršaje propisane odredbama Zakona o PDV-u,

5) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za prekršaje propisane odredbama Zakona o akcizama,

6) po osnovu odluke donesene u upravnom postupku kojom je utvrđena obaveza plaćanja PDV-a obveznika koji nije registriran u sistemu PDV-a,

7) zatezne kamate

8) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

9) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Odsjeka za poreze.

j) Grupa za kontrolu velikih poreznih obveznika u regionalnom centru nadležna je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po osnovu jednokratne uplate PDV-a i obračunate razlike iste,

2) po osnovu akcize i obračunate razlike iste,

3) po osnovu cestarine i obračunate razlike iste,

4) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za prekršaje propisane odredbama Zakona o PDV-u,

5) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za prekršaje propisane odredbama Zakona o akcizama,

6) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

7) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Grupe za kontrolu velikih poreznih obveznika.

k) Odsjek za provođenje propisa u regionalnom centru nadležan je za knjigovodstveno evidentiranje:

1) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za carinski prekršaj za pravno lice,

2) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za carinski prekršaj za fizičko lice,

3) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za prekršaje propisane odredbama Zakona o PDV-u,

4) po osnovu novčane kazne izrečene prekršajnim nalogom i rješenjem o prekršaju, za prekršaje propisane odredbama Zakona o akcizama,

5) dodatna taksa za prihvatanje odgovornosti propuštanjem po prekršajnom nalogu,

6) po osnovu drugih obaveza koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO, a iz nadležnosti praćenja Odsjeka za provođenje propisa.

(2) U slučaju da postojeća infrastruktura carinskog referata na graničnom prijelazu ne omogućava knjigovodstveno evidentiranje shodno stavu (1) tačka b) ovog člana, za knjigovodstveno evidentiranje nadležna je carinska ispostava kojoj organizaciono pripada carinski referat na graničnom prijelazu.

(3) Knjigovodstveno evidentiranje iz stava (1) ovog člana vrši se na način kako je to regulirano zakonskim i podzakonskim propisima iz oblasti indirektnih poreza.

Član 6.
(Izdavanje računa o izvršenom evidentiranju u ISOP)

(1) Knjigovodstveno evidentiranje obračunate obaveze vrši organizaciona jedinica UIO iz člana 5. ovog Uputstva na identifikacioni broj sa nazivom i adresom obveznika, odnosno fizičkog ili pravnog lica čija identifikacija se utvrđuje na osnovu identifikacionog broja koji koristi UIO, uz primjenu šifre iz Šifarnika, a prema vrstama prihoda, broju općine, budžetskoj organizaciji, broju i datumu dokumenta, iznosima duga po vrstama prihoda kao i drugim elementima obračunate obaveze.

(2) Nadležna organizaciona jedinica UIO izdaje račun, generiran u ISOP, za obračunatu obavezu na osnovu kojeg obveznik vrši uplatu prihoda na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO.

(3) Račun iz stava (2) ovog člana sadrži sljedeće elemente:

a) naziv organizacione jedinice UIO koja je sačinila dokument kojim je utvrđena obaveza,

b) broj i datum računa,

c) puni broj i datum dokumenta koji je predmet knjigovodstvenog evidentiranja,

d) identifikacioni broj fizičkog ili pravnog lica,

e) puni naziv i puna adresa fizičkog ili pravnog lica,

f) iznosi obračunatih obaveza po vrstama prihoda i ukupan iznos obaveze po jednom računu,

g) budžetska organizacija,

h) poziv na broj,

i) osnov zaduženja iz Šifarnika,

j) dodatak: nalog za plaćanje sa podacima potrebnim za plaćanje obračunate obaveze i

k) dodatak: pregled uplatnih računa.

(4) Račun iz stava (2) ovog člana prilaže se uz dokument kojim je obračunata obaveza i dostavlja obvezniku na plaćanje.

(5) Izuzetno, u slučaju knjiženja prijave obaveze obračunate od strane obveznika (popisna lista), račun iz stava (2) ovog člana ne uručuje se obvezniku ali se odlaže u spis predmeta.

Član 7.
(Knjigovodstveno evidentiranje uplata)

(1) Sektor za informacione tehnologije svakog radnog dana vrši učitavanje podataka u ISOP o izvršenim uplatama na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO.

(2) Uparivanje uplata iz stava (1) ovog člana vrši se automatski, ako su u nalogu za plaćanje tačno navedeni sljedeći podaci: broj poreznog obveznika, iznos, vrsta prihoda, budžetska organizacija i poziv na broj.

(3) Odsjek za poslovne usluge, po zahtjevu uplatitelja, može izvršiti preknjižavanje i uparivanje neuparenih uplata, nastalih zbog greške u iznosu, pozivu na broj, vrsti prihoda i budžetskoj organizaciji.

(4) Izvještaj o preknjižavanju i uparivanju neuparenih uplata iz stava (3) ovog člana Odsjek za poslovne usluge Regionalnog centra dnevno dostavlja Sektoru za poslovne usluge, na obrascu "Pregled ispravki po vrsti greške za račune ostalih prihoda Jedinstvenog računa UIO" (Prilog broj: 2).

(5) Za uplate koje nisu uparene, Odsjek za poslovne usluge Regionalnog centra svakog radnog dana, na osnovu podataka iz ISOP, sačinjava "Pregled neiskorištenih uplata ostalih prihoda na dan ______. godine" (Prilog broj: 3) koji, uz zahtjev za provjeru ažurnosti knjiženja duga obveznika, upućuje svim organizacionim jedinicama nadležnim za knjigovodstveno evidentiranje duga.

(6) Po prijemu zahtjeva i Priloga broj: 3, organizaciona jedinica nadležna za knjigovodstveno evidentiranje duga, istog dana, a najkasnije narednog radnog dana, utvrđuje razloge zbog kojih uplate nisu automatski uparene, te preduzima radnje iz svoje nadležnosti kako bi se utvrđeni nedostaci otklonili, o čemu obavještava Odsjek za poslovne usluge.

Član 8.
(Ispravka i/ili izmjena podataka evidentiranih u ISOP)

(1) Šef organizacione jedinice UIO koja je nadležna za evidentiranje duga, nadležan je za ispravku i/ili izmjenu podataka evidentiranih u ISOP.

(2) Ispravka i/ili izmjena podataka evidentiranih u ISOP vrši se po principu storna, istog, a najkasnije sljedećeg radnog dana nakon prijema dokumenta o ispravki i/ili izmjeni knjigovodstveno evidentiranih podataka ili saznanja da je izvršeno pogrešno knjiženje u ISOP.

Član 9.
(Knjigovodstveno evidentiranje prebijanja potraživanja)

(1) Knjigovodstveno evidentiranje naloga za prebijanje vrši nadležna organizaciona jednica UIO u kojoj je evidentiran dug koji se prebija, istog a najkasnije narednog radnog dana od dana zaprimanja.

(2) Nalog se knjiži sa danom donošenja.

Član 10.
(Knjigovodstveno evidentiranje obaveze po prekršajnom nalogu)

(1) Knjigovodstveno evidentiranje obaveze izrečene prekršajnim nalogom, u ISOP vrši nadležna organizaciona jedinica UIO iz člana 5. stav (1) ovog Uputstva, koja izdaje prekršajni nalog.

(2) Ukoliko je obveznik prihvatio odgovornost za prekršajni nalog plaćanjem izrečene kazne i drugih obaveza utvrđenih u prekršajnom nalogu u zakonom propisanom roku, evidentira se izvršena uplata, te ISOP automatski vrši promjenu statusa računa u plaćen.

(3) Ako obveznik zahtijeva sudsko odlučivanje, organizaciona jedinica iz stava (1) ovog člana vrši storniranje evidentirane obaveze po prekršajnom nalogu.

(4) Ako obveznik ne plati izrečenu kaznu u zakonom propisanom roku ili ne zatraži sudsko odlučivanje, organizaciona jedinica iz stava (1) ovog člana evidentira dodatnu taksu.

(5) Obaveze u ISOP nadležne organizacione jedinice evidentiraju istog, a najkasnije sljedećeg radnog dana po prijemu knjigovodstvene isprave.

Član 11.
(Knjigovodstveno evidentiranje obaveze po rješenju o prekršaju)

(1) Knjigovodstveno evidentiranje obaveza izrečenih rješenjem o prekršaju vrši organizaciona jedinica UIO iz člana 5. stav (1) ovog Uputstva, koja je podnijela zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka nadležnom sudu, odnosno koja je izdala prekršajni nalog po kojem je zatraženo sudsko odlučivanje.

(2) Izuzetno od odredbi stava (1) ovog člana, Odsjek za poslovne usluge knjigovodstveno evidentira obavezu koja se odnosi na izrečenu zaštitnu mjeru rješenjem o prekršaju, za robu koja u prekršajnom postupku nije mogla biti oduzeta odnosno, naplata protuvrijednosti robe.

(3) Ako obveznik u propisanom roku ne uplati obavezu iz prekršajnog rješenja, na zahtjev nadležnog suda, organizaciona jedinica iz stava (1) i (2) ovog člana vrši promjenu statusa računa u status prinudna naplata.

Član 12.
(Knjigovodstveno evidentiranje obaveza UIO po rješenjima kojima je odobren povrat sredstava uplaćenih na račune Jedinstvenog računa UIO)

(1) Knjigovodstveno evidentiranje rješenja kojima je odobren povrat sredstava uplaćenih na račune Jedinstvenog računa UIO vrši organizaciona jednica UIO koja je u upravnom postupku donijela rješenje.

(2) Knjigovodstveno evidentiranje izvršenih povrata po rješenjima kojima je odobren povrat sredstava uplaćenih na račune Jedinstvenog računa UIO vrši Sektor za poslovne usluge, Odsjek za finansijsko upravljanje.

Član 13.
(Knjigovodstveno evidentiranje uplata i povrata gotovinskog depozita u svrhu osiguranja duga)

(1) Knjigovodstveno evidentiranje rješenja/odluke kojima je odobren polog gotovinskog depozita u svrhu osiguranja duga na depozitne račune Jedinstvenog računa UIO vrši organizaciona jednica UIO koja je u upravnom postupku donijela odluku o pologu depozita.

(2) Knjigovodstveno evidentiranje rješenja kojima je odobren povrat sredstava uplaćenih, po osnovu gotovinskog depozita u svrhu osiguranja duga, na depozitne račune Jedinstvenog računa UIO vrši organizaciona jednica UIO koja je u upravnom postupku donijela rješenje.

(3) Knjigovodstveno evidentiranje izvršenih povrata po rješenjima kojima je odobren povrat sredstava uplaćenih, po osnovu gotovinskog depozita u svrhu osiguranja duga, na depozitne račune Jedinstvenog računa UIO vrši Sektor za poslovne usluge, Odsjek za finansijsko upravljanje.

Član 14.
(Knjigovodstveno evidentiranje prihvaćenih garancija)

Evidentiranje prihvaćenih garancija u svrhu osiguranja eventualnog duga obveznika vrši Odsjek za poslovne usluge nadležnog Regionalnog centra.

GLAVA III - IZVJEŠTAVANJE


Član 15.
(Izvještavanje o obavezama, uplatama i povratima)

Izvještaji o obavezama, uplatama i povratima u ISOP se generiraju automatski, na osnovu svih unesenih podataka, te je nadležnim organizacionim jedinicama omogućen uvid i povlačenje izvještaja po različitim osnovama.

Član 16.
(Izvještaj o dugu)

(1) Nakon isteka roka za dobrovoljno plaćanje obaveze, organizaciona jedinica koja je izvršila knjigovodstveno evidentiranje obaveze u ISOP, dostavlja izvještaj o dugu Grupi za prinudnu naplatu na daljnje postupanje, osim ako izvještaj o dugu nije automatski generiran.

(2) Grupa za prinudnu naplatu svakodnevno preuzima generiran izvještaj o dugu iz ISOP, te preduzima daljnje radnje iz svoje nadležnosti.

(3) Izvještaj o dugu sadrži podatke shodno zakonskim odredbama koji reguliraju postupak prinudne naplate indirektnih poreza.

GLAVA IV - ZAVRŠNE ODREDBE


Član 17.
(Prijelazne odredbe)

Sva knjigovodstvena evidentiranja koja nisu izvršena do dana stupanja na snagu ovog Uputstva, završit će se po odredbama ovog Uputstva.

Član 18.
(Sastavni dio Uputstva)

Sastavni dio ovog Uputstva su prilozi 1., 2., 3. i 4.

Član 19.
(Tehničko uputstvo)

Tehničko uputstvo u vezi sa primjenom modula ostalih prihoda, modula povrata, modula depozita i modula evidentiranja garancija u ISOP, u skladu sa odredbama ovog Uputstva, detaljno razrađuje način knjigovodstvenog evidentiranja obaveza, uplata, povrata, garancija kao i način preuzimanja izvještaja.

Član 20.
(Prestanak važenja propisa)

Stupanjem na snagu ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo za primjenu informacionog programa Račun ("Službeni glasnik BiH", broj 19/11 i 54/13).

Član 21.
(Stupanje na snagu)

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".

Broj 01-02-2-420-6/20
16. aprila 2020. godine
Banja Luka


Direktor
Dr. Miro Džakula, s. r.







Prilog broj: 1


ŠIFARNIK



Knjigovodstveno evidentiranje obaveza, koje se uplaćuju na račune za ostale prihode Jedinstvenog računa UIO vrši nadležna organizaciona jedinica UIO, tako da, pored ostalih podataka, u Informacioni sistem ostali prihodi unosi šifru (kontrolnik) osnova zaduženja iz ovog Šifarnika, a prema pripadajućim vrstama prihoda.
Šifre (kontrolnici) nisu propisani naprijed navedenim Pravilnikom, te se pregled istih daje u tabeli koja slijedi:

ŠIFRA (kontrolnik)

OSNOV ZADUŽENJA ILI

NAZIV VRSTE PRIHODA

VRSTA PRIHODA

1

Rješenja iz upravnog postupka

 

2

Rješenja iz prekršajnog postupka

 

3

Privremeni uvoz sa djelimičnim oslobađanjem (lizing)

 

4

Slobodna šifra

 

5

Zakup poslovnog prostora u vlasništvu UIO/UNO

 

6

Prodaja robe

 

7

Izlasci carinskih radnika van radnog mjesta i radnog vremena radi pregleda robe

 

8

Van upotrebe

 

9

Terminali u vlasništvu UIO/UNO i u vlasništvu drugog pravnog lica

 

10

Naknadni teret prinude

 

11

Slobodna šifra

 

12

Vanredni prihodi

 

13

Carinske prijave na granici usmenim putem, skraćena procedura – CPD blok

 

14

Van upotrebe

 

15

Van upotrebe

 

16

Prekršajni nalozi Odsjeka za carine

 

17

Akciza na duhanske prerađevine (u akciznim markicama)

 

18

Naplata obaveza proisteklih iz isteklih odobrenja unutarnje obrade

 

19

Slobodna šifra

 

20

Kazne za prekršaje – shodno odredbama Zakona o PDV-u

 

21

Slobodna šifra

 

22

Kazne za prekršaje - dodatnih 20,00 KM

 

23

TR prijava

 

24

Slobodna šifra

 

25

Van upotrebe

 

26

Van upotrebe

 

27

Zatezna kamata

 

28

Jednokratne uplate PDV-a

 

29

Van upotrebe

 

30

Akciza i putarina po popisu na uvozne proizvode - zaduženje: ukupno

 

31

Van upotrebe

 

32

Akciza i cestarina na domaće proizvode - zaduženje po prijavi popisa, ukupno

 

33

Van upotrebe

 

34

Kazne za prekršaje - shodno odredbama Zakona o akcizama

 

35

Van upotrebe

 

36

Van upotrebe

 

37

Van upotrebe

 

38

Akciza, naknada za ceste i naknada za izgradnju autocesta i cesta (naknadna obaveza)

 

39

Poštanska carinska deklaracija građana (PCDG)

 

40

Prihodi od naplate protuvrijednosti robe koja u prekršajnom postupku nije mogla biti oduzeta

 

41

Prihodi od skladištenja

 

42

Prihodi od izdavanja SMART CARD paketa

 

 


NAPOMENA: Ukoliko se ukaže potreba za korištenjem brojeva šifri (kontrolnika) koji se ne koriste ili slijede poslije broja 42, do broja 99, radi evidentiranja zaduženja po osnovu koje nije navedeno u tabeli, organizaciona jedinica Uprave podnosi zahtjev za dodjeljivanje nove šifre, zahtjev se podnosi putem e-mail-a: izvodi@uino.gov.ba i pisanim putem Sektoru za poslovne usluge, Odsjeku za finansijsko upravljanje. Odsjek za finansijsko upravljanje će o otvaranju nove šifre obavijestiti organizacione jedinice u Regionalnim centrima.





Aneks VII - Računi za uplatu gotovinskog depozita u svrhu osiguranja duga



Broj bankovnog računa

Naziv i adresa banke

1320000000000543

NLB Banka d.d. Sarajevo

Džidžikovac 1

71000 Sarajevo, Sarajevo - Centar

1540012000344446

INTESA SANPAOLO BANKA D.D. BiH

Obala Kulina Bana 9/A

71000 Sarajevo

5710100000277193

KOMERCIJALNA BANKA A.D.

Jevrejska 69

78000 Banja Luka

5721030000017123

MF banka a.d. Banja Luka

Aleja Svetog Save 61

78000 Banja Luka

1411965320010803

BBI BOSNA BANK INTERNATIONAL D.D.

Trg djece Sarajeva bb

71000 Sarajevo

1994990046209943

SPARKASSE BANK D.D.

Zmaja od Bosne 7

71000 Sarajevo

1610450021300170

RAIFFEISEN BANK BH D.D.

Zmaja od Bosne bb

71000 Sarajevo

3060190000594425

Addiko Bank d.d.

Trg solidarnosti 12

71000 Sarajevo

3383502200656745

UNICREDIT BANK D.D.

Kardinala Stepinca bb

88000 Mostar

5510010002067875

UNICREDIT BANK A.D. Banja Luka

Marije Bursać 7

78000 Banja Luka

5520020001637325

Addiko Bank a.d. Banja Luka

Aleja Svetog Save 13

78000 Banja Luka

1401010310001363

SBERBANK BH D.D.

Fra Anđela Zvizdovića 1

71000 Sarajevo

5550000507469874

NOVA BANKA A.D. Banja Luka

Kralja Alfonsa XIII 37 A

78000 Banja Luka

5620990001786652

NLB BANKA A.D.

Milana Tepića 4

78000 Banja Luka

5671628205555580

SBERBANK A.D. Banja Luka

Jevrejska 71

78000 Banja Luka

 


Uputstvo o popunjavanju platnog naloga prilikom plaćanja obaveza u svrhu osiguranja duga


Polјe

Uputstvo

1. Uplatio je (ime, telefon i adresa)

Ime/naziv pošilјaoca, telefon i adresa.

2. Svrha doznake

Navesti svrhu uplate.

3. Primalac/primatelј

Uprava za indirektno oporezivanje.

4. Mjesto i datum uplate

Mjesto i datum uplate.

5. Račun pošilјaoca/pošilјatelјa

Bezgotovinska uplata: Broj bankarskog računa pošilјaoca/pošilјatelјa.

Gotovinska uplata: Polјe ostaje nepopunjeno.

6. Račun primaoca/primatelјa

Odabrati i upisati jedan od navedenih brojeva bankarskih računa za uplatu gotovinskog depozita u svrhu osiguranja duga.

7. Iznos KM

Iznos uplate u KM

8. Hitno

Uplata koja se vrši putem RTGS sistema: Upisati ‘X’.

Uplata koja se ne vrši putem RTGS sistema: Polјe ostaje nepopunjeno.

9. Identifikacioni broj poreznog obveznika

Registrovani obveznici upisuju u prvu rubriku ‘0’ ili ‘4’ i dvanaestocifreni identifikacioni broj poreznog obveznika dodijelјenog od strane Uprave.

Za lica koja nemaju dvaneasetocifreni identifikacioni broj dodjeljen od strane Uprave prilikom uplate upisuju:

1. Ostala pravna lica - upisati trinaestocifreni identifikacioni broj dodjeljen od nadležne porezne uprave.

2. Domaća fizička lica - upisati jedinstveni matični broj građanina (JMB).

3. Strana pravna i fizička lica - upisati u prvu rubriku ‘0’ ili ‘4’ i slijedeću šifru: 010000000027.

10. Vrsta uplate

Upisati ‘0’.

11. Vrsta prihoda

Upisati ‘000000’.

12. Porezni period Od

Upisati ’00.00.00.’.

13. Porezni period Do

Upisati ’00.00.00.’.

14. Općina

Upisati šifru općine prema šifarniku općina datom u Aneksu III Pravilnika.

15. Budžetska organizacija

Za uplate depozita u svrhu osiguranja carinskog duga - Upisati u prve dvije rubrike ‘00’ i odgovarajuću šifru kao što je prikazano u Aneksu II.

Za uplate depozita u postupku registracije i upisa u Jedinstveni registar obveznika indirektnih poreza, aukcije i prodaje lako kvarljive robe: Upisati u prve dvije rubrike ‘00’ i odgovarajuću šifru budžetske organizacije RC kako slijedi:

RC Banja Luka: 94005

RC Mostar: 10700

RC Sarajevo: 10900

RC Tuzla: 10300

16. Poziv na broj

Izdana faktura ili odluka (rješenje): Upisati desetocifreni evidencioni broj koji je prikazan na fakturi izdanoj od strane određene organizacione jedinice Uprave.

Faktura ili odluka nisu izdane: Upisati ‘0000000000’.

 




Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!