Službeni glasnik BiH, broj 68/20
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 10. stava (1) Zakona o Budžetu institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2020. godinu ("Službeni glasnik BiH", broj 46/20) i člana 17. Zakona o Vijeću ministara Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 30/03, 42/03, 81/06, 76/07, 81/07, 94/07 i 24/08), na prijedlog Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na 30. vanrednoj sjednici, održanoj 06. oktobra 2020. godine, donijelo je
ODLUKU
O KRITERIJIMA ZA DODJELU SREDSTAVA IZ TEKUĆEG GRANTA "PROGRAMI ZA PRIPREMU PROJEKATA I POTENCIJALNIH KANDIDATA ZA SREDSTVA IZ FONDA H2020" ZA 2020. GODINU
Član 1.
(Predmet Odluke)
Odlukom o kriterijima za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" (Okvirni program EU za znanstvena istraživanja i inovacije HORIZON 2020; Međuvladin okvir za evropsku saradnju u oblasti naučnih i tehnoloških istraživanja - Program COST; Evropska mreža za finansiranje tržišno orijentiranih projekata iz različitih tehničkih područja - Program EUREKA) za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Odluka) utvrđuju se kriteriji i druga pitanja vezana uz dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu.
Član 2.
(Sredstva)
(1) Sredstva za tekući grant "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu u iznosu od 444.000,00 KM predviđena su u budžetu Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) za 2020. godinu na poziciji "Tekući transferi i grantovi".
(2) Sredstva se dodjeljuju putem javnog konkursa (u daljnjem tekstu: konkurs) i u skladu sa kriterijima definiranim ovom Odlukom.
(3) Najmanji iznos sredstava koji se može dodijeliti iz ovog granta iznosi 5.000,00 KM, a maksimalni do 30.000,00 KM.
Član 3.
(Upotreba izraza)
Izrazi koji su radi preglednosti dati u jednom gramatičkom rodu u ovoj Odluci bez diskriminacije se odnose i na muškarce i na žene.
Član 4.
(Pravo na podnošenje projekata)
(1) Pravo na podnošenje projekata na osnovu ovog granta imaju registrovane znanstvenoistraživačke organizacije (visokoškolske ustanove, instituti, akademije nauka i umjetnosti, inovacijski centri, tehnološki parkovi), neprofitne organizacije, odnosno druge fizičke i pravne osobe koje su uključene u istraživački rad ili širenje i upotrebu znanstvenoistraživačkih rezultata kroz apliciranje i učešće u programima HORIZON 2020, COST i EUREKA.
(2) Za učešće u akcijama u okviru programa COST mogu da apliciraju fizičke osobe, s tim da se sredstva doznačavaju putem matične znanstvenoistraživačke institucije.
(3) Subjekti iz stavka (1) ovog člana mogu biti podržani sa po jednim projektom u okviru svakog od tri programa EU: HORIZON 2020, COST i EUREKA.
(4) Subjekti koji su dobili sredstva za projekte u okviru javnog konkursa za 2018. godinu i čiji su projekti u toku, osim programa EUREKA, ne mogu aplicirati na konkurs za 2020. godinu.
Član 5.
(Izuzeće)
(1) Ako podnosioc zahtjeva nije izvršio svoje obaveze na osnovu zaključenog ugovora sa Ministarstvom u periodu do 2020. godine, njegov zahtjev za dodjelu sredstava na osnovu konkursa za 2020. godinu neće se razmatrati.
(2) Izuzeće se odnosi i na ovlaštenu osobu koja je zaključila ugovor iz stava (1) ovog člana, te se neće razmatrati zahtjev drugog pravnog subjekta koji aplicira za sredstva na osnovu objavljenog konkursa ako se ta osoba javi kao ovlaštena osoba.
(3) Subjekti koji su dobili sredstva za projekte u okviru javnog konkursa za 2018. godinu i čiji su projekti u toku, ne mogu aplicirati na javni konkurs za 2020. godinu.
(4) Na dodjelu sredstava nemaju pravo subjekti čiji projekti svojim sadržajem na bilo koji način vrijeđaju vjerske ili etničke osjećaje pripadnika bilo kog naroda u Bosni i Hercegovini.
Član 6.
(Namjena sredstava)
(1) Sredstva iz člana 2. stav (1) ove Odluke, Vijeće ministara Bosne i Hercegovine svojom Odlukom dodjeljuje za sufinansiranje projekata koji daju doprinos razvoju nauke i inovacija u Bosni i Hercegovini, te doprinose implementaciji strateških dokumenta i međunarodnih obaveza u području nauke u Bosni i Hercegovini, kroz:
a) Podršku pripremi projekata za otvorene tekuće pozive u okviru programa HORIZON 2020 i realizaciju odobrenih projekata u okviru programa HORIZONT 2020;
b) Podršku za učešće u akcijama u okviru programa COST;
c) Podršku za pripremu i realizaciju projekata u okviru programa EUREKA;
d) Podršku projektima koji doprinose većem stepenu uspješnosti učešća Bosne i Hercegovine u programu HORIZONT 2020;
e) Podršku radu EURAXESS centra
(2) Ako su u okviru planiranih aktivnosti u okviru projekta predviđeni troškovi hrane i pića isti ne mogu biti veći od 5% od odobrenog iznosa sredstava, dok su troškovi taksi usluga, goriva, te mobilnih telefona neprihvatljivi.
(3) Fizičke osobe iz odobrenih sredstava, u skladu sa članom 4. stav (1), ne mogu sebi isplaćivati plate niti plaćati poreze i doprinose po osnovu ličnih primanja.
(4) Sredstva se dodjeljuju namjenski korisniku sredstava za konkretan projekat u skladu sa Odlukom Vijeća ministara Bosne i Hercegovine te nije moguće vršiti naknadnu promjenu korisnika sredstava, niti promjenu samog projekta (npr. umjesto izabranog predložiti drugi projekt odnosno vršiti prenamjenu dodijeljenih sredstava).
(5) Projekti sa kojima se aplicira, osim Programa EUREKA, ne mogu biti višegodišnji.
(6) Za sufinansiranje projekata iz stava (1) tač. a) i e) ovog člana iznos sredstava koji se može odobriti je do 25.000,00 KM; za sufinansiranje projekata u okviru stava (1) tačka c) iznos sredstava koji se može odobriti je do 30.000,00 KM; za sufinansiranje projekata u okviru stava (1) tač b) i d) iznos sredstava koji se može odobriti je do 10.000,00 KM.
Član 7.
(Cilj granta, indikatori učinka i izvori verifikacije)
(1) Cilj dodjele grant sredstava iz člana 2. stava (1) ove Odluke je sufinansiranje projekata koji daju doprinos razvoju nauke u Bosni i Hercegovini, te doprinose implementaciji strateških dokumenata i međunarodnih obaveza u području nauke u Bosni i Hercegovini. Ishod koji se želi postići je veće sudjelovanje u programima Evropske unije za nauku kroz sufinansiranje minimalno 15 projekata iz ovog granta.
(2) Indikatori učinka su:
a) minimalno pet projekata podržano za aktivnosti iz člana 6. stav (1) tačka a) ove Odluke, a koji se odnose na program HORIZON;
b) minimalno pet projekata podržano za aktivnosti iz člana 6. stav (1) tačka b) ove Odluke, a koji se odnose na program COST;
c) minimalno dva projekata podržana za aktivnosti iz člana 6. stav (1) tačka c) ove Odluke, a koji se odnose na program EUREKA;
d) minimalno dva projekta podržana za aktivnosti iz člana 6. stav (1) tačka d) ove Odluke, a koji se odnose na podršku projektima koji doprinose većem stepenu uspješnosti učešća Bosne i Hercegovine u programima HORIZON 2020,
e) Podržan rad EURAXESS centra u skladu sa članom 6. stav (1) tačka e) ove Odluke.
(3) Izvori verifikacije za utvrđivanje učinka su narativni izvještaji uz koje se kao dokazi dostavljaju fotografije, izvještaji medija, zapisnici sa sastanaka, zabilješke sa događaja kojima prisustvuju predstavnici Ministarstva, i sl.
(4) Broj projekata koji su podržani iz programa HORIZON, COST i EUREKA, broj ostvarenih partnerstava na realizaciji odobrenih projekata sa partnerima iz drugih zemalja i iznos povučenih sredstava u okviru odobrenih projekata predstavlja pokazatelj uspješnosti realizacije ukupnog granta i rezultat ostvarenja postavljenog cilja.
Član 8.
(Kriteriji za vrednovanje podnesenih projekata)
(1) Prilikom razmatranja podnesenih projekata vrednovat će se:
a) kvalitet projekta i njegov doprinos razvoju nauke u Bosni i Hercegovini, implementaciji strateških dokumenata i međunarodnih obaveza u području nauke u Bosni i Hercegovini, i to kroz:
1) dosadašnji rad na projektima u Okvirnim programima Evropske unije za istraživanje i tehnološki razvoj, te programima COST i EUREKA,
2) aktualnost teme istraživanja, doprinos konkurentnosti proizvoda i tehnologija,
3) učešće aplikanata u troškovima realizacije projekta,
4) podrška entitetskih i drugih institucija u ostvarivanju projekta,
5) mogućnost primjene rezultata na više korisnika,
6) broj partnerstava ostvarenih sa partnerima iz drugih zemalja u okviru projekta.
b) finansijski i operativni kapaciteti aplikanta, uključujući procjenu realiziranih projekata/programa u protekle tri godine, do sada ostvarena suradnja s međunarodnim partnerima i članstvo u međunarodnim i evropskim mrežama i asocijacijama,
c) održivost projekta i projektnih rezultata u periodu nakon završetka projekta,
d) izvodljivost projekta, projektnih aktivnosti, jasnost povezanosti cilja projekta s projektnim aktivnostima, broj direktnih ili indirektnih korisnika koji su obuhvaćeni projektom,
e) troškovna efektivnost aktivnosti, odnosno usklađenost predviđenih troškova sa ukupnim budžetom projekta i jasna vidljivost traženih sredstava za svaku od planiranih aktivnosti u okviru projekta.
(2) Vrednovanje projekata vršit će se prema kriterijima i bodovima navedenim u Evaluacijskom obrascu (Prilog 1.4) koji je sastavni dio ove Odluke a koji obuhvaćaju:
a) tematske kriterije,
b) finansijske i operativne kapacitete aplikanta,
c) relevantnost projekta,
d) efektivnost i izvodljivost aktivnosti,
e) održivost aktivnosti i ciljeva, te
f) budžet i troškovnu efektivnost aktivnosti.
Član 9.
(Postupak i način dodjele sredstava)
(1) Ministarstvo će putem javnog konkursa objaviti postupak i način dodjele sredstava iz granta "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu, na web stranici Ministarstva i u tri dnevna lista u Bosni i Hercegovini.
(2) Konkurs je otvoren 21 dan od dana posljednje objave.
(3) Neblagovremene i nepotpune prijave neće se razmatrati.
Član 10.
(Potrebna dokumentacija i način dostavljanja)
(1) Podnosioc projekta za dodjelu sredstava iz tekućeg granta "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu, obavezno prilaže sljedeću dokumentaciju:
a) aplikacijski obrazac, koji je sastavni dio ove Odluke (Privitak 1), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren pečatom podnosioca projekta (original),
b) finansijski plan projekta, koji je sastavni dio ove Odluke (Privitak 2), elektronski popunjen, potpisan i ovjeren pečatom podnosioca projekta (original),
c) aktualni izvod iz registra nadležnog tijela u kojem je registrovan podnosioca projekta, ne stariji od tri mjeseca (original ili preslika ovjerena od nadležnog tijela),
d) statut, samo za institute, udruge i fondacije, a u slučaju da je bilo izmjena i dopuna statuta iste se dostavljaju uz osnovni statut, (ovjeren pečatom podnosioca projekta),
e) uvjerenje o poreskoj registraciji podnosioca projekta (identifikacijski broj), (kopija ovjerena od nadležnog tijela),
f) rješenje o razvrstavanju podnosioca projekta prema djelatnosti izdato od nadležnog zavoda za statistiku, (kopija ovjerena od nadležnog tijela),
g) zvaničan dokument banke o otvaranju transakcijskog računa podnosioca projekta (budžetski korisnici treba da dostave uredno potpisanu i službenim pečatom ovjerenu instrukciju za plaćanje koja podrazumijeva transakcijski račun banke, broj budžetske organizacije, vrstu prihoda i broj općine), (original ili kopija ovjerena od nadležnog tijela),
h) subjekti koji su budžetski korisnici i posluju preko računa entiteta, kantona ili općine dužni su dostaviti potpisanu i pečatom ovjerenu Izjavu tog tijela, a kojom se potvrđuje da nema smetnji da novac odobren za projekt bude na raspolaganju korisniku sredstava, (original),
i) godišnji obračun o poslovanju podnosioca projekta za 2019. godinu, iz koje je vidljivo da je isti predat i ovjeren od Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge (APIF-a), odnosno Finansijsko informatičke agencije (FIA) (kopija),
j) izjava podnosioca projekta, čija forma je sastavni dio ove Odluke (Prilog 3), potpisana od ovlaštene osobe i ovjerena pečatom podnosioca projekta, (original),
k) Ako podnosilac projekta ne može dostaviti neki od obaveznih dokumenata na način predviđen ovom Odlukom, dužan je o tome sačiniti pisano obrazloženje koje mora biti potpisano i ovjereno službenim pečatom podnosioc projekta i dostaviti isto uz ostalu raspoloživu projektnu dokumentaciju. Ako se obrazloženje ocjeni opravdanim od Komisije takvi podnosioci projekta će se razmatrati, kao izuzetak, (original),
l) CD ili USB na kojem je snimljena dokumentacija iz tačke a) i b) ovog člana.
(2) Dokumentacija iz stava (1) ovog člana od tačke a) do tačke k) se dostavlja istim redoslijedom kako je navedeno u stavu (1) ovog članka i mora biti uvezana u cjelinu (kao knjiga, spiralni uvez, jamstvenik ili uvezano u fasciklu), tako da se ne mogu naknadno ubacivati, odstranjivati ili zamjenjivati pojedinačni listovi.
(3) Dokumentacija koja ne bude uvezana na način definiran prethodnim stavom neće biti uzeta u razmatranje i smatrat će se neurednom.
(4) Podnosioc čiji projekt je odobren i u fazi realizacije u okviru programa HORIZON 2020, uz dokumentaciju iz stava (1) ovog člana, obavezno dostavljaju i kopiju ugovora zaključenog između nadležnog tijela EU i konzorcijima, u čiji sastav ulazi i podnosioc projekta.
(5) Podnosilac čiji projekt je odobren i u fazi realizacije u okviru programa COST i EUREKA, a za čiju podršku se traže sredstva, obavezno dostavlja dokaz o potvrdi učešće u realizaciji odobrenog projekta.
(6) Podnosioc projekta za dodjelu sredstava subjektima koji apliciraju na tekuće otvorene pozive unutar programa HORIZON 2020, COST i EUREKA, a kojima se dodijele sredstva, dužni su odmah po izvršenoj aplikaciji, Ministarstvu dostaviti dokaz o navedenom.
(7) Dokumentacija iz stavka (1) ovog člaka od tačke a) do tačke l) dostavlja se u zatvorenoj koverti, isključivo putem pošte Ministarstvu, sa naznakom: "Javni konkurs za dodjelu sredstava iz tekućeg granta: "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020 " za 2020. godinu, Ministarstvo civilnih poslova BiH, Trg BiH 1, 71 000 Sarajevo".
(8) Dopuna dokumentacije koja stigne u roku u kome je objavljen konkurs će se prihvatiti, a koja stigne nakon zatvaranja konkursa neće se prihvatiti.
(9) Aplikacijski obrazac (Prilog 1), Obrazac za budžet (Prilog 2) i Izjava (Prilog 3) sastavni su dio ove Odluke.
Član 11.
(Imenovanje i zadaci Komisije)
(1) Ministrica civilnih poslova rješenjem imenuje Komisiju za razmatranje primljenih projekata na temelju objavljenog javnog konkursa za tekući grant "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu, vrednovanje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga Odluke za dodjelu sredstava (u daljnjem tekstu: Komisija).
(2) Komisija se sastoji od sedam članova, sekretara i tehničkog saradnika. U sastav Komisije ulaze i po jedan član kojeg predlažu predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i njegova dva zamjenika. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada putem donošenja Poslovnika o radu.
(3) Komisija je dužna izvršiti provjeru kompletnosti pristigle dokumentacije.
(4) Komisija je dužna izvršiti bodovanje prema Evaluacijskom obrascima koji su sastavni dio ove Odluke, za subjekte koji su dostavili dokumentaciju u skladu sa članom 10. ove Odluke.
(5) Komisija je dužna izvršiti provjeru revidiranog budžeta u skladu sa odobrenim sredstvima i u skladu sa budžetom u okviru aplikacije koja je dostavljena na javni konkurs.
(6) Predsjednik i svi članovi Komisije potpisuju sve zapisnike i tablice nastale u okviru rada Komisije.
(7) Komisija je dužna dati zadatak obaviti u roku 30 radnih dana od dana početka rada.
(8) Komisija podnosi Izvještaj o svom radu ministrici civilnih poslova s prijedlogom Odluke o dodjeli sredstava.
Član 12.
(Kriteriji za evaluaciju prijava)
(1) Ocjenu dostavljenih prijava Komisija vrši sistemom bodovanja, koji se unosi u tablicu za ocjenjivanje, koja se nalazi na Evaluacijskom obrascima u prilogu.
(2) Svaku aplikaciju boduju svi članovi Komisije prema Evaluacijskom obrascu. Najmanji i najveći broj bodova se odbacuju. Preostali bodovi se saberu i dijele sa pet i daju rezultat - ukupan broj bodova. Na osnovi ukupnog broja bodova formira se rang-lista. U skladu sa rang listom i prihvatljivim troškovima u okviru budžeta aplikanta Komisija predlaže iznos sredstava za dodjelu vodeći računa da se za dodijeljena sredstva mogu realizirati aktivnosti, postići određeni rezultati i ostvariti postavljeni cilj.
(3) Sve zapisnike i tablice nastale u okviru rada Komisije potpisuju svi članovi Komisije.
Član 13.
(Odluka o rasporedu sredstava)
(1) Odluku o rasporedu sredstava namijenjenih za tekući grant "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu (u daljnjem tekstu: Odluka o rasporedu sredstava) donosi Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, na prijedlog Ministarstva.
(2) Nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava i nakon njenog objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", Odluka se objavljuje na web stranici Ministarstva.
Član 14.
(Obavijesti)
(1) Podnosilac, čije su prijave za dodjelu sredstava odbačene ili odbijene, obavještavaju se o razlozima odbacivanja ili odbijanja istih pisanim putem.
(2) Podnosilac, kojima su dodijeljena sredstva, smatraju se obaviještenim objavljivanjem Odluke o rasporedu sredstava u "Službenom glasniku BiH" i na web stranici Ministarstva.
Član 15.
(Ugovor o korištenju dodijeljenih sredstava)
(1) Ministarstvo će sa korisnicima sredstava, nakon što Vijeće ministara Bosne i Hercegovine donese Odluku o rasporedu sredstava, te ista bude objavljena u "Službenom glasniku BiH", zaključiti ugovor kojim će biti definirana međusobna prava i obaveze ugovornih strana.
(2) Prije zaključivanja ugovora korisnici sredstava se obavještavaju elektronskim usmenim putem o Odluci Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i visini odobrenih sredstvima, te se od istih traži da u roku od sedam dana dostave:
a) Korigovani budžet usklađen sa odobrenim sredstvima. Korigovani budžet projekta postaje sastavni dio ugovora iz stava (1) ovog člana i isti mora biti potpisan od ovlaštene osobe i ovjeren pečatom.
b) Prilikom sačinjavanja korigovanog budžeta dozvoljeno je mijenjanje iznosa po budžetskim linijama, ali ne i mijenjanje budžetskih linija.
(3) U slučaju kada je korisnik sredstava ugovorni organ u smislu čl. 4. i 5. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14), za nabavku opreme, roba ili usluga, iz sredstava odobrenog projekta korisnik sredstava primjenjuje procedure definirane Zakonom o javnim nabavkama, odnosno doznačena sredstva će utrošiti u skladu sa zakonskim propisima i pravdati relevantnim računovodstveno-finansijskim dokazima.
(4) Ako korisnik sredstava granta nema status ugovornog tijela (udruge, fondacije i sl.), s obzirom da se radi o trošenju javnih sredstava, korisnik sredstava je obavezan transparentno trošiti dodijeljena sredstva u skladu sa Instrukcijom Ministarstva o obavezi primjene Zakona o javnim nabavama od krajnjih korisnika grant sredstava broj: 05-02-2-1258-1/17 od 25.12.2017. godine koja je objavljena na web stranici Ministarstva.
(5) Ako korisnik sredstava ne prihvati uvjete propisane ugovorom iz ovog člana gubi pravo na korištenje sredstava, te je u tom slučaju dužan pismeno obavijestiti Ministarstvo u roku od 7 dana.
(6) Ako korisnik sredstava u toku realizacije projekta ustanovi da nije u mogućnosti u rokovima iz ugovora završiti odobreni projekt, o tome je dužan u roku od 15 dana obavijestiti Ministarstvo i navesti opravdane razloge.
(7) Ministarstvo, na molbu korisnika sredstava, može dati saglasnost za produženje roka realizacije projekta maksimalno do šest mjeseci, ako korisnik uputi molbu najmanje 30 dana ranije od datuma završetka projekta.
Član 16.
(Izvještaj o utrošku sredstava)
(1) Korisnici sredstava dužni su Ministarstvu dostaviti izvještaj o namjenskom utrošku sredstava prema Obrascu za narativni izvještaj (Prilog 5) i Obrascu za finansijski izvještaj (prilog 6), a koji su sastavni dio ove Odluke.
(2) Korisnik sredstava, u skladu sa stavom (1) ovog člana, dužan je narativni i finansijski izvještaj dostaviti najkasnije u roku od 30 dana od dana završetka projekta prema obrascima iz stava (1) ovog člana.
(3) Korisnik sredstava koji podliježe obavezi dostavljanja nalaza neovisne revizije isti dostavlja uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za narativni i finansijski izvještaj.
(4) Finansijski izvještaj obavezno sadrži kopije originalnih fiskalnih i ostalih propisanih računovodstvenih isprava za sve troškove nastale po odobrenom projektu u skladu sa važećim zakonskim propisima koji reguliraju ovo područje. Narativni izvještaj sadrži fotografije, izvještaje medija, zapisnike i slično.
(5) Korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužni su dostaviti i izvještaj neovisne revizije prema odredbama iz članka 17. ove Odluke.
(6) Ako korisnik sredstava ne dostavi izvještaj u skladu sa st. (1), (2), (3), (4) i (5) ovog člana Ministarstvo će zatražiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom pokrenut će se postupak pred nadležnim tijelom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u razdoblju od tri godine.
(7) Korisnik sredstava je dužan da vodi odvojenu i preciznu finansijsku dokumentaciju, tako da se sva plaćanja i troškovi načinjeni prema odobrenom projektu lako mogu identificirati.
(8) Korisnik je dužan da računovodstvene knjige i drugu finansijsku dokumentaciju, u slučaju potrebe, učini dostupnom za razmatranje i kontrolu od Ministarstva ili bilo kog drugog osobe koje ovlasti Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ili bilo kog drugog zakonom ovlaštenog tijela.
(9) Korisnik može izvršiti realokaciju u iznosu do 15 % unutar odobrenih budžetskih linija bez posebne suglasnosti Ministarstva, što posebice navodi u izvještaju s obrazloženjem.
Član 17.
(Neovisna revizija)
(1) U skladu sa stavom (5) člana 16. ove Odluke korisnici sredstava kojima su dodijeljena sredstva u iznosu 20.000,00 KM i više dužni su angažovati neovisnu reviziju u skladu sa Međunarodnim revizorskim standardom 4400 – Dogovorene procedure, gdje će se od revizora zahtijevati da provede "Procedure verifikacije troškova projekta" i dostavi "Izvještaj o stvarnom nalazu – Report of factual findings".
(2) Korisnici sredstava troškove neovisne revizije mogu planirati u okviru budžeta projekta sa kojim apliciraju na konkurs.
(3) Revizor, za svaku odobrenu stavku troškova u okviru budžeta projekta iz ugovora, provjerava:
a) Stvarno nastali trošak -revizor provjerava da je trošak za svaku stavku stvarno nastao i da se odnosi na korisnika sredstava. U ovu svrhu revizor provjerava prateću dokumentaciju (npr. fakture, ugovore) i dokaze o plaćanju. Revizor također provjerava dokaze da je rad završen, roba primljena ili usluge izdate i on/ona provjerava postojanje imovine, ako je primjenljivo.
b) Rok za implementaciju - revizor provjerava da su troškovi za svaku stavku nastali u tijeku razdoblja za implementaciju aktivnosti.
c) Budžet - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku naveden u budžetu projekta koji je sastavni dio ugovora.
d) Neophodnost - revizor provjerava da li je trošak za svaku stavku neophodan za implementaciju aktivnosti i da je nastao kao rezultat ugovorenih aktivnosti a uvidom u razdoblju troškova sa pratećom dokumentacijom.
e) Evidencija - revizor provjerava da je trošak za svaku stavku evidentiran u računovodstvenom sustavu korisnika sredstava i da je evidentiran u skladu sa važećim računovodstvenim standardima.
f) Opravdanost - revizor potvrđuje da je trošak za svaku stavku potkrepljiv dokazima i posebno pratećom dokumentacijom. Sva finansijsko-računovodstvena dokumentacija u skladu sa zakonskim propisima se prilaže uz izvještaj.
g) Revizor provjerava da se novčana vrijednost svake odobrene stavke troška slaže sa osnovnim dokumentima (npr. računima, platnim izvodima) i da je korišten točan kurs, gdje je to primjenljivo.
h) Revizor provjerava prirodu troškova za svaku stavku i utvrđuje da je svaka stavka troška klasificirana pod točnim (pod)naslovom u finansijskom izvještaju.
i) Poštivanje pravila nabave -gdje je to primjenljivo, revizor provjerava da li su provedene procedure nabavke u skladu s zakonom o nabavama.
j) Revizor utvrđuje da li su troškovi za svaku stavku prihvatljivi te da li je namjenski utrošen novac iz ugovora i opravdan relevantnim računovodstveno-finansijskim dokazima, te da li su poštivani propisi koji se odnose na blagajničko gotovinsko plaćanje.
(4) Revizor je dužan da svu original finansijsko-računovodstvenu dokumentaciju pomoću koje vrši "Procedure verifikacije troškova projekta" ovjeri svojim pečatom kako se ista ne bi mogla koristiti za izvještavanje prema trećim osobama. Preslika cjelokupne dokumentacije sastavni je dio izvještaja neovisne revizije, a koji korisnik sredstava nakon završetka projekta dostavlja Ministarstvu sa drugom traženom dokumentacijom u skladu sa ugovorom.
Član 18.
(Kontrola odobrenih projekata)
(1) Kontrola realizacije odobrenih projekata se vrši po njihovom završetku na bazi dostavljenog kompletnog narativnog i finansijskog izvještaja. Kontrola uključuje:
a) analizu narativnog izvještaja o realizaciji projekta koju vrši Sektor za znanost i kulturu u Ministarstvu i na bazi koje se utvrđuje učinak realiziranog projekta; te
b) analizu finansijskog izvještaja koju vrši Komisija za finansijsku kontrolu.
(2) Komisija za finansijsku kontrolu izvještaja iz stavka (1) točka b) ovog članka imenuje ministrica civilnih poslova. Komisija se sastoji od pet članova i tajnika. Komisija bliže uređuje djelokrug i način svog rada putem donošenja poslovnika o radu.
(3) Članovi Komisije za finansijsku kontrolu ne mogu biti osobe koje su sudjelovale u radu Komisija za razmatranje primljenih projekata na temelju objavljenog javnog konkursa za tekući grant "Programi za pripremu projekata i potencijalnih kandidata za sredstva iz fonda H2020" za 2020. godinu, vrednovanje primljenih projekata i sačinjavanje prijedloga Odluke za dodjelu sredstava.
(4) Ako zaključi da je potrebno Komisija iz stavka (2) ovog članka će odlaskom u sjedište korisnika sredstava ostvariti uvid u cjelokupnu dokumentaciju.
(5) Za projekte koji su podržani sa iznosom 10.000,00 KM i više Ministarstvo učinak utvrđuje i kroz prisustvo predstavnika Ministarstva kako pri održavanju manifestacija u BiH, tako i u prostorijama korisnika sredstava o čemu se sačinjava zabilješka i prilaže uz obrazac za narativni izvještaj. U skladu sa mogućnostima predstavnik Ministarstva isto čini i za korisnike sredstava koji su dobili sredstva manja od 10.000,00 KM.
(6) Subjekti koji podliježu obavezi dostavljanja nalaza neovisne revizije, isti dostavljaju uz popunjene i vlastitim pečatom ovjerene obrasce za narativni i finansijski izvještaj.
(7) Ako je nalaz neovisne revizije potvrdio namjenski utrošak sredstava i ako je isti sačinjen i potkrepljiv dokazima navedenim u članku 17. ove Odluke, isti ne podliježe analizi Komisije za finansijsku kontrolu.
(8) Stručno-analitičku potporu Komisiji za finansijsku kontrolu u postupku kontrole realizacije odobrenih projekata pruža Sektor za znanost i kulturu u Ministarstvu, što je detaljnije utvrđeno internim naputkom Ministarstva, kojim se bliže uređuju i druge radnje koje kao obaveza proizilaze iz odredbi ove Odluke.
(9) Ako Komisija iz stavka (2) ovog članka. kod korisnika sredstava u izvještavanju utvrdi pogreške tehničke prirode, koje podrazumijevaju nepravilno popunjene Obrasce za izvještaj i slične tehničke pogreške, korisnik sredstava se obavještava pisanim putem, ili putem fax-a ili telefonom, o potrebi otklanjanja utvrđenih nedostataka u roku od 15 dana od prijema obavijesti. Ako korisnik sredstava u zadanom roku ne otkloni nedostatke, Ministarstvo će uputiti zahtjev korisniku sredstava da izvrši povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava za koji je utvrđen nenamjenski utrošak, u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim tijelom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u razdoblju od tri godine.
(10) Ako se ustanovi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava aplikant je dužan izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava za koji je utvrđen nenamjenski utrošak na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana kada Ministarstvo pisanim putem to od njega zatraži, u suprotnom pokrenut će se postupak pred nadležnim tijelom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u razdoblju od tri godine.
(11) Ako je nalaz neovisne revizije negativan odnosno utvrdi nenamjensko trošenje doznačenih sredstava, ili nije sačinjen na način definiran u članku 17. ove Odluke, prema korisniku sredstava poduzimaju se radnje sukladne stavku (10) ovog članka.
(12) Ako korisnik nije utrošio cjelokupna doznačena sredstva za realizaciju odobrenog projekta, dužan je izvršiti povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na Jedinstveni račun trezora Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana završetka projekta uz obrazloženje. Ako se sredstva ne uplate u navedenom roku pokreće se postupak pred nadležnim tijelom protiv aplikanta koji nije opravdao doznačena sredstva i zabranjuje se apliciranje istom na konkurse koje raspisuje Ministarstvo u razdoblju od tri godine.
Član 19.
(Korištenje naziva Ministarstva)
Korisnik sredstava se obavezuje koristiti naziv Ministarstva u skladu sa odredbama Zakona o grbu Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 19/01 i 23/04).
Član 20.
(Stupanje na snagu)
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom glasniku BiH".