Službeni glasnik BiH, broj 8/14
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 42. stav (2), a u vezi sa članom 40. stav (1) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), Konkurencijsko vijeće je na 79. (sedamdesetdevetoj) sjednici održanoj dana 22.1.2014. godine, donijelo
RJEŠENJE
O ODBIJANJU ZAHTJEVA ZA DONOŠENJE PRIVREMENE MJERE
1. Odbija se Zahtjev privrednog subjekta "Mareco Index Bosnia" d.o.o.,Trampina 12, 71 000 Sarajevo, za donošenje privremene mjere u postupku koji se vodi pred Konkurencijskim vijećem po Zaključku o pokretanju postupka broj: 02-26-3-033-11-II/13 od 22.1.2014. godine protiv Instituta za mjeriteljstvo Bosne i Hercegovine, Augusta Brauna 2, 71 000 Sarajevo, radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma u smislu člana 4. stav (1) tačka b) Zakona o konkurenciji, kao neosnovan.
2. Ovo Rješenje je konačno i bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće je zaprimilo, dana 31.10.2013. godine pod brojem: 02-26-3-033-II/13, Zahtjev za pokretanje postupka (u daljem tekstu: Zahtjev), u smislu člana 28. Zakona o konkurenciji (u daljem tekstu: Zakon), podnesen od strane privrednog subjekta "Mareco Index Bosnia" d.o.o., Trampina 12, 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina (u daljem tekstu: Podnosilac zahtjeva ili Mareco), kojeg zastupa advokat Varunek Goran, Điđikovac 5, 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina.
Predmetni Zahtjev je podnesen protiv Instituta za mjeriteljstvo Bosne i Hercegovine, Augusta Brauna 2, 71 000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina, radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma u smislu člana 4. stav (1) tačka b) Zakona.
Uvidom u dostavljeni Zahtjev, Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da isti nije potpun i kompletan, u smislu člana 28. stav (2) Zakona, te je dana 5.11.2013. godine pod brojem 02-26-3-033-1-II/13 uputilo zahtjev za dopunu dokumentacije.
Podnosilac zahtjeva je dopunio Zahtjev podneskom zaprimljenim pod brojem 02-26-3-033-2-II/13 od 12.11.2013. godine, podneskom zaprimljenim pod brojem 02-26-3-033-3-II/13 od 13.11.2013. godine, podneskom zaprimljenim pod brojem 02-26-3-033-4-II/13 od 20.11.2013. godine, podneskom zaprimljenim pod brojem 02-26-3-033-5-II/13 od 20.11.2013. godine
, podneskom zaprimljenim pod brojem: 02-26-3-033-6-II/13 od 13.12.2013. godine i podneskom zaprimljenim pod brojem: 02-26-3-033-8-II/13 od 9.1.2014. godine.
Konkurencijsko vijeće je u skladu sa članom 28. stav (3) Zakona, Podnosiocu zahtjeva izdalo Potvrdu o prijemu kompletnog i urednog Zahtjeva broj: 02-26-3-033-9-II/13 dana 20.1.2014. godine
Konkurencijsko vijeće je, u skladu sa članom 32. Zakona, donijelo Zaključak o pokretanju postupka dana 22.1.2014. godine aktom broj: 02-26-3-033-11-II/13.
U Zahtjevu Podnosilac zahtjeva u bitnom navodi slijedeće:
Institut za mjeriteljstvo je dana 28.12.2012. godine, Rješenjem broj: 06-46-6-JL-72-6/12 kao laboratoriju mjerila vremena peoplemetar (mjerila gledanosti) odredio Audience Measuremente d.o.o. Pijačna 14k 71 000 Sarajevo, prilogom I istog Rješenja kao etalon određen je Pollux Server Power Edge R710, Dell, Tv.br.216CD5J.
Pollux koji je određen kao softverski etalon za mjerila gledanosti - peoplemetre u Bosni i Hercegovini, predstavlja integrisani softverski paket koji prikuplja, provjerava, mjeri i izračunava podatke gledanosti, koji je razvijen i podržavan od strane Nielsen Corporate Centra za podršku i instaliranje u svim Nielsen peoplemetrima. Pollux software je vlasništvo kompanije The Nielsen Company i kompatibilan je isključivo sa peoplemetrima The Nielsen Company.
Ako se za ispravnost peoplemetra koristi Pollux software, peoplemetar ni jednog drugog proizvođača ne može dobiti Rješenje o ispravnosti, jer je Pollux sistem za prikupljanje podataka funkcionalan samo za uređaje The Nielsen Company.
Ukoliko se na Nielsen-ov softver Pollux prikopča uređaj koji ne koristi isti softver, svi podaci koje taj softver prikupi bili bi netačni (ukoliko taj softver uopće uspije prikupiti ikakve podatke zbog nepostojanja interoperabilnosti sistema). Ovakvim ponašanjem Instituta za mjeriteljstvo stvoren je jedinstveni slučaj u praksi da se specifičan softver jednog proizvođača uspostavlja kao standard/etalon, te je isključena mogućnost da peoplemetri drugih proizvođača dobiju Rješenje o ispravnosti mjerila, odnosno na tržištu mjerenja gledanosti u Bosni i Hercegovini postignuto je da samo mjerila The Nielsen Company ispunjavaju propisane mjeriteljske zahtjeve, čime je u potpunosti ograničena konkurencija.
Direktor Instituta za mjeriteljstvo BiH je dopisom od 10.10.2013. godine, sva mjerila gledanosti i verifikacije koja nisu zadovoljile date zahtjeve proglasio nezakonitim i naveo da po zakonu takva mjerila ne mogu biti korištena niti za mjerenje gledanosti niti kao podloga za bilo koje odluke u vezi platnih transakcija. Ovim dopisom je direktor Instituta dao zakonsko pravo klijentima Podnosioca zahtjeva da ne plate svoja dugovanja, sa druge strane klijenti koji su uredno izmirili svoje obaveze traže povrat novca, jer po odluci instituta nisu trebali platiti. Stoga počinje nesaglediva finansijska šteta Podnosiocu zahtjeva koja se ogleda u dugovanju i neplaćanju klijenata, a po osnovu izvršene usluge mjerila gledanosti. Institut za mjeriteljstvo je nastavio da krši odredbe Zakona o konkurenciji, time što je Federalnoj televiziji uputio dopis broj: 01-46-1-1420-3/13 od dana 1.11.2013. godine, kojim je poziva da stavi van snage ugovor koji ima zaključen sa Podnosiocem zahtjeva. Također je dana 11.12.2013. godine pod brojem: 01-46-1-DZ-1420-6/13 uputio informaciju medijskoj agenciji S.V.- RSA BiH, da sva mjerila koja su ranije uvezena moraju proći proceduru ispitivanja koju provodi Institut i moraju biti verifikovana od strane Imenovane laboratorije da bi se mogla koristiti u svrhu mjerenja gledanosti, te da privredni subjekt Mareco nije podnio zahtjev za verifikaciju i označavanje mjerila gledanosti. Pored materijalne štete Podnosiocu zahtjeva se narušava ugled na tržištu BiH i zbog trenutne situacije doći će do apsolutne blokade i zatvaranja Podnosioca zahtjeva, te otpuštanja radnika.
Slijedom navedenog, a u cilju sprječavanja štetnih posljedica, Podnosilac zahtjeva traži da Konkurencijsko vijeće donese privremenu mjeru kojom će naložiti Institutu za mjeriteljstvo BiH da obustavi postupanja po Rješenju broj: 06-46-6-JL-72-6/12 od 28.12.2012. godine.
Konkurencijsko vijeće je Zaključkom o pokretanju postupka broj: 02-26-3-033-II/13 pokrenulo postupak radi utvrđivanja postojanja zabranjenog sporazuma, u smislu člana 4. stav (1) tačka b) Zakona.
Konkurencijsko vijeće, u smislu člana 40. Zakona, može donijeti rješenje o privremenoj mjeri, na osnovu preliminarno utvrđene povrede, kada smatra da pojedine radnje sprječavaju, ograničavaju ili narušavaju tržišnu konkurenciju.
Shodno navedenom, Konkurencijsko vijeće nije u mogućnosti na osnovu dostavljenih dokaza utvrditi preliminarnu povredu Zakona, pa je odlučeno kao u tački 1. dispozitiva Rješenja.
Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba.
Nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovog Rješenja.